• Σχόλιο του χρήστη 'Αλέξης Βικέλας, αρχιτέκτων' | 5 Μαρτίου 2012, 00:25

    Γενικά: Σε καμία περίπτωση να μην καταργηθεί ο ΣΔ και να μείνει μόνο ο ΣΟ. Είναι απολύτως σαφές τι θα γίνει: Η αρχιτεκτονική και οι πόλεις θα μεταμορφωθούν σε κουτιά ιδεατού στερεού με το min. ελεύθερο ύψος χωρίς φυσικά ούτε ημιυπαίθριους χώρους ούτε ικανοποιητικά φρεάτια, ούτε άνετους εξώστες, κτλ. Θα γίνεται πάντα εξάντληση κάλυψης, ύψους και όγκου. Ελπίζω να διατηρηθεί η σωφροσύνη απέναντι σε μια καθαρά εργολαβίστικη λογική που είναι κατά της αρχιτεκτονικής. Γκαράζ: Είναι λάθος η κατάργηση της δυνατότητας δημιουργίας και επιπλέον θέσεων στάθμευσης από τις απαιτούμενες. Τουλάχιστον να υπάρξει σαφής εξαίρεση για κοινόχρηστους σταθμούς αυτοκινήτων (δημόσιας χρήσης) Επίσης οι ελάχιστες διαστάσεις για θέσεις στάθμευσης και κυκλοφορία οχημάτων σίγουρα δεν είναι οι βέλτιστες και δεν πρέπει να καθίστανται υποχρεωτικές ειδικά σε δημ. χώρους και ειδικά κτήρια. Επέκταση χώρου στάθμευσης εκτός περιγράμματος: Προτείνω να επιτρέπεται σε μικρά ή μεσαία οικόπεδα με έγκριση του ΣΑ ώστε να αποτρέπονται δυσλειτουργίες και πολυώροφα υπόγεια σε διάφορες περιπτώσεις (με πχ υποχρ. ασανσέρ οχημάτων αντί ράμπα κτλ). εδάφιο ι: Η δυνατότητα να προσμετρηθεί μόνο το 50% να μην αφορά σε όλον τον όροφο αλλά στους χώρους με τυχόν κύρια χρήση που ενδεχομένως κατασκευάζονται. Αντισ. αρμός: Να επιτρέπεται επίσημα η τοποθέτηση θερμομονωτικού υλικού στο έύρος αυτού. Ανελκ. οχημάτων: Να αφαιρείται η επιφάνεια όσων απαιτούνται για την ορθή λειτουργία και ο ελάχιστος απαιτούμενος χώρος αναμονής και πρόσβασης (όχι μόνον 25τμ για όλες τις περιπτώσεις) γιατί αντικαθιστούν τις ράμπες σε οικόπεδα που δεν έχουν το απαραίτητο βάθος Εδάφιο γ: Το κίνητρο δημιουργίας μη βατών εσοχών ακούγεται ενδιαφέρον αρχιτεκτονικά αλλά φοβάμαι ότι είναι και αντιλειτουργικό (πχ συντήρηση) αλλά και βέβαιος παράγοντας παρανομιών με προσβάσεις που θα γίνονται εκ των υστέρων