• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΝΟΣ ΠΑΡΙΣΗΣ' | 14 Ιανουαρίου 2010, 22:44

    Προς τα αρμόδια τμήματα του ΥΠΕΚΑ, Αγαπητοί, Το σχέδιο νόμου Επιτάχυνση της ανάπτυξης των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής σαφώς και είναι ένα μεγάλο βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. ΜΕΤΡΗΣΑΜΕ 24 ΑΛΛΑΓΕΣ ΝΟΜΩΝ και κειμένων σχετικών με τις ΑΠΕ. Από μόνο του αυτό το γεγονός καταδεικνύει το πρόβλημα που υπήρχε όλο αυτό το διάστημα. Όταν υπάρχουν τόσες αλλαγές ουσιαστικά δεν υπήρχε νομοθεσία πριν. Το σημαντικό είναι να μην χρειαστούν πάλι άλλες τόσες αλλαγές μετά από δέκα χρόνια. Πριν την υπογραφή του νέου νόμου καλό είναι να ΕΝΗΜΕΡΩΘΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΟΓΡΑΨΟΥΝ σχετικά. Πρέπει να έχουν γνώση της διαδικασίας από τώρα και όχι να την μάθουν με case-study κάποιον άμοιρο. Μην έχουμε άλλα περιστατικά, όπως οι γαίες υψηλής παραγωγικότητας (που ευτυχώς τροποποιήθηκε το σχετικό άρθρο), που δημιουργούν αδιέξοδα και καταστάσεις όπου όλοι έχουν δίκιο και δεν προχωράει τίποτα. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ: ΓΙΑ ΝΑ ΥΛΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ τα οποία περιλαμβάνει πρέπει ο νόμος να θέσει ευθύνες στη Δημόσια Διοίκηση σε περίπτωση κωλλυσιεργίας. Αν αυτό φαντάζει εξωπραγματικό, τότε προτείνουμε το εξής. Να δίνεται η δυνατότητα στον οποιονδήποτε πολίτη να μπορεί να αμύνεται σε περίπτωση αδικιών. Δηλαδή, αν ο χ υπάλληλος καθυστερεί συστηματικά να υπάρχει ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΣΕ ΑΡΜΟΔΙΟ ΦΟΡΕΑ (πχ one stop shop) που αυτομάτως θα τιμωρεί ουσιαστικά. Δυστυχώς, μόνο με αυτή τη δαμόκλειο σπάθη θα προχωρήσουν οι διαδικασίες. Πόσοι και πόσοι που έχουν εμπλακεί με τα γρανάζια της γραφειοκρατίας δεν έχουν επανυποβάλλει το ίδιο έγγραφο στην ίδια υπηρεσία χ φορές; Πόσοι δεν έχουν ζητηθεί να προσκομίσουν κάποιο άλλο έγγραφο που κάποιος υπ(αν)εύθυνος έκρινε ότι χρειάζεται; Τι θα γίνει αν ένα δασαρχείο ή μια αρχαιολογία καθυστερήσουν την (ανούσια συνήθως) γνωμοδότησή τους; Θα τους μαλώσουν ή θα χάσουν τη θέση τους; Με πρόφαση κάποιο έγγραφο θα υπάρχει πάντα δικαιολογία καθυστέρησης και κάλυψης της όποιας ευθύνης. Στα φωτοβολταικά πάρκα προτείνουμε να ΑΥΞΗΘΕΙ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΕΡΓΟΥ για το οποίο δεν απαιτείται άδεια παραγωγής στο 1MW. Πρέπει να επανεξεταστούν και να ΥΛΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΟΙ ΑΙΤΗΣΕΙΣ σε περιοχές με δεδομένα καλό αιολικό δυναμικό (με τεκμηριωμένα στοιχεία πχ. ΚΑΠΕ ή αιολικά πάρκα που λειτουργούν) και όχι να χαθούν λόγω των άδικων αποφάσεων ΡΑΕ 129/05.07.2006 και ΡΑΕ 136/20.07.2006 (των οποίων η ΠΠΕΑ καταργείται) που δημιούργησαν και επικαλύψεις επί επικαλύψεων. Φυσικά, αυτό θα ισχύει μόνο για τις αιτήσεις που ο επενδυτής δεν μπόρεσε να υλοποιήσει για λόγους έλλειψης δικτύου. Σε περιοχές που ανοίγουν τώρα, όπως η Αττική πρέπει να δοθεί ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΣΤΙΣ ΠΑΛΙΕΣ ΑΙΤΗΣΕΙΣ που ήδη έχουν βαλτώσει. Πρέπει κάποια στιγμή να υπάρχει σεβασμός στους επενδυτές που έχουν χάσει χρόνο και χρήμα από τις αρχές της ζωής του κλάδου και οδηγήθηκαν σε αδιέξοδα, είτε λόγω έλλειψης δικτύων, είτε λόγω κάποιων αποφάσεων που παραπέμπουν σε κομμουνιστικά κράτη. ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΕΚΔΟΘΟΥΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΑ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΚΑΙ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ. Εταιρείες και στελέχη που έχουν αποδεδειγμένα παράγει έργο στο χώρο για σεβαστό χρονικό διάστημα πχ. δεκαετία να πιστοποιούνται ανάλογα και να έχουν προτεραιότητα στις διαδικασίες και στους επιμέρους φορείς. Κατά αυτόν τον τρόπο τερματίζεται το παραεμπόριο και τα bottleneck της αγοράς. Με εκτίμηση, Πάνος Παρίσης Πρόεδρος & Δ/νων Σύμβουλος ΑΙΟΛΙΚΑ ΠΑΡΚΑ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΜΠΟΥΡΛΑΡΙ ΑΕ info@windpark.gr