Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «Ρύθμιση υγειονομικών θεμάτων των Ενόπλων Δυνάμεων και λοιπές διατάξεις»ΜΕΡΟΣ Β΄ ΡΥΘΜΙΣΗ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ (άρθρα 3-17)Σχόλιο του χρήστη ε.ε. Λγος (ΥΙ) | 30 Μαρτίου 2025, 23:49
Άρθρο 3 Παράγραφος 1 Επιβάλλεται και προτείνεται να τροποποιηθεί ο όρος «ειδική απασχόληση» και να ονομασθεί «ενεργή εφημερία» όπως προβλέπεται στη νομοθεσία περί ΕΣΥ και να περιληφθούν επίσης οι όροι του ΕΣΥ α) ενεργή εφημερία β) μεικτή εφημερία και γ) εφημερία ετοιμότητας και να αμείβονται αναλόγως καθόσον πρόκειται για απολύτως ίδια απασχόληση τόσο στα στρατιωτικά νοσοκομεία όσο και στα νοσοκομεία του ΕΣΥ. Γνωστό είναι ότι τα Στρατιωτικά Νοσοκομεία άλλωστε νοσηλεύουν και ιδιώτες και συμμετέχουν ενεργά διαθέτοντας κλίνες στο σύστημα εφημερίας του ΕΣΥ. Προτείνεται να πληρώνονται στο υγειονομικό προσωπικό όλες και στο ακέραιο, οι εφημερίες και νυχτερινές βάρδιες στο νοσηλευτικό προσωπικό, από τον κρατικό Π/Υ, με την εφαρμογή των ισχυόντων στο ΕΣΥ αντίστοιχου ύψους αποζημιώσεων εφημεριών ΧΩΡΙΣ πλαφόν και οικονομικό ύψος δαπάνης (2.800.000 €) που περιλαμβάνεται στο άρθρο 25 περιοριστικά στο παρόν σχέδιο νόμου. Προτείνεται να περιληφθεί διάταξη αυτόνομης «φλατ» φορολόγησης των αποζημιώσεων εφημεριών στο 22% όπως ισχύει με άλλο φορολογικό νόμο για τις αντίστοιχες αποζημιώσεις ιατρών του ΕΣΥ. Άρθρο 8 Παράγραφος 4 Προτείνεται η απαλοιφή της διάταξης της παραγράφου 4 του άρθρου 8 καθόσον η εφαρμοσθείσα με ευκολία μέχρι σήμερα πρακτική του ΥΠΕΘΑ για ενίσχυση των δομών του ΕΣΥ με στρατιωτικούς ιατρούς για κάλυψη ελλείψεων σε ιατρούς ΕΣΥ, οδήγησε στην αποστελέχωση των στρατιωτικών νοσοκομείων και αντίστοιχα τους ιατρούς που μετατίθεντο «εν μια νυκτί» σε παραιτήσεις. Τo μέτρο δεν εξυπηρετεί τα Σ.Ν. Τα αποδυναμώνει, στερεί παρεχόμενες υπηρεσίας υγείας έμπειρου ιατρικού προσωπικού, δημιουργεί προϋποθέσεις απρόβλεπτου αριθμού παραιτήσεων, λόγω οικογενειακών , κοινωνικών και επαγγελματικών προβλημάτων και δεν επιλύει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το ΕΣΥ σε προσωπικό. Άλλωστε αντίστοιχη διάταξη στην περί ΕΣΥ νομοθεσία, για ενίσχυση των στρατιωτικών υγειονομικών δομών από ιατρούς του ΕΣΥ, ΔΕΝ υφίσταται, παρά μόνον σε συνθήκες επιστράτευσης. Άρθρο 16 Παράγραφος 4 ΕΠΙΒΑΛΕΤΑΙ να απαλειφθεί η πρόβλεψη για διοίκηση του στρατιωτικού νοσοκομείου από αξιωματικό άλλου όπλου ή σώματος πλην στρατιωτικού ιατρού. Οι διοικητές των μεγάλων νοσοκομείων των Ενόπλων Δυνάμεων, πρέπει να είναι ανώτατοι αξιωματικοί Υγειονομικού, προελεύσεως ΣΣΑΣ, με ανάλογη διοικητική εμπειρία διοίκησης κατωτέρων κλιμακίων. Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ενός στρατιωτικού νοσοκομείου πρέπει να είναι ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΣ ΙΑΤΡΟΣ. Η θέση του Διοικητή ενός στρατιωτικού νοσοκομείου απαιτεί γνώση της ΙΑΤΡΙΚΗΣ επιστήμης και της ΙΑΤΡΙΚΗΣ διοίκησης, καθώς και εμπειρία στην αντιμετώπιση ιατρικών καταστάσεων που σχετίζονται με τη στρατιωτική υπηρεσία. Η γνώση της λειτουργίας των ΣΝ δεν αποκτάται με επιφοίτηση ή με χρίσμα πολιτικό ή κομματικό αν δεν έχεις βιώσει κάθε λεπτομέρεια της ζωής αυτού από μικρό βαθμό και πέραν του ιατρικού λειτουργήματος και ειδικότητας. Η ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ απαιτεί ειδικούς που κατανοούν τις ιατρικές και στρατιωτικές ανάγκες και οι ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΙ ΙΑΤΡΟΙ είναι εκείνοι που είναι καλύτερα προετοιμασμένοι και εκπαιδευμένοι να αναλάβουν την ΗΓΕΣΙΑ-ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΝΟΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ. Παράγραφος 5 ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ να οριστεί περαιτέρω το είδος των ασκήσεων και το χρονικό διάστημα αυτών. Η ειδικότητα Διασώστη Υγειονομικού για τους Επαγγελματίες Οπλίτες επαρκεί για να καλύψει ένα μεγάλο εύρος των επιχειρησιακών ασκήσεων. Σε αντίστοιχες υπηρεσιακές ασκήσεις με τον αμερικανικό στρατό, 5 διασώστες απευθυνόταν σε ΕΝΑΝ ιατρό, ενώ στην ίδια άσκηση στον ελληνικό στρατό υπήρχαν 4 ιατροί χωρίς κανένα διασώστη. Κακή διαχείριση προσωπικού από Διοικητή αξιωματικό όπλου ή σώματος πλην στρατιωτικού ιατρού…. Άρθρο 25 Να προστεθεί “Τα στελέχη του υγειονομικού όλων των κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων που κατέχουν συναφείς με την επιστήμη τους ακαδημαϊκούς τίτλους επιπέδου μεταπτυχιακού διπλώματος ειδίκευσης ή διδακτορικού, να δικαιούνται το ανάλογο επίδομα που καταβάλλεται στους αντίστοιχους δημοσίους υπαλλήλους.