Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «Ρύθμιση υγειονομικών θεμάτων των Ενόπλων Δυνάμεων και λοιπές διατάξεις»ΜΕΡΟΣ Β’ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣ ΚΑΙ ΜΕΡΙΜΝΑΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ (άρθρα 34-52)Σχόλιο του χρήστη Π.Δημητριάδης Αντιπτέραρχος (Ι) ε.α | 29 Μαρτίου 2025, 19:35
Άρθρο 36 Η ελεύθερη επιλογή ιατρού στρατιωτικού η ιδιώτη είναι θετικό μέτρο, ωστόσο τα αναφερόμενα στην παρ 5 για την περιοδική υγειονομική εξέταση του προσωπικού σε στρατιωτικά νοσοκομεία της περιοχής ή σε δημόσια νοσοκομεία πιθανόν να δημιουργήσει πρόβλημα στην αξιολόγηση της σωματικής ικανότητας των ιπταμένων αλλά και στελεχών εδάφους της Π.Α. Συγκεκριμένα : Απαιτείται η «υποχρέωση ενημέρωσης της υπηρεσίας σε περίπτωση νοσηλείας και κάθε είδους ιατρικής πράξης που διενεργείται σε μη στρατιωτική δομή», ως αναγκαίο μέτρο διασύνδεσης της σωματικής και πτητικής ικανότητας για το αξιόμαχο του στρατεύματος. Δεν γίνετε καμία αναφορά στο έργο του Κέντρου Αεροπορικής Ιατρικής (Κ.Α.Ι) της Π.Α όπου απαιτούνται εξειδικευμένες γνώσεις Αεροπορικής Ιατρικής για την αξιολόγηση του Ιπτάμενου προσωπικού του οποίου η υγειονομική και φυσική του κατάσταση θα πρέπει να είναι κορυφαία. Το νομοσχέδιο δεν διασφαλίσει 100% την αξιολόγηση υγείας του Ιπτάμενου προσωπικού της Π.Α αλλά και του προσωπικού εδάφους που εμπλέκεται στη χρήση και λειτουργία μέσων, όπλων και οπλικών συστημάτων αξίας δις ευρώ και στα οποία στηρίζεται η άμυνα της χώρας. Η εξέταση αυτού του προσωπικού σε άλλα κέντρα προκειμένου να μειωθεί το υγειονομικό κόστος, πιθανόν να δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα στο Κέντρο Αεροπορικής Ιατρικής και το ΤΠΥΕ, αφού η ενημέρωση της ΔΥΓ/ΓΕΑ και της ΑΑΥΕ θα είναι έμμεση και θα στερούνται εικόνας προκειμένου να εισηγηθούν στην ηγεσία προληπτικά μέτρα αν απαιτηθεί. Η παρ 5 χρήζει επανεξέτασης.