• Σχόλιο του χρήστη 'Nίκος Ψύλλας Συμβολαιογράφος Λαγκαδά' | 25 Απριλίου 2013, 16:13

    Διαφωνώ μερικώς με την κα Λεμπέση, την οποία ιδιαιτέρως εκτιμώ : 1ον) Προσύμφωνο σύστασης και διανομής, υπό αναβλητική αίρεση (άρση απαγορεύσεως), είναι νομιμότατο. 2ον) Επαναλαμβάνω ότι από τη γραμματική ερμηνεία της παρ. 1 προκύπτει ότι η διατάξη αφορά κτίσματα υπάρχοντα την 28/07/2011 γενικώς, δηλ. και νόμιμα και αυθαίρετα. 3ον) Οι ρυθμίσεις του άρθρου 5 δεν εμπλέκουν τους ιδιοκτήτες σε καμμία επιπλέον φορολογική επιβάρυνση, πέραν των ήδη υπαρχόντων και εκπορευομένων από την κοινωνία που υπάρχει. 4ον)η ρύθμιση πάσχει γιατί δεν υπάρχει πρόβλεψη για τους συνιδιοκτήτες που δεν έκτισαν π.χ. σε αγροτεμάχιο 4000 τ.μ. έχουμε 17 ιδιοκτήτες (16 Χ 5%, 1 Χ 20% = 100%. έχουν ανεγείρει αυθαιρέτως οικίες 50 τ.μ. έκαστη, ήτοι συνολικώς κτίσματα 800 τ.μ., οι 16 έχοντες από 5 %.- Το ως άνω αγροτεμάχιο ήταν άρτιο και οικοδομήσιμο και είχε δικαίωμα δόμησης κατοικίας 200 τ.μ.- Δηλ. ο έχων το 20% που δεν έκτισε είχε δικαίωμα νομίμου δόμησης 40 τ.μ.- Ερωτάται κατ' εφαρμογή του παρόντος μπορεί ν' ανεγείρει αυτό που νομίμως δικαιούνταν ? Σε περίπτωση που δεν μπορεί να κτίσει αυτό που δικαιούνταν, τότε έχουμε κρατική επέμβαση στη σύμβαση (συμβόλαια), κατάργηση της ελευθερίας των συμβάσεων και βλαπτική μεταβολή για το ένα μέρος και πρόκειται για εξαιρετικό δίκαιο, που παραβιάζει τις αρχές ισότητας και της αναλογικότητας και το κυριότερο στις περισσότερες περιπτώσεις αποκλείεται να γίνεται (η επέμβαση δηλ. το παρόν σχέδιο νόμου) σε εύλογο χρόνο από τη σύναψη της σύμβασης.