• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ' | 10 Μαρτίου 2012, 14:31

    Ιδιαίτερα για τον πολύπαθο Ν.Θεσσαλονίκης, που έχει επιρρέασθεί πολύ περισσότερο από την Αθήνα λόγω της Οικ.κρίσης, άρα και τα ποσοστά ανεργίας είναι ιδιαίτερα μεγάλα, θα έπρεπε να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στην ανάπτυξη του Τουρισμού, γιατί¨: 1. είναι μια Ιστορική πόλη με πολλά Βυζαντινά μνημεία, φυσικές ομορφιές, Βουνό και θάλασσα σε απόσταση αναπνοής,μεγάλο λιμάνι και αεροδρόμιο.Και επίσης σε εύκολα προσβάσιμες (λόγω Εγνατίας οδού) πόλεις υπάρχουν σημαντικότατοι αρχαιολογικοί χώροι(Βεργίνα,Δίον κλ.π.), Φυσικές ομορφιές, Όλυμπος, Χαλκιδική που επισκέπτονται σε ημερήσιες εξορμήσεις από Θεσσαλονίκη. Έχει πολύ μεγάλη ακτογραμμή, η οποία σχεδόν δεν χρησιμοποιείται από τους κατοίκους της, πόσο μάλλον από Τουρίστες, γιατί απ΄λά δεν είναι προσβάσιμη σε πολλά σημεία. Δεν αξιοποιείται και δεν αναδεικνύεται γιατί οι διάφορου φορείς δεν αναλαμβάνουν πρωτοβουλία, αφού δεν είναι ξεκάθαρο, ποιά υπηρεσία, ποιό υπουργείο ή ποιός Δήμος έχει δικαίωμα να επέμβει και υποχρέωση να δαπανηθούν χρήματα για εξωραισμό. Σε πολλά σημεία η παραλία του Δ.Καλαμαριάς (ένας από τους πιό ακριβούς Δήμους της Θεσσαλονίκης), δεν περπατιέται, είναι γεμάτος από σκουπίδια, περιττώματα ζώων, σάπια φύκια που βρομίζουν κι ας μην συνεχίσω καλύτερα. Το πιο προσεγμένο κομμάτι της παραλίας,η Μαρίνα της Αρετσούς και η Μαρίνα του ΝΑΟΚΘ, δείχνουν σημάδια εγκατάλειψης με υποτυπώδεις υποδομές. Και όσο εμείς κοιμόμαστε τον ύπνο του δικαίου, Οι άλλοτε φτωχοί μας Βαλκάνιοι γείτονες πλουτίζουν, και αγοράζουν σκάφη, που ενώ προτιμούν τις ομορφιές της Θεσσαλονίκης-Χαλκιδικής, τα ενλιμενίζουν στην Κροατία κ.λ.π. για την υψηλή παροχή υπηρεσίας και ασφάλειας που τους παρέχουν. Φυσικά κοντά στον ελλιμενισμό, χάνουμε συννάλαγμα που θα ξόδευαν κάθε φορά που θα ερχόταν να πάρουν ή να αφήσουν τα σκάφη τους. Η ίδια κατάσταση και πολιτική ισχύει και για το πρώην Στρατόπεδο Κόδρα. Ένας εγκατελελειμένος πνεύμονας πρασίνου, στο καλύτερο σημείο της Θεσσαλονίκης, σημαντικός Αρχαιολογικός χώρος, με θαυμάσια εγκατελελλειμένα Ιστορικά κτίρια,που θα μπορούσε από μόνο του να γίνει θεματικό,Ιστορικό πάρκο ,αλλά παραμένει αναξιοποίητο. 2.Και το πιο σημαντικό. Θεσσαλονίκη δεν είναι το ήδη δύσκολο κέντρο της, που δεν μπορεί να κάνει κάποιος και πάρα πολλά πράγματα για να το αναμορφώσει λόγω της πολεοδόμησης της πόλης και των φυσικών της συνόρων. Η θάλασσα από κάτω, το δάσος του Σέιχ Σου από πάνω, και η ανάπτυξη της Βιομηχανικής ζώνης Δυτικά. Άρα η ανάπτυξη και δει η Τουριστική, πρέπει να γίνει στο Ανατολικό κομμάτι, όπου διαθέτει μεγάλες εκτάσεις, καθαρό περιβάλλον, θέα προς θάλασσα και άμεση πρόσβαση σε αεροδρόμιο,λιμάνια Δ.Θερμαικού, Μεγάλα Νοσοκομεία,Εμπορικά κέντρα και τόσα άλλα.Λόγω της ενασχόλησής μου επαγγελματικά με την Κτηματαγορά της Θεσσαλονίκης, γνωρίζω ότι πολλές φορές σε διεθνή συνέδρια real-estate παράγοντες της εγχώριας αλλά και της ξένης πλέον κτηματαγοράς, έχουν ενδιαφερθεί για το μεγάλο κομμάτι που εκτείνεται πάνω από τον πρώην Δήμο ΘερμαΙκού, στα όρια που παλιά ενώνονταν ο Δ.Θερμαικού-Δ.Επανωμής και Δ.Μηχανιώνας. Είναι πολύ μεγάλη έκταση,με υπέροχη θέα στη θάλασσα και τον Όλυμπο, σήμερα αποτελούν πλέον ένα Δήμο (άρα είναι πιο εύκολες οποιεσδήποτε αποφάσεις και πλάνα να υλοποιηθούν καλύτερα. Την περιοχή που αναφέρω, σήμερα διασχίζει μία προχειροφτιαγμένη άσφαλτος, που ξεκινά από το Πλαγιάρι και τελειώνει στην Μηχανιώνα. Σήμερα χαρακτηρίζεται σαν ζώνη υψηλής παραγωγικότητας, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να υλοποιηθούν μεγάλες τουριστικές υποδομές και εκεί να δημιουργηθεί, γιατί όχι, αυτό που οι ξένοι real estate agencies ονομάζουν η Φλώριντα της Βόρειας Ευρώπης.Τι υψηλής παραγωγικότητας είναι πλέον η περιοχή, όταν έχουν πουληθεί τα περισσότερα αγροτεμάχια σε αστούς και οι τιμές έχουν ήδη αυξηθεί πολύ ώστε να μην συμφέρει η μονοετής καλλιέργεια που συνηθιζόταν στην περιοχή; Υπάρχουν όλες οι υποδομές που προανέφερα, τις οποίες θέτουν ως προυπόθεση οι Τουρίστες Τρίτης ηλικίας. Να επιτραπεί να γίνουν μεγάλα αλλά χαμηλά συγκροτήματα με σπιτάκια, που θα τους παρέχουν άνεση, ησυχία, ασφάλεια και εγγύτητα αν θέλουν στην θάλασσα και στην κοσμικότητα των κοντινών κοινοτήτων, όπου μπορούν να συγχρωτιστούν με τους ντόπιους και να γνωρίσουν τον τρόπο ζωής τους. Και για οποιοδήποτε λόγο, υγείας ή υπηρεσίας θελήσουν, η πόλη της Θεσσαλονίκης είναι σε απόσταση αναπνοής. Υπάρχουν βέβαια μικροσυμφέροντα. Αναγκάζονται οι τοπικοί άρχοντες να υποκύπτουν στις πιέσεις των γνωστών & φίλων (που συνεισέφεραν με την τακτική τους στο ότι η Ελλάδα σήμερα βρίσκεται στην δεινή θέση που είναι) και να εντάσσουν στο σχέδιο τα οικοπεδάκια γύρω από την παλιά κοινότητα για να χτίσουν σπίτι ή να πάρουν αντιπαροχή για τα παιδιά τους. Δώστε την Δυνατότητα να μπορούν να γίνουν πραγματικά μεγάλα έργα,ίσως με ιδιωτική πολεοδόμηση και με τις κατάλληλες υποδομές που θα πείσουν τους ξένους τουρίστες να επενδύσουν στην Ελλάδα. 3.Επιτέλους το πολύπαθο Μετρό Θεσσαλονίκης, να πάει μέχρι τον Δήμο Θερμαικού και την Μηχανιώνα. Άντε και ήρθαν ξένοι Τουρίστες, πώς θα μετακινούνται όλοι αυτοί; Με το μποτιλιάρισμα που μετακινούνται στη Χαλκιδική και με τα δεκάδες θανατηφόρα δυστυχήματα που δυστυχώς γίνονται; Αυτή η εξωτερική ΠΕριφερειακή της Θεσσαλονίκης που φτάνει μέχρι το Αγγελοχώρι, είναι απαραίτητο να γίνει για να αναπνεύσει η πόλη. Θαλάσσια συγκοινωνία. Την χρησιμοποιούν χρόνια τώρα από την Κωνσταντινούπολη μέχρι την Ν.Υόρκη. Η Θεσσαλονίκη την χρησιμοποιούσε πριν πολλά χρόνια και ήταν πανέμορφα και τώρα που είναι θέμα ανάγκης δεν υπάρχουν. 4.Αξιοποιήστε το θαλάσσιο μέτωπο της Καλαμαριάς, αλλά και του Δήμου Θερμαικού, που όλες οι Κοινότητές του έχουν σκάλες και Λιμάνια. Η Μηχανιώνα διαθέτει, τον μεγαλύτερο αλειευτικό στόλο της Ελλάδος.Οι θάλασσες πρέπει να γεμίσουν σκάφη κυρίως Ιστιοπλοικά, που δεν ρυπαίνουν και να δοθούν κίνητρα στους ντόπιους να αναπτύξουν θαλάσσιο Τουρισμό και κρουαζιέρα. Τα σημερινά παιδιά που ασχολούνται με την Ιστιοπλοία, μόλις μεγαλώνουν, την παρατάνε γιατί δεν μπορούν να απασχοληθούν επαγγελματικά. Δώστε κίνητρα σε αθλητές ΙΣτιοπλοίας να ασχοληθούν με θαλάσσιο Τουρισμό. Νομίζω, πως πολλά από αυτά που σας επεσήμανα, ίσως να τα γνωρίζετε, αλλά τώρα είναι ευκαιρία που το ξαναβλέπουμε ,να κάνουμε επιτέλους μια προσπάθεια προς την σωστή κατεύθυνση και όχι προς την κατεύθυνση που εξυπηρετούνται κυρίως οι ψηφοφόροι. Ας φύγουμε από το στενό εγώ και το παιδίμου και ας πάμε στο εμείς μπορούμε καλύτερα.Και πραγματικά η Ελλάδα αξίζει να κάνουμε την προσπάθεια. Είναι από τα ομορφότερα μέρη του κόσμου. Ας την αναδείξουμε σε πιο καλή και δελεαστική συσκευασία, για να προσελκύσουμε τον πιο ποιοτικό και πλούσιο πελάτη, γιατί αυτόν χρειαζόμαστε. Για τους άλλους δεν θα μπορέσουμε. Εξάλλου είμαστε μια μικρή Πανέμορφη χώρα και χρειαζόμαστε ένα μέρος από τους Ποιοτικούς Τουρίστες. Η μάζα των Τουριστών που έρχεται,μεθοκοπάει και αδιαφορεί ουσιαστικά για την ομορφιά και την Ιστορία της Ελλάδας δεν πρέπει πια να μας απασχολεί. Αυτοί ας πάνε σε άλλους φθηνότερους προορισμούς, εξάλλου το αλκοόλ είναι ίδιο παντού. Πρέπει από δω και πέρα να στοχεύσουμε σε πλούσιους Τουρίστες γιατί το προιόν μας είναι μοναδικό. Πρέπει και οι υπηρεσίες που θα δημιουργήσουμε να είναι μοναδικές. Γιατί και αστακούς και χαβιάρια αν σου σερβίρουν σε σπασμένο και λερωμένο πιάτο δεν θα το φας και δεν θα πας στο μαγαζί που σε αντιμετώπισαν έτσι. Εκπαίδευση των νέων παιδιών και επαγγελματιών που διψούν για δουλειά. Οι καλοί να αμοίβονται παραπάνω. Οι κακοί και αγενείς ας μείνουν στα 470 ευρώ.Στο χέρι τους είναι. 5.Η Θεσσαλονίκη έχει το 2ο μεγαλύτερο Πανεπιστήμιο της χώρας μας. Αποκεντρώστε τις σχολές, (Περαία και Μηχανιώνα, σε εκτάσεις που ήδη έχουν δοθεί) και χρησιμοποιήστε τις εντός Θεσσαλονίκης εκτάσεις, που είναι δυσεύρετες για άλλες χρήσεις. Ευχαριστώ και συγνώμη για το μακροσκελές μύνημά μου, αλλά αισθάνθηκα την ανάγκη να τα πω, γιατί νοιώθω και εγώ συνυπεύθυνη για την σημερινή κατάντια μας. Πρέπει και εμείς οι πολίτες, όταν έχουμε τεκμηριωμένη άποψη να την λέμε και να μην περιμένουμε μόνο από τους πολιτικούς να τα σκεφτούν. Ειδικά αν λόγω επαγγέλματος έχουμε πιο σχετική άποψη, είναι υποχρέωσή μας να καταθέτουμε την άποψή μας. Πάντως παραμένω στην διάθεση όποιου θέλει κάποιες διευκρινίσεις, για όσα αναφέρω, Μαρία Παπαδοπούλου, [...]