Άρθρο 59
Εξουσιοδοτικές διατάξεις
1. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, καθορίζονται ο τρόπος καταμερισμού, το ωράριο, τα κριτήρια και η χωρική αρμοδιότητα των εκ περιτροπής διανυκτερεύσεων των στρατιωτικών φαρμακείων, καθώς και ο τρόπος, η διαδικασία, ο χρόνος και κάθε άλλο θέμα σχετικά με τη διαδικασία και τις αρμοδιότητες για την κατ’ οίκον διανομή φαρμάκων στο εν ενεργεία στρατιωτικό προσωπικό και τα προστατευόμενα μέλη του, βάσει του άρθρου 3.
2. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Εθνικής Άμυνας καθορίζονται το κόστος των κάθε είδους ιατρικών πράξεων που διενεργούνται, το ποσοστό, οι όροι και οι προϋποθέσεις διάθεσης των εσόδων των στρατιωτικών νοσοκομείων από την πέραν του τακτικού ωραρίου λειτουργία τους, η αμοιβή του προσωπικού των στρατιωτικών νοσοκομείων, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα, σύμφωνα με το άρθρο 4.
3. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας που εκδίδεται κατόπιν εισήγησης του διευθυντή Υγειονομικού του Γ.Ε.ΕΘ.Α., μπορεί να διενεργούνται κυκλικές εφημερίες κλινικών των στρατιωτικών νοσοκομείων της Φρουράς Αθηνών και να καθορίζονται η διαδικασία και κάθε άλλο θέμα σχετικό με τις κυκλικές εφημερίες σύμφωνα με το άρθρο 4.
4. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, δύνανται να ρυθμίζονται οι εσωτερικές διαδικασίες λειτουργίας των Διευθύνσεων Οικονομικών Υπηρεσιών των στρατιωτικών νοσοκομείων βάσει του άρθρου 6.
5. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Εθνικής Άμυνας και Υγείας, μετά από εισήγηση της Διεύθυνσης Υγειονομικού του Γ.Ε.ΕΘ.Α., δύναται να ενταχθεί το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας στα οικονομικού χαρακτήρα μέτρα συγκράτησης της φαρμακευτικής δαπάνης, τηρώντας τη διαδικασία που ορίζεται στο άρθρο 254 του ν. 4512/2018 (Α’ 5), περί Επιτροπής Διαπραγμάτευσης Τιμών Φαρμάκων, σύμφωνα με το άρθρο 6 του παρόντος.
6. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Άμυνας και Προστασίας του Πολίτη καθορίζεται η διαδικασία μετεγκατάστασης του Κεντρικών Ιατρείων Αθηνών και Θεσσαλονίκης της Ελληνικής Αστυνομίας στο 401 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο Αθηνών και στο 424 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο Εκπαίδευσης αντίστοιχα, καθώς και κάθε σχετικό θέμα με την υπηρέτηση αστυνομικού προσωπικού ειδικότητας Υγειονομικού, όπως προβλέπεται στο άρθρο 8.
7. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, επιλέγεται ο φορέας αξιολόγησης των υπηρεσιών υγείας των στρατιωτικών νοσοκομείων, καθορίζονται ο χρόνος, ο τρόπος, η διαδικασία, τα στάδια, τα κριτήρια και οι λεπτομέρειες αξιολόγησης, καθώς και κάθε συναφές ζήτημα, όπως προβλέπεται στο άρθρο 9.
8. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Εθνικής Άμυνας, καθορίζονται το ύψος του αντιτίμου, η διαδικασία τιμολόγησης, ο χρόνος, ο τρόπος, ο τόπος, οι όροι, οι προϋποθέσεις καθώς και κάθε ειδικότερο θέμα σχετικά με την εκπαίδευση ιδιωτών στο Διακλαδικό Κέντρο Εκπαίδευσης Πολεμικού Τραύματος, βάσει του άρθρου 10.
9. Με τον Οργανισμό της Σχολής Αξιωματικών Νοσηλευτικής, που εκδίδεται κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 3 του ν.δ. 1032/1971 (Α΄ 232) καθορίζονται τα θέματα που αφορούν στις αρμοδιότητες, στην εσωτερική οργάνωση, στη διάρθρωση και στη λειτουργία του Διακλαδικού Κέντρου Εκπαίδευσης Πολεμικού Τραύματος, που συστήνεται με το άρθρο 10.
10. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Άμυνας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καθορίζεται ο ψηφιακός τρόπος λειτουργίας των Υγειονομικών Επιτροπών των Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων του άρθρου 14.
11. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, εκδίδεται ο Κανονισμός Λειτουργίας των Ανώτατων Υγειονομικών Επιτροπών των Ενόπλων Δυνάμεων, σύμφωνα με το άρθρο 15.
12. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, καθορίζονται τα κατάλληλα οργανωτικά και τεχνικά μέτρα ελέγχου της συνταγογράφησης κάθε στρατιωτικού ιατρού ανά ειδικότητα, σύμφωνα με την περ. ιστ) του άρθρου 17.
13. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, καθορίζονται η διαδικασία προκήρυξης των γνωστικών αντικειμένων, οι προϋποθέσεις συμμετοχής, η διαδικασία επιλογής, η χορήγηση της αντίστοιχης άδειας, η κάλυψη των εξόδων, η παρακολούθηση των εκπαιδευομένων, η υποχρέωση πρόσθετης παραμονής στην Υπηρεσία, η τεκμηρίωση της αναγκαιότητας για την Υπηρεσία, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια σχετικά με τη συμμετοχή των αξιωματικών του Υγειονομικού Σώματος και των τριών Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων σε κλινικές – πρακτικές μετεκπαιδεύσεις, που αφορούν σε τομείς, όπου εμφανίζονται νέα επιστημονικά επιτεύγματα ή παρουσιάζεται ταχεία και σημαντική επιστημονική εξέλιξη που απαιτεί εξειδικευμένη κλινική άσκηση, σύμφωνα με το άρθρο 23.
14. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, που εκδίδεται κάθε πέντε (5) έτη, κατόπιν εισήγησης του Συμβουλίου Αρχηγών Γενικών Επιτελείων και ειδικά αιτιολογημένης γνώμης του Διακλαδικού Υγειονομικού Συμβουλίου, προσδιορίζονται οι άγονες ειδικότητες στρατιωτικών ιατρών του άρθρου 24.
15. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, καθορίζεται ο τρόπος λειτουργίας του ηλεκτρονικού βιβλιαρίου υγείας των στρατιωτικών, τα δεδομένα που θα ενταχθούν σε αυτό και κάθε άλλο σχετικό θέμα, σύμφωνα με το άρθρο 34.
16. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, η οποία εκδίδεται κατόπιν εισήγησης του Διευθυντή Υγειονομικού του Γ.Ε.ΕΘ.Α., καθορίζεται κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του δειγματοληπτικού ελέγχου δαπανών υγειονομικής περίθαλψης στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και μελών των οικογενειών τους και προσδιορίζονται κατηγορίες δαπανών υγειονομικής περίθαλψης για έλεγχο και εκκαθάριση σε ποσοστό έως και εκατό τοις εκατό (100%) των υποβαλλόμενων δαπανών, όπως προβλέπεται στο άρθρο 41.
17. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Εθνικής Άμυνας και Υγείας καθορίζεται το ύψος του κόστους και του ποσού υγειονομικής δαπάνης, που καταβάλλεται προκαταβολικά στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, σύμφωνα με το άρθρο 42.
18. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Εθνικής Άμυνας και Υγείας, που εκδίδεται μετά από εισήγηση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., ρυθμίζονται η διαδικασία, οι όροι και οι προϋποθέσεις της χρήσης του πληροφοριακού συστήματος του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. για τις δαπάνες των ιατρικών πράξεων και των διαγνωστικών εξετάσεων των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των μελών των οικογενειών τους, που διενεργούνται σε ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα, συμβεβλημένα με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., η δαπάνη του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. για την παραμετροποίηση των πληροφοριακών συστημάτων του, το διαχειριστικό τέλος του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα, όπως προβλέπεται στο άρθρο 44.
19. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Εθνικής Άμυνας και Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις, η διαδικασία, το απαραίτητο προσωπικό και οι πόροι για την ίδρυση και λειτουργία των ΣΥΔ των Ενόπλων Δυνάμεων, όπως προβλέπεται στο άρθρο 49.
20. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας είναι δυνατή η μεταβίβαση της αρμοδιότητας λήψης απόφασης για τη συνεργασία των Στρατιωτικών Νοσοκομείων και του Νοσηλευτικού Ιδρύματος Μετοχικού Ταμείου Στρατού με προσωπικό των ειδικοτήτων, που περιγράφονται στην παρ. 1 του άρθρου 41 του ν. 4058/2012 (Α’ 63), με καθεστώς έκδοσης δελτίου απόδειξης παροχής υπηρεσιών για τις υπηρεσίες τους, στους Διευθυντές των Στρατιωτικών Νοσοκομείων, σύμφωνα με το άρθρο 50.
21. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας καθορίζονται τα κριτήρια, η μοριοδότηση και κάθε άλλο θέμα που σχετίζεται με τον παραθερισμό των δικαιούχων στα κέντρα παραθερισμού των Ενόπλων Δυνάμεων, όπως προβλέπεται στο άρθρο 52.
22. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Εθνικής Άμυνας και Προστασίας του Πολίτη καθορίζονται ο τόπος και ο τρόπος λειτουργίας, το κόστος διαμονής, ο τρόπος καταβολής του κόστους, η στελέχωση, οι δικαιούχοι, η σειρά προτεραιότητας των δικαιούχων και κάθε άλλο σχετικό θέμα για τη Μονάδα Φροντίδας Ηλικιωμένων, σύμφωνα με το άρθρο 54.
23. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας καθορίζονται οι προϋποθέσεις, τα νοσήματα, οι παθήσεις και οι βλάβες της υγείας, βάσει των οποίων αποφαίνονται οι υγειονομικές επιτροπές και τα συμβούλια των Ενόπλων Δυνάμεων, για την κρίση σωματικής ικανότητας των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων καθώς και για την κρίση σωματικής ικανότητας, τη χορήγηση αναβολής κατάταξης ή απαλλαγής από τη στράτευση για λόγους υγείας (Ι/5) των στρατευσίμων, των οπλιτών και των εφέδρων οπλιτών, σύμφωνα με το άρθρο 57.
Άρθρο 60
Μεταβατικές διατάξεις
1. Μέχρι την έναρξη λειτουργίας του Συστήματος Κοστολόγησης Νοσοκομειακών Υπηρεσιών (Συ.Κ.Ν.Υ.) – Diagnoses Related Groups (DRG), σύμφωνα με το άρθρο 6, η κοστολόγηση των ιατρικών πράξεων και υπηρεσιών των στρατιωτικών νοσοκομείων και οι εισπράξεις από νοσήλια, εξέταστρα και λοιπές αμοιβές για παροχή υπηρεσιών κλειστής περίθαλψης από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και τα οικεία Γενικά Επιτελεία υπολογίζονται με βάση τα Κλειστά Ενοποιημένα Νοσήλια της υπό στοιχεία Υ4α/οικ.85649/27.7.2011 (Β’ 1702) κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, περί Κλειστών Ενοποιημένων Νοσηλίων και Ημερήσιου Νοσηλίου στο Ε.Σ.Υ..
2. Για όσους έχουν υποβάλει αίτηση απαλλαγής από τη στράτευση ή αίτηση μεταφοράς στους υπόχρεους μειωμένης στρατεύσιμης στρατιωτικής υποχρέωσης μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος, η αίτηση εξετάζεται με το ισχύον κατά την ημερομηνία υποβολής της θεσμικό πλαίσιο.
3. Η θητεία των υφιστάμενων διευθυντών κλινικών, τμημάτων, εργαστηρίων και μονάδων εντατικής θεραπείας του 401 Γενικού Στρατιωτικού Νοσοκομείου Αθηνών, του 424 Γενικού Στρατιωτικού Νοσοκομείου Εκπαιδεύσεως, του Ναυτικού Νοσοκομείου Αθηνών και του 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας, καθώς και των διακλαδικών ή με διακλαδική στελέχωση υγειονομικών δομών των ανωτέρω στρατιωτικών νοσοκομείων εξακολουθεί να ισχύει μέχρι τη λήξη της, ανεξαρτήτως της υπέρβασης του ορίου των δύο (2) θητειών.
Άρθρο 61
Καταργούμενες διατάξεις
1. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος καταργούνται τα άρθρα 4 και 8 καθώς και οι παρ. 3 και 4 του άρθρου 5 της υπό στοιχεία Φ.454/11/229946/Σ.3662/10.5.2023 απόφασης του Υπουργού Εθνικής Άμυνας (Β’ 3267), περί ευεργετικών μέτρων και διοικητικών διευκολύνσεων για το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων.
2. Από την έναρξη ισχύος της απόφασης της παρ. 21 του άρθρου 59, καταργείται το άρθρο 7 της υπό στοιχεία Φ.454/11/229946/Σ.3662/17-5-2023 απόφασης του Υπουργού Εθνικής Άμυνας (Β’ 3267).
3. Από την έναρξη ισχύος της απόφασης της παρ. 23 του άρθρου 59 καταργούνται:
α) το άρθρο 20 του ν.δ. 1327/1973 (Α’ 16), περί πινάκων νοσημάτων, παθήσεων και βλαβών,
β) η παρ. 9 του άρθρου 23 του ν.δ. 1400/1973 (Α’ 114), περί έκδοσης βασιλικού διατάγματος για τον καθορισμό νοσημάτων και τραυμάτων, βάσει των οποίων κρίνεται η ανικανότητα των αξιωματικών
γ) η παρ. 3 του άρθρου 32 του ν. 3421/2005 (Α΄ 302), περί έκδοσης προεδρικού διατάγματος για τον καθορισμό των προϋποθέσεων, των νοσημάτων, των παθήσεων και των βλαβών της υγείας των στρατευσίμων, οπλιτών και εφέδρων οπλιτών για την κρίση της σωματικής τους ικανότητας και
δ) το π.δ. 11/2014 (Α΄17), περί κρίσης σωματικής ικανότητας των στρατευσίμων, αυτών που κατατάσσονται στις Ένοπλες Δυνάμεις, καθώς και του στρατιωτικού προσωπικού.
Άρθρο 4
Προτείνεται προσθήκη παραγράφου:
Οι εν αποστρατεία ειδικοί στρατιωτικοί ιατροί να δύνανται, κατόπιν απόφασης του Διοικητή του Νοσοκομείου, μετά από εισήγηση του Επιστημονικού Συμβουλίου και έγκρισης της ΔΥΓ του οικείου Κλάδου, να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους ως άμισθοι επιστημονικοί συνεργάτες και να συμμετέχουν επ΄ αμοιβή στην πέραν του ωραρίου λειτουργία του Νοσοκομείου, με βάση τις δυνατότητες καθώς και σε όλες τις επιστημονικές δραστηριότητες του Νοσοκομείου.
Άρθρο 10
Προτείνεται η δημιουργία δύο (2) Διακλαδικών Κέντρων Εκπαίδευσης Πολεμικού Τραύματος με έδρες την ΣΣΑΣ και την ΣΑΝ. Η σύσταση στην έδρα της ΣΣΑΣ υπαγορεύεται από τους παρακάτω λόγους:
Εκπαίδευση του συνόλου των Μαθητών της ΣΣΑΣ (820 άτομα)
Βασική εκπαίδευση των τελειόφοιτων Μαθητών (ΥΙ) σε επίπεδο ΙΙ-ΙΙΙ (TCCC)
Tο μείζον των επιχειρησιακών μονάδων των ΕΔ εδρεύει στην Βόρεια Ελλάδα
Άρθρο 13
Η διοίκηση των ΔΥΓ των Κλάδων, των Στρατιωτικών Νοσοκομείων, των ΛΥΓ, των ΤΥΓ, των ΚΙΧΝΕ και των ΚΥΜΕΑ θα πρέπει υποχρεωτικά να ασκείται από Αξκούς (ΥΙ) προελεύσεως ΣΣΑΣ, καθόσον το μείζον έργο, σε ειρηνική περίοδο και κατά τις επιχειρήσεις, είναι ιατρικό και εκτιμάται ότι ο Δκτης είναι απαραίτητο να έχει την ιδιότητα Ιατρού, διότι μόνο έτσι έχει άμεση γνώση του απαιτούμενου έργου και των ιδιαιτεροτήτων του.
Άρθρο 16, παράγραφος 3
Να δοθεί η δυνατότητα για περισσότερες θητείες Δντου κλινικής, εφόσον δεν υπάρχει ενδιαφέρον από άλλο ιατρό για την κάλυψη της θέσης.
Άρθρο 16, παράγραφος 4
Διευθυντές-Δκτές Στρατιωτικών Νοσοκομείων θα πρέπει να ορίζονται μόνο Αξκοι ΥΙ.
Άρθρο 26
Η ημερομηνία ορκωμοσίας των τελειοφοίτων Μαθητών /-τριών υγειονομικών τμημάτων στο ΑΠΘ δεν είναι κοινή και είναι δυνατό να πραγματοποιούνται έως και τρεις (3) ορκωμοσίες, ιδίως στην Ιατρική Σχολή. Το γεγονός αυτό καθιστά αδύνατη την ταυτόχρονη έναρξη της Βασικής Εκπαίδευσης. Κατόπιν τούτου προτείνονται τα ακόλουθα:
Πραγματοποίηση της Βασικής Εκπαίδευσης στην έδρα της ΣΣΑΣ και ΣΑΝ αντίστοιχα για τους αποφοίτους τους, ανεξαρτήτως του Κλάδου στον οποίο έχουν κατανεμηθεί
Η διάρκεια του Τμήματος Βασικής Εκπαίδευσης να είναι έως έξι (6) μήνες, προκειμένου να μπορεί να υλοποιηθεί ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα σπουδών.
Η έναρξη φοίτησης να γίνεται ταυτόχρονα για όλους τους αποφοίτους, σε δύο εκπαιδευτικές σειρές ετησίως με ημερομηνία έναρξης την 1η Σεπτεμβρίου και 1η Μαρτίου εκάστου έτους
Η εκπαίδευση για τους αποφοίτους της ΣΣΑΣ να λαμβάνει χώρα στο 424 ΓΣΝΕ (ιατροί, οδοντίατροι, φαρμακοποιοί, ψυχολόγοι) και στο Γ΄ΚΝΟ (κτηνίατροι)
Άρθρο 59, παράγραφος 9
Να προβλεφθεί και για τη ΣΣΑΣ η δυνατότητα τροποποίησης του Οργανισμού της, ώστε να καθοριστούν επακριβώς τα θέματα οργάνωσης και λειτουργίας του Διακλαδικού Κέντρου Εκπαίδευσης Πολεμικού Τράυματος.
Άρθρο 64
Η διατύπωση της εν λόγω ρύθμισης και συγκεκριμένα η φράση «λογίζονται ως αξιωματικοί από την ημερομηνία απόκτησης του συνόλου των προϋποθέσεων που είναι απαραίτητες για την απόκτηση της ιδιότητας του πτυχιούχου του πανεπιστημιακού τμήματος στο οποίο φοιτούν» ενέχει σοβαρά ζητήματα ερμηνευτικής προσέγγισης.
ΠΑΡΑΔΟΧΕΣ
1. Το άρθρο 71 του ΠΔ 61/2021 ΦΕΚ Α 147/20.8.2021 «Οργανισμός Στρατιωτικής Σχολής Αξιωματικών Σωμάτων», ορίζει ότι οι Μαθητές-τριες της ΣΣΑΣ λαμβάνουν την ακαδημαϊκή τους εκπαίδευση από την αντίστοιχη Σχολή ή Τμήμα του ΑΠΘ, σύμφωνα με τον ετήσιο οδηγό σπουδών.
2. Το άρθρο 74 του ΠΔ 61/2021 ορίζει ότι ηκανονική διάρκεια φοίτησης των μαθητών στη ΣΣΑΣ είναι ανάλογη με τα έτη σπουδών, που απαιτούνται για την απόκτηση του πτυχίου, σύμφωνα με τους κανονισμούς προπτυχιακών σπουδών των οικείων σχολών τμημάτων του ΑΠΘ.
3. Στη Σχολή φοιτούν Μαθητές-τριες, οι οποίοι-ες:
α. συμμετέχουν σε διαφορετικές εξεταστικές περιόδους και με διαφορετικά σε κάθε περίοδο μαθήματα, αν και ανήκουν στην ίδια τάξη ή/και τμήμα. Η δήλωση δηλαδή των μαθημάτων που γίνεται μέσω των αντίστοιχων Γραμματειών του ΑΠΘ, δίνει την δυνατότητα σε κάθε Μαθητή-τρια να διαφοροποιεί, ως ένα μεγάλο βαθμό, τόσο τα προς παρακολούθηση μαθήματα, όσο και τα προς εξέταση.
β. προ της εισόδου τους στη ΣΣΑΣ, φοιτούσαν για 1 ή/και 2 έτη στα αντίστοιχα Τμήματα ή Σχολές του ΑΠΘ ή άλλων ΑΕΙ και ενώ, επί παραδείγματι, εντός της Σχολής είναι πρωτοετείς ή δευτεροετείς, εντούτοις παρακολουθούν μαθήματα επόμενων ετών, με αποτέλεσμα να συγκεντρώνουν το σύνολο των προϋποθέσεων που είναι απαραίτητες για την απόκτηση της ιδιότητας του πτυχιούχου πολύ νωρίτερα, χωρίς όμως να έχουν την δυνατότητα να ονομαστούν Αξιωματικοί προ της συμπλήρωσης του χρόνου φοίτησης του άρθρου 74 του ΠΔ 61/2021
γ. αν και ανήκουν στο ίδιο έτος και στο ίδιο Τμήμα, δεν συγκεντρώνουν το σύνολο των προϋποθέσεων που είναι απαραίτητες για την απόκτηση της ιδιότητας του πτυχιούχου την ίδια χρονική στιγμή, καθώς διαφέρει η ημερομηνία εξέτασης μεταξύ των μαθημάτων. Έτσι π.χ. 6ετής του Ιατρικού Τμήματος που οφείλει το μάθημα «α», ως τελευταίο για να λάβει πτυχίο, εξετάζεται την 10/6/2025, ενώ συμμαθητής του,που οφείλει το μάθημα «β» , ως τελευταίο για να λάβει πτυχίο, εξετάζεται την 22/5/2025.
δ. αξιοποιώντας την δυνατότητα που τους δίνουν οι οδηγοί σπουδών των Σχολών και των Τμημάτων του ΑΠΘ, κατόπιν επικοινωνίας τους με την αντίστοιχη Γραμματεία, αν και έχουν προβιβάσιμο βαθμό σε κάποιο μάθημα (5 και άνω), επιλέγουν να το ξαναδώσουν, προκειμένου να τύχουν καλύτερης βαθμολογίας και επομένως καλυτέρου βαθμού πτυχίου.
4. Σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 91 του ΠΔ 61/2021 ΦΕΚ Α 147/20.8.2021 «Οργανισμός Στρατιωτικής Σχολής Αξιωματικών Σωμάτων», Οι μαθητές, μετά την ορκωμοσία τους ως πτυχιούχων στην οικεία Σχολή-Τμήμα του ΑΠΘ και την επιτυχή ολοκλήρωση της στρατιωτικής τους εκπαίδευσης, ονομάζονται, αναλόγως της κατανομής τους, Ανθυπολοχαγοί, Σημαιοφόροι, Ανθυποσμηναγοί ή Υπαστυνόμοι Β΄.
5. Σύμφωνα με το άρθρο 22 του ν. 4361 ΦΕΚ Α΄10/1.2.2016 ορίζονται τα κάτωθι:
Η παρ. 5, που προστέθηκε στο άρθρο 21 του ν.δ. 562/ 1970 (Α΄ 127) με την παρ. 2 του άρθρου 30 του ν. 1947/1991 (Α΄ 70), αντικαθίσταται ως εξής:
«5. Οι μαθητές που είναι τέκνα θανόντων στρατιωτικών των Ενόπλων Δυνάμεων στον πόλεμο ή στην ειρήνη κατά την εκτέλεση διατεταγμένης υπηρεσίας και ένεκα αυτής, κατανέμονται ή επανακατανέμονται έως την ονομασία τους σε Αξιωματικούς στον Κλάδο που υπηρετούσε ο θανών γονέας τους, εφόσον το επιθυμούν, άλλως υπόκεινται στις παραπάνω διαδικασίες.».
6. Σύμφωνα με τις παραγράφους 7 και 20 του άρθρου 36 του ν.3883/2010 ΦΕΚ Α΄167/24.9.2010 ορίζονται ότι: «7.Η αρχαιότητα των Αξιωματικών σε κάθε βαθμό προσδιορίζεται από την ημερομηνία κτήσης του βαθμού αυτού πλην των ειδικών περιπτώσεων που καθορίζονται στις διατάξεις του παρόντος άρθρου. Ως ημερομηνία κτήσης του βαθμού λογίζεται η ημερομηνία υπογραφής του προεδρικού διατάγματος με το οποίο απονεμήθηκε ο βαθμός ή, γι` αυτούς που προάγονται αναδρομικά, η αναδρομική ημερομηνία κτήσης του βαθμού, που καθορίζεται στο προεδρικό διάταγμα.» και
«20. Η αρχαιότητα μεταξύ ομοιόβαθμων Αξιωματικών των Σωμάτων ή γενικών ειδικοτήτων Σωμάτων του ΣΞ, των Σωμάτων και Ειδικοτήτων του ΠΝ, των Αξιωματικών της ΠΑ πλην Ιπταμένων και των Αξιωματικών ΚΣ, καθορίζεται από τη χρονολογία ονομασίας τους ως Αξιωματικών. Σε περίπτωση ταυτόχρονης ονομασίας τους ως Αξιωματικών, η αρχαιότητα καθορίζεται με βάση τη σειρά των Σωμάτων ή γενικών ειδικοτήτων, όπως αναγράφονται στο άρθρο 3 του παρόντος νόμου».
ΣΧΟΛΙΑ – ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
1. Λαμβάνοντας υπόψη το άρθρο 26 του σχεδίου νόμου, όπου στην παράγραφο 1 ορίζει ότι «1. Η εκπαίδευση στο Τμήμα Βασικής Εκπαίδευσης Ανθυπολοχαγών και αντιστοίχων των υπολοίπων Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων του υγειονομικού σώματος, προέλευσης Στρατιωτικής Σχολής Αξιωματικών Σωμάτων και Σχολής Αξιωματικών Νοσηλευτικής, εκκινεί την πρώτη (1η) του επόμενου από τη λήψη του πτυχίου μήνα. Ως λήψη πτυχίου κατά την έννοια του προηγούμενου εδαφίου νοείται η πλήρωση του συνόλου των προϋποθέσεων, που είναι απαραίτητες για την απόκτηση της ιδιότητας του πτυχιούχου του οικείου πανεπιστημιακού τμήματος, ανεξάρτητα από την ορκωμοσία. Η έναρξη της εκπαίδευσης λαμβάνει χώρα πριν από την απονομή της ιδιότητας του αξιωματικού, ενόσω τα στελέχη φέρουν την ιδιότητα του μαθητή της αντίστοιχης παραγωγικής Σχολής…»,με ποιο τρόπο νομικά θα ξεπεραστούν οι δυσκολίες που ανακύπτουν από τις με α/α 1 έως 3 παραδοχές;Πότε θα ξεκινά η εκπαίδευση στο Τμήμα Βασικής Εκπαίδευσης Ανθυπολοχαγώντου υγειονομικού σώματος;
2. Από την με α/α 4 παραδοχή προκύπτει ότι με την διάταξη του άρθρου 91 του ΠΔ 61/2021, τίθεται ένα σαφές χρονικό σημείο, από το οποίο, και με την απαραίτητη, ρητή προϋπόθεση της υπογραφής του ανάλογου ΠΔ, οι απόφοιτοι της ΣΣΑΣ ονομάζονται Αξιωματικοί. Στο υπόψη σχέδιο νόμου δεν υφίσταται διάταξη που να τροποποιεί ή να καταργεί τις συγκεκριμένες διατάξεις του Οργανισμού της ΣΣΑΣ. Θα συμπεριληφθούν;
3. Ως προς την με α/α 5 παραδοχή, θα υπάρξει νέα νομοθετική ρύθμιση που θα προσδιορίζει ακριβώς τα χρονικά όρια, εντός των οποίων θα λάβει χώρα η διαδικασία επανακατανομής; Παρ΄ όλα αυτά, λαμβάνοντας υπόψη και τις διατάξεις του άρθρου 91 του ΠΔ 61/2021, γίνεται κατανοητό ότι ο νομοθέτης εδώ έθεσε ως χρονικό ορίζοντα επανακατανομής την υπογραφή και την έκδοση του προεδρικού διατάγματος ονομασίας των αποφοίτων της Σχολής σε αξιωματικούς και όχι την πλήρωση του συνόλου των προϋποθέσεων, που είναι απαραίτητες για την απόκτηση της ιδιότητας του πτυχιούχου του οικείου πανεπιστημιακού τμήματος.
4. Ως προς την με α/α 6 παραδοχή, η διατύπωση της διάταξης του άρθρου 64 εγείρει, σύμφωνα με τις ως άνω αναγραφόμενες διατάξεις του ν. 3883/2010, πολλά ερωτηματικά αναφορικά με την αρχαιότητα των «λογιζομένων» αξιωματικών. Αν δηλαδή ο Αρχηγός Σχολής εξετάζεται στο τελευταίο του μάθημα αργότερα από κάποιον συμμαθητή του, θα διατηρήσει την αρχαιότητά του; Ποια νομική δικλείδα ασφαλείαςθα πρέπει να τεθεί, ώστε να διασφαλιστεί η αρχαιότητα;
5. Στην ανάλυση συνεπειών της ρύθμισης αποτυπώνεται το σκεπτικό της υπ’ αρ. 448/2002 Γνωμοδότησης του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (ΝΣΚ). Από μια προσεκτική μελέτη της ανωτέρω γνωμοδότησης, συμπεραίνει κανείς ότι αυτή προέκυψε κατόπιν υποβολής ερωτήματος από το ΓΕΕΘΑ. Το ερώτημα όμως που υποβλήθηκε ουδόλως σχετίζεται με το πότε λογίζεται ως Αξιωματικός ο Μαθητής μιας Παραγωγικής Σχολής των ΕΔ, αλλά συγκεκριμένα αναφέρεται στην δυνατότητα της Διοίκησης να αποδεχθεί ή όχι την αίτηση παραίτησης από Μαθητή της ΣΣΑΣ που είχε ήδη ορκιστεί στο Πανεπιστήμιο και ανέμενε την ορκωμοσία του ως Αξιωματικός. Επομένως,η χρήση της ως άνω γνωμοδότησης ως ισχυρό – πειστικό επιχείρημα απάδει προς τον επιδιωκόμενο σκοπό της διάταξης του άρθρου 64 του σχεδίου νόμου, ο οποίος προδήλως είναι η δημιουργία ισχυρής νομικής υποχρέωσης στον Μαθητή της ΣΣΑΣ να παραμένει στις τάξεις των ΕΔ. Εξάλλου, σύμφωνα με την παράγραφο 6 του άρθρου 9 του ν. 4831/2021 (ΦΕΚ Α΄ 170)], όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 106 του ν. 5104/2024 «Η γνωμοδότηση, μετά την υπογραφή της, σύμφωνα με την παρ. 2, διαβιβάζεται στο αρμόδιο για την αποδοχή της όργανο. Η αποδοχή ή μη της γνωμοδότησης διατυπώνεται ρητά στο σώμα του αντιτύπου της, με επισημειωματική πράξη η οποία φέρει ημερομηνία και υπογραφή. Το αρμόδιο προς αποδοχή όργανο επιστρέφει τη γνωμοδότηση με την παραπάνω επισημειωματική πράξη στο Γραφείο ΝΣΚ που χειρίστηκε το ερώτημα. Ειδικά στην περίπτωση ερωτήματος με μισθολογικό περιεχόμενο γενικότερου ενδιαφέροντος ή επί ζητήματος που μπορεί να έχει ευρύτερες δημοσιονομικές συνέπειες για τον κρατικό προϋπολογισμό, η σχετικώς εκδιδόμενη γνωμοδότηση, εφόσον γίνει αποδεκτή από το αρμόδιο προς τούτο όργανο, διαβιβάζεται από το τελευταίο και στον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Ο Υπουργός διατυπώνει την αποδοχή ή μη της γνωμοδότησης ρητά στο σώμα του αντιτύπου της, με επισημειωματική πράξη του που φέρει ημερομηνία και υπογραφή. Στη συνέχεια το αντίτυπο αυτό με τις επισημειωματικές πράξεις επιστρέφεται στο Γραφείο ΝΣΚ που χειρίστηκε το ερώτημα. Η γνωμοδότηση αποτελεί πράξη δεσμευτική για τη Διοίκηση, τα Ν.Π.Δ.Δ. και τις Ανεξάρτητες Αρχές, μόνο μετά την αποδοχή της από το αρμόδιο προς τούτο όργανο, στην περίπτωση δε που εκδόθηκε σε ερώτημα με μισθολογικό περιεχόμενο γενικότερου ενδιαφέροντος ή επί ζητήματος με ευρύτερες δημοσιονομικές συνέπειες για τον κρατικό προϋπολογισμό και από τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Μετά την αποδοχή της, η γνωμοδότηση αναρτάται στο διαδίκτυο και επιτρέπεται η χορήγηση αντιγράφου αυτής». Για την ως άνω Γνωμοδότηση όμως, από την φόρμα αναζήτησης της ιστοσελίδας του ΝΣΚ, προκύπτει ότι εκκρεμεί εισέτι η αποδοχή της από το αρμόδιο όργανο και ως εκ τούτου η κατάσταση αυτή δεν προσδίδει στην γνωμοδότηση εκτελεστό χαρακτήρα και επομένως αυτήστερείται δεσμευτικότητας.
6. Από τα ως άνω διαλαμβανόμενα, καθίσταται αδήριτη η ανάγκη καταρχάς εννοιολογικής προσέγγισηςτης φράσης «λογίζονται ως αξιωματικοί» και επιπλέον χρήζουν απάντησης ερωτήματα που αβίαστα δύνανται να υποβληθούν, όπως:
– Η διάταξη μεταβάλλει επί της ουσίας την νομική υπόσταση του Μαθητή Παραγωγικής Σχολής των ΕΔ;
– Αν ναι, η μεταβολή αυτή μέχρι πού εκτείνεται;
– Άπτεται ζητημάτων που αφορούν στο συνταξιοδοτικό, ασφαλιστικό και οικονομικό καθεστώς που διέπει καιτους Αξιωματικούς των ΕΔ;
– Το ν.δ 1400/1973, όπως ισχύει σήμερα, θα αποτελεί το θεσμικό κείμενο που θα τον διέπει;
Άρθρο 4
Προτείνεται προσθήκη παραγράφου:
Οι εν αποστρατεία ειδικοί στρατιωτικοί ιατροί να δύνανται, κατόπιν απόφασης του Διοικητή του Νοσοκομείου, μετά από εισήγηση του Επιστημονικού Συμβουλίου και έγκρισης της ΔΥΓ του οικείου Κλάδου, να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους ως άμισθοι επιστημονικοί συνεργάτες και να συμμετέχουν επ΄ αμοιβή στην πέραν του ωραρίου λειτουργία του Νοσοκομείου, με βάση τις δυνατότητες καθώς και σε όλες τις επιστημονικές δραστηριότητες του Νοσοκομείου.
Άρθρο 10
Προτείνεται η δημιουργία δύο (2) Διακλαδικών Κέντρων Εκπαίδευσης Πολεμικού Τραύματος με έδρες την ΣΣΑΣ και την ΣΑΝ. Η σύσταση στην έδρα της ΣΣΑΣ υπαγορεύεται από τους παρακάτω λόγους:
Εκπαίδευση του συνόλου των Μαθητών της ΣΣΑΣ (820 άτομα)
Βασική εκπαίδευση των τελειόφοιτων Μαθητών (ΥΙ) σε επίπεδο ΙΙ-ΙΙΙ (TCCC)
Tο μείζον των επιχειρησιακών μονάδων των ΕΔ εδρεύει στην Βόρεια Ελλάδα
Άρθρο 13
Η διοίκηση των ΔΥΓ των Κλάδων, των Στρατιωτικών Νοσοκομείων, των ΛΥΓ, των ΤΥΓ, των ΚΙΧΝΕ και των ΚΥΜΕΑ θα πρέπει υποχρεωτικά να ασκείται από Αξκούς (ΥΙ) προελεύσεως ΣΣΑΣ, καθόσον το μείζον έργο, σε ειρηνική περίοδο και κατά τις επιχειρήσεις, είναι ιατρικό και εκτιμάται ότι ο Δκτης είναι απαραίτητο να έχει την ιδιότητα Ιατρού, διότι μόνο έτσι έχει άμεση γνώση του απαιτούμενου έργου και των ιδιαιτεροτήτων του.
Άρθρο 16, παράγραφος 3
Να δοθεί η δυνατότητα για περισσότερες θητείες Δντου κλινικής, εφόσον δεν υπάρχει ενδιαφέρον από άλλο ιατρό για την κάλυψη της θέσης.
Άρθρο 16, παράγραφος 4
Διευθυντές-Δκτές Στρατιωτικών Νοσοκομείων θα πρέπει να ορίζονται μόνο Αξκοι ΥΙ.
Άρθρο 26
Η ημερομηνία ορκωμοσίας των τελειοφοίτων Μαθητών /-τριών υγειονομικών τμημάτων στο ΑΠΘ δεν είναι κοινή και είναι δυνατό να πραγματοποιούνται έως και τρεις (3) ορκωμοσίες, ιδίως στην Ιατρική Σχολή. Το γεγονός αυτό καθιστά αδύνατη την ταυτόχρονη έναρξη της Βασικής Εκπαίδευσης. Κατόπιν τούτου προτείνονται τα ακόλουθα:
Πραγματοποίηση της Βασικής Εκπαίδευσης στην έδρα της ΣΣΑΣ και ΣΑΝ αντίστοιχα για τους αποφοίτους τους, ανεξαρτήτως του Κλάδου στον οποίο έχουν κατανεμηθεί
Η διάρκεια του Τμήματος Βασικής Εκπαίδευσης να είναι έως έξι (6) μήνες, προκειμένου να μπορεί να υλοποιηθεί ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα σπουδών.
Η έναρξη φοίτησης να γίνεται ταυτόχρονα για όλους τους αποφοίτους, σε δύο εκπαιδευτικές σειρές ετησίως με ημερομηνία έναρξης την 1η Σεπτεμβρίου και 1η Μαρτίου εκάστου έτους
Η εκπαίδευση για τους αποφοίτους της ΣΣΑΣ να λαμβάνει χώρα στο 424 ΓΣΝΕ (ιατροί, οδοντίατροι, φαρμακοποιοί, ψυχολόγοι) και στο Γ΄ΚΝΟ (κτηνίατροι)
Άρθρο 59, παράγραφος 9
Να προβλεφθεί και για τη ΣΣΑΣ η δυνατότητα τροποποίησης του Οργανισμού της, ώστε να καθοριστούν επακριβώς τα θέματα οργάνωσης και λειτουργίας του Διακλαδικού Κέντρου Εκπαίδευσης Πολεμικού Τράυματος.
Άρθρο 64
Η διατύπωση της εν λόγω ρύθμισης και συγκεκριμένα η φράση «λογίζονται ως αξιωματικοί από την ημερομηνία απόκτησης του συνόλου των προϋποθέσεων που είναι απαραίτητες για την απόκτηση της ιδιότητας του πτυχιούχου του πανεπιστημιακού τμήματος στο οποίο φοιτούν» ενέχει σοβαρά ζητήματα ερμηνευτικής προσέγγισης.
ΠΑΡΑΔΟΧΕΣ
1. Το άρθρο 71 του ΠΔ 61/2021 ΦΕΚ Α 147/20.8.2021 «Οργανισμός Στρατιωτικής Σχολής Αξιωματικών Σωμάτων», ορίζει ότι οι Μαθητές-τριες της ΣΣΑΣ λαμβάνουν την ακαδημαϊκή τους εκπαίδευση από την αντίστοιχη Σχολή ή Τμήμα του ΑΠΘ, σύμφωνα με τον ετήσιο οδηγό σπουδών.
2. Το άρθρο 74 του ΠΔ 61/2021 ορίζει ότι ηκανονική διάρκεια φοίτησης των μαθητών στη ΣΣΑΣ είναι ανάλογη με τα έτη σπουδών, που απαιτούνται για την απόκτηση του πτυχίου, σύμφωνα με τους κανονισμούς προπτυχιακών σπουδών των οικείων σχολών τμημάτων του ΑΠΘ.
3. Στη Σχολή φοιτούν Μαθητές-τριες, οι οποίοι-ες:
α. συμμετέχουν σε διαφορετικές εξεταστικές περιόδους και με διαφορετικά σε κάθε περίοδο μαθήματα, αν και ανήκουν στην ίδια τάξη ή/και τμήμα. Η δήλωση δηλαδή των μαθημάτων που γίνεται μέσω των αντίστοιχων Γραμματειών του ΑΠΘ, δίνει την δυνατότητα σε κάθε Μαθητή-τρια να διαφοροποιεί, ως ένα μεγάλο βαθμό, τόσο τα προς παρακολούθηση μαθήματα, όσο και τα προς εξέταση.
β. προ της εισόδου τους στη ΣΣΑΣ, φοιτούσαν για 1 ή/και 2 έτη στα αντίστοιχα Τμήματα ή Σχολές του ΑΠΘ ή άλλων ΑΕΙ και ενώ, επί παραδείγματι, εντός της Σχολής είναι πρωτοετείς ή δευτεροετείς, εντούτοις παρακολουθούν μαθήματα επόμενων ετών, με αποτέλεσμα να συγκεντρώνουν το σύνολο των προϋποθέσεων που είναι απαραίτητες για την απόκτηση της ιδιότητας του πτυχιούχου πολύ νωρίτερα, χωρίς όμως να έχουν την δυνατότητα να ονομαστούν Αξιωματικοί προ της συμπλήρωσης του χρόνου φοίτησης του άρθρου 74 του ΠΔ 61/2021
γ. αν και ανήκουν στο ίδιο έτος και στο ίδιο Τμήμα, δεν συγκεντρώνουν το σύνολο των προϋποθέσεων που είναι απαραίτητες για την απόκτηση της ιδιότητας του πτυχιούχου την ίδια χρονική στιγμή, καθώς διαφέρει η ημερομηνία εξέτασης μεταξύ των μαθημάτων. Έτσι π.χ. 6ετής του Ιατρικού Τμήματος που οφείλει το μάθημα «α», ως τελευταίο για να λάβει πτυχίο, εξετάζεται την 10/6/2025, ενώ συμμαθητής του,που οφείλει το μάθημα «β» , ως τελευταίο για να λάβει πτυχίο, εξετάζεται την 22/5/2025.
δ. αξιοποιώντας την δυνατότητα που τους δίνουν οι οδηγοί σπουδών των Σχολών και των Τμημάτων του ΑΠΘ, κατόπιν επικοινωνίας τους με την αντίστοιχη Γραμματεία, αν και έχουν προβιβάσιμο βαθμό σε κάποιο μάθημα (5 και άνω), επιλέγουν να το ξαναδώσουν, προκειμένου να τύχουν καλύτερης βαθμολογίας και επομένως καλυτέρου βαθμού πτυχίου.
4. Σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 91 του ΠΔ 61/2021 ΦΕΚ Α 147/20.8.2021 «Οργανισμός Στρατιωτικής Σχολής Αξιωματικών Σωμάτων», Οι μαθητές, μετά την ορκωμοσία τους ως πτυχιούχων στην οικεία Σχολή-Τμήμα του ΑΠΘ και την επιτυχή ολοκλήρωση της στρατιωτικής τους εκπαίδευσης, ονομάζονται, αναλόγως της κατανομής τους, Ανθυπολοχαγοί, Σημαιοφόροι, Ανθυποσμηναγοί ή Υπαστυνόμοι Β΄.
5. Σύμφωνα με το άρθρο 22 του ν. 4361 ΦΕΚ Α΄10/1.2.2016 ορίζονται τα κάτωθι:
Η παρ. 5, που προστέθηκε στο άρθρο 21 του ν.δ. 562/ 1970 (Α΄ 127) με την παρ. 2 του άρθρου 30 του ν. 1947/1991 (Α΄ 70), αντικαθίσταται ως εξής:
«5. Οι μαθητές που είναι τέκνα θανόντων στρατιωτικών των Ενόπλων Δυνάμεων στον πόλεμο ή στην ειρήνη κατά την εκτέλεση διατεταγμένης υπηρεσίας και ένεκα αυτής, κατανέμονται ή επανακατανέμονται έως την ονομασία τους σε Αξιωματικούς στον Κλάδο που υπηρετούσε ο θανών γονέας τους, εφόσον το επιθυμούν, άλλως υπόκεινται στις παραπάνω διαδικασίες.».
6. Σύμφωνα με τις παραγράφους 7 και 20 του άρθρου 36 του ν.3883/2010 ΦΕΚ Α΄167/24.9.2010 ορίζονται ότι: «7.Η αρχαιότητα των Αξιωματικών σε κάθε βαθμό προσδιορίζεται από την ημερομηνία κτήσης του βαθμού αυτού πλην των ειδικών περιπτώσεων που καθορίζονται στις διατάξεις του παρόντος άρθρου. Ως ημερομηνία κτήσης του βαθμού λογίζεται η ημερομηνία υπογραφής του προεδρικού διατάγματος με το οποίο απονεμήθηκε ο βαθμός ή, γι` αυτούς που προάγονται αναδρομικά, η αναδρομική ημερομηνία κτήσης του βαθμού, που καθορίζεται στο προεδρικό διάταγμα.» και
«20. Η αρχαιότητα μεταξύ ομοιόβαθμων Αξιωματικών των Σωμάτων ή γενικών ειδικοτήτων Σωμάτων του ΣΞ, των Σωμάτων και Ειδικοτήτων του ΠΝ, των Αξιωματικών της ΠΑ πλην Ιπταμένων και των Αξιωματικών ΚΣ, καθορίζεται από τη χρονολογία ονομασίας τους ως Αξιωματικών. Σε περίπτωση ταυτόχρονης ονομασίας τους ως Αξιωματικών, η αρχαιότητα καθορίζεται με βάση τη σειρά των Σωμάτων ή γενικών ειδικοτήτων, όπως αναγράφονται στο άρθρο 3 του παρόντος νόμου».
ΣΧΟΛΙΑ – ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
1. Λαμβάνοντας υπόψη το άρθρο 26 του σχεδίου νόμου, όπου στην παράγραφο 1 ορίζει ότι «1. Η εκπαίδευση στο Τμήμα Βασικής Εκπαίδευσης Ανθυπολοχαγών και αντιστοίχων των υπολοίπων Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων του υγειονομικού σώματος, προέλευσης Στρατιωτικής Σχολής Αξιωματικών Σωμάτων και Σχολής Αξιωματικών Νοσηλευτικής, εκκινεί την πρώτη (1η) του επόμενου από τη λήψη του πτυχίου μήνα. Ως λήψη πτυχίου κατά την έννοια του προηγούμενου εδαφίου νοείται η πλήρωση του συνόλου των προϋποθέσεων, που είναι απαραίτητες για την απόκτηση της ιδιότητας του πτυχιούχου του οικείου πανεπιστημιακού τμήματος, ανεξάρτητα από την ορκωμοσία. Η έναρξη της εκπαίδευσης λαμβάνει χώρα πριν από την απονομή της ιδιότητας του αξιωματικού, ενόσω τα στελέχη φέρουν την ιδιότητα του μαθητή της αντίστοιχης παραγωγικής Σχολής…»,με ποιο τρόπο νομικά θα ξεπεραστούν οι δυσκολίες που ανακύπτουν από τις με α/α 1 έως 3 παραδοχές;Πότε θα ξεκινά η εκπαίδευση στο Τμήμα Βασικής Εκπαίδευσης Ανθυπολοχαγώντου υγειονομικού σώματος;
2. Από την με α/α 4 παραδοχή προκύπτει ότι με την διάταξη του άρθρου 91 του ΠΔ 61/2021, τίθεται ένα σαφές χρονικό σημείο, από το οποίο, και με την απαραίτητη, ρητή προϋπόθεση της υπογραφής του ανάλογου ΠΔ, οι απόφοιτοι της ΣΣΑΣ ονομάζονται Αξιωματικοί. Στο υπόψη σχέδιο νόμου δεν υφίσταται διάταξη που να τροποποιεί ή να καταργεί τις συγκεκριμένες διατάξεις του Οργανισμού της ΣΣΑΣ. Θα συμπεριληφθούν;
3. Ως προς την με α/α 5 παραδοχή, θα υπάρξει νέα νομοθετική ρύθμιση που θα προσδιορίζει ακριβώς τα χρονικά όρια, εντός των οποίων θα λάβει χώρα η διαδικασία επανακατανομής; Παρ΄ όλα αυτά, λαμβάνοντας υπόψη και τις διατάξεις του άρθρου 91 του ΠΔ 61/2021, γίνεται κατανοητό ότι ο νομοθέτης εδώ έθεσε ως χρονικό ορίζοντα επανακατανομής την υπογραφή και την έκδοση του προεδρικού διατάγματος ονομασίας των αποφοίτων της Σχολής σε αξιωματικούς και όχι την πλήρωση του συνόλου των προϋποθέσεων, που είναι απαραίτητες για την απόκτηση της ιδιότητας του πτυχιούχου του οικείου πανεπιστημιακού τμήματος.
4. Ως προς την με α/α 6 παραδοχή, η διατύπωση της διάταξης του άρθρου 64 εγείρει, σύμφωνα με τις ως άνω αναγραφόμενες διατάξεις του ν. 3883/2010, πολλά ερωτηματικά αναφορικά με την αρχαιότητα των «λογιζομένων» αξιωματικών. Αν δηλαδή ο Αρχηγός Σχολής εξετάζεται στο τελευταίο του μάθημα αργότερα από κάποιον συμμαθητή του, θα διατηρήσει την αρχαιότητά του; Ποια νομική δικλείδα ασφαλείαςθα πρέπει να τεθεί, ώστε να διασφαλιστεί η αρχαιότητα;
5. Στην ανάλυση συνεπειών της ρύθμισης αποτυπώνεται το σκεπτικό της υπ’ αρ. 448/2002 Γνωμοδότησης του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (ΝΣΚ). Από μια προσεκτική μελέτη της ανωτέρω γνωμοδότησης, συμπεραίνει κανείς ότι αυτή προέκυψε κατόπιν υποβολής ερωτήματος από το ΓΕΕΘΑ. Το ερώτημα όμως που υποβλήθηκε ουδόλως σχετίζεται με το πότε λογίζεται ως Αξιωματικός ο Μαθητής μιας Παραγωγικής Σχολής των ΕΔ, αλλά συγκεκριμένα αναφέρεται στην δυνατότητα της Διοίκησης να αποδεχθεί ή όχι την αίτηση παραίτησης από Μαθητή της ΣΣΑΣ που είχε ήδη ορκιστεί στο Πανεπιστήμιο και ανέμενε την ορκωμοσία του ως Αξιωματικός. Επομένως,η χρήση της ως άνω γνωμοδότησης ως ισχυρό – πειστικό επιχείρημα απάδει προς τον επιδιωκόμενο σκοπό της διάταξης του άρθρου 64 του σχεδίου νόμου, ο οποίος προδήλως είναι η δημιουργία ισχυρής νομικής υποχρέωσης στον Μαθητή της ΣΣΑΣ να παραμένει στις τάξεις των ΕΔ. Εξάλλου, σύμφωνα με την παράγραφο 6 του άρθρου 9 του ν. 4831/2021 (ΦΕΚ Α΄ 170)], όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 106 του ν. 5104/2024 «Η γνωμοδότηση, μετά την υπογραφή της, σύμφωνα με την παρ. 2, διαβιβάζεται στο αρμόδιο για την αποδοχή της όργανο. Η αποδοχή ή μη της γνωμοδότησης διατυπώνεται ρητά στο σώμα του αντιτύπου της, με επισημειωματική πράξη η οποία φέρει ημερομηνία και υπογραφή. Το αρμόδιο προς αποδοχή όργανο επιστρέφει τη γνωμοδότηση με την παραπάνω επισημειωματική πράξη στο Γραφείο ΝΣΚ που χειρίστηκε το ερώτημα. Ειδικά στην περίπτωση ερωτήματος με μισθολογικό περιεχόμενο γενικότερου ενδιαφέροντος ή επί ζητήματος που μπορεί να έχει ευρύτερες δημοσιονομικές συνέπειες για τον κρατικό προϋπολογισμό, η σχετικώς εκδιδόμενη γνωμοδότηση, εφόσον γίνει αποδεκτή από το αρμόδιο προς τούτο όργανο, διαβιβάζεται από το τελευταίο και στον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Ο Υπουργός διατυπώνει την αποδοχή ή μη της γνωμοδότησης ρητά στο σώμα του αντιτύπου της, με επισημειωματική πράξη του που φέρει ημερομηνία και υπογραφή. Στη συνέχεια το αντίτυπο αυτό με τις επισημειωματικές πράξεις επιστρέφεται στο Γραφείο ΝΣΚ που χειρίστηκε το ερώτημα. Η γνωμοδότηση αποτελεί πράξη δεσμευτική για τη Διοίκηση, τα Ν.Π.Δ.Δ. και τις Ανεξάρτητες Αρχές, μόνο μετά την αποδοχή της από το αρμόδιο προς τούτο όργανο, στην περίπτωση δε που εκδόθηκε σε ερώτημα με μισθολογικό περιεχόμενο γενικότερου ενδιαφέροντος ή επί ζητήματος με ευρύτερες δημοσιονομικές συνέπειες για τον κρατικό προϋπολογισμό και από τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Μετά την αποδοχή της, η γνωμοδότηση αναρτάται στο διαδίκτυο και επιτρέπεται η χορήγηση αντιγράφου αυτής». Για την ως άνω Γνωμοδότηση όμως, από την φόρμα αναζήτησης της ιστοσελίδας του ΝΣΚ, προκύπτει ότι εκκρεμεί εισέτι η αποδοχή της από το αρμόδιο όργανο και ως εκ τούτου η κατάσταση αυτή δεν προσδίδει στην γνωμοδότηση εκτελεστό χαρακτήρα και επομένως αυτήστερείται δεσμευτικότητας.
6. Από τα ως άνω διαλαμβανόμενα, καθίσταται αδήριτη η ανάγκη καταρχάς εννοιολογικής προσέγγισηςτης φράσης «λογίζονται ως αξιωματικοί» και επιπλέον χρήζουν απάντησης ερωτήματα που αβίαστα δύνανται να υποβληθούν, όπως:
– Η διάταξη μεταβάλλει επί της ουσίας την νομική υπόσταση του Μαθητή Παραγωγικής Σχολής των ΕΔ;
– Αν ναι, η μεταβολή αυτή μέχρι πού εκτείνεται;
– Άπτεται ζητημάτων που αφορούν στο συνταξιοδοτικό, ασφαλιστικό και οικονομικό καθεστώς που διέπει καιτους Αξιωματικούς των ΕΔ;
– Το ν.δ 1400/1973, όπως ισχύει σήμερα, θα αποτελεί το θεσμικό κείμενο που θα τον διέπει;
Ως προς την με α/α 6 παραδοχή, η διατύπωση της διάταξης του άρθρου 64 εγείρει, σύμφωνα με τις ως άνω αναγραφόμενες διατάξεις του ν. 3883/2010, πολλά ερωτηματικά αναφορικά με την αρχαιότητα των «λογιζομένων» αξιωματικών. Αν δηλαδή ο Αρχηγός Σχολής εξετάζεται στο τελευταίο του μάθημα αργότερα από κάποιον συμμαθητή του, θα διατηρήσει την αρχαιότητά του; Ποια νομική δικλείδα ασφαλείαςθα πρέπει να τεθεί, ώστε να διασφαλιστεί η αρχαιότητα;
Άρθρο 59
«2. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Εθνικής Άμυνας καθορίζονται το κόστος των κάθε είδους ιατρικών πράξεων που διενεργούνται, το ποσοστό, οι όροι και οι προϋποθέσεις διάθεσης των εσόδων των στρατιωτικών νοσοκομείων από την πέραν του τακτικού ωραρίου λειτουργία τους, η αμοιβή του προσωπικού των στρατιωτικών νοσοκομείων, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα, σύμφωνα με το άρθρο 4.»
Όχι: «Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Εθνικής Άμυνας και Υγείας» κλπ. όπως και ό,τι ακριβώς ισχύει στο ΕΣΥ. Δηλ. τα κόστη ιατρικών πράξεων και οι αμοιβές προσωπικού από την πέραν του τακτικού ωραρίου λειτουργία δεν μπορεί να διαφέρουν στα στρατιωτικά νοσοκομεία σε σχέση με το ΕΣΥ. Για λόγους ίσης μεταχείρισης δεν μπορεί (να σκέφτεστε ή να αφήνετε ανοικτό) να δίνετε ανόμοιες ως ποσοστά και χαμηλότερες ως απόλυτο αριθμό αμοιβές στο επιστημονικό πολιτικό προσωπικό, που θα κάνει την ίδια ακριβώς εργασία με το αντίστοιχο ίδιων προσόντων του ΕΣΥ. Διαφορετικά, η ολοήμερη λειτουργία θα μείνει στα χαρτιά. Και όσοι υπηρετούμε θα φύγουμε για το ΕΣΥ με πρώτη ευκαιρία. Ενώ το ζητούμε τουλάχιστον από το 2018. Εκτός αν αυτό θέλετε, να φύγουμε.
Γεώργιος Χατζηδημητρίου
προϊστάμενος Τμήματος Ιατρικής Φυσικής 401 ΓΣΝΑ
πρώην προϊστάμενος τέως Διεύθυνσης Ιατρικής Φυσικής 401 ΓΣΝΑ
Άρθρο 59 παρ. 23
Στο άρθρο 59 παρ. 23 είναι αδιανόητο να δίνεται η ικανότητα στον εκάστοτε ΥΕΘΑ να τροποποιεί κατά το δοκούν τις προϋποθέσεις, τα νοσήματα, τις παθήσεις και τις βλάβες της υγείας, βάσει των οποίων αποφαίνονται οι υγειονομικές επιτροπές και τα συμβούλια των Ενόπλων Δυνάμεων, για την κρίση σωματικής ικανότητας των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, χωρίς να μεσολαβεί το κοινοβούλιο μέσω νομοθετικής διαδικασίας ή ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας μέσω προεδρικού διατάγματος όπου ο έλεγχος νομιμότητας γίνεται από το συμβούλιο της Επικρατείας.
Άρθρο 59 παρ. 23
Στο άρθρο 59 παρ. 23 είναι αδιανόητο να δίνεται η ικανότητα στον εκάστοτε ΥΕΘΑ να τροποποιεί κατά το δοκούν τις προϋποθέσεις, τα νοσήματα, τις παθήσεις και τις βλάβες της υγείας, βάσει των οποίων αποφαίνονται οι υγειονομικές επιτροπές και τα συμβούλια των Ενόπλων Δυνάμεων, για την κρίση σωματικής ικανότητας των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, χωρίς να μεσολαβεί το κοινοβούλιο μέσω νομοθετικής διαδικασίας ή ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας μέσω προεδρικού διατάγματος όπου ο έλεγχος νομιμότητας γίνεται από το συμβούλιο της Επικρατείας.
ΑΡΘΡΟ 59.
3.Οι κλινικές των ΣΝ για τους δικαιούχους νοσηλείας (σχεδόν όλοι είναι και ασφαλισμένοι ΕΣΥ) έχουν καθημερινή εφημερία. Κυκλική εφημερία υπονοείται με τα νοσοκομεία του ΕΣΥ , αλλά αυτό είναι ΑΔΥΝΑΤΟ γιατί μετά οι ένστολοι με πλήρες ασθενών νοσοκομείο …..
Να μη διαφεύγουν στο αδύνατο της διακλαδικότητος και τα παρακάτω, η λειτουργία Κέντρου Αεροπορικής Ιατρικής , η εξειδίκευση Αεροπορικής Ιατρικής, ο έλεγχος των Υγειονομικών Υπηρεσιών των Μονάδων και η υποστήριξη τους από 251 ΓΝΑ, η υπαγωγή υγειονομικών Μονάδων Πολέμου στο 251 ΓΝΑ, η οργάνωση αεροδιακομιδών, τα ασθενοφόρα κ.α.
Η ΔΥΓ τι ρόλο θα αναλάβει ? Επιπλέον θα μπορούσε να εφαρμοσθεί και ο ΑΝ 833/1937 ¨(περί Στελέχους Εφέδρων του κατά γην Στρατού) για να καλυφθούν οι έκτακτες ανάγκες των άλλων Κλάδων παρά το μπλέξιμο της διακλαδικότητος.
Πιστεύω ότι βασικότερα είναι η γνώση των πεπραγμένων, ώστε αφήστε του καλούς να γίνουν καλύτεροι και διορθώστε τους κακούς επιλεκτικά και αντικειμενικά, άλλωστε δεν ζητάται ενοποίηση με χειρότερους αλλά πάντα με καλύτερους και ελέγχεις πόθεν η διαφορά για να μην επεναληφθει.
Επίσης να δημιουργηθεί πολιτική χρησιμοποίησης των αποστρατευομένων με κίνητρα και να ζητηθεί αιτιολογημένα πολλαπλάσια Κλαδική στέλεχωση από ΣΣΑΣ
με βαθειά εκτίμηση
Ιωάννης Παλέρμος. Δρ. ιατρός, Απόστρατος ΠΑ
Άρθρο 59 παρ.23. Αντί της Υπουργικής Απόφασης που προβλέπεται να εκδοθεί αναφορικά με την κρίση της στρατιωτικής ικανότητας του στρατιωτικού προσωπικού γενικά, προτείνεται η διαδικασία να παραμείνει να καθορίζεται με ΠΔ, ως αυξημένης τυπικής ισχύος.
Άρθρο 61: Καταργούμενες διατάξεις
Παράγραφος 1: Προτεινόμενη προσθήκη:
«1. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος καταργούνται τα άρθρα 4 και 8 καθώς και οι παρ. 3 και 4 του άρθρου 5 και απαλείφεται η διατύπωση «και ανικανότητα για κάθε βιοποριστικό επάγγελμα ή εργασία» από την παρ. β) του άρθρου 1 της υπό στοιχεία Φ.454/11/229946/Σ.3662/10.5.2023 απόφασης του Υπουργού Εθνικής Άμυνας (Β’ 3267), περί ευεργετικών μέτρων και διοικητικών διευκολύνσεων για το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων.»
Αιτιολόγηση: Από την επισκόπηση του νομοσχεδίου και την ανάλυση των συνεπειών της ρύθμισης προκύπτει σε επιμέρους σημεία (λ.χ. στην πρόσβαση στη δυνατότητα μειωμένης στρατιωτικής θητείας), η καθόλα θεμιτή πρόθεση του νομοθέτη να προβεί στην απόσυρση του παρωχημένου όρου / προϋπόθεσης της ανικανότητας για εργασία, ως λόγου για την υπαγωγή στις διευκολύνσεις του υπό διαβούλευση νόμου, και η αντικατάστασή της από το κριτήριο της πιστοποιημένης αναπηρίας σε ποσοστό τουλάχιστον 67%. Ωστόσο η πρόβλεψη δεν διατυπώνεται ρητά στο σύνολο των σημείων του νομοσχεδίου (λ.χ. τροποποίηση άρθ.5 ν.3883/2010 με το αρθ.45), με τον κίνδυνο να υπάρξουν φαινόμενα διατήρησής της μέσω των παλαιότερων εφαρμοστικών πράξεων.
Εναλλακτικά, προτείνεται η απόσυρση της προϋπόθεσης ανικανότητας για βιοποριστική εργασία να διαπερνά συνολικά το νομοσχέδιο, ώστε να αποτραπούν μελλοντικά ερμηνευτικά προβλήματα, μέσω προσθήκης παραγράφου με γενικότερη και ρητή διατύπωση της πρόβλεψης στις τελικές διατάξεις:
«Σε όλες τις περιπτώσεις χορήγησης διευκολύνσεων, μειωμένης στρατιωτικής θητείας ή κοινωνικών παροχών προς στρατιωτικούς ή τις οικογένειές τους λόγω αναπηρίας, δεν απαιτείται η πλήρης ανικανότητα για εργασία του ατόμου με αναπηρία, αλλά λαμβάνεται υπόψη το ελάχιστο προβλεπόμενο ποσοστό αναπηρίας και οι συνολικές κοινωνικές και οικογενειακές ανάγκες.»
Στο άρθρο 59 παρ. 53 είναι αδιανόητο να δίνεται η ικανότητα στον εκάστοτε ΥΕΘΑ να τροποποιεί κατά το δοκούν τις προϋποθέσεις, τα νοσήματα, τις παθήσεις και τις βλάβες της υγείας, βάσει των οποίων αποφαίνονται οι υγειονομικές επιτροπές και τα συμβούλια των Ενόπλων Δυνάμεων, για την κρίση σωματικής ικανότητας των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, χωρίς να μεσολαβεί το κοινοβούλιο μέσω νομοθετικής διαδικασίας ή ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας μέσω προεδρικού διατάγματος όπου ο έλεγχος νομιμότητας γίνεται από το συμβούλιο της Επικρατείας. Αναλυτικά, το ΠΔ 11/2014 που το καταργεί το άρθρο 59 έχει δύο γνωμοδοτήσεις 82/2013,287/2013 του Συμβουλίου της Επικρατείας για τον έλεγχο της νομιμότητας. Άλλωστε, στην Υπουργική Απόφαση δεν υπάρχει η δυνατότητα δημόσιας διαβούλευσης.
Σγος ε.α. Αραμπατζής Πασχάλης
Απόφοιτος ΣΤΥΑ
Απόφοιτος Σχολής ΚΟΕ ΑΠΘ/Τμ. Πολιτικών Επιστημών
Να αφαιρέσετε το ρατσιστικό-αντικοινωνικο άρθρο περί ΑΜΕΑ του Φ.454/11/229946/Σ.3662/17-5-2023 την έκφραση ανικανότητα για κάθε βιοποριστικό επαγγελμα. Δεν είναι χαρακτηρισμός αυτός για άτομα με.ειδικες ανάγκες όταν στο υπουργείο εργασίας λένε το αντίθετο και δίνουν δικαιώματα στα άτομα αυτά να εργαστούν ώστε να ενταχτούν στην κοινωνία. Είστε η ίδια κυβέρνηση που στο ένα υπουργείο μεριμνατε για τα άτομα με ειδικές ανάγκες ενώ στο άλλο αφαιρείται τα ευεργετικά μέτρα από τους στρατιωτικούς και χαρακτηρίζεται τα άτομα με ειδικές ανάγκες ανίκανα για δουλειά. Ωραία εγώ που επιμελούμαι άτομο.με.ειδικες ανάγκες να κάνω 24 ωρη υπηρεσία αλλά η υπηρεσία να μου δώσει επίδομα ώστε να μπορέσω να πληρώσω άνθρωπο 5 μέρες το μήνα να είναι 24 ώρες να φροντίζει το άτομο που επιμελούμαι. Επίσης όταν τον δικαστήριο δίνει μια επιμέλεια δεν γίνεται ένας στρατιωτικός η υπουργός να αναιρεί τους νόμους. Τέλος στην Ευρωπαϊκή ζώνη δεν υπάρχει διαχωρισμός στους ανθρώπους και κύριους στα άτομα με ειδικές ανάγκες
Στο άρθρο 59 παρ. 53 είναι αδιανόητο να δίνεται η αρμοδιοτητα στον εκάστοτε ΥΕΘΑ να τροποποιεί κατα το δοκούν τις προϋποθέσεις για τα νοσήματα τις παθήσεις και τις βλάβες της υγείας, βάσει των οποίων αποφασιζουν οι υγειονομικές επιτροπές και τα συμβούλια των Ενόπλων Δυνάμεων, για την κρίση σωματικής ικανότητας των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων χωρίς να μεσολαβεί το κοινοβούλιο μέσω νομοθετικής διαδικασίας ή ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας μέσω προεδρικού διατάγματος όπου ο έλεγχος νομιμότητας γίνεται από το συμβούλιο της Επικρατείας.Αναλυτικά, το ΠΔ 11/2014 που το καταργεί το άρθρο 59 έχει δύο γνωμοδοτήσεις 82/2013,287/2013 του Συμβουλίου της Επικρατείας για τον έλεχγο της νομιμότητας. Άλλωστε, στην Υπουργική Απόφαση δεν υπάρχει η δυνατότητα δημόσιας διαβούλευσης.
Στο άρθρο 59 παρ. 12 αναφέρεται πιθανώς εσφαλμένα η περ. ιστ) του άρθρου 17. Ωστόσο στο άρθρο 17 δεν υπάρχει περ. ιστ) καθώς η τελευταία είναι η περ. ιε)
Στο άρθρο 15 ανατίθεται στις Ανώτατες Υγειονομικές Επιτροπές η ευθύνη για την πρόταση αξιοποίησης στελεχών που κρίνονται για την κατάσταση της υγείας τους «ως προς τη δυνατότητα άσκησης δευτερευόντων καθηκόντων, που σχετίζονται με την εσωτερική λειτουργία, την επιχειρησιακή εκπαίδευση και εν γένει την αποστολή των Μονάδων και των υπηρεσιών.» Στελέχη με ανίατα ή δυσίατα νοσήματα θα αποστρατεύονται εν ριπή οφθαλμού σύμφωνα με την εν λόγω προτεινόμενη διάταξη.
Επιπλέον, είναι αδιανόητο να εξαλείφεται ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ στο να μπορεί να παραπέμψει οποιαδήποτε υπόθεση στην Ανώτατη Υγειονομική Επιτροπή, αν κρίνει αναγκαία τη γνωμάτευση της επιτροπής για αυτή την υπόθεση και στην θέση να τοποθετούνται οι Αρχηγοί των Επιτελείων. Υπάρχει, κάποιος λόγος για αυτή την αλλαγή;
Με την παρ. 23 του άρθρου 59 δίνει την ικανότητα στον ΥΕΘΑ να αλλάζει τις προϋποθέσεις, τα νοσήματα, τις παθήσεις της υγείας, βάσει των οποίων αποφαίνονται οι υγειονομικές επιτροπές , για την κρίση σωματικής ικανότητας των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων. Συναφώς, δεν θα αποφαίνεται στο εφεξής ούτε μέσω νόμου ούτε μέσω μέσω προεδρικού διατάγματος όπου ο έλεγχος νομιμότητας γίνεται από το συμβούλιο της Επικρατείας μέσω γνωμοδοτήσεων. Η συγκεκριμένη διάταξη καταργεί το ΠΔ 11/2014 και με πλάγιο τρόπο δίνει υπερξουσίες στον υπουργό Εθνικής Άμυνας σε τόσο κρίσιμα θέματα.
Συνοψίζοντας, υπάρχει κάποια ατζέντα που έρχεται για τα στελέχη ειδικών καταστάσεων σύμφωνα με τα παραπάνω άρθρα; Έρχονται αποστρατείες μέσω νέων σωματικών κρίσεων σύμφωνα με την νέα υπουργική απόφαση που θα εκδοθεί;
Αρθρο 59.
Εφημερίες φαρμακειων..απαιτουν προσωπικο, Αποζημιωση οπως στους ιατρους κ απαλλαγη απο λοιπες στρατιωτικες υπηρεσιες…
Αναφορικά με την παρ. 53 του άρθρου 59 είναι αδιανόητο να δίνεται η ικανότητα στον εκάστοτε ΥΕΘΑ να τροποποιεί κατα το δοκούν τις προϋποθέσεις, τα νοσήματα, οι παθήσεις και οι βλάβες της υγείας, βάσει των οποίων αποφαίνονται οι υγειονομικές επιτροπές και τα συμβούλια των Ενόπλων Δυνάμεων, για την κρίση σωματικής ικανότητας των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων χωρίς να μεσολαβεί το κοινοβούλιο μέσω νομοθετικής διαδικασίας ή ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας μέσω προεδρικού διατάγματος όπου ο έλεγχος νομιμότητας γίνεται από το συμβούλιο της Επικρατείας.Αναλυτικά, το ΠΔ 11/2014 που το καταργεί το άρθρο 59 έχει δύο γνωμοδοτήσεις 82/2013,287/2013 του Συμβουλίου της Επικρατείας για τον έλεχγο της νομιμότητας. Άλλωστε, στην Υπουργική Απόφαση δεν υπάρχει η δυνατότητα δημόσιας διαβούλευσης. Υπάρχει κάποιος λόγος που δεν πρέπει να παρεμβάλλεται το κοινοβούλιο ή ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας.