• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΡΩΣΣΗΣ' | 3 Αυγούστου 2011, 12:55

    Άρθρο 3 Στη παρ. 1α πρέπει να αντικατασταθούν οι δηλώσεις ανάληψης και ανάθεσης με « αντίγραφο της σύμβασης μεταξύ του ιδιοκτήτου και του μηχανικού», όπως προβλέπεται από τον Ν. 3919/2011 άρθρο 7. Να προστεθεί παρ. 1δ, όπου θα αναφέρεται ότι απαιτείται η προσκόμιση της δήλωσης κατάθεσης του φόρου εισοδήματος του μηχανικού θεωρημένο από την ΔΟΥ, για το συγκεκριμένο έργο, τουλάχιστον όσον αφορά την αρχιτεκτονική μελέτη, τη παθητική πυροπροστασίας και το τοπογραφικό, όπου απαιτείται. Η δήλωση να συνοδεύεται και από το αντίγραφο κατάθεσης του φόρου εισοδήματος. Επίσης να απαιτηθεί η υποβολή εντύπου υπολογισμού του συμβατικού προϋπολογισμού και των αμοιβών και κρατήσεων. Επειδή στο άρθρο 9 στις Ειδικές Διατάξεις και ειδικότερα στις προδιαγραφές για το διάγραμμα κάλυψης απαιτείται να περιλαμβάνονται στο Δ.Κ. τα περιγράμματα των κατόψεων αλλά και οι όψεις (4στ) , συνάγεται το συμπέρασμα ότι η αρχιτεκτονική μελέτη είναι πλήρης κατά τον χρόνο υποβολής του αιτήματος για την έκδοση της ‘Έγκρισης Δόμησης. Ως εκ τούτου η έγκριση δόμησης έχει την έννοια του ελέγχου τήρησης των πολεοδομικών διατάξεων και δεν χρειάζεται ούτε να αναφέρεται σε ειδικό έντυπο αλλά μόνο να γίνεται ενημέρωση του ιδιοκτήτη και του μηχανικού ότι ελέχθη η μελέτη και έγινε δεκτή ως προς τις πολεοδομικές διατάξεις. Η έγκριση δόμησης δεν απαιτείται. Παρ.2ι Η παρ. 2ι στο σύνολο της δεν απαιτείται διότι η θα δεχθούμε ότι τα πάντα καλύπτει η δήλωση του μηχανικού ή ότι όλα κατά την παρ. αυτή ελέγχονται από τον αρμόδιο υπάλληλο, ο οποίος και επωμίζεται την ευθύνη για αυτά που ελέγχει. Να δηλώνονται συγκεκριμένα γεγονότα από τον μελετητή αλλά και να ελέγχεται η ορθότητα αυτών είναι πλεονασμός. Η δήλωση του μηχανικού ή ο έλεγχος πρέπει να αφαιρεθεί. Η δήλωση κατά τη γνώμη μου πρέπει να αφαιρεθεί. Η παρ. 2ιδ πρέπει να τροποποιηθεί και να αντικατασταθεί με « αντίγραφα κατάθεσης εισφορών και κρατήσεων προς το ΤΕΕ σύμφωνα με τον συμβατικό προυπολογισμό και τις συμβατικές αμοιβές αν οι νόμιμες αμοιβές είναι μικρότερες από τις συμβατικές". Άρθρο 5 Πιστεύω ότι η έγκριση δόμησης δεν απαιτείται διότι είναι απλά μετονομασία του ελέγχου των πολεοδομικών διατάξεων. Όσα αναφέρονται στη παρ. 1γ θα πρέπει να ισχύσουν όπως ισχύουν και σήμερα (9μηνο η 12μηνο). Η άδεια δόμησης η ο ελέγχος των πολεοδομικών διατάξεων δεν είναι εφικτό να γίνεται σε 2 μέρες, τουλάχιστον 10 , αλλά και με συνέπειες για τους καθυτερούντες υπαλλήλους. Πρέπει να έχετε υπ΄όψη ότι πολλές φορές οι φάκελλοι των αδειών χρειάζονται 5 μέρες να πάνε στο υπάλληλο από το πρωτόκολλο. Επειδή δεν απαιτείται εντυπωσιασμός αλλά σωστό πλαίσιο λειτουργίας το διάστημα για την έκδοση της άδειας δόμησης πρέπει να καθορισθεί τουλάχιστον σε 15 – 20 μέρες από την υποβολή των συμπληρωματικών στοιχείων, διότι ο έλεγχος της συμβατότητας των μελετών με τις προδιαγραφές απαιτεί διάφορες ειδικότητες και μετακίνηση του φακέλου. Πιστεύω ότι η προστασία του πολίτη είναι έργο του κράτους και τουλάχιστον η τήρηση η όχι των προδιαγραφών είναι ευθύνη της διοίκησης και δεν πρέπει να αντικατασταθεί με μία δήλωση του μηχανικού. Άρθρο 7 Η τήρηση αντιγράφων των μελετών και της άδειας δόμησης στο εργοτάξιο δεν είναι εφικτή, ούτε χρήσιμη. Ο αριθμός της αδείας δόμησης μαζί με την θεώρηση και κατάθεση του αντιγράφου στο αστυνομικό τμήμα είναι αρκετό. Αν ο μηχανικός χρειάζεται αντίγραφα των μελετών στο εργοτάξιο να φέρνει αντίγραφα από το γραφείο του, όταν επισκέπτεται το έργο. Δεν μπορεί να πηγαίνει ο αστυφύλακας και να ζητά το αντίγραφο της άδειας η τις μελέτες και όταν δεν υπάρχουν στο εργοτάξιο (είναι ανοικτός χώρος) να διακόπτει τις εργασίες και να διώχνει τους εργάτες. Παρ 4. Τι θέλει να πει η παρ 4α, ότι ο έλεγχος θα γίνεται πριν την σκυροδέτηση ή μετά;. Το δεύτερο εδάφιο της ιδίας παραγράφου σημαίνει ότι ο ελεγκτής θα αντικαθιστά τον επιβλέποντα ή ότι θα είναι και οι δύο παρόντες στη εργασία και συνυπεύθυνοι; Η γνώμη μου είναι ότι ο ελεγκτής δόμησης θα πρέπει να ελέγχει το ξυλότυπο της θεμελίωσης πριν τη σκυροδέτηση, όσον αφορά τη θέση και τις διαστάσεις του κτιρίου και πιθανόν το βάθος θεμελίωσης και όχι τους οπλισμούς και τα χρησιμοποιούμενα υλικά. Στο 2ο έλεγχο δεν χρειάζεται ο έλεγχος της θέσης του κτιρίου αφού έχει έλεγχεί στη 1η αυτοψία, και θα πρέπει να προσδιορισθεί η έννοια του ελέγχου όσον αφορά την υποδομή των εγκαταστάσεων. Έχω την γνώμη ότι οι έλεγχοι θα πρέπει να είναι μόνο ΔΥΟ ένας όταν είναι έτοιμοι οι ξυλότυποι θεμελίωσης (μπορεί να γίνουν περισσότεροι στη περίπτωση θεμελίωσης σε περισσότερα επίπεδα και θα πρέπει να είναι προληπτικοί δηλαδή πριν τη σκυροδέτηση) και ένας στο τέλος των εργασιών. Στη παρ 7 πρέπει η ενημέρωση να γίνεται και τηλεφωνικά γιατί κανένας μηχανικός δεν είναι όλη μέρα εμπρός από το υπολογιστή. Η παρ 9αι πρέπει να καταργηθεί διότι δεν προβλέπεται πουθενά, έλεγχος της συμφωνίας των μελετών με τις πολεοδομικές διατάξεις, ο οποίος πρέπει να γίνεται προ της χορήγησης της άδειας δόμησης, από την υπηρεσία (τυπικά δεν έχει θέση η παράγραφος αυτή στο άρθρο για τον έλεγχο των εργασιών δόμησης). Η παρ 9α ιι θέλει επανεξέταση διότι η διατύπωση της είναι ακραία και θα δημιουργήσει προβλήματα χωρίς λόγο π.χ. σε επιτρεπτή αλλαγή της θέσης του κτιρίου στο οικόπεδο.(θα έχει ελεγχθεί αν ποτέ εφαρμοσθεί η διάταξη που συζητάμε στο 1ο έλεγχο). Στη παρ 10 πρέπει να ορισθούν ανοχές και επιτρεπτές αποκλίσεις από θα σχέδια στη πράξη, που δεν θα θεωρούνται παραβάσεις θα διαπιστώνονται και δεν θα επισύρουν καμία συνέπεια. Προς παράδειγμα αναφέρω τις διαφορές που προκύπτουν από τη μεταβολή του πάχους των εξωτερικών επιχρισμάτων λόγω στρέβλωσης των ξυλοτύπων και την ανάγκη να γίνει το κτίριο ίσιο. Ελπίζω να δείτε ότι η υλοποίηση ενός έργου έχει πολλούς απρόβλεπτους παραμέτρους και οι ανοχές είναι αναγκαίες, άλλως θα σταματήσετε τη δόμηση η θα αρχίσει η συναλλαγή. Άρθρο 8 Τι σημαίνει η παρ 2; Άρθρο 9 Παρ.2 Η ύπαρξη του δικαιώματος να ζητήσουν άδεια δόμησης δεν πρέπει να δηλούται από τον ιδιοκτήτη στο τοπογραφικό,ούτε να ελέγχεται από το δημόσιο,(είναι αρμοδιότητα των δικαστηρίων) διότι μετά από πολυετή πρακτική έχουμε καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η άδεια δόμησης αναφέρεται στο οικόπεδο και όχι στο συγκεκριμένο άτομο που αιτείται την άδεια. Αν παραμείνει η διατύπωση ως έχει θα εμπλέξει τους υπαλλήλους σε ιδιωτικές διαφορές και δικαστήρια. Παρ4 Δεν μπορεί να ορισθεί κλίμακα 1:100 η 1:200 μόνον για το διάγραμμα κάλυψης, εκτός αν εννοείται ότι τα περιγράμματα των κατόψεων και οι όψεις θα πρέπει να είναι σε αυτές τις κλίμακες. Για φαντασθείτε ‘ένα οικόπεδο 10 η 15 στρέμματα. Η τρισδιάστατη απεικόνιση της κατασκευής δεν απαιτείται.Διότι απαιτεί ειδικό πρόγραμμα και μεγάλο κόστος για να εκπονηθεί, και δεν προσθέτει τίποτε στον έλεγχο που ασκούν οι υπηρεσίες.