• Σχόλιο του χρήστη 'Χριστίνα' | 23 Απριλίου 2013, 13:28

    Οι διάφορες πολεοδομικές παραβάσεις θά πρέπει να κρίνονται σύμφωνα μέ τίς διατάξεις τού χρόνου ανέγερσής τους και όχι με τίς υπάρχουσες, άλλως θα μιλούσαμε για υπερβάσεις εν ισχύ αδειών ή αναθεωρήσεων. Εξαίρεση απο κατεδάφιση χωρίς σχέδια και διαγράμματα κάλυψης που συντάσσονται σύμφωνα με τό χρόνο ανέγερσης δεν είναι δόκιμο και δεν παραπέμπουν σε νομιμοποίηση ειδική γιά κάθε κτίριο αλλά γενική. Επομένως εάν γιά τα κτίρια αυτά δεν εκδοθεί στη συνέχεια άδεια νομιμοποίησης δεν θα είναι εφικτή ούτε έκδοση βεβαίωσης νομίμου περιγράμματος, ούτε έκδοση αλλαγής χρήσης για συγκεκριμένο χώρο, ούτε θα υπάρχει ασφάλεια στούς ιδιοκτήτες που πλέον δεν δύνανται μετά από ταλαιπωρία σωρείας διαδοχικών νόμων και εγκυκλίων να τακτοποιούν και να μήν νομιμοποιούν χώρους (μένοντας έρμαιοι τών διαδόχων έκάστης περιφέρειας). Επίσης ο ορισμός των αυθαιρεσιών και μικροπαραβάσεων υπάρχει σε παλαιότερους νόμους και εγκυκλιους πληρεστερες του παρόντος. Επίσης υπάρχει αδικία όταν μπορούν να νομιμοποιηθούν κλεισμένοι ημιυπαίθριοι αλλά δεν μπορούν χώροι που έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά αλλά δεν έχουν ορισθεί ως τέτοιοι αφού έχουν δομηθεί πρό 1985, οπως και παλαιες ανοικτές βεράντες ισογείων που έχουν όλες τις προυποθέσεις τού ημιυπαίθριου αλλά εάν έχουν δομηθεί με παλαιότερες διατάξεις μετρούσανε στόν σ.δ. (ενώ είναι σε ποσοτό μικρότερο του 15%} και άρα είναι χαμένοι εκτός αν μιλήσουμε γιά μεταφορά συντελεστή εντός ιδίου ακινήτου (Ν 880)Αρτιοτερο θα είναι να καταχωρούνται οι παραβάσεις με Ν. 4014/11 και να υπάρχουν όρια σε παραβίαση σ.δ., σ.ο ή κάλυψης κατά ποσοστό δίκαιο και για κατεχοντες και για μή. Παράδειγμα πολλά αυθαίρετα ίσως να μην υπήρχαν αν οι ιδιοκτήτες δεν ήταν έρμαιοι κάποιας μικροπαράβασης ή είχαν χρήματα να δομήσουν πρό τών επιβληθεισών κατά καιρούς μείωσεων συντελεστών 1978 και μετά, με αποτέλεσμα μικρες κατοικίες να είναι αυθαίρετες δίπλα απο μεγαθήρια νόμιμα που όμως βλάπτουν υπέρμετρα και τό περιβάλλον και τήν πόλη αφού εμποδίζουν το φωτισμό-αερισμό περιοίκων.