• Σχόλιο του χρήστη 'ΟΛΥΣΣΑΙΟΥ ΔΗΜΤΡΙΟΣ' | 14 Ιανουαρίου 2010, 19:37

    ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΟΙ ΕΠΕΝΔΥΤΕΣ Φ/Β ΣΤΑΘΜΩΝ ΜΙΚΡΗΣ ΙΣΧΥΟΣ (20-150Kwe) ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΤΗ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΤΗΝ ΑΤΥΧΙΑ ΝΑ ΛΑΒΟΥΝ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΕΞΑΙΡΕΣΗΣ ΤΗΣ ΡΑΕ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΙ (ΜΕΤΑ ΤΟ ΑΠΡΙΛΙΟ ΤΟΥ 2009). Αξιότιμη κ. Υπουργέ Μετά τη ψήφιση του Ν. 3468/27-6-2006 και την έκδοση σχετικών αποφάσεων και εγκυκλίων καθορίσθηκε ένα θεσμικό πλαίσιο, δυστυχώς όχι απόλυτα σαφές, το οποίο ρύθμισε τα θέματα που αφορούσαν την εγκατάσταση Φωτοβολταϊκών με εξαίρεση (μικρά έργα με ισχύ από 20-150 KWe). Με δεδομένο το τότε (1977) υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο πολλοί επενδυτές στη Δωδεκάνησο κινήθηκαν υποβάλλοντας αιτήσεις εξαίρεσης από τη λήψη άδειας παραγωγής. Στην συνέχεια υποχρεώθηκαν να περιφέρονται στους διαδρόμους και τα γραφεία των διαφόρων υπηρεσιών για την έκδοση δεκάδων δικαιολογητικών ξοδεύοντας χρήματα και κυρίως πολύτιμο χρόνο. Θα είναι δίκαιο γι’ αυτούς με την διαμόρφωση του νέου Νομοθετικού Πλαισίου αφ’ ενός να λυθούν κάποια προβλήματα τους (με μεταβατικές διατάξεις) και αφ’ ετέρου να μην αντιμετωπίσουν νέες δυσάρεστες εκπλήξεις και προβλήματα. Οι προτάσεις για την αντιμετώπιση των προβλημάτων είναι : 1. Η κατάργηση ή η διόρθωση της παραγράφου 1 Α του άρθρου 1 της ΚΥΑ Νο 29116/20-7-2009 με την οποία απαγορεύεται η εγκατάσταση Φ/Β συστημάτων άνω των 20 KW σε μη άρτια και οικοδομήσιμα γήπεδα. Η ρύθμιση αυτή είναι αντιφατική καθόσον ούτε η ισχύουσα νομοθεσία ούτε η ίδια η ΚΥΑ απαιτεί οικοδομική άδεια. Εν τούτοις τίθεται θέμα οικοδομησιμότητας των γηπέδων. Οι εγκαταστάσεις των Φ/Β σταθμών δεν είναι δομικές κατασκευές μόνιμου χαρακτήρα αλλά λυόμενες και προσωρινές ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις Παραδόξως η απαγόρευση αυτή δεν εφαρμόζεται σε Φ/Β συστήματα για τα οποία μέχρι την έκδοση της (ισχύει από 20-7-2009) έχει χορηγηθεί από τη Ρ.Α.Ε. απόφαση εξαίρεσης από τη λήψη άδειας παραγωγής. Έτσι με κατάφορη αδικία γεννά μια απαράδεκτη διάκριση σε βάρος εκατοντάδων επενδυτών που έλαβαν απόφαση από την Ρ.Α.Ε. μετά την 20/07/2009 στην αίτηση εξαίρεσης από τη λήψη άδειας παραγωγής που υπεβλήθη από αυτούς προ διετίας (η προθεσμία υποβολής των σχετικών αιτήσεων στη Ρ.Α.Ε. για την Δωδεκάνησο ήταν η 30/09/2007), έναντι άλλων επενδυτών (όμοιες περιπτώσεις) που υπέβαλαν σχετικές αιτήσεις την ίδια χρονική περίοδο ή και μεταγενέστερη και τους έχει χορηγηθεί απόφαση εξαίρεσης από τη λήψη άδεια παραγωγής από την Ρ.Α.Ε προ της 20/07/2009. Οι πρώτοι δεν μπορούν να επενδύσουν οι δεύτεροι μπορούν. ( Άτυχοι – τυχεροί δίκην casino) 2. Η απόσυρση ή η τροποποίηση της εγκυκλίου Α.Π. 102580/2734/10-6-2009 της Διεύθυνσης Προστασίας Δασών στην οποία αναφέρεται πως οι αναδασωτέες και δασωτέες εκτάσεις αποτελούν περιοχές αποκλεισμού για τα Φ/Β: Η εγκύκλιος αυτή είναι νομικά αστήρικτη αφού η εγκατάσταση ΑΠΕ σε αναδασωτέες εκτάσεις επιτρέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία (Ν.2941/2001), κάτι που αναγνωρίστηκε με το έγγραφο (εγκύκλιο) της Δ/σης Δασών Α.Π.89069/669/24/04/2007 με το οποίο ανακαλείται η με Α.Π. 103825/4704/12-12-2006 εγκύκλιο της ίδιας Δ/σης Δασών που απαγόρευε την εγκατάσταση έργων Α.Π.Ε. σε αναδασωτέες εκτάσεις αλλά και δημόσια από δελτίο τύπου του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων και συγκεκριμένα του τότε Γ.Γ. κ. Σκιαδά. 3. Να διατηρηθεί η δυνατότητα που παρέχεται από την παράγραφο 1 του άρθρου 4 του Ν. 3468/2006 να γίνεται εγκατάσταση ΑΠΕ (Φωτοβολταϊκά) σε όμορα ακίνητα για τους επενδυτές που έχουν ήδη λάβει από την ΡΑΕ απόφαση εξαίρεσης από την λήψη άδειας παραγωγής. 4. Ο αρμόδιος Διαχειριστής να διαχειριστεί κατά προτεραιότητα τις αιτήσεις των επενδυτών που έχουν ήδη λάβει από τη ΡΑΕ απόφαση εξαίρεσης από τη λήψη άδειας παραγωγής δίδοντας σ’ αυτούς προθεσμία τουλάχιστον ενός έτους για να υποβάλλουν τα οποιαδήποτε δικαιολογητικά απαιτηθούν και να προχωρήσουν σε έναρξη εργασιών εγκατάστασης του Φ/Β σταθμού. Διότι εάν ψηφισθεί ως έχει η παράγραφος 9 του άρθρου 2 του νέου σχεδίου Νόμου και οι υποψήφιοι επενδυτές για μικρής ισχύος Φ/Β της παραγράφου 1 του τροποποιημένου άρθρου 4 του Ν. 3468/2006 θα μπορούν να υποβάλουν αίτηση στον αρμόδιο διαχειριστή ο οποίος θα υποχρεούται να προβαίνει στις αναγκαίες ενέργειες για τη σύνδεση τους με το Σύστημα ή το διασυνδεδεμένο Δίκτυο ή το Δίκτυο των μη διασυνδεδεμένων Νησιών με σειρά προτεραιότητας των υποβαλλομένων σε αυτόν, αιτήσεων των ενδιαφερομένων μέχρι εξαντλήσεως του εκάστοτε ορίου, πιθανόν εκατοντάδες επενδυτές που ξεκίνησαν την διαδικασία από το 2007 και έχουν δαπανήσει χρόνο και χρήματα, αλλά αντιμετώπισαν κάποια προβλήματα και δεν έχουν προχωρήσει σε αίτηση σύνδεσης, να βρεθούν πίσω από τους νέους επενδυτές οι οποίοι χωρίς άδεια η εξαίρεση από άδεια παραγωγής να καταθέσουν πρώτοι αιτήσεις στον αρμόδιο χειριστή. Θα πρέπει αποφευχθεί η άδικη αυτή εξέλιξη. Τέλος στην χειρότερη περίπτωση που δεν δοθούν οι ανωτέρω δίκαιες λύσεις ζητείται τουλάχιστον να υπάρξει ρύθμιση με την οποία οι επενδυτές που έχουν ήδη λάβει από την ΡΑΕ απόφαση εξαίρεσης από την λήψη άδειας παραγωγής να μπορούν να υλοποιήσουν τις επενδύσεις τους σε άλλα γήπεδα στην ίδια περιοχή (εν προκειμένω στα ίδια νησιά) κατάλληλα σύμφωνα με την διαμορφωθείσα μετά από τρία χρόνια καθυστερημένη και διαφορετική από την αρχική άποψη της Διοίκησης. Έτσι θα τους δοθεί η δυνατότητα να αντιμετωπίσουν την δυσχερή κατάσταση τους και να αποφύγουν σοβαρή οικονομική ζημιά . Έχουν δαπανηθεί σημαντικά ποσά για μελέτες (τοπογράφων - μηχανικών, μηχανολόγων, οικονομολόγων), για εκδόσεις δεκάδων δικαιολογητικών, για παράβολα, για τις μισθώσεις των γηπέδων, για την ίδρυση και λειτουργία εταιρειών (λογιστές- φόροι - επιμελητήρια- ασφαλιστικές εισφορές) και τρία (3) έτη πολύτιμου χρόνου και ζητούν ως επενδυτές και ως πολίτες ενός ευνομούμενου κράτους να δικαιωθούν. ΓΙΑ ΤΟΝ ΥΠΟ ΣΥΣΤΑΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΠΕΝΔΥΤΩΝ Φ/Β ΜΙΚΡΗΣ ΙΣΧΥΟΣ ΝΟΜΟΥ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ Ακρίδης Αθανάσιος Μηχ/γος Μηχανικός Ολυσσαίου Οδυσσέας Πολιτικός Μηχανικός Ολυσσαίου Δημήτριος Οικονομολόγος