• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΥΛ.ΜΗΧ.ΕΛ.ΕΠΑΓΓ.ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ' | 3 Αυγούστου 2011, 10:17

    ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΝΟΜΟΥ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ Απόφαση ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ 02/08/2011 ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ για το Προσχέδιο Νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «Νέος Τρόπος Έκδοσης Αδειών Δόμησης, και Ελέγχου Κατασκευών » Κύριε υπουργέ Σύμφωνα με το εισαγωγικό κείμενο στην δημόσια διαβούλευση για το προσχέδιο νόμου του υπουργείου σας για το Νέο Τρόπο Έκδοσης Αδειών Δόμησης, και Ελέγχου Κατασκευών στοχεύετε σε δύο κυρίως σημεία: να αντιμετωπιστούν τα φαινόμενα διαφθοράς και να βελτιωθεί η εξυπηρέτηση του πολίτη. Είναι αυτονόητο ότι εμείς οι Διπλωματούχοι Μηχανικοί Ελεύθεροι Επαγγελματίες , συμφωνούμε απόλυτα με κάθε ενέργεια η οποία στοχεύει σε αυτά και προσπαθούμε μέσα από τις παρατηρήσεις μας να βοηθήσουμε σε μια τέτοια προσπάθεια Πρώτον επισημαίνουμε γενικής φύσης θέματα; 1. Κανείς Νόμος δεν επιφέρει από μόνος του το αποτέλεσμα στο οποίο στοχεύει. Πρέπει να ρυθμίζει απαραίτητα, μέτρα για την εφαρμογή του και μέτρα για την μη εφαρμογή του. 2, Στο συζητούμενο Νομοσχέδιο δεν γίνεται καμία αναφορά για το πώς θα λαμβάνονται οι απαιτούμενες Εγκρίσεις των άλλων Υπουργείων . Για παράδειγμα ,θα γνωρίζετε ότι στον νομό μας όπως και σε άλλους υπάρχουν τρεις διαφορετικές Εφορείες του Υπουργείου Πολιτισμού οι οποίες γνωμοδοτούν για κάθε περιοχή χωριστά και μετά από μήνες η χρόνο καμιά φορά επικαλούμενοι ην έλλειψη προσωπικού . Εάν λοιπόν δεν συμπεριλάβετε χρόνους και για τις απαιτούμενες εγκρίσεις φοβόμαστε ότι μία ακόμη προσπάθεια να αντιμετωπιστούν τα φαινόμενα διαφθοράς και να βελτιωθεί η εξυπηρέτηση του πολίτη θα πέσει στο κενό. 3, Στο συζητούμενο Νομοσχέδιο δεν γίνεται καμία αναφορά για το πώς θα λύσετε τα θέματα της πολυνομίας και της διαφορετικής ανάγνωσης και ερμηνείας των νόμων από υπαλλήλους των πολεοδομιών τα οποία πολλές φορές σκόπιμα η όχι εξυπηρετούν την διαφορετική αντιμετώπιση των πολιτών με αποτέλεσμα την άνιση και άδικη μεταχείριση των πολιτών. 4. Στο συζητούμενο Νομοσχέδιο δεν γίνεται καμία αναφορά για το πώς θα επιλέγεται το προσωπικό όλων των βαθμίδων στις ΥΔΟΜ. ,στις ΕΥΕΔΕΝ καθώς και στα υπό συγκρότηση Γνωμοδοτικά Συμβούλια , για το πώς θα επιμορφώνεται και κυρίως το πόσο σημαντικό ρόλο μπορεί να παίξει στην ανάκαμψη της οικοδομικής δραστηριότητας και κατ’ επέκταση της εθνικής (πραγματικής) οικονομίας. Δεύτερον εκτός των παραπάνω παρατηρούμε επιπλέον κατά άρθρο τα πιο σημαντικά κατά την γνώμη μας ήτοι : Άρθρο 2. Να ορίσετε επακριβώς τι εννοείτε με το διότι δεν μπορεί να υπάρχει ακόμα και σήμερα τέτοιο παράθυρο σε νόμο. Ο νόμος πρέπει να είναι σαφής αλλιώς ανοίγει τον δρόμο σε μια καινούργια γενιά πολυνομίας μέσω εγκυκλίων. Άρθρο 5. &1α. Μετά την παρέλευση των 5 ημερών να θεωρείται ότι δίνεται ΑΥΤΟΔΙΚΑΙΑ η Έγκριση Δόμησης και τούτο διότι αυτό εξυπηρετεί τον πολίτη και όχι η κλήση σε απολογία η ενδεχομένως και η τιμωρία του υπαλλήλου. Άρθρο 5. &1γ. Πόσες φορές θα επιτρέπεται να συμπληρώνει ο υπάλληλος παρατηρήσεις και αν το κάνει (που σημαίνει καθυστέρηση χωρίς ευθύνη της υπηρεσίας) τι θα συμβαίνει ? Επίσης τι θα γίνεται σε περίπτωση καταφανούς αδυναμίας του υπαλλήλου στα αυτονόητα. Θα γίνεται ερώτημα στο υπουργείο με τις γνωστές απαντήσεις? Άρθρο 5. &2. Τα αυτά με την πιο πάνω παρατήρηση στην &1α. Άρθρο 7. Για να μην είμαστε ανακόλουθοι ο έλεγχος πρέπει να περιορίζεται στα στοιχεία που εξασφαλίζουν την νομιμότητα του κτιρίου. Ο έλεγχος του οπλισμού προφανώς δεν αφορά στην νομιμότητα αλλά στην πιστή εφαρμογή μελέτης που έχει συνταχθεί νόμιμα. Άρθρο 8. Πρέπει απαραίτητα να κωδικοποιηθούν τα επαγγελματικά δικαιώματα των μηχανικών , να γίνουν τα απαραίτητα μητρώα και το πιο σημαντικό να ελέγχεται κάθε φορά από την ΥΔΟΜ. η δυνατότητα υπογραφής μελέτης από τον καθένα σε σχέση με τα επαγγελματικά του δικαιώματα. Άρθρο 9. Αλλάξτε τις προδιαγραφές για την σύνταξη του διαγράμματος κάλυψης η αλλιώς αλλάξτε όνομα στο σχέδιο που ζητάτε και ονομάστε το αρχιτεκτονική μελέτη σε ένα σχέδιο. Προσδιορίστε τι εννοείτε «πλήρη φωτογραφική αποτύπωση» γιατί όπως καταλαβαίνετε αυτό σηκώνει πλήθος παρερμηνειών. Άρθρο 10. Πρέπει να δοθεί μεγάλη προσοχή κατά την επιλογή των ελεγκτών σε σχέση με τα επαγγελματικά τους δικαιώματα την απόδειξη της εμπειρίας τους πέραν της χρονολογικής και την διαφάνεια επιλογής τους. Άρθρο 21. Η θέσπιση των μορφολογικών στοιχείων και των τυπολογιών που θα καθοριστούν για κάθε περιοχή και η τήρηση αυτών στις μελέτες είναι για μας το κυρίαρχο διότι ενώ μέχρι σήμερα λειτουργούν αντίστοιχες επιτροπές το αποτέλεσμα είναι το γνωστό . Άρθρο 22,23…29. Προφανώς η επιλογή των μελών των Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής είναι πολύ σημαντικό κομμάτι για το αποτέλεσμα που αναμένουμε όλοι αλλά πιο σημαντικό κατά την γνώμη μας είναι η τήρηση των κανόνων που θα θεσπιστούν και είναι αυτό που θα αναδείξει την διαφορά με το σήμερα. Είναι απαραίτητο να τηρούνται οι τακτικές συνεδριάσεις ανεξάρτητα από τον αριθμό των θεμάτων ,τα χρονοδιαγράμματα για κάθε εισαγόμενο θέμα και το κυριότερο η άμεση κοινοποίηση του πρακτικού συνεδρίασης. Πρέπει να αποσαφηνιστεί τι θα γίνει με τις λειτουργίες των Συμβουλίων του Υπουργείου Πολιτισμού. Θα συνεχισθεί η παράλληλη λειτουργία τους και εάν ναι με τι όρους και από μέλη, ποιου γνωστικού αντικειμένου ? Άρθρο 30,31,…34. Η συγκρότηση στα ΣΥΠΟΘΑ πρέπει να γίνει από μέλη που θα εκπροσωπούν θεσμικά όργανα, υπηρεσίες κ.λ.π. τα οποία θα επιλέγονται πλην του Προέδρου και Αντιπροέδρου όπως ακριβώς και ο εκπρόσωπος του ΤΕΕ δηλαδή με ηλεκτρονική κλήρωση. Ο χρόνος απόφασης επί της προσφυγής είναι μεγάλος και θεωρούμε ότι πρέπει να μειωθεί. Άρθρο 38. Η διατήρηση της ισονομίας και ισοπολιτείας απαιτεί κατά την γνώμη μας να ισχύσουν οι διατάξεις αυτού του νόμου για όσες άδειες υποβληθούν και εκδοθούν μετά την ισχύ του. Άρα κατά την γνώμη μας για άδειες που έχουν εκδοθεί μέχρι την δημοσίευση αυτού του νόμου να μην ισχύσουν τα άρθρα 6,7 του παρόντος σχεδίου νόμου αλλά οι προγενέστερες διατάξεις . Κύριε υπουργέ Σας καταθέτουμε τις απόψεις μας- προτάσεις μας θέλοντας να συμβάλουμε στην προσπάθεια που γίνεται ,για την επίλυση των προβλημάτων αυθαίρετης δόμησης από μερίδα των πολιτών ,αυθαιρεσιών από μερίδα υπαλλήλων των υπηρεσιών, αυθαιρεσιών από μερίδα των επαγγελματιών του χώρου της οικοδομής, στην προσπάθεια που γίνεται για την διαφάνεια και την εξυπηρέτηση του πολίτη τον οποίο εκπροσωπούμε εμείς οι Διπλωματούχοι Μηχανικοί Ελεύθεροι Επαγγελματίες στις πολεοδομικές υπηρεσίες . Για το ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ Η Πρόεδρος Ο Γραμματέας Ειρήνη Γ.Μουντανέα Παρασκευάς Καμαρινάκης Πολιτικός μηχανικός Πολιτικός μηχανικός