• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΡΟΥΣΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ' | 23 Απριλίου 2013, 09:20

    Παρ. 1. δ) ι) : Θα πρέπει να προσαρμοστεί η πλατφόρμα του ΤΕΕ για τα αυθαίρετα και συνολικό ποσοστό συνιδιοκτητών μικρότερο από 100%. Παρ. 2. ν) : Θα πρέπει να συμπληρωθεί όπου απαιτείται (π.χ. για κατηγορία 1 και 3 δεν έχει νόημα). Παρ. 4. : Θα πρέπει να συμπληρωθεί όπου απαιτείται (π.χ. για κατηγορία 1 και 3 δεν έχει νόημα). Παρ. 6. α. ιιι) : Τι νόημα έχει τι θεωρείται ως διάγραμμα κάλυψης προ του 1983 αφού για τα προ 1983 δεν υποβάλουμε σχέδια; Παρ. 6. α. ιν) : Τι νόημα έχει τι θεωρείται κάτοψη προ του 1983 αφού για τα προ 1983 δεν υποβάλουμε σχέδια; Τι γίνεται αν είναι διαφορετική από την κάτοψη της άδειας; Μήπως εννοείται ότι χρησιμοποιούμε την κάτοψη της σύστασης αν έχει χαθεί της άδειας; Με τον 4014/11 συγκρίνουμε με την κάτοψη της άδειας και με τον νέο νόμο με της σύστασης; Παρ. 6. γ. : Η απώλεια φακέλου από τις Πολεοδομίες είναι ένα πολύ συνηθισμένο φαινόμενο που ταλαιπωρεί τους πολίτες χωρίς να φταίνε και πρέπει να αντιμετωπιστεί με σοβαρότητα και εξετάζοντας όλες τις υποπεριπτώσεις. Έτσι πρέπει να διευκρινιστούν τα εξής: Ο «φάκελος αποτύπωσης» θα πρέπει να λέγεται κάπως αλλιώς π.χ. «φάκελος ανασύστασης αρχικής άδειας» αφού απαιτείται υπεύθυνη δήλωση μηχανικού, ότι έχει γίνει σύμφωνα με τους όρους και περιορισμούς δόμησης που ίσχυαν κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής άδειας και πιθανόν η παρούσα κατάσταση δηλ. το προϊόν της αποτύπωσης να είναι διαφορετικό δηλ. να περιλαμβάνει αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις προς ρύθμιση. Η διερεύνηση της νομιμότητας και τυχόν ρύθμιση θα γίνεται στην συνέχεια (δηλ. μετά την θεώρηση του φακέλου από την ΥΔΟΜ); Μήπως πρέπει να δίνεται επιπλέον χρόνος αφού ο πολίτης που πληρώνει και ταλαιπωρείται δεν φταίει; Μπορούν να χρησιμοποιηθούν τυχόν αντίγραφα σχεδίων του ιδιοκτήτη για την ανασύσταση του φακέλου; Τι γίνεται αν έχουν χαθεί κάποια από τα σχέδια από την πολεοδομία. Η πολεοδομία στην περίπτωση αυτή δεν δίνει ούτε βεβαίωση ότι έχει χαθεί ο φάκελος. Να ληφθεί μέριμνα για μερική ανασύσταση του φακέλου. Παρ. 7. Η ανυπαρξία εγγράφων φορολογικής ή άλλης δημόσιας αρχής και αεροφωτογραφιών από τις οποίες να μπορεί να εξαχθεί συμπέρασμα είναι δεδομένη για την συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων. Η παράγραφος πρέπει να αλλάξει άλλως εθελοτυφλούμε θεωρώντας ότι με ευθύνη του αιτούντος και του μηχανικού του θα υποβληθούν ασαφή, λανθασμένα ή ψευδή στοιχεία και όποιος γλυτώσει από τύχη ενώ παράλληλα θα ανθίσουν οι υπόγειες συναλλαγές με τους ελέγχοντες (ελπίζω ότι δεν είναι αυτός ο στόχος του νομοθέτη). Πιστεύω ότι μια λύση που στην περίπτωση αυτή εξασφαλίζει το αδιάβλητο είναι να γίνεται αποδεκτός ο συνδυασμός των παρακάτω : Α) Υπεύθυνη Δήλωση ιδιοκτήτη συνοδευόμενη από ότι στοιχεία διαθέτει. Β) Αιτιολογημένη Έκθεση μηχανικού με πλήρη φωτογραφική τεκμηρίωση των τεχνικών αποδείξεων που παραθέτει . Γ) Έλεγχος από Ελεγκτή Δόμησης (έναντι μικρής αμοιβής π.χ. 100€ λόγω απλής περίπτωσης που θα καταβάλλεται από τον ιδιοκτήτη κατά τα πρότυπα της Απόφασης 9875/12 ΦΕΚ 465Δ/12) Έτσι μπορούν να καλυφθούν, κατά τρόπο αντικειμενικό και μη επιδεχόμενο αμφιβολιών, πλείστες περιπτώσεις αυθαίρετων κατασκευών ή αλλαγών χρήσης, που εκ της φύσεώς τους, πρακτικά είναι αδύνατο να γίνουν σε μεταγενέστερη ημερομηνία (τα παραδείγματα είναι πολλά και μερικά έχουν ήδη αναφερθεί από συναδέλφους, όπως π.χ. υπόγεια που δεν μπορούν να κατασκευαστούν, αλλάξουν διαρρύθμιση, ψηλώσουν, κ.λπ. εκ των υστέρων, ημιυπαίθριοι με ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις δωματίου, πατάρια και σοφίτες με πάτωμα που είναι τμήμα του στατικού φορέα του κτιρίου και πολλά άλλα). Παράλληλα η λύση αυτή θα λειτουργεί αποτρεπτικά για όσους θελήσουν να εξαπατήσουν το σύστημα.