• Σχόλιο του χρήστη 'Γιάννης Σκουληκάρης' | 29 Ιανουαρίου 2012, 20:48

    Στα ηλεκτροκίνητα μέσα μεταφοράς κατατάσσονται, εκτός από συνήθη αυτοκίνητα, δίκυκλα και παρόμοια, και ελαφρά διθέσια ή και μονοθέσια αεροσκάφη, τα οποία κινούνται συνήθως μόνο με μπαταρίες. Αρκετά από αυτά τα ελαφρά αεροσκάφη είναι ήδη διαθέσιμα στην αγορά, π.χ. http://yuneeccouk.site.securepod.com/Aircraft.html http://www.electraflyer.com/# http://www.pipistrel.si/plane/taurus-electro/overview και άλλα βρίσκονται στο στάδιο της εξέλιξης, π.χ. http://www.sonexaircraft.com/research/e-flight/updates/e-flight_042011.html http://www.cessna.com/NewReleases/FeaturedNews/NewReleaseNumber-1192324720455.html http://www.electravia.fr/aerobatics.php Η τεχνολογία των μπαταριών επιτρέπει επί του παρόντος πτήσεις κυρίως αναψυχής (μέχρι μία ώρα). Επειδή όμως η έρευνα στην τεχνολογία αυτή χρηματοδοτείται αφειδώς, λόγω της εμπορικότητας των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, αναμένεται ότι σύντομα θα είναι δυνατές και πτήσεις ταξιδιού (δύο με τρεις ώρες) με τα αντίστοιχα αποθέματα ασφάλειας, όπως είναι απαραίτητο στα αεροσκάφη. Επίσης αναμένεται ότι οι τιμές των μπαταριών θα ελαττωθούν και οι χρόνοι επαναφόρτισης θα συντομευτούν δραστικά. Οι πτήσεις με ηλεκτοκίνητα μικρά αεροσκάφη, σαν επιχειρηματικό μοντέλο, ταιριάζουν απόλυτα στο τουριστικό προιόν που προσφέρει η Ελλάδα. Τόσο για πτήσεις αναψυχής όσο και για πτήσεις σύντομου ταξιδιού (π.χ το αποκαλούμενο island hopping, δηλ. σύντομες πτήσεις από νησί σε νησί), ένα αντίστοιχο επιχειρηματικό μοντέλο θα έχει σίγουρα ζήτηση. Ακόμα και άν η ζήτηση από τουρίστες πιλότους είναι λογικά περιορισμένη, η ζήτηση για σκοπούς περιήγησης ή απλά sight seeing αναμένεται να είναι έντονη, λόγω του απαράμιλλου και μοναδικού Ελληνικού τοπίου. Για τους λόγους αυτούς είναι σκόπιμο να ενταχθούν στη μελλοντική σχετική νομοθεσία και τα ηλεκτροκίνητα ελαφρά αεροσκάφη, και αυτό να προβλεφθεί ρητά στο κείμενο. Γιάννης Σκουληκάρης Χειριστής ελαφρών και υπερελαφρών αεροσκαφών Χάγη, Ολλανδία