• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτριος Κυρκιλής' | 19 Οκτωβρίου 2012, 17:09

    CORAL A.E. ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΕΙΔΩΝ & ΧΗΜΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ «ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΕΝΟΣ ΕΛΑΧΙΣΤΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΑΠΟΘΕΜΑΤΩΝ ΑΡΓΟΥ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ Η/ΚΑΙ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ» Α. ΓΕΝΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ 1. Η δημιουργία Κεντρικού Φορέα Τήρησης Αποθεμάτων –ΚΦΔΑ με τον περιγραφόμενο στο εν όψει Σχέδιο Νόμου σκοπό (απόκτηση, διατήρηση και πώληση αποθεμάτων πετρελαίου), θα προσθέσει σημαντικότατο κόστος (χρηματοοικονομικό για κεφάλαια κινήσεως, επενδύσεων για κατασκευή ή δαπάνες για μίσθωση αποθηκευτικών χώρων, κόστος διαχείρισης και λειτουργίας) , το οποίο θα επιβαρύνει τις τιμές των προϊόντων και τελικά τον καταναλωτή. Στο κόστος αυτό θα πρέπει να προστεθεί το κόστος για τη διοικητική λειτουργία του ΚΦΔΑ, καθώς και εκείνο που θα προκύψει από την εισαγωγή πρόσθετων διαδικασιών συναρτώμενων με αυτήν. Εξ άλλου, σε σχέση με τη σημερινή πραγματικότητα της παρακολούθησης της τήρησης των υποχρεώσεων των οικονομικών φορέων, που είναι υπόχρεοι για την τήρηση αποθεμάτων ασφαλείας πετρελαιοειδών, από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υ.ΠΕ.Κ.Α., δεν αναμένεται να προκύψει κάποιο ουσιαστικό όφελος από τη δημιουργία και λειτουργία του ΚΦΔΑ, και πάντως όχι ανάλογο με τις δαπάνες που θ’ απαιτηθούν για αυτόν, ώστε να δικαιολογείται από τη σχέση κόστους-οφέλους. Για όλους αυτούς τους λόγους, η εταιρεία μας είναι απολύτως αντίθετη με τη νομοθετική επιλογή της παροχής δυνατότητας για δημιουργία ΚΦΔΑ. 2. Ενώ ονομαστικά η υποχρέωση τήρησης αποθεμάτων παραμένει σε ποσότητες που καλύπτουν ανάγκες κατανάλωσης 90 ημερών, με τις προτεινόμενες διατάξεις του ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ ΙΙ επέρχεται επαύξηση των ημερών αυτών κατά ποσοστό 10%. Η επαύξηση αυτή συνεπάγεται αντίστοιχη αύξηση του κόστους τήρησης των αποθεμάτων ασφαλείας, που τελικά θα επιβαρύνει την τιμή των προϊόντων για τον τελικό καταναλωτή. 3. Με τις προτεινόμενες διατάξεις για πρώτη φορά η μη τήρηση των διατάξεων σχετικά με τα αποθέματα ασφαλείας ανάγεται σε ποινικό αδίκημα. Πέρα από τα ειδικότερα ζητήματα που αναπτύσσουμε στα σχόλιά μας στο οικείο άρθρο του Σ/Ν, θα πρέπει να σημειωθεί ότι στην πράξη οι ποινικές αυτές κυρώσεις, αν θεσμοθετηθούν, θ’ αφορούν εν τέλει μόνο στους δραστηριοποιούμενους στην Ελλάδα οικονομικούς φορείς –δεν αναμένει εύλογα κανείς ότι υπάρχει δυνατότητα επιβολής κυρώσεων στους εκτός Ελλάδος κατοικοεδρεύοντες, ενώ και τυχόν αστοχίες από πλευράς ΚΦΔΑ δεν εμπίπτουν ούτως ή άλλως στο πεδίο εφαρμογής των ποινικών διατάξεων του Σ/Ν. 4. Αν και φαίνεται ότι οι ρυθμίσεις του υπό διαβούλευση Σ/Ν αφορούν μόνο σε φυσικά αποθέματα πετρελαιοειδών προϊόντων, τούτο δεν δηλώνεται με σαφήνεια στο κείμενο, με συνέπεια να γεννάται ερμηνευτικό ζήτημα -ιδίως αναφορικά με την τήρηση εκτός Ελλάδος-αν παράλληλα νοούνται και προσμετρώνται «δικαιώματα» επί αποθεμάτων («tickets») ή όχι. Θεωρούμε απαραίτητη τη διευκρίνιση ότι ως αποθέματα εννοούνται αποκλειστικά και μόνο φυσικά αποθέματα, καθώς και την εισαγωγή όρων και περιορισμών αναφορικά με τη δυνατότητα τήρησής τους εκτός Ελλάδος.