• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΜΑΛΙΑ ΚΟΥΔΟΥΝΗ' | 11 Φεβρουαρίου 2014, 23:08

    Στην παρ. 1α , όπως φαίνεται διατηρούνται οι διατάξεις του άρθρου 24 του Ν.2508/1997, άρα δεν καταργείται πλήρως όπως αναφέρεται στην παρ. 1 του άρθρου 20 του ν/σχ. Στην παρ. 1β πρέπει να αναδιατυπωθεί για να αποσαφηνιστεί ποιός και με τί είδους διοικητική πράξη αποφασίζει ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις του άρθρου 2. Εκτιμώ ότι η πράξη αυτή πρέπει να είναι τουλάχιστον Υ.Α ή ΚΥΑ (αφού θα περιλαμβάνει κατά περίπτωση δάση, δασικές εκτάσιες ή αρχ/κούς χώρους). Στο άρθρο αυτό κατά τη γνώμη μου πρέπει να αποσαφηνιστεί ότι η πολεοδόμηση και η έγκριση πολεοδομικής μελέτης αφορά μόνο τα "καθαρά" τμήματα της συνολικής έκτασης και σ΄αυτά μπορεί με ασφάλεια η υπάρξουν οι συνέπειες έγκρισης σχεδίου κατά τις διατάξεις του Ν.Δ της 17/7/1923. Οι υπόλοιπες περιοχές "καθορίζονται με το ίδιο Π.Δ ως περιοχές περιβαλλοντικής αναβάθμισης". Αυτά τα τμήματα δεν μπορούν, κατά πάγια νομολογία , νόμιμα να ενταχθούν σε σχέδιο, άρα είναι αναγκαίο να περιγραφεί το ειδικό πολεοδομικό καθεστώς περιβαλλοντικής αναβάθμισης που έχει ως στόχο να ρυθμίσει το ν/σχ, εφόσον υπάρχει κάποιος τετοιος στόχος (διαφορετικός από αυτόν που ήδη ρυθμίζεται βέβαια από τις ισχύουσες δασικές και αρχαιολογικές διατάξεις και το Σύνταγμα). Ο τίτλος του άρθρου θεωρώ ότι πρέπει να αλλάξει (καθώς δεν περιγράφει διαδικασίες οι οποίες ρυθμίζονται από τις πάγιες πολεοδομικές διατάξεις του Ν.Δ της 17/7/1923) και να αναφέρεται σε "Έγκριση Πολεοδόμησης & Καθορισμου περιοχών Περιβαλλοντικής Αναβάθμισης". Ετσι θα μπορούσε το Π.Δ να περιλαμβάνει ένα τμήμα για την έγκριση της πολεοδομικής μελέτης (πολεοδομικό σκέλος) και ένα τμήμα με όρους περιβαλλοντικής προστασίας αναβάθμισης (περιβαλλοντικό σκέλος)για το τμήμα που δεν πολεοδομείται Στην παρ.5δ δεν είναι σαφές γιατί "καταρχάς" δεν μπορεί ο ΣΔ να υπερβαίνει το μέσο ΣΔ του ΓΠΣ /ΣΧΟΟΑΠ. Δηλ. τελικά η προβλεπόμενες προσαυξήσεις του Σ.Δ (σε επόμενα άρθρα του ν/σχ) θα μπορούν να τον υπερβαίνουν? Δεν είναι αντιληπτό ότι η ρύθμιση αυτή είναι ευθέως αντίθετη σε άλλη γενική διάταξη της πολεοδομικής νομοθεσίας και θα δημιουργήσει αοριστία και προβλήματα εφαρμογής? Η ρύθμιση του μεγέθους της αρτιότητας με γενική διάταξη νόμου δημιουργεί ακαμψία σε ένα θέμα που είναι επιστημονικά δόκιμο να εξετάζεται και καθορίζεται ως παράμετρος του πολεοδομικού σχεδιασμού και ανάλογα με τις ιδιαίτερες συνθήκες της κάθε περιοχής.