• Σχόλιο του χρήστη 'Ηλίας Καπράλος Σ/χος Δασολόγος πρώην Δ/ντής Δασών' | 1 Φεβρουαρίου 2012, 12:01

    Προτείνουμε την αναδιατύπωση του άρθρου αυτού για τους εξής λόγους: 1.Μέλη των ΔΑ.Σ.Ε. μπορεί να είναι και άτομα που δεν έχουν την ιδιότητα του δασεργάτη πχ. Δασολόγοι, Δασοπόνοι, Γεωπόνοι,Χειριστής πριονοκορδέλας,ξυλογλύπτης ,παρασκευαστής παραδοσιακών γλυκών ,καλλιεργειτής μανιταριών ,μελισσοκόμος κλπ . Δηλαδή άτομα που δραστηριοποιούνται με δράσεις που αναπτύσσονται ή μπορούν να αναπτυχθούν σε παραδασόβιες περιοχές . Γιατί άραγε πρέπει να αποκλειστεί η δράση αυτών των Συνεταιρισμών σε παρεμφερείς δραστηριότητες των ορεινών περιοχών και να περιορισθεί μόνο στα κούτσουρα την ρητίνη κλπ.; 2. Αν διατυπωθούν σωστά όλες οι κατηγορίες των δασικών εργασιών εύκολα θα προκύψει και η ιδιότητα των ατόμων ως δασεργάτες αφού θα ασχολούνται με αυτές. Αν θεωρήσουμε την φύτευση δασικών δένδρων (εργάτης αναδασώσεων ) ως δασική εργασία προφανώς το άτομο αυτό έχει την ιδιότητα του δασεργάτη. Το άτομο αυτό και φυσικά μπορεί να εργαστεί ως οδηγός φορτηγού αυτοκινήτου ή ως χειριστής πριονοκορδέλας ή ως αγρότης και να έχει την ιδιότητα του δασεργάτη. 3. Με την θεσμοθέτηση της ιδιότητα του δασεργάτη δεν πρέπει να δημιουργήσουμε ένα ακόμη κλειστό επάγγελμα .Δηλαδή να περιορίζουμε την ελεύθερη είσοδο ατόμων που θέλουν να εισέλθουν στο επάγγελμα . Πρέπει όμως να έχουν οπωσδήποτε τουλάχιστον τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα . Αυτά θα προκύπτουν από την αποφοίτηση από Σχολές έστω και μικρής διαρκείας που μπορεί να λειτουργήσουν παράλληλα στις Δασολογικές και Δασοπονικές Σχολές.Έτσι θα αποκτήσουν την θεωρητική και ενδεχομένως την πρακτική επιμόρφωση . Όπως γίνεται με την μετεκπαίδευση των μελισσοκόμων στις έδρες της Μελισσοκομίας - Σηροτροφίας των Παν. Αθηνών Θεσ/κης . Ας γίνει η εκπαίδευση από τον οργανισμό ΔΉΜΗΤΡΑ του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων ή έστω να επαναλειτουργήσουν οι Σχολές Δασοπροστασίας της Δασικής Υπηρεσίας. Η πρόταση της θεωρητικής εκπαίδευσης από την Δ/νση Δασών είναι εντελώς ΑΠΑΡΆΔΕΚΤΗ . Αυτό δεν συμβαίνει ούτε σε τριτοκοσμικές χώρες . Γιατί άραγε αυτή η υποβάθμιση της εκπαίδευσης ατόμων που θέλουν να γίνουν δασεργάτες; Εδώ έρχεται στο προσκήνιο η παλαιότερη πρότασή μου για την λειτουργία ΔΑΣΙΚΉΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ δηλαδή κέντρου διαρκούς επιμόρφωσης όλων των ατόμων (Δασολόγων ,Δασοπόνων, Δασοφυλάκων ,Δασεργατών ,Πυροσβεστών , πολιτών κλπ) που εργάζονται ή ενδιαφέρονται για το φυσικό περιβάλλον . Θεσμός που δεν υπάρχει στη χώρα μας παρ ότι έχει πλούσιο φυσικό - δασικό περιβάλλον . 4. Αυτοί που θα εκπαιδευτούν - επιμορφωθούν ως ανωτέρω μπορεί να γίνουν δόκιμοι δασεργάτες και δόκιμα μέλη των ΔΑ.Σ.Ε. και αφού εκεί συμπληρώσουν τουλάχιστον 50 ένσημα ΙΚΑ και αποδεδειγμένα εργασθούν σε δασικές εργασίες να αποκτούν την ιδιότητα του δασεργάτη . Με την είσοδό τους στον Συνεταιρισμό ενημερώνεται η εποπτεύουσα Αρχή (Δασαρχείο ) για τον εφοδιασμό των ατόμων αυτών με κάρτα δασεργάτη . Δόκιμους δασεργάτες μπορούν να απασχολούν και οι εργολήπτες των δασοτεχνικών έργων και οι Μεταλλευτικές Επιχειρήσεις στις καθαρά εργασίες αποκατάστασης . 5.Για τα φυσικά πρόσωπα που ήδη απασχολούνται στις δασικές εργασίες θα αποφασίζει τριμελής επιτροπή με πρόεδρο τον Δασάρχη της περιοχής και μέλη ένα Δασολόγο ή Δασοπόνο και εκπρόσωπο των Δασικών Συνεταιρισμών του Δήμου.Βασικό κριτήριο της επιτροπής να είναι αποδεδειγμένα (με κάθε πρόσφορο τρόπο ) πραγματική απασχόλιση του ενδιαφερομένου σε δασικές εργασίες . Η επιτροπή θα έχει χρόνο λήξης εργασιών το έτος. Με απόφαση του Υπουργού ΥΠΕΚΑ ρυθμιζονται όλες οι λοιπές λεπτομέρειες εφαρμογής (ένσημα ΙΚΑ ,τυπικά προσόντα ,ταυτότητα κλπ.) 6. Οι δασεργάτες πρέπει να διακρίνονται σε τέσσερις βασικές κατηγορίες . Δασεργάτες υλοτόμοι(χειριστής αλυσοπρίονων ) δασεργάτες μετατοπιστές ,δασεργάτες ρητινοσυλλέκτες και κοινοί δασεργάτες . Αυτό έχει μεγάλη σημασία για την απόφαση παραχώρησης των καρπώσεων (ξύλου ,ρητίνης κλπ) που δεν μπορεί να γίνεται σε Σ/μούς με λιγότερα από 7μέλη αυτής της κατηγορίας . 7. Την ιδιότητα του δασεργάτη μπορούν να αποκτήσουν και αλλοδαποί που νόμιμα κατοικούν στην χώρα ή είναι υπήκοοι των χωρών της Ε.Ε. αφού έχουν τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα . 8. Πρέπει να προβλέπονται διαδικασίες επιμόρφωσης και μετεκπαίδευσης των δασεργατών . Συμφωνώ με την παρ. 3