• Σχόλιο του χρήστη 'Κωνσταντίνος Τσάκωνας' | 27 Φεβρουαρίου 2012, 11:57

    Αρθρο 2- Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης Μητροπολιτικού Πόλου Νο.2- (α)-(ζ)- Δεν τεκμηριώνεται ουδεμία προτεινόμενη ρύθμιση Νο.3 Γενικές Χρήσεις Γης, 'Οροι και Περιορισμοί Δόμησης Να μην αναφέρονται άλλοι νόμοι χωρίς να προσδιορίζεται το περιεχόμενο τους( Τι λενε λ.χ. Τα αρθρα 2,3,5 του προεδρικού διατάγματος 23.2/6.3.1987(ΦΕΚ 166Δ)και του Αρθρου 11, παράγραφος Β, ν. 3986/2011) * Πως ορίζεται και εφαρμόζεται ο 'μικτός συντελεστής δόμησης” και γιατί δεν ορίζεται? Επίσης, είναι.. ΚΕΝΟΣ ο αριθμός! * (α)Δεν ορίζονται οι “ζώνες ανάπτυξης”, ενώ οι συντελεστές προτείνεται να είναι για τον Τουρισμο-αναψυχή 0,1 για τα επιχειρηματικά πάρκα 0,15 για τα θεματικά πάρκα 0,15 και για άλλες χρήσεις υποδομών 0,10 ενώ για μικτές χρήσεις 0,15,ελλείψει οικονομοτεχνικής μελέτης * (β)Για τις περιοχές προς πολεοδόμηση να καταγραφεί τι αναφέρει το άρθρο 18, παρ.1 του ν.2508/1997. Να απαλειφθεί η εξής παράγραφος ως ΑΣΑΦΗΣ και εύκολη στην παρερμηνεία ( τέτοια "παράθυρα" αφήνουν στον πλειοψηφούντα κάτοχο μετοχών στην Ελληνικό ΑΕ να εισηγηθεί σχέδιο με μεγάλες παρεκκλίσεις με μόνα ανάχωματα την επιτροπή "εμπειρογνωμόνων", την διοικητική αρχή των υπουργειων ΥΠΕΚΑ και Οικονομίας και το ΣτΕ) "Ειδικώς σε περιοχές με χρήση πολεοδομικού κέντρου, καθώς και σε περιοχές γενικής και αμιγούς κατοικίας ή τμήματα αυτών, τα οποία μπορεί να αποτελέσουν αντικείμενο ειδικής αρχιτεκτονικής σχεδίασης και ανάδειξης κτιρίων ως σημείων προορισμού και τοποσήμων, μπορεί να καθορίζονται και μεγαλύτεροι συντελεστές δόμησης, οι οποίοι δεν επιτρέπεται να υπερβαίνουν πάντως το 2,2.  " *(γ) Για το ύψος κτιρίων, ουδεμία παρέκκλιση των διατάξεων της παραγράφου 7, άρθρο 9 του ν.1577/1985 το οποίο και πρέπει να αναφέρεται. Να απαληφθεί η εξής παράγραφος ώς ΑΣΑΦΗΣ. Επίσης, επί της αρχής και έστω ότι είναι θεμιτό να υπάρχουν αναγνωρίσιμα σημεία υπάρχουν πολλές άλλες λύσεις και αρχιτεκτονικές και άλλες ( λ.χ. Τέχνη δημόσιων χώρων). Για όσα παραδείγματα αρχικτετονικής ως τοπόσυμα θεωρούνται, υποκειμενικά, ως επιτυχή υπάρχουν άλλα τόσα ανεπιτυχή. "Η κατασκευή υψηλών κτιρίων και εγκαταστάσεων σε επιμέρους ζώνες ή περιοχές του Μητροπολιτικού Πάρκου πρέπει να τεκμηριώνεται από ειδική μελέτη ως αναγκαία για λόγους τεχνικούς, ειδικών κατασκευών ή πρωτότυπων αρχιτεκτονικών λύσεων που αποβλέπουν στο να καταστήσουν την έκταση ή τμήμα αυτής σημείο προορισμού (landmark destination) και να μην επιδεινώνει το οικιστικό περιβάλλον ομόρων κτιρίων ή οικιστικών περιοχών από την άποψη των συνθηκών ηλιασμού, φωτισμού και αερισμού. Σε κάθε περίπτωση, δεν επιτρέπεται η κατασκευή υψηλών κτιρίων και εγκαταστάσεων εντός ζώνης 100 μέτρων από τα όρια του ακινήτου του πρώην Αεροδρομίου Ελληνικού, με εξαίρεση το τμήμα αυτού που έχει πρόσωπο επί της Λεωφ. Βουλιαγμένης και επί της Λεωφ. Ποσειδώνος." *(δ) Μεγιστο ποσοστό κάλυψης ( κάλυψη χ επιτρεπόμενο ύψος= ¨ογκος ανωδομής) Να αλλάξει απο 40% στο 10% , ενώ για τις ζώνες ανάπτυξης από 30% σε 15%. Να ορισθει ρητά για τις προς πολεοδόμηση περιοχές το περιεχόμενο του άρθρου 3, παρ.2. *(ε) Η έκταση των 2000 στρεμμάτων να είναι ΑΜΙΓΩΣ για χρήσεις πρασίνου και ελεύθερων χώρων. Συνεπώς, να <> οι χρήσεις αναψυχής, αθλητισμού, πολιτισμού, κοινωφελών λειτουργιών και πρότυπων αστικών υποδομών οι οποίες προβλέπεται ότι θα είναι 15% επι 2,000στρεμμάτων= 300 στρέμματα = 300,000μ2(!) χ 10μ2 μέγιστο ύψος... σύνολο 3,000,000 μ2 δομημένης επιφάνειας(!!!) ή να προστεθούν στο απόθεμα για Πράσινο+Αναψυχή. *(στ) Παράκτιο τμήμα-- Να αλλάξει ο συντελεστής από 0,20 σε 0,05. Να απαλειφθεί η εξής αναφορά δηλαδή η στοχοποίηση για τη δημιουργία υψηλού ξενοδοχείου. "Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται η κατασκευή ενός και μόνο υψηλού κτιρίου ειδικής αρχιτεκτονικής σχεδίασης, το οποίο μπορεί να λειτουργήσει ως σημείο προοορισμού και τοπόσημο της έκτασης. Στην έκταση αυτή επιτρέπονται οι χρήσεις τουρισμού-αναψυχής, όπως ορίζονται στην περίπτωση 1 της παραγράφου Β΄ του άρθρου 11 του ν. 3986/2011." Νο.4- Υποβολή Αίτησης στο Γραφείο Ελληνικού ΓΓ Δημόσιας Περιουσίας Να απαλειφθεί ( 4β) η παράργραφος που αναφέρει Οι προθεσμίες που προβλέπονται στο άρθρο 7 της ανωτέρω κ.υ.α., οι οποίες είναι άνω των 5 ημερών και έως 15 ημέρες, μειώνονται κατά 5 ημέρες, ενώ όλες οι υπόλοιπες κατά 10 ημέρες. Νο.5- Γνωμοδότηση Ειδικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων Να απαλειφθεί ο όρος “εγνωσμένου διεθνούς κύρους που διακρίνονται για την επιστημονική τους κατάρτιση και την επαγγελματική τους εμπειρία στους τομείς της πολεοδομίας, του αστικού σχεδιασμού και της αρχιτεκτονικής ” ως ΑΣΑΦΗΣ και ΜΕΡΟΛΗΠΤΙΚΟΣ υπέρ μιας τάξης επαγγελματιών που στερούνται των γνώσεων (λ.χ. οικονομικά) σχετικά με το πώς το προτεινόμενο σχέδιο μπορεί να συμβάλλει στους αρχικούς στόχους. Αφού λοιπόν επανεξετασθεί τι είδους ειδικότητες πρέπει να εκπροσωπούνται στην Επιτροπη ( και γιατί όχι από ΟΤΑ), να καταστεί σαφές ότι συμμετοχή στην επιτροπή δεν είναι μέθοδος είσπραξης υψηλών αμοιβών αλλά ευκαιρία για δημόσιο λειτούργημα. Να ορισθούν εκ των προτέρων οι αμοιβές των μελών, αν κριθεί οτι μια τέτοια επιτροπή χρειάζεται, και να είναι συμβατές με αυτες των δημόσιων υπαλλήλων του Γραφείου Ελληνικού. Να απαλειφθεί η αναφορά "Με την ίδια απόφαση καθορίζεται και η αποζημίωση που καταβάλλεται στα μέλη της Επιτροπής." Να επεκταθεί η υποχρέωση δημοσίευσης της Αιτιολογημένης Γνώμης από τον Τύπο, στο Διαδίκτυο, και αλλα κανάλια τοπικής ή γενικής εμβέλειας. Επίσης, να δημοσιευθεί και στα Αγγλικά. Νο.6 β- Η αναθεώρηση του Σχεδίου υπάρχει σε περίπτωση που το αρχικό σχέδιο κατα πολύ απέχει απο το δημοσιευθέν ως νόμος. Νο.8 (α) Να καθοριστεί ο συντελεστής. Να απαλειφθεί αυτή η παράγραφος ( γιατι δεν εξηγειται το σκεπτικο της, γιατι δεν λειτουργεί σωστά το Πράσινο ταμείο "μπορεί να καθορίζεται και δεύτερος, αυξημένος, μικτός συντελεστής δόμησης στην περιοχή του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσμά ....Εφόσον γίνει χρήση της δυνατότητας αυτής, οι οριζόμενοι  στην περίπτωση β΄ της παραγράφου 3 ανώτατοι συντελεστές δόμησης, μπορεί να προσαυξάνονται κατά ποσοστό έως και 20%, ανά ζώνη ανάπτυξης ή περιοχή προς πολεοδόμηση. Το προηγούμενο εδάφιο δεν εφαρμόζεται στις περιοχές των περιπτώσεων ε΄ και στ΄ της παραγράφου 3." (γ) Να απαλειφθεί η παράγραφος – σωστή ίσως στη σύλληψη, ανεπαρκώς τεκμηριωμένη "κατά ποσοστό 30% στους Δήμους Αλίμου, Ελληνικού-Αργυρούπολης και Γλυφάδας, κατά ποσοστό 40% στους Δήμους Αθηναίων και Πειραιώς και κατά ποσοστό 30% στην Περιφερειακή Ένωση Δήμων Αττικής για να το διαθέσει περαιτέρω σε άλλους δήμους των περιφερειακών ενοτήτων Κεντρικού Τομέα Αθηνών, Νοτίου Τομέα Αθηνών, Βορείου Τομέα Αθηνών, Δυτικού Τομέα Αθηνών και Πειραιώς Τα  πιο πάνω ποσά διατίθενται αποκλειστικά και μόνο για τους σκοπούς που ορίζονται στις περιπτώσεις α΄ και β΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 7 του ν. 3843/2010 και για την εφαρμογή  προγραμμάτων κοινωνικής κατοικίας( Δρομολογείται η κατάργηση του OEK? ), καθώς και, ειδικώς για τους Δήμους Αθηναίων και Πειραιώς, για την πραγματοποίηση προγραμμάτων αστικής αναζωογόνησης και ανασυγκρότησης στα ιστορικά κέντρα της Αθήνας και του Πειραιά αντίστοιχα. Για την καταβολή των ανωτέρω ποσών οι πιο πάνω Δήμοι υποβάλλουν στο Πράσινο Ταμείο πρόγραμμα στο οποίο εμπεριέχονται τα μέτρα, έργα και δράσεις, για τα οποία ζητείται η καταβολή της χρηματοδότησης."