• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΑΝΕΣΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ' | 8 Σεπτεμβρίου 2012, 15:38

    1ον. Είναι αδιανόητο για Διπλ. Μηχανικούς που έχουν χρόνια εμπειρίας στην Μελέτη και κατασκευή κτιρίων να πρέπει να δώσουν εξετάσεις για να αποκτήσουν δικαίωμα στην διενέργεια ενεργειακών επιθεωρήσεων. 2ον. Οι συνάδελφοι Πολιτικοί Μηχανικοί, Αρχιτέκτονες , Τοπογράφοι κλπ. που σέβονται τον εαυτό τους δεν θεωρώ ότι πρέπει να δοκιμάσουν να επιθεωρήσουν μία μεγάλη εγκατάσταση θέρμανσης ή κλιματισμού. Για την αποφυγή όμως τέτοιων περιπτώσεων θα πρέπει να μην έχουν αυτό το δικαίωμα. Γενικά τα δικαιώματα στις ενεργειακές επιθεωρήσεις δεν πρέπει να διαφοροποιούνται από τα δικαιώματα της άδειας εξασκήσεως επαγγέλματος που μας χορηγείται από το ΤΕΕ. Εξάλλου με την Ενεργειακή Επιθεώρηση δεν ελέγχουμε τα κτίρια από δομοστατική και Αρχιτεκτονική άποψη αλλά την θερμομονωτική επάρκειά τους και τις Μηχανολογικές Εγκαταστάσεις (αντικείμενο που εμπίπτει στις σπουδές και σην γνώση των Ηλεκτρολόγων και Μηχανολόγων Μηχανικών). Για τους ίδιους λόγους εξάλλου που οι Μηχανολόγοι Ηλεκτρολόγοι ουδέποτε απόκτησαν δικαιώματα εκτέλεσης πολύ απλούστερων εργασιών από μία ενεργειακή επιθεώρηση (όπως η τακτοποίηση Ημιυπαιθρίων και αυθαιρέτων), δεν θα πρέπει οι συνάδελφοι Μηχανικοί άλλων ειδικοτήτων να έχουν δικάιώματα στην ενεργειακή επιθεώρηση θέρμανσης και κλιματισμού. Το τι τελικά θα επιλεχθεί φυσικά από την πολιτική ηγεσία έχει άμεση σχέση με την σοβαρότητα με την οποία θα αντιμετωπιστούν οι Ενεργειακές Επιθεωρήσεις. Προτάσεις: 1. Επιθεωρήσεις Θέρμανσης και Κλιματισμού σε όσους έχουν δικαιώματα μελέτης και κατασκευής τέτοιων εγκαταστάσεων σύμφωνα με την νομοθεσία (Μηχανολόγους και Ηλεκτρολόγους Μηχανικούς). 2. Η αποδεδειγμένη εμπειρία να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη στην χορήγηση άδειας (ακόμα και δίχως εξετάσεις για μηχανικούς δεκαετούς και άνω εμπειρίας). 3. Μηχανικοί με ανεπαρκή εμπειρία να μπορούν να την αντισταθμίσουν με μεταπτυχιακούς κύκλους εξειδικευμένων σπουδών και ελάχιστη αποδεδειγμένη εμπειρία δύο ετών. 4. Στην περίπτωση που γίνουν εξετάσεις να είναι υψηλού επιπέδου, να περιέχουν εκπόνηση υπολογισμών ενεργειακής απόδοσης στα πρότυπα των εξετάσεων στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, και μέσα από αυτές να αξιολογείτε η επάρκεια των διαγωνιζομένων και η κατάταξή τους σε Α ή Β τάξης (για να μην διαμαρτύρονται δικαίως οι τεχνολόγοι Μηχανικοί). 5. Εναλλακτικά μπορεί να γίνεται συνδιαστική αξιολόγηση μέσω κριτηρίων εμπειρίας, σπουδών , και εξετάσεων.