• Σχόλιο του χρήστη 'Πανος' | 25 Φεβρουαρίου 2012, 12:41

    Θα ήθελα να σχολιάσω, ότι καμία τιμωρία δεν υφίστανται οι κάτοικοι των νοτίων προαστίων. Οι περισσότεροι εξ αυτών αγόρασαν έκταση η οποία ήταν δίπλα σε αεροδρόμιο το οποίο σε μερικά χρόνια προβλέπεται να μεταμορφωθεί σε πάρκο και επιχειρηματικό - τουριστικό κέντρο. Αυτό δεν είναι τιμωρία, αλλά υπεραξία στο ακίνητό τους. Επίσης η μη ύπαρξη πλέον αεροδρομίου, θα αναιρέσει στο μέλλον όλους τους περιορισμούς ύψους και συντελεστή δόμησης. Επίσης η περιοχή δε θα τσιμεντοποιηθεί. Είναι ήδη τσιμεντοποιημένη στο σύνολό της και η εικόνα της θα βελτιωθεί δραματικά. Με άλλα λόγια η διαμαρτυρία των κατοίκων των γύρω περιοχών έγκειται στο ότι ενώ υπολόγιζαν - ήλπιζαν ότι θα έχουν μια τεράστια υπεραξία της περιουσίας τους, εντέλει θα έχουν πάλι υπεραξία αλλά (θεωρούν) ότι αυτή είναι μικρότερη. Ούτε αυτό είναι όμως αληθές. Προκύπτει με βάση την παραδοχή ότι το πάρκο θα κατασκευαστεί και θα παραμείνει σε εξαιρετική κατάσταση για πάντα. Η ελληνική εμπειρία καταρχήν αυτό το αποκλείει. Τα πάρκα στην Αττική αποδεικνύουν ότι τα πάρκα στην Ελλάδα, αν δεν υποστηρίζονται από σοβαρές οικονομικές δραστηριότητες που θα τα συντηρούν είναι καταδικασμένα. Σε αυτό συνηγορεί η κατάσταση της συντριπτικής πλειοψηφίας των κρατικά ή δημοτικά συντηρούμενων ελεύθερων χώρων στην Ελλάδα. Όσο για την ασφάλεια και την ευκολία φύλαξης των πάρκων, δε χρειάζεται να πάει κανείς μέχρι το Central Park, το Ηyde Park ή τη Βουρβώνη για να καταλάβει τι γίνεται εκεί το βράδυ. Μπορεί να δοκιμάσει να διασχίσει βράδυ το Πεδίον του Άρεως ή τον Εθνικό Κήπο. Και να αναλογιστεί ότι αυτά είναι πάρκα 150 στρεμμάτων και για το Ελληνικό ζητούν πάρκο 6500 στρεμμάτων!!! Σχετικά με τις ιδέες περί αξιοποίησης του ως αεροδρομίου η άποψή μου είναι ότι είναι κρίμα αυτό το οικόπεδο να χρησιμοποιηθεί ως τέτοιο, όταν υπάρχουν τουλάχιστον άλλα τρία αεροδρόμια στην Αττική, τα οποία βρίσκονται σε απόσταση ανάλογη των Σπάτων από το κέντρο και εξυπηρετούνται εύκολα με προαστιακό σιδηρόδρομο. Ας αλλάξει λοιπόν χρήση είτε το αεροδρόμιο της Ελευσίνας, είτε του Τατοΐου, είτε της Πάχης Μεγάρων και ας φιλοξενηθούν εκεί οι δραστηριότητες οι οποίες θα έσπαζαν το μονοπώλιο της Χοχτιφ και θα έφερναν επιπλέον έσοδα στο κράτος. Σε ότι αφορά δε την υλοποίηση αγώνων φόρμουλα 1 παρότι υπάρχει μια πολύ ενδιαφέρουσα αντίστοιχη πρόταση στη Δραπετσώνα, αν θεωρηθεί προτιμότερη η χωροθέτηση στο Ελληνικό, θα μπορούσε κάλλιστα να συνδυαστεί με ένα επιχειρηματικό - διοικητικό - τουριστικό κέντρο και το πάρκο των 2000 +στρεμμάτων. Δε βλέπω το λόγο γιατί το ένα πρέπει να αποκλείει το άλλο. Σχετικά τέλος με τα ποσοστά πρασίνου στην Αττική, θα ήταν επαναλαμβάνω πολύ χρησιμότερο να υπάρχουν πολλά διάσπαρτα μικρά πάρκα σε πολλές κεντρικές πυκνοκατοικημένες περιοχές, όπου εκεί υπάρχει πραγματική και πλήρης τσιμεντοποίηση, παρά ένα φαραωνικό πάρκο στην άκρη της πόλης. Ο κάτοικος του Αιγάλεω, ή των Αγίων Αναργύρων, μπορεί να επισκεφθούν ένα μεγάλο πάρκο στο Ελληνικό, είτε 2000 είτε 6500 στρεμμάτων, 5-10 το πολύ φορές στη ζωή τους. Τη μετατροπή όμως σκουπιδότοπων όπως π.χ. του Ελαιώνα σε πάρκο, δίπλα στα σπίτια τους, μπορούν να την απολαμβάνουν καθημερινά.