Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «Ρύθμιση υγειονομικών θεμάτων των Ενόπλων Δυνάμεων και λοιπές διατάξεις»ΜΕΡΟΣ Β’ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΣΥΣΤΑΣΗ ΔΙΑΚΛΑΔΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΩΝ – ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΜΕΤΟΧΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ (άρθρα 53-54)Σχόλιο του χρήστη ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ | 31 Μαρτίου 2025, 10:52
Άρθρο 54 Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας με το άρθρο 54 και την προσθήκη του άρθρου 9A στον Α.Ν 1137/1946 που δεν υπήρχε δηλώνει την πρόθεση του για σύσταση Διακλαδικής Μονάδας Φροντίδας Ηλικιωμένων στο ΝΙΜΤΣ χωρίς να έχει ως όφειλε από τον νόμο την θετική εισήγηση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΝΙΜΤΣ ως Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δίκαιου. Πριν την συγκεκριμένη νομοθετική πρόθεση το ΥΠΕΘΑ έπρεπε να την είχε στείλει στο ΝΙΜΤΣ για να εξεταστεί από τις αρμόδιες ιατρικές-νοσηλευτικές -οικονομικές –νομικές –τεχνικές υπηρεσίες του ΝΙΜΤΣ για την δυνατότητα η όχι υλοποίησης της. Στην συνέχεια έπρεπε να τεθεί ως θέμα στο Διοικητικό Συμβούλιο προκειμένου να εισηγηθεί προς το ΥΠΕΘΑ θετικά η αρνητικά για ένα τόσο σοβαρό θέμα που άπτεται της λειτουργίας του ΝΙΜΤΣ. Επί πλέον δεν ζητήθηκε από το ΥΠΕΘΑ και δεν υπάρχει μελέτη σκοπιμότητας για σύσταση Διακλαδικής Μονάδας Φροντίδας Ηλικιωμένων. Το 2005 υπήρξε η πρώτη προσπάθεια λειτουργίας «Μονάδας Φροντίδας Ηλικιωμένων» με δυνατότητα εξυπηρέτησης 21 κλινών στο στρατόπεδο ΦΑΚΙΝΟΥ». Η προσπάθεια αυτή δεν είχε αίσιο τέλος διότι η μελέτη σκοπιμότητας που έγινε αργότερα και είναι στην διάθεση του ΓΕΣ ήταν αρνητική. Στην παράγραφο 1 του άρθρου 54 η ονομασία Διακλαδική Μονάδα Φροντίδας Ηλικιωμένων προκαλεί Ιδιαίτερο προβληματισμό διότι αφήνει να εννοηθεί ότι θα παρέχει τις υπηρεσίες της μόνο στο προσωπικό των τριών κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων. Οι απόστρατοι του ΠΝ ενώ καταβάλλουν εισφορές υπέρ ΝΝΑ και όχι υπέρ ΝΙΜΤΣ δικαιούνται συμμετοχή στη Διακλαδική Μονάδα Φροντίδας Ηλικιωμένων όπως οι απόστρατοι του ΣΞ και της ΠΑ, οι οποίοι καταβάλλουν εισφορές υπέρ ΝΙΜΤΣ .Τα εν αποστρατεία στελέχη της ΕΛΑΣ και άλλοι δικαιούχοι οι οποίοι ενώ καταβάλλουν εισφορές υπέρ ΝΙΜΤΣ δεν διευκρινίζεται εάν θα δικαιούνται συμμετοχή στη Διακλαδική Μονάδα Φροντίδας Ηλικιωμένων. . Στην παράγραφο 2 του άρθρου 54 που αφορά τον χώρο στέγασης σύμφωνα με το Νόμο 2345/1995 <> σε συνδυασμό και με την Υπουργική Απόφαση Π1γ/ΟΙΚ81551/6-7-2007 Υφυπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης <> στο άρθρο 6 προσδιορίζονται τα ειδικά χαρακτηριστικά των θαλάμων, στο άρθρο 7 οι ειδικές κατασκευές υποστήριξης των ηλικιωμένων στα άρθρα 8 ,9 και 10 προσδιορίζονται η θέρμανση ο αερισμός και ο φωτισμός που πρέπει να έχουν οι Μονάδες Φροντίδας Ηλικιωμένων προκειμένου να τους χορηγηθεί η άδεια λειτουργίας από το Υπουργείο Υγείας. Οι συγκεκριμένες προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας δεν υφίστανται στις κτιριακές εγκαταστάσεις του ΝΙΜΤΣ. Επίσης σύμφωνα με την ίδια Υπουργική Απόφαση δεν αναγράφεται στον τίτλο του άρθρου 54 αν η συγκεκριμένη Διακλαδική Μονάδα Φροντίδας Ηλικιωμένων είναι κερδοσκοπικού ή μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα καθώς επίσης και ο αριθμός των κλινών προϋποθέσεις απαραίτητες για την ίδρυση και λειτουργίας της Διακλαδικής Μονάδας Φροντίδας Ηλικιωμένων. Στην παράγραφο 3 του άρθρου 54 αναγράφεται ότι το ΝΙΜΤΣ δύναται να συμβάλλεται με το ΜΤΣ για την λειτουργία της Διακλαδικής Μονάδας Φροντίδας Ηλικιωμένων. Το σχόλιο αφορά για ποιο λόγο το ΝΙΜΤΣ να συνάψει σύμβαση με το ΜΤΣ όταν από την ισχύουσα νομοθεσία και απο την απόφαση ΣΤΕ 652/1990 προκύπτει το καθεστώς ίδρυσης και λειτουργίας του ΝΙΜΤΣ είναι υπέρ του ΜΤΣ. Πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπ’ όψιν τα σοβαρά προβλήματα της υποστελέχωσης και υποχρηματοδότησης του ΝΙΜΤΣ. Μετά από τις έκτακτες και τακτικές κρίσεις του υγειονομικού προσωπικού και τις μειώσεις στο επικουρικό προσωπικό το ποσοστό στελέχωσης έχει μειωθεί σημαντικά ..Η μειωμένη πληρωμή των οφειλών του ΕΟΠΥΥ στο ΝΙΜΤΣ επιδρά επίσης αρνητικά στην λειτουργία του.. Επί πλέον σύμφωνα και με την Κοινή Υπουργική Απόφαση της 13 Νοεμβρίου 2024 διευρύνθηκε η βάση δικαιούχων με χιλιάδες στελέχη εν ενεργεία και εν αποστρατεία από Ανθστου και κάτω οι οποίοι και αυτοί καταβάλουν μηνιαία εισφορά .Παρόλα αυτά υπάρχουν αναφορές για μεγάλες χρονικές καθυστερήσεις στα ραντεβού-αναβολές εκτελέσεως χειρουργικών επεμβάσεων και αποστολή ασθενών δικαιούχων σε άλλα νοσοκομεία. Με τέτοια κατάσταση καλείται λοιπόν το ήδη επιβαρυμένο ΝΙΜΤΣ με το άρθρο 54 να λειτουργήσει ΚΑΙ Διακλαδική Μονάδα Φροντίδας Ηλικιωμένων με το ίδιο προσωπικό χωρίς επαναλαμβάνω να υπάρχει θετική εισήγηση για σύσταση Διακλαδικής Μονάδας Φροντίδας Ηλικιωμένων από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΝΙΜΤΣ ως Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου. Δίκαιου. Τέλος οι δικαιούχοι νοσηλείας με την μηνιαία εισφορά τους συνεισφέρουν ετησίως περίπου 10 εκατομμύρια ευρώ ήτοι το 1/3 των εσόδων του ΝΙΜΤΣ γεγονός το οποίο τους δίνει το νόμιμο δικαίωμα να έχουν λόγο με τους αντιπροσώπους τους στον ΔΣ σε οποιαδήποτε αλλαγή λειτουργίας του ΝΙΜΤΣ και να απαιτούν να έχουν κατά προτεραιότητα τις παροχές υγείας που αναγράφονται λεπτομερώς στο άρθρο 2 Σκοπός- Δικαιούμενοι Νοσηλείας στο ΝΙΜΤΣ του Α.Ν 1137/1946 . Χρήστος. Κουτσογιαννόπουλος Πρώην Πρόεδρος ΔΣ ΜΤΣ-ΝΙΜΤΣ.