Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «Ρύθμιση υγειονομικών θεμάτων των Ενόπλων Δυνάμεων και λοιπές διατάξεις»ΜΕΡΟΣ Β΄ ΡΥΘΜΙΣΗ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ (άρθρα 3-17)Σχόλιο του χρήστη ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΠΟΛΩΣΗΣ | 26 Μαρτίου 2025, 18:13
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ - ΙΑΤΡΩΝ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ Σας γνωρίζω ότι στην Ελληνική Αστυνομία σήμερα υπηρετούν και υφίστανται δύο (2) κατηγορίες ιατρών, οι Αξιωματικοί Ειδικών Καθηκόντων Υγειονομικού και οι Αστυνομικοί Γενικών Καθηκόντων (ως επί το πλείστον Αξιωματικοί) κάτοχοι πτυχίου Ιατρικής με άδεια ασκήσεως ιατρικού επαγγέλματος, στους οποίους χορηγήθηκε από την υπηρεσία τους, υποχρεωτικά, εκπαιδευτική άδεια με πλήρεις αποδοχές του βαθμού τους, ισόχρονη με τη διάρκεια της ειδίκευσής τους (παρ. 5 του ν. 37 του ν. 4368/2016). Το παράδοξο, ωστόσο, που προκύπτει, είναι ότι ενώ η ΕΛ.ΑΣ. υποχρεούται σε χορήγηση εκπαιδευτικής άδειας για μεγάλο, μάλιστα, χρονικό διάστημα, αν ληφθεί υπόψη η απαιτούμενη διάρκεια της άσκησης για απόκτηση ιατρικής ειδικότητας, δεν προσπορίζεται κάποιο όφελος, δεδομένου ότι μετά την απόκτηση της ειδικότητας, ο αστυνομικός δεν μετατάσσεται υποχρεωτικά στην κατηγορία αξιωματικών ειδικών καθηκόντων (Υγειονομικών) της ΕΛ.ΑΣ., και μολονότι ο αστυνομικός που έλαβε την εν λόγω άδεια, υποχρεούται να υπηρετήσει στο Δημόσιο ή σε ΝΠΔΔ για χρονικό διάστημα ίσο με το τριπλάσιο του χρόνου της άδειας (παρ. 7 αρ. 58 ν. 3528/2007). Όσον αφορά, τη δεύτερη κατηγορία Αστυνομικών Γενικών Καθηκόντων Ιατρών (στην οποία ανήκω ως Ειδικός Χειρουργός Ουρολόγος), ενώ έλαβε την ανωτέρω εκπαιδευτική άδεια και παρόλο που είναι ειδικοί ιατροί διαφόρων ειδικοτήτων, μετά την απόκτηση της ιατρικής ειδικότητας επανέρχονται στην αρχική οργανική θέση τους στην ΕΛ.ΑΣ., ασκώντας καθήκοντα αποκλειστικά αστυνομικών γενικών καθηκόντων (π.χ. Τροχαίας, Ασφάλειας, Τάξης, Μεταγωγών κτλ) όπως πριν την λήψη της ειδικότητας. Συγκεκριμένα, για την δική μου ειδικότητα που γνωρίζω, από τριετίας (3) περίπου, δεν υπηρετεί κανένας ουρολόγος στην ΕΛ.ΑΣ. καίτοι προβλέπονται δύο (2) θέσεις Ουρολόγου στην Διεύθυνση Υγειονομικού της ΕΛ.ΑΣ. Αξιοσημείωτο δε, είναι, ότι από την Υπηρεσία, μας επιτρέπεται και μας χορηγείται άδεια για άσκηση ιδιωτικού έργου επ’ αμοιβή, εξυπηρετώντας έτσι το ιδιωτικό μας συμφέρον αφού μπορούμε να ασκούμε την ιατρική μας ιδιότητα και εξειδίκευση, σε χρόνο που δεν απασχολούμαστε από την Υπηρεσία μας. Επιπλέον, σε όλα τα ένστολα σώματα της Ελλάδας, πλην της ΕΛ.ΑΣ. (Στρατό, Αεροπορία, Ναυτικό, Πυροσβεστική, Λιμενικό) οι Αξιωματικοί Γενικών Καθηκόντων Ιατροί, μετατάσσονται - μετακινούνται στις υγειονομικές υπηρεσίες του κλάδου τους, άμεσα, σύμφωνα με τις οικείες και ισχύουσες διατάξεις, κάθε φορά, και έτσι οι Υπηρεσίες τους, εντάσσοντας αυτούς στο δυναμικό τους, επωφελούνται άμεσα από εκπαιδευμένους - εξειδικευμένους ιατρούς. Παρόμοια πρακτική ακολουθείται και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα όπου οι δημόσιοι υπάλληλοι, π.χ. οι Νοσηλευτές, μετατάσσονται σε κενές οργανικές θέσεις κατηγορίας ΠΕ Ιατρών, σε προσωποπαγείς θέσεις του Εθνικού Συστήματος Υγείας, μέχρι τη σύσταση οργανικών θέσεων. Να σημειώσω ακόμη, ότι μέχρι τώρα στην ΕΛ.ΑΣ, υπηρετούν, έχουν λάβει ήδη την ανωτέρω προβλεπόμενη άδεια και είναι ΕΙΔΙΚΟΙ ιατροί, πέντε (5) Αστυνομικοί Γενικών Καθηκόντων, διαφορών ειδικοτήτων (1 Παθολόγος, 1 Γενικός Ιατρός, 2 Ορθοπεδικοί, 1 Ουρολόγος) ενώ βρίσκονται στα Ελληνικά Νοσοκομεία ως ειδικευόμενοι ιατροί άλλοι, περίπου δέκα (10) Αστυνομικοί Γενικών Καθηκόντων, διαφορών ειδικοτήτων (Οφθαλμίατροι, Πλαστικοί Χειρουργοί, Δερματολόγοι, Ψυχίατροι). Υπό το πρίσμα, επομένως, των ανωτέρω, και ενόψει της κρίσιμης τροπολογίας, θεωρώ απαραίτητη και λυσιτελής, την επαναξιολόγηση και προσαρμογή του άρθρου 8 του σχεδίου νόμου «Ρύθμιση υγειονομικών θεμάτων των Ενόπλων Δυνάμεων και λοιπές διατάξεις» σε αντιστοιχία και με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις με όσα προβλέπονται για τους ειδικούς ιατρούς του Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος των παρ. 1 και 2 του άρθρου 8 και ΕΠΙΘΥΜΩ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΜΟΥ ΩΣ ΕΙΔΙΚΟΣ ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ, (καθότι η ΕΛ.ΑΣ δεν με εντάσσει στο δυναμικό των Αξιωματικών Ειδικών Καθηκόντων Υγειονομικού), με οποιαδήποτε μορφή μετακίνησης (μετάθεσης, προσωρινής μετακίνησης, απόσπασης, διάθεσης, μετάταξης κ.α.), σε Στρατιωτικό Νοσοκομείο ειδικότερα ή σε μονάδα του Εθνικού Συστήματος Υγείας (Ε.Σ.Υ.) γενικότερα, της περιοχής του τόπου κατοικίας μου, εξυπηρετώντας κατά αυτόν τον τρόπο το δημόσιο συμφέρον και την εν γένει ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας, που είναι και η αιτιολογική βάση του Νόμου (παρ. 5 του ν. 37 του ν. 4368/2016) με τον οποίο έλαβα την εκπαιδευτική άδεια με πλήρεις αποδοχές, για την λήψη της ιατρικής ειδικότητας. Εξάλλου, έτσι μπορώ, να εκπληρώσω κατά την ίδια αιτιολογική βάση του Νόμου, την υποχρέωσή μου να υπηρετήσω στο Δημόσιο ή σε ΝΠΔΔ για χρονικό διάστημα ίσο με το τριπλάσιο του χρόνου της άδειας (παρ. 7 αρ. 58 ν. 3528/2007). Μπόλωσης Ι. Νικόλαος Ειδικός Χειρουργός Ουρολόγος - Ανδρολόγος Πτυχιούχος Ιατρικής Σχολής ΑΠΘ Πτυχιούχος Σχολής Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας Πτυχιούχος Πολιτικών Επιστημών και Δημόσιας Διοίκησης ΕΚΠΑ