• Σχόλιο του χρήστη 'Ι.Μάρης' | 10 Φεβρουαρίου 2012, 01:53

    Είναι σαφές ότι θα πρέπει να δίδεται η δυνατότητα στον οποιονδήποτε ιδιωτικό χρήστη, να μπορεί (αφού τηρεί τις προδιαγραφές ηλεκτρολογικού δικτύου και συνδεσμολογίας) να αγοράζει ένα φορτιστή 220V – 16Α, τον οποίο και θα χρησιμοποιεί για την φόρτιση του/των αυτοκινήτων του. Το πρόβλημα της έλλειψης ιδιωτικών χώρων στάθμευσης, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι μελλοντικά αναμένεται μεγάλος αριθμός ηλεκτρικών οχημάτων, οδηγεί στο συμπέρασμα ότι πιθανόν να υπάρξουν συμφωνίες μεταξύ ιδιωτών για χρήση του ίδιου φορτιστή από διαφορετικά οχήματα. Για παράδειγμα ο κάτοχος του φορτιστή θα μπορεί όταν φεύγει από το parking του σπιτιού του να παραχωρεί την χρήση του φορτιστή του σε κάποιον ο οποίος δεν διαθέτει φορτιστή. Αντίστοιχα γίνεται και στις μαρίνες, όπου τα σκάφη που φιλοξενούνται συνδέονται με το ηλεκτρικό δίκτυο της μαρίνας, και πληρώνουν αντίτιμο στον διαχειριστή. Συμφωνούμε ότι για την εμπορία του ρεύματος δεν θα πρέπει να εμπλέκονται μόνον εταιρείες προμήθειας, διότι είναι εξαιρετικά μικρός ο αριθμός των επιχειρήσεων. Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με τον Ν.4001.2011, η εμπορία ηλεκτρικής ενέργειας επιτρέπεται σε όσους έχει χορηγηθεί άδεια προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας ή άδεια εμπορίας ηλεκτρικής ενέργειας. Ως εκ τούτου, η αναφορά στο κείμενο ότι μόνον οι κάτοχοι άδειας προμήθειας μπορούν να εμπορεύονται την ηλεκτρική ενέργεια είναι ελλιπώς διατυπωμένη. Η πρόταση είναι αφού οριστικοποιηθούν οι τεχνικές προδιαγραφές όλων των τύπων των φορτιστών και της συνδεσμολογίας τους, να είναι δυνατόν ο κάτοχος του φορτιστή να επιλέξει τον προμηθευτή του ρεύματος που θα χρησιμοποιήσει για φόρτιση οχημάτων, αλλά να του δίνεται και η δυνατότητα να χρεώνει τον οποιονδήποτε χρησιμοποιεί τον σταθμό του. Τέλος διαφορετική αντιμετώπιση θα πρέπει να έχουν και οι αυτόνομες εγκαταστάσεις με φωτοβολταϊκά, που θα χρησιμοποιούνται για φόρτιση Η/Ο, χωρίς να έχουν συνδεθεί στο ηλεκτρικό δίκτυο.