• Σχόλιο του χρήστη 'Ράνια' | 10 Ιανουαρίου 2010, 11:15

    Προφανώς οι τεχνικές λύσεις είναι σχετικά εύκολο να βρεθούν, αφού πολλές έχουν εφαρμοστεί σε πολλές άλλες χώρες. Η παρατήρησή μου είναι ως προς το επικοινωνιακό μοντέλο το οποίο δε φαίνεται να έχει μελετηθεί μέχρι τώρα. Το μέγα ζήτημα είναι, και όλοι το τονίζουν ιδιαίτερα, η αλλαγή της νοοτροπίας των πολιτών, είτε είναι επιχειρηματίες είτε καταναλωτές (μπορεί και τα δύο). Πιστέυω ότι είναι δύσκολο να αλλάξει η κουλτούρα μας και οι συνήθειές μας μόνο με νομοσχέδια, εκτός αν η εφαρμογή τους έίναι τόσο αυστηρή που να πλησιάζει στα όρια του περιορισμού της ελευθερίας μας. Συνεπώς χρειάζεται εκπαίδευση (που όλοι το επισημαίνουν) αλλά και διαρκή ενημέρωση. Αυτό είναι το κλειδί κατά την άποψή μου. Γιατί δεν έχουμε "κοινωνικές" διαφημίσεις στα ΜΜΕ; Εμφανίζονται κάποιες για πολύ μικρά διαστήματα και κυρίως στα κρατικά κανάλια που ίσα ίσα τις βλέπεις 2-3 φορές. Και είναι τόσο ωραίες! Πολλές φορές συγκλονιστικές! Στους Ολυμπιακούς αγώνες υπήρχαν διαφημίσεις για τη διατήρηση του περιβάλλοντος, μετά; Οι πολίτες πρέπει συέχεια να βομβαρδίζονται με τέτοιου είδους πληροφορίες και κατευθύνσεις. Έτσι όπως μπορούν να γίνουν άριστοι καταναλωτές ενός προϊόντος μετά από πολύ διαφήμιση έτσι μπορούν να γίνουν και προστάτες του περιβάλλοντος, ή υπέρμαχοι των ανθρωπίνων δικαιωμάτων ή πολέμιοι κατά της φτώχειας κλπ. Γιατί αυτή η άτυπη προπαγάνδα να χρησιμοποιείται μόνο για την απόκρυψη της αλήθειας σε περιόδους πολέμου; Γιατί να μας βομβαρδίζουν οι τράπεζες και οι αυτοκινητοβιομηχανίες που μας κάνουν φτωχότερους και όχι η πολιτεία για να μας κάνει σοφότερους; Γιατί να γνωρίσουμε τα πάντα για τα κινητά τηλέφωνα και όχι για τα μολυσμένα ποτάμια; Γιατί τόσο στέρηση της πληροφορίας; Και είναι πολλοί αυτοί που είναι πολύ ανενημέρωτοι. Για παράδειγμα, ο πατέρας μου σοκαρίσηκε όταν εμαθε ότι το αποτσίγαρο, το οποίο παντού πετούσε, θέλει πολλές δεκαετίες για να διασπαστεί! Από τότε μάζευε τα αποτσίγρά του. Γιατί πολλοί πετούν από το πλοίο τα αποτσίγαρα στη θάλασσα και δεν υπάρχει ούτε μία επιγραφή απαγόρευσή τους; Αν τους ρωτήσεις, οι περισσότεροι θα πουν ότι δεν πειράζει, διαλύεται... Άλλο παράδειγμα. Στην περιοχή που μένει η μητέρα μου πήγαν κάδους ανακύκλωσης χωρίς ενημέρωση για το τί είναι. Οι κάδοι άδειοι. Στην δική μου περιοχή πέρασαν από το σπίτι με ενημερωτικά φυλάδια. Η ανακύκλωση έγινε μόδα τόσο που από την πρώτη εβδομάδα οι κάδοι δεν έφταναν. Συμπερασματικά, χρειάζεται διάχυση πληροφορίας και με συνέχεια. Και κυρίως με εικόνες γιατί όταν βλέπουμε κάτι γραμμένο μένει στο μυαλό μας. Αντί να μένει μόνο η σαβούρα από τα πλακάτ, τις γιγαντοαφίσες, την τηλεόραση, το ίντερνετ κλπ ας μας μείνει και κάτι χρήσιμο. Υ.Γ. Η διάχυση της πληροφορίας και η σωστή ενημέρωση είναι υποχρέωση της Πολιτείας. Κάπου διάβασα (στην Ε.Ε.) ότι η πληροφορία πρέπει να πηγαίνει από την κορυφή προς στη βάση ώστε μετά η βάση να πιέζει την κορυφή. Αυτό λείπει από την Ελλάδα. Ο θεσμός της διαβούλευσης είναι μια αρχή.