• Σχόλιο του χρήστη 'LEYTERHS' | 27 Σεπτεμβρίου 2013, 00:52

    Οι μεταβατικές διατάξεις αλλά και ο νόμος όπως προτείνεταιγια ψήφιση, δεν θα επιλύσουν κατά την εκτίμησή μου,τα χρονίζοντα προβλήματα στον δασικό χώρο, δεν θα προστατεύσει δικαιώματα του Δημοσίου επί δασών δασικών και δημοσίων εκτάσεων των κατηγοριών 5α και 5β σε σχέση με το Κτηματολόγιο, το Δασολόγιο , την κατάρτιση Δασικών Χαρτών κ.λ.π. Μέσω του νομοσχεδίου είναι εμφανές ότι επιδιώκεται βασικά, παρά τις θετικές διατάξεις που έχουν προταθεί: 1)Να συμπληρώσει και εξειδικεύσει ο νομοθέτης περαιτέρω, τις ήδη ζημιογόνες και καταστροφικές για τα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου, διατάξεις που συμπλήρωσαν το πλαίσιο είτε του Εθνικού Κτηματολογίου, είτε άλλων νόμων και έχουν να κάνουν με δάση και δασικές εκτάσεις (Βλέπε π.χ άρθρο 29Ν.4061/2012 ΦΕΚ Α66, άρθρα 2 παρ.4, 7,8 Ν.4164/2013 ΦΕΚ Α156 κ. α). 2)Να επιβραβεύσει όσους έχουν αυθαίρετα αλλάξει χρήση σε δάση , μετατρέποντάς τα σε γεωργικές καλλιέργειες και αυτό ενάντια σε όσα ορίζει το Σύνταγμα (άρθρο 117 παρ.3) αλλά και το πλαίσιο κατάρτισης δασικών χαρτών. Συγκεκριμένα , ενώ το πλαίσιο κατάρτισης δασικών χαρτών ορίζει ότι οι δασικοί χάρτες, προκύπτουν από την διερεύνηση των αεροφωτογραφήσεων του 1945 και της πιο πρόσφατης προς τον χρόνο κατάρτισης λήψης, στην ουσία και όσον αφορά τις δασικές εκτάσεις , δίνει δυνατότητα να μην συμπεριληφθούν τελικά στους δασικούς χάρτες, οι δασικές εκτάσεις που παράνομα μετατράπηκαν σε γεωργικές καλλιέργειες και εν πολλοίς εν δυνάμει οικόπεδα, ανά την Επικράτεια. 3)Να τακτοποιήσει- νομιμοποιήσει( ως ΥΠΕΚΑ), όλες τις παράνομες καταστάσεις που το ΥΠΕΚΑ ή οι προκάτοχοί του (Υπουργείο Δημοσίων Έργων, Υπουργείο Εμπορίου) δημιούργησαν με παράνομες διοικητικές πράξεις, αντιστρατευόμενες τους ισχύοντες κατά καιρούς δασικούς νόμους , σε βάρος δασών , δασικών και αναδασωτέων εκτάσεων της Χώρας, ( μάλιστα αφήνοντάς τες και έκθετες- αρρύθμιστες ως προς το ιδιοκτησιακό τους καθεστώς ενόψει και του υπο κατάρτιση Εθνικού Κτηματολογίου), εκμεταλλευόμενο την μη εισέτι κωδικοποίηση της Δασικής Νομοθεσίας και ότι περιήλθε στην αρμοδιότητά του και ο Τομέας των Δασών. Με αυτόν τον τρόπο, ακόμα και εκτάσεις που με τον Νόμο 947/79 δεν μπορούσαν να χαρακτηριστούν ποτέ οικιστικές περιοχές , επιδιώκεται να «τακτοποιηθούν» (Βλ. άρθρο 2 ανωτέρω νόμου 947). Σημειωτέον, ότι στην σχετική αιτιολογική Έκθεση, γίνεται μνεία ότι ελήφθη υπόψη και η σχετική νομολογία του ΣΤΕ, ενώ Π.χ για την περίπτωση των οικισμών των προϋφισταμένων του 1923, αγνοείται πλήρως η σχετική νομολογία του ΣΤΕ (Βλ. ΣΤΕ 264/2005,2513/2001, 1503/1997, 730/1996,1742/1994,2345/1987,1060/1985,233/1977 κ.α). 4)Να διευρύνει την δυνατότητα αλλαγών χρήσης σε δασικές εκτάσεις, για νέες χρήσεις, χωρίς μάλιστα να γίνεται αιτιολόγηση, γιατί με αυτές τις χρήσεις, εξυπηρετείται το Δημόσιο συμφέρον αλλά και επιβάλλονται από το Δημόσιο συμφέρον , όπως ορίζεται στοάρθρο24τουΣυντ/τος. 5)Να αποδυναμωθεί- αγνοηθεί στην πράξη το άρθρο 117 παρ. 3 του Ισχύοντος Συντ/τος, πριν ακόμα αποφασισθεί αν θα μεταρρυθμισθεί.Επιβάλλεται το ταχύτερον, να γίνουν άλλες ρυθμίσεις , που1) θα απεμπλέξουν τους δασωμένους αγρούς από την δασοπροστασία 2) θα επισπεύσουν την κατάρτιση δασικών χαρτών 3) Θα ολοκληρώσουν γρήγορα την Χωροθέτηση χρήσεων γής ανά την Επικράτεια. 4) Θα αντιμετωπίσουν συνολικά τα ζητήματα ιδιοκτησίας γαιών έναντι του Δημοσίου, ενόψη των κτηματογραφικών διαδικασιών. Προς την κατεύθυνση αυτή , υπάρχουν άμεσες λύσεις που απαιτούν γνώσεις για να τις αντιληφθούν οι αρμόδιοι.