Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «Ρύθμιση υγειονομικών θεμάτων των Ενόπλων Δυνάμεων και λοιπές διατάξεις»ΜΕΡΟΣ Β΄ ΡΥΘΜΙΣΗ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ (άρθρα 3-17)Σχόλιο του χρήστη Κωνσταντίνος Αγγελόπουλος | 29 Μαρτίου 2025, 15:54
ΑΡΘΡΟ 8 Περ.4 : Αν και είναι εμφανές ότι όπως τα τελευταία χρόνια πολλοί Στρατιωτικοί Ιατροί κλήθηκαν βιαίως να στελεχώσουν σοβαρά κενά του ΕΣΥ με ελάχιστες απολαβές, αυτό το άρθρο επισημοποιεί αυτήν την ενέργεια. Επί της αρχής και της Ιατρικής δεοντολογίας είναι σωστό, ωστόσο η νομοθετική επιτροπή θα πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψιν της ότι ο Στρατιωτικός Ιατρός είναι Αξιωματικός των ΕΔ και δεν γίνεται ανά πάσα ώρα και στιγμή να μεταβαίνει οπουδήποτε. Κάτι τέτοιο θα δημιουργούσε σοβαρό κώλυμα στην προσωπική του ζωή και θα έθετε σοβαρά το ενδεχόμενο πρόωρης παραίτησης. Θα πρέπει επίσης να διασφαλιστεί πάση θυσία η χρηματική αποζημίωση για την οποία γίνεται λόγος. Κατά την γνώμη μου θα πρέπει να αναφερθεί ρητά στο άρθρο: «Κατ’ εξαίρεση και σε εξαιρετικές περιπτώσεις απόλυτης έλλειψης Ιατρών ΕΣΥ, μετά από πλήρως αιτιολογημένη έκθεση του εκάστοτε Γενικού επιτελείου επιτρέπονται η διάθεση…» ΑΡΘΡΟ 13 Το άρθρο είναι στην σωστή κατεύθυνση με την μόνη όμως επιφύλαξη, η διοίκηση να είναι ελαστική ώς προς το επιστημονικό κομμάτι ένας. Αν για παράδειγμα ένας αξιωματικός Νοσηλευτής , με χρέη Διοικητή που διοικεί Ιατρό κατώτερου βαθμού, ναι μεν προΐσταται αλλά έχει άλλα επιστημονικά καθήκοντα. Επιπλέον ένας Διοικητής υγειονομικής μονάδος ναι μεν θα μπορεί να είναι Κτηνίατρος αλλά θα πρέπει να αφήνει απρόσκοπτα τον Αξιωματικό Ιατρό στο ΣΤΕΠ ή τον Αξιωματικό Ψυχολόγο στην ΟΨΜ να επιτελούν το έργο τους. Συνεπώς θα πρέπει ο κάθε αξιωματικός αναλόγως την θέση του και ανεξαρτήτως ιεραρχίας να έχει ξεκάθαρο ρόλο στα πράγματα που αφορούν το επιστημονικό μέρος και η διοίκηση να ασκεί συμβουλευτικό και οργανωτικό ρόλο. ΑΡΘΡΟ 16 Παρ. 3 Είναι τελείως λανθασμένο το ζήτημα με το μέγιστο δύο ετών όσον αφορά την διάρκεια θητείας διευθυντή κλινικής διότι αν ένας ανώτερος αξιωματικός εξαντλήσει το χρονικό περιθώριο και παραμένει άρτιος επιστημονικά όσον αφορά τις υπηρεσίες του στο Σ.Ν. τότε αποτελεί σοβαρό ερώτημα το εάν θα αποστρατεύεται ή θα μετατίθεται σε επιτελική θέση. Με αυτόν τον τρόπο ίδιος χάνεται από το προσωπικό του Νοσοκομείου και μαζί του χάνεται και η υψηλών προδιαγραφών παρεχόμενη ιατρική φροντίδα. Επιπλέον δεν προβλέπεται νεώτερος σε ιεραρχία Αξιωματικός να γίνεται διευθυντής της κλινικής. Παρ.4 Η συνταγή δοκιμάστηκε με την Στρατιωτική Σχολή Αξιωματικών Σωμάτων οπότε και για μία εξαετία διοικητής ήταν ανώτατος αξιωματικός όπλου. Μία στρατιωτική Σχολή ωστόσο έχει τελείως διαφορετικό αντικείμενο από ένα Στρατιωτικό Νοσοκομείο. Στο παρόν άρθρο θεωρώ ότι υποβαθμίζεται ο ρόλος του Υγειονομικού Σώματος. διότι αν κάποιος θα έπρεπε να είναι διοικητής, τότε θα πρέπει να ήταν Ιατρός. Θέματα ιδιαίτερα, όπως το επιστημονικό έργο, η διαχείριση του ανθρώπινου πόνου, η διαλογή των ασθενών, η επιστημονική έρευνα, η διαλειτουργικότητα μεταξύ των κλινικών, είναι θέματα που μόνον ένας έμπειρος αξιωματικός Υγειονομικού και ειδικά Ιατρός μπορεί να κατανοήσει. Εν ολίγοις, αν και κατά κοινή παραδοχή ο διοικητής έχει να κάνει κυρίως με την προσωπικότητα και όχι με την προέλευση, το συγκεκριμένο άρθρο μάλλον φέρνει κινδύνους στην επιφάνεια, καθώς σημαντικές προκλήσεις της καθημερινότητας ενός Σ.Ν. δεν μπορούν να γίνουν κατανοητές από έναν Αξιωματικό οποιασδήποτε προέλευσης που θα ορίζεται διοικητής .