• Σχόλιο του χρήστη 'Ζερμάν Χριστόφορος' | 21 Απριλίου 2013, 19:35

    Πρωτίστως συγχαίρω την νομοπαρασκευαστική ομάδα για την εισαγωγή του εν προκειμένω άρθρου. Κατά τη γνώμη μου η σύσταση διηρημένων ιδιοκτησιών στις εκτός σχεδίου περιοχές αποτελεί μονόδρομο για την οριστική λύση προβλημάτων που δημιουργήθηκαν εκ της συνιδιοκτησίας χωρίς οροφοκτησία. Παραθέτω τις παρατηρήσεις μου ελπίζοντας πως θα βοηθήσουν στην περαιτέρω κατανόηση του προβλήματος καθώς και στην βελτιστοποίηση της οριστικής λύσης του. Παρ.1: Άρση της επιφύλαξης των πολεοδομικών διατάξεων. Ιδιαίτερης σημασίας ώστε να αποφευχθούν προβλήματα κατά τις μετεγγραφές τίτλων στο μέλλον είναι η προσθήκη της φράσης «κατά παρέκκλιση όλων των πολεοδομικών διατάξεων» καθότι τα οριζόμενα της παρ. 1 του άρθρ. 1 του Ν 1024/1971 ισχύουν με την επιφύλαξη των πολεοδομικών διατάξεων. Με άλλα λόγια, πρέπει να προκύπτει από τον υπό διαβούλευση νόμο πως τα οριζόμενα της παρ. 1 του άρθρου 5 αυτού, ισχύουν και στην περίπτωση που τα οικοδομήματα επί του ακινήτου έχουν αναστολή κατεδάφισης. Διευκρίνιση του όρου οικοδομήματα. Με τη διευκρίνιση του όρου να ορίζεται αν η εν λόγω παράγραφος ρυθμίζει την περίπτωση οικοδομήματος (ένα στο πλήθος) και ειδικότερα αν επιτρέπεται: α.) Η σύσταση περισσότερων της μίας διηρημένων ιδιοκτησιών από τον ίδιο συγκύριο. β.) Ρητά να ορίζεται από τον νόμο η δυνατότητα σύστασης διηρημένης ιδιοκτησίας και από τους συγκυρίους που δεν έχουν ανεγείρει κτίσμα. Εναρμόνιση της εν προκειμένω παραγράφου με την παρ. 2 του άρθρου 51 του ν. 4030/11 και τα ρυθμιζόμενα με την παρ. 7 εδάφιο β της με αριθμ. πρωτ. οικ. 6638/7-2-2012 Εγκύκλιο 1/2012. Προτείνεται να αντικατασταθεί η φράση της παρ. 2 του άρθρου 51 του ν. 4030/11 «μέχρι τη δημοσίευση του νόμου» ως εξής «μέχρι τη δημοσίευση του νόμου εκτός των περιπτώσεων που το ακίνητο έχει υπαχθεί στις διατάξει του άρθρου 5 του υπό (διαβούλευση νόμου)». Κατ’ αυτό τον τρόπο το υπουργείο θα δώσει το δικαίωμα στους συνιδιοκτήτες που δεν έχουν ανεγείρει κτίσμα και επιθυμούν να υπαχθούν στο άρθρο 5 του υπό διαβούλευση νόμου να ξαναποκτήσουν το δικαίωμα αυτό όπως λογικώς και δικαίως το ζήτημα ήδη ρυθμίσθηκε για τις περιπτώσεις της παρ. 2 του άρθρου 51 του ν. 4030/11. Παρ. 2: Ρητή απαγόρευση υποβολής δήλωσης χωρίς συναίνεση. Η παρούσα παρατήρηση αφορά και την παρ. δ i του άρθρου 11. Με αφορμή τη σύγχυση που δημιουργήθηκε κατά την εφαρμογή του ν. 4014/11 και συγκεκριμένα την υποβολή δηλώσεων σε περιπτώσεις συνιδιοκτησίας άνευ συναίνεσης συνιδιοκτητών να ορίζεται ρητά από το νόμο ότι η μοναδική περίπτωση που δύναται ένας και μόνο συνιδιοκτήτης να υποβάλει δήλωση είναι αυτή της παρ. 2 και καμία άλλη. Απαιτείται πρόσθετη προσοχή στη διατύπωση της τελευταίας φράσης της παρ. δ i του άρθρου 11 και συγκεκριμένα της φράσης «άλλως με απλή πλειοψηφία» η οποία εν δυνάμει μπορεί να παρερμηνευθεί σκοπίμως ή μη, όπως συνέβη και με τη φράση «ο φερόμενος ιδιοκτήτης» της παρ. 2 του άρθρου 24 του ν. 4014/11. Να οριστούν ποινές για τους παραβάτες ώστε να αποφευχθεί και νέος κύκλος ταλαιπωρίας πολιτών και μηχανικών. Παρ. 3: Σχετικά με τα οριζόμενα των παρ. β και γ. Τα αναφερόμενα ενδεχομένως να δυσχεράνουν το έργο των Πρωτοδικείων και να αποτελέσουν έναυσμα για ευάλωτες αποφάσεις. Είναι αδύνατο να συνταχθεί ένα τέτοιου είδους σχέδιο συστάσεως και ειδικότερα διανομής ένεκα των δικαιωμάτων πλειόνων συνιδιοκτητών που αφενός μεν δε επιθυμούν ή κωλύονται να συμμετάσχουν στη σύσταση αφετέρου δε, θίγονται από την επιβολή δικαιώματος συνιδιοκτησίας σε συγκεκριμένη διηρημένη ιδιοκτησία κατά τρόπο που θα υποδειχθεί δυνάμει δικαστικής απόφασης. Προτείνεται κατά τη διαδικασία η υποχρεωτική κοινοποίηση – ενημέρωση όλων των συνιδιοκτητών και κατά το σχέδιο της αγωγής όλοι οι αποδεδειγμένα μη συμμετέχοντες με τα κτίσματα τους (εναπομείναν ποσοστό) να αποτελούν μια αυτοτελή ενιαία διηρημένη ιδιοκτησία. Να συνεχίσουν δηλαδή με το ίδιο ιδιοκτησιακό καθεστώς μεταξύ τους (εξ’ αδιαιρέτου). Το δικαιολογητικό ε) καλό είναι με τον παρόντα νόμο να συντάσσεται δυνάμει του δικαιολογητικού στ).