Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «Ρύθμιση υγειονομικών θεμάτων των Ενόπλων Δυνάμεων και λοιπές διατάξεις»ΜΕΡΟΣ Β΄ ΡΥΘΜΙΣΗ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ (άρθρα 3-17)Σχόλιο του χρήστη Γεώργιος Κ. Αγγελόπουλος | 29 Μαρτίου 2025, 19:42
ΑΡΘΡΟ 8 Σχετικά με το συγκεκριμένο άρθρο ελλοχεύει ο κίνδυνος να ωθήσει τους ε.ε. Στρατιωτικούς Ιατρούς σε παραίτηση. Δεν είναι δυνατόν την στιγμή που αιτιολογημένα από το συμβούλιο μεταθέσεων ένα στέλεχος υπηρετεί σε κεντρικό στρατιωτικό Νοσοκομείο, να διατίθεται χωρίς καμμία προειδοποίηση και αιτιολόγηση εκτάκτως σε περιφερειακό νοσοκομείο της επαρχίας του ΕΣΥ. Αυτό όποτε και αν κριθεί απαραίτητο, θα πρέπει να γίνεται σε εξαιρετικές περιπτώσεις , για λίγο χρονικό διάστημα ούτως ώστε σε περιόδους ειρήνης να μην διαταράσσει τον οικογενειακό προγραμματισμό των στελεχών. ΑΡΘΡΑ 10 , 11 και 12 Είναι πολύ θετικά και μακάρι να οργανωθούν σωστά ώστε να ανταποκρίνονται σωστά και πλήρως στις σύγχρονες επιχειρησιακές απαιτήσεις. ΑΡΘΡΟ 13 Το άρθρο θα πρέπει να αναλυθεί περισσότερο ώς προς το περιεχόμενο της διοίκησης. Κατά την άποψή μου αν συμφέρει επιχειρησιακώς να διοικεί μία μονάδα υγειονομικού για παράδειγμα Αντισυνταγματάρχης Ψυχολόγος, τότε ο Νομοθέτης θα πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψιν της ότι οι κατώτεροι αξιωματικοί σε άλλες θέσεις(Ιατροί, Νοσηλευτές κ.τ.λ.) έχουν άλλα επιστημονικά καθήκοντα και ο εκάστοτε διοικητής δεν θα πρέπει να παρεμβάλλεται στο επιστημονικό τους έργο. Η εκάστοτε διοίκηση θα πρέπει να ασκεί κυρίως οργανωτικά καθήκοντα και να επιτρέπει στο επιστημονικό έργο της κάθε ειδικότητας να ασκεί απρόσκοπτα τα καθήκοντά της. Η διοίκηση θα πρέπει να περιοριστεί σε πειθαρχικά και οργανωτικά ζητήματα. ΑΡΘΡΟ 16 Από προσωπική εμπειρία ώς μέλος νοσηλείας σε Σ.Ν. είχα την καλύτερη δυνατή παροχή περίθαλψης και όλα αυτά χωρίς καμμία επιβάρυνση. Προσωπικά θεωρώ μεγάλη απώλεια να αποστρατεύεται ή ακόμη και να μετακινείται ένας διευθυντής κλινικής , ο οποίος έχει να προσφέρει ακόμη πολλές υπηρεσίες στην ειδικότητά του, δεδομένου ότι η άσκηση της Ιατρικής δεν γνωρίζει όρια, πνευματικά και χρονικά. Εφόσον στον Στρατό υπάρχει αυστηρή ιεραρχία ήδη από την αποφοίτηση των αξιωματικών Ιατρών, θα πρέπει να τροποποιηθεί το άρθρο ώς προς το όριο των δύο συν δύο ετών και να δίνει την επιλογή στον εκάστοτε διευθυντή κλινικής να παραμείνει αν ο ίδιος το επιθυμεί ή όχι πέραν αυτού του ορίου. ΑΡΘΡΟ 17 Εμφανής η επιθυμία της νομοθετικής επιτροπής να μεταβιβάσει πολλές αρμοδιότητες των εκάστοτε επιτελείων στο ΓΕΕΘΑ προάγοντας έτσι μία καλύτερη ίσως συνεργασία μεταξύ των κλάδων όπως άλλωστε ισχύει και με την ΣΣΑΣ, η οποία υπάγεται ήδη εκεί. Αυτό θα πρέπει να γίνει με μεγάλη προσοχή καθώς η περίθαλψη των ε.ε. στελεχών αντιμετωπίζει κάποιες δυσκολίες οπότε θα πρέπει το ΓΕΕΘΑ να βάλει στόχο να τις επιλύσει. Τα εκάστοτε Γενικά επιτελεία ωστόσο θα πρέπει να προληφθεί να λαμβάνονται σοβαρά υπόψιν σε κάποια ζητήματα. Σημαντικό και η περ στ’, διότι τα στρατιωτικά Νοσοκομεία αποκλείονταν συχνά από ερευνητικά προγράμματα και μελέτες. Πρότασή μου, να μειωθούν οι περιορισμοί και μέσω της προωθούμενης διακλαδικότητας, να δίνονται περισσότερες ευκαιρίες για έγκριση ερευνητικών πρωτοκόλλων.