• Σχόλιο του χρήστη 'C.T.' | 8 Αυγούστου 2011, 20:12

    Η οριζόμενη με το ενλόγω άρθρο σύνθεση του ΣΥΠΟΘΑ αποκλείει κατά κανόνα την εκπροσώπιση της Περιφέρειας στο ενλόγω Συμβούλιο, εν αντιθέση με την Αποκ/νη Διοίκηση (2 τακτικά μέλη) και τους Δήμους της Περιφέρειας (1) τακτικό μέλος), με αποτέλεσμα η αιρετή Περιφέρεια να υποβαθμίζεται σαν νέος θεμελειώδης θεσμός της Πολιτείας αφού μη μετέχοντας σε ένα τόσο σημαντικό συλλογικό όργανο, δεν έχει λόγο σε ζητήματα μεγάλου ενδιαφέροντος γι' αυτή, όπως είναι οι εγκρίσεις μελετών Γ.Π.Σ, ΣΧΟΟΑΠ, ΖΟΕ, Ε.Χ.Μ, τροποποίησης σχεδίων πόλεων, χρήσεων γης και γενικά σε θέματα χωροταξίας, πολεοδομίας και δόμησης στην περιοχή ευθύνης της (περιφερειακές ενότητες - νομοί της Περιφέρειας). Μια τέτοια ρύθμιση όμως, έρχεται σε αντίθεση και με τον ν. 3852/10 ''Πρόγραμμα Καλλικράτης'', τόσο επί της αρχής του για ενίσχυση του αποκεντρωτικού διοικητικού - αναπτυξιακού μοντέλου οργανώσεως της χώρας και έκφρασης της λαϊκής κυριαρχίας, όσο και επί των επί μέρους διατάξεων αυτού, όπως π.χ η παρ.3 του άρθρου 188 του νόμου αυτού. Πέραν όμως των ανωτέρω, η εκπροσώπιση της Αποκ/νης Διοίκησης με δύο (2) υπαλλήλους στο ΣΥΠΟΘΑ θα έχει και οικονομικές συνέπειες για το Δημόσιο, αφού θα χρειαστούν πρόσθετες πιστώσεις για εκτός έδρας αποζημιώσεις των υπαλλήλων αυτών, λόγω των συχνών μετακινήσεων των από την έδρα της Δ/νσης Περ/ντος και Χωρικού Σχεδιασμού της Αποκ/της Διοίκησης στους άλλους νομούς, δηλ. άσκοπες σπατάλες του δημόσιου χρήματος, σε περίοδο μάλιστα περιστολής των δημόσιων δαπανών, ενώ θα μπορούσε τα μέλη αυτά να είναι υπάλληλοι της Δ/νσης Περιβάλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της Περιφέρειας, από τους υπηρετούντες σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα, δεδομένου ότι στην ενλόγω Υπηρεσία υπάγονται πολλά υποκείμενα Τμήματα και μάλιστα ένα τουλάχιστον Τμήμα της εδρεύει σε κάθε νομό της Περιφέρειας. Αντιθέτως, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση καλείται με δύο (2) Τμήματα (Περιβαλοντικού και Χωρικού Σχεδιασμού, Πολεοδομικού Σχεδιασμού και Εφαρμογών) στην έδρα κάθε Περιφέρειας, να ασκήσει ένα μεγάλο πλήθος αρμοδιοτήτων παλαιών και νέων, που έπρεπε πολλές από αυτές να απονεμηθούν στην Περιφέρεια (π.χ άρθρο 35 του ν.3937/2011, εγκ. 6/2011 του ΥΠΕΚΑ) και με μειωμένο προσωπικό που καθιστά αδύνατη την εκπροσώπισή της στα ΣΥΠΟΘΑ όλων των Περιφερειακών Ενοτήτων και μάλιστα με δύο (2) τακτικά μέλη σε συχνές συνεδριάσεις λόγω πληθώρας θεμάτων που εξετάζονται από αυτά (προσφυγές, μελέτες, κ.τ.λ). Επίσης, προτείνεται οι υπάλληλοι που μετέχουν στο ΣΥΠΟΘΑ να μπορούν να έχουν εκτός απ την ειδικότητα του μηχανικού και τις λοιπές ειδικότητες που προβλέπονται απ τους οικείους Οργανισμούς για κατάληψη θέσεων προϊσταμένων στις Δ/νσεις Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού (πχ περιβαλλοντολόγοι, κλπ). Είναι δυνατόν να μπορεί να προϊσταται πχ περιβαλλοντολόγος στην Δ/νση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της Περιφέρειας ή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης και να μην μπορει να οριστεί μέλος του ΣΥΠΟΘΑ? Κατόπιν λοιπόν των προεκτεθέντων, προτείνεται η εξής διατύπωση των παραγράφων (β) και (γ) του άρθρου 32 του σχεδίου νόμου: β. Αντιπρόεδρο, υπάλληλο - προϊστάμενο της Δ/νσης Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της οικείας Περιφέρειας ή σε περίπτωση έλλειψης, της οικείας Δ/νσης της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, με τον αναπληρωτή του. γ. Υπάλληλο κατηγορίας ΠΕ ή ΤΕ με βαθμό α' ή β' της Δ/νσης Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της οικείας Περιφέρειας που ασκεί αρμοδιότητες Πολεοδομίας ή Χωροταξίας ή Περιβάλλοντος και σε περίπτωση έλλειψης υπάλληλο αναλόγων προσόντων της οικείας Δ/νσης της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, με τον αναπληρωτή του. Γραμματές του Συμβουλίου και αναπληρωτής ορίζεται υπάλληλος της Περιφέρειας ή σε περίπτωση έλλειψης, υπάλληλος της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.