• Σχόλιο του χρήστη 'ΟΛΓΑ ΣΙΟΓΚΑ' | 25 Απριλίου 2013, 13:37

    Στο άρθρο αυτό πρέπει με σαφήνεια να προσδιοριστούν τα πρόστιμα για αιτούμενες αλλαγές χρήσεις νομίμως υφισταμένων κτιρίων , κυρίως στην εκτός σχεδίου δόμηση . Στον ν. 4014/11 δεν προσδιορίστηκε αλλά στο τεύχος Γ΄10 των ερωτο-απαντήσεων απαντάται ότι χρησιμοποιούνται για τον υπολογισμό του προστίμου οι συνελεστές 1" οικοδομική άδεια " , 3 " είδος χρήσης " και 4 " αλλαγή χρήσης". Έτσι αντιμετωπίστηκε το θέμα των υπέρογκων προστίμων που προέκυπταν ( λόγω του μεγέθους των κτιρίων )με τους συντελεστές του φύλλου καταγραφής . Στο παρόν νομοσχέδιο δεν αντιμετωπίζεται καθόλου το σοβαρό αυτό θέμα , το οποίο απασχόλησε έντονα το προηγούμενο διάστημα τόσο τους πολίτες , τους μηχανικούς αλλά και το ΥΠΕΚΑ. Θεωρώ ότι στα πλαίσια της συνέχειας του κράτους αλλά και για λόγους χρηστής διοίκησης πρέπει να γίνει ίδια ρύθμιση στο παρόν νομοσχέδιο .Η τελευταία παράγραφος δημιουργεί σύγχυση σχετικά με τις βοηθητικές και κύριες χρήσεις και πρέπει να απαλληφθεί. Έχει διευκρινιστεί και πρέπει να γίνει σαφές και σε αυτό το νομοσχέδιο ότι μιλάμε για αλλαγή χρήσης κτιρίων ( από γραφεία σε κατοικία , βιοτεχνία σε κατάστημα- υπεραγορά κλπ ) και όχι για αλλαγή χρήσης της αποθήκης μιας μονοκατοικίας σε χώρο της κατοικίας ή του χώρου στάθμευσης σε χώρο κύριας χρήσης ,ή του Η/Χ που κατά τον κτιριοδομικό κανονισμό είναι χώρος κύριας χρήσης σε χώρο του κτιρίου , όπου η αυθαίρετη αλλαγή χρήσης πρέπει να αντιμετωπίζεται με υπέρβαση δόμησης χωρίς τον συντελεστή "αλλαγής χρήσης " , γιατί αυτή είναι η παράβαση. Η επαναφορά σε έννοιες " βοηθητική χρήση " , " κύρια χρήση " σε συνδιασμό με την " αλλαγή χρήσης " τμημάτων κτιρίων που έχουν συγκεκριμένη χρήση είναι λάθος έχοντας και το δεδομένο ότι ο ν. 4014/11 έλυσε το θέμα που είχε δημιουργηθεί με προηγούμενους νόμους ( 3843/10 , 3775/09 ).