• Σχόλιο του χρήστη 'RF Energy A.E.' | 11 Ιανουαρίου 2010, 21:38

    Αξιότιμη κα. Υπουργέ, Με την παρούσα επιστολή επιθυμούμε να διατυπώσουμε τις προτάσεις μας επί του άρθρου 3 του σχεδίου νόμου που αφορά τις διατάξεις για τις άδειες εγκατάστασης και λειτουργίας. Αρχικά προτείνουμε να προστεθεί στο άρθρο 3 η ακόλουθη παράγραφος: «Προς επίτευξη του εθνικού στόχου του άρθρου 1, τα μεγάλα έργα, επίγεια ή υπεράκτια, συνολικής ισχύος μεγαλύτερης των 300MW είτε είναι αυτοτελή, είτε συστάδα σταθμών Α.Π.Ε. (clusters) με κοινούς όρους σύνδεσης, να εξετάζονται κατά απόλυτη προτεραιότητα σε σχέση με τις άλλες αιτήσεις ανεξαρτήτως του χρόνου υποβολής της αίτησης, τόσο από τη Ρ.Α.Ε. όσο και από τις υπόλοιπες αδειοδοτούσες Αρχές ή γνωμοδοτούσες Υπηρεσίες. Ο χρόνος ανταπόκρισης δε για τα έργα αυτά να μην ξεπερνάει το ήμισυ του υφιστάμενου χρόνου αξιολόγησης.» Αιτιολογία: Ο πολύ αργός ρυθμός ανάπτυξης των Α.Π.Ε. στη χώρα μας δεν πρόκειται να αυξηθεί ποτέ τόσο ώστε να καθίσταται εφικτός ο στόχος του 20/20/20 αν δεν προχωρήσουν μεγάλα έργα Α.Π.Ε. τα οποία παραμένουν εγκλωβισμένα σε μια αδειοδοτική διαδικασία που δε λαμβάνει υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους. Τα έργα αυτά εκτός των άλλων μπορούν να αποτελέσουν ισχυρές ενέσεις αναζωογόνησης της οικονομικής δραστηριότητας τόσο σε εθνικό όσο και σε τοπικό επίπεδο. Η παράγραφος 2 του άρθρου 3 του σχεδίου νόμου η οποία τροποποιεί την παράγραφο 6 του άρθρου 8 του ν.3468/2006 να τροποποιηθεί ως εξής: Διατύπωση σχεδίου νόμου: «Ο αρμόδιος Διαχειριστής χορηγεί εντός τεσσάρων (4) μηνών την αιτηθείσα Προσφορά Σύνδεσης, η οποία καθίσταται οριστική και δεσμευτική με την έκδοση της αντίστοιχης απόφασης Ε.Π.Ο., και η οποία έχει ισχύ για χρονικό διάστημα ίσο με το χρονικό διάστημα ισχύος της άδειας παραγωγής.» Τροποποίηση: «Το αίτημα για διατύπωση οριστικής προσφοράς σύνδεσης τυγχάνει απαντήσεως εντός τεσσάρων (4) μηνών και ισχύει για έξι (6) μήνες από την ημέρα υποβολής της αίτησης. Μετά την έκδοση της Ε.Π.Ο. και της έγκρισης επέμβασης καθίσταται οριστική. Στην περίπτωση δε μη εκδόσεως της Ε.Π.Ο. εντός του εν λόγω διαστήματος παύει να ισχύει.» Αιτιολογία: Με την τροποποίηση αυτή παύει το φαινόμενο της δέσμευσης ηλεκτρικού χώρου στο Σύστημα από ανενεργές άδειες οι οποίες εμποδίζουν την πραγματοποίηση άλλων επενδύσεων. Τέλος προτείνουμε να μη συμπεριληφθεί το εδάφιο γ της παραγράφου 5 του άρθρου 8 του Ν.3468/2006 όπως τροποποιήθηκε στην παράγραφο 2 του άρθρου 3 του σχεδίου νόμου. Διατύπωση σχεδίου νόμου: «Σε περίπτωση που έχει εκδοθεί η κατ’ αρ. 14 του ν.998/1979 πράξη χαρακτηρισμού από τον αρμόδιο Δασάρχη στο πλαίσιο της εξέτασης ενός έργου Α.Π.Ε., συμπεριλαμβανομένων των έργων σύνδεσής του, μετά την κατά νόμο δημοσιοποίησή της, αυτή έχει το τεκμήριο της νομιμότητας και δεσμεύει τις αρμόδιες υπηρεσίες της Διοίκησης, οι οποίες οφείλουν, εφόσον πληρούνται οι λοιπές προϋποθέσεις του νόμου, να προωθήσουν το φάκελο της έγκρισης επέμβασης σε εκτάσεις που διαχειρίζονται από τη δασική υπηρεσία, να χορηγήσουν την έγκριση επέμβασης, να εγκρίνουν τους οικείους περιβαλλοντικούς όρους, να εκδώσουν την άδεια εγκατάστασης καθώς επίσης και πρωτόκολλο εγκατάστασης στην έκταση, ασχέτως εάν έχει υποβληθεί ή όχι εμπρόθεσμα ένσταση κατά της πράξης χαρακτηρισμού.» Αιτιολογία: Δεν είναι δυνατόν να αγνοούνται πλήρως ενστάσεις κατά της πράξης χαρακτηρισμού μέχρι του σημείου έκδοσης του πρωτοκόλλου εγκατάστασης αφενός γιατί είναι αναφαίρετο δικαίωμα κάθε πολίτη να διεκδικήσει με νόμιμα μέσα την ακύρωση διοικητικών πράξεων τις οποίες αμφισβητεί και οι οποίες θίγουν κεκτημένα του, και αφετέρου μπορεί να οδηγήσει στην ακύρωση πράξεων χαρακτηρισμού μετά την πραγματοποίηση πολυδάπανων έργων από τον επενδυτή με σημαντική ζημία γι’ αυτόν. Ενδεικτικά αναφέρουμε την απόφαση του ΣτΕ 964/2008 για παρεμφερές ζήτημα με την οποία ακύρωσε την υπ’ αριθμ. 7440/3.10.2005 απόφαση του Γ.Γ. της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Με τιμή, Για την RF ENERGY Α.Ε. Ιωάννης Παντούσης Ευάγγελος Κοροβέσης Γενικός Διευθυντής Γενικός Διευθυντής