• Σχόλιο του χρήστη 'Ευαγγελος' | 11 Αυγούστου 2011, 19:22

    --- Για την παραγραφο 5 Συνηθιζεται σε αντιπαροχές να ορίζει τους επιβλέποντες μηχανικούς ο εργολάβος. Αν ο εργολάβος εγκαταλείψει το έργο ή βρεθεί σε σύγκρουση με τον ιδιοκτήτη (κύριο του έργου), οι μηχανικοί μπορεί να δυστροπούν υπακούοντας στις εντολές του εργολάβου. Ετσι ο κύριος του έργου πρέπει να αλλάξει μηχανικούς. Αν οι παλαιοί μηχανικοί δεν υποβάλλουν τεχνική έκθεση τί γίνεται ; Μια λύση είναι να αρκεί η δήλωση του νέου μηχανικού ή/και να καλείται απο την υπηρεσία ο παλαιός μηχανικός με επιστολή στην δηλωμένη επαγγελματική του εδρα να υποβαλει έκθεση εντός 5 ημερών αλλως να απαλλάσσεται της υποχρεώσεως ο κύριος του έργου. --- Για την παράγραφο 4 Η παράταση ισχύος των οικοδομικών αδειών εμπλέκει πέρα από πολεοδομικές έννοιες και ιδιοκτησιακές και φορολογικές, ιδίως αν εχει γίνει σύσταση οριζοντίων ιδιοκτησιών και αν έχουν γίνει πωλήσεις που κατά την εφορία θεωρούνται ολοκληρωμένες ιδιοκτησίες. Η εμπλοκή λοιπόν και άλλων τομέων σε συνδυασμό με την βραδύτητα απονομής της δικαιοσύνης, καθιστά τις διατάξεις της παρ 4 άδικες και υπέρμετρα επαχθείς. Παραθετουμε το κατωθι Παράδειγμα: Εργολάβος εγκαταλείπει την οικοδομή που κτίζει με το σύστημα της αντιπαροχής στο σταδιο του ημιτελούς σκελετού και στρέφεται δικαστικά κατα του κυρίου του έργου. Εκμεταλλευόμενος την βραδύτητα της δικαιοσύνης εκβιάζει εμεσα τον κύριο του έργου που κινδυνεύει να απωλέσει την άδεια μέχρι να βγει απόφαση. Εν τω μεταξυ έχει πωλήσει διαμερίσματα σε τρίτους οι οποίοι τα δηλώνουν στο Ε9. Το ίδιο και ο κύριος του έργου μετα την τριετία. Ετσι μεχρι να καθαρίσει δικαστικά η οικοδομή θα περάσουν πάνω από 10 έτη. Στο διαστημα αυτό ο κύριος και οι λοιποί ιδιοκτήτες θα χάσουν την άδεια και θα πληρώνουν την εφορία για πραγματα που ποτέ δεν θα έχουν αφού έχουν πια καταστραφεί. Αλλα η περιπετεια δεν ταλειώνει εκεί αφου θα ακολουθήσει νέος δικαστικός αγών για την λύση της συστασης, ιδιαίτερα αν οι πολεοδομικές διατάξεις εχουν αλλάξει και οι προβλεπόμενες και πωληθείσες ιδιοκτησίες δεν είναι δυνατόν να κατασκευασθούν. Ετσι λοιπόν τίθεται το ερώτημα: Τι εξυπηρετεί ο περιορισμός του χρόνου ισχύος μιας οικοδομικής άδειας; - Να μη μένουν κτίρια ημιτελή; -- Μα αν χαθεί η άδεια τότε θα μείνουν ημιτελή - Να εισπράττει το δημόσιο χρήματα; --- Αυτό ρυθμίζεται χωρίς να οδηγούνται στη καταστροφή οι ιδιοκτήτες. Πχ. Μπορει μετά την δεύτερη τετραετή παράταση να γίνεται παράταση σε απεριόριστες τετραετίες πληρώνοντας καθε φορά την διαφορά του κοστους οικοδομικής αδείας μεταξυ προηγούμενης και επομένης για το απομένον τμήμα του έργου. Ετσι υπάσχει κίνητρο να προχωρούν τα έργα χωρίς να φτάνουμε στα άκρα. (κατι παρόμοιο γίνεται με τα λ για τις αμοιβές των μηχανικών) Πέραν τούτου αν υπάρχει μεταβολή στις πολεοδομικές διατάξεις τότε θα πρέπει να ισχύουν οι παλαιές εκτός από τις περιπτώσεις που δεν εχουν γίνει οικοδομικές εργασίες. Διότι δεν στέκει στο ιδιο κτίριο να έχουμε εφαρμογή πολλαπλών πολεοδομικών διατάξεων, ούτε να οδηγούνται οι ιδιοκτήτες σε οικονομική καταστροφή, δικαστικόυς αγώνες 20 ετίας όταν δεν θα επιτρέπεται να κατασκευασθούν τα προβλεπόμενα στην σύσταση διαμερίσματα, ενω παράλληλα θα καταβάλλουν στη εφορία ΦΜΑΠ για κατι που δεν θα αποκτήσουν ποτέ.