• Σχόλιο του χρήστη 'Quest Ενεργειακή ΑΕΒΕ' | 19 Απριλίου 2013, 10:16

    Ο μεγάλος αριθμός, αδειών παραγωγής, συμβάσεων σύνδεσης και συμβάσεων αγοραπωλησίας σε καμία περίπτωση δεν επιβαρύνουν τον Ειδικό Λογαριασμό ΑΠΕ. Η υλοποίηση ενός έργου είναι καθαρά επιχειρηματική απόφαση η οποία εξαρτάται από τις οικονομικές συνθήκες, τις τεχνικές δυσκολίες και την ισχύουσα νομοθεσία. Για το λόγο αυτό είναι ανώφελο να σταματά κανείς την αδειοδότηση ενός έργου, όπως έγινε πρόσφατα με την ΥΑΠΕ/Φ1/2300/οικ16932 βάση της οποίας σταμάτησε η εξέταση νέων αιτήσεων από την ΡΑΕ, αν και εκεί θεωρούμε ότι η συγκεκριμένη ΥΑ προέβλεπε ουσιαστικά ότι η ΡΑΕ δεν θα έχει προσωπικό για την αξιολόγηση νέων αιτήσεων. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η προβλεπόμενη από το παρόν νομοσχέδιο αναστολή της ολοκλήρωσης της αδειοδότησης των έργων δεν είναι προάγγελος για μείωση προσωπικού στις αρμόδιες υπηρεσίες. Επιπλέον η αναστολή της αδειοδοτικής διαδικασίας στερεί από την αγορά της ηλεκτρικής ενέργειες την πιθανότητα διείσδυσης σταθμών που θα μπορέσουν μελλοντικά να προμηθεύουν την παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια σε ανταγωνιστικές τιμές και χωρίς καμία επιδότηση. Σε κάθε περίπτωση προτείνεται η ολοκλήρωση της αδειοδοτικής διαδικασίας των έργων, για όσους το επιθυμούν, και βάση των εγγυοδοσιών που προβλέπονται στο παρόν νομοσχέδιο. Για τους λόγους αυτούς προτείνεται η κατάργηση των Παραγράφων 3 και 4. Παράγραφος 8 Στις 5 Μαρτίου 2013 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε την καταγραφή των πάνελ πυριτίου και φωτοβολταϊκών κυττάρων προερχόμενα από την Κίνα στα τελωνεία της Ευρωπαικής Ένωσης με σκοπό την επιβολή δασμών. Η συγκεκριμένη απόφαση έχει οδηγήσει στην αθξηση του κόστους κατασκευής των νέων ΦΒ σταθμών κατά 35%. Επομένως η συγκεκριμένη διάταξη δεν πρέπει να έχει εφαρμογή για ΦΒ σταθμούς που κατασκευάζονται μετά την 6η Μαρτίου λόγω του αυξημένου κόστους. Για το λόγο αυτό και προκειμένου να εξορθολογιστεί η ειδική εισφορά αλληλεγγύης προτείνεται η Παράγραφός 8 να διαμορφωθεί ως εξής: Η ειδική εισφορά αλληλεγγύης των περιπτώσεων β) και γ) της υποπαραγράφου 1 της παραγράφου Ι.2 του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α΄ 222/12.11.2012) καθορίζεται σε 40% και 37% αντίστοιχα ειδικά για τους φωτοβολταϊκούς σταθμούς που τέθηκαν σε δοκιμαστική λειτουργία ή ενεργοποιήθηκε η σύνδεσή τους μέχρι την δημοσίευση του παρόντος.