• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ' | 3 Απριλίου 2014, 10:45

    Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ έχοντας πρωτοστατήσει από τη δεκαετία του 1970 στον αγώνα για τη διάσωση της Πλάκας, επισημαίνει πως υπό συζήτηση ΝΣ του νέου ΡΣΑ, περιλαμβάνονται ορισμένα άκρως επικίνδυνα άρθρα. Επισημαίνεται ότι το εξέχον παραδοσιακό σύνολο της Πλάκας, το οποίο βρίσκεται μέσα στην περιοχή του ιστορικού κέντρου της Αθήνας, αλλά ιστορικά, λειτουργικά και μορφολογικά αποτελεί μια ξεχωριστή οντότητα εντελώς διαφορετική από το υπόλοιπο ιστορικό κέντρο, χρήζει μιας ειδικής διαχείρισης. Στο πλαίσιο αυτό, κρίνονται ευθέως αντιεπιστημονικές και άκρως ζημιογόνες οι διατάξεις του Παραρτήματος Άρθρου 15, Παρ. 1: 1. «Ιστορικό Κέντρο Αθήνας. Προωθείται ο επανακαθορισμός χρήσεων γης στις περιοχές Πλάκας και Θησείου προκειμένου να ανασχεθεί το φαινόμενο υποβάθμισης των περιοχών και της απομάκρυνσης των κατοίκων από το ιστορικό κέντρο». Η Πλάκα, η οποία προστατεύεται από 35 χρόνια με ισχυρότατο νομοθετικό και διοικητικό πλαίσιο, διαφέρει εντελώς από το Θησείο. Γιατί να επανακαθοριστούν εδώ οι κατά γενική ομολογία και επιστημονική τεκμηρίωση επιτυχημένες χρήσεις γης; Ποιά είναι τα άγνωστα στην Πλάκα φαινόμενα υποβάθμισης εκτός από τις γνωστές ελλείψεις στην εφαρμογή των Π.Δ.; Ποιοί κάτοικοι απομακρύνονται όταν χάρις στην επέμβαση του Υπουργείου σας έχει επιτευχθεί ακριβώς το αντίθετο; Τα φαινόμενα υποβάθμισης που παρατηρούνται οφείλονται στη συντριπτική τους πλειοψηφία στην καταστρατήγηση των όρων του ισχύοντος θεσμικού καθεστώτος για τις χρήσεις στα κτίρια καθώς και στην αυθαίρετη κατάληψη τμημάτων των κοινόχρηστων δημόσιων χώρων. 2. «Η ανάπλαση της μικρής πλατείας Αρχηγέτιδας μεταξύ Αρχαίας Αγοράς και Ρωμαϊκής Αγοράς, το οδικό δίκτυο στη βόρεια πλευρά της Πλάκας που ενώνει το Μοναστηράκι με την Ακρόπολη, η πεζοδρόμηση της οδού Βρυσακίου πίσω από τη Στοά του Αττάλου». Η συνολική επέμβαση στην Πλάκα έγινε βάσει πλήρους πολυεπιστημονικής μελέτης. Επομένως, δεν νοούνται αδικαιολόγητες σπασμωδικές και σημειακές επεμβάσεις για άγνωστους σκοπούς. 3. Ιδιαίτερη όμως εντύπωση προκαλεί η πρόταση: «Ακόμη απαιτείται η επανεξέταση της δυνατότητας μετατροπής των οδών Άρεως, Δεξίππου, Επαμεινώνδα, Πελοπίδα και Αιόλου σε οδούς ήπιας κυκλοφορίας». Η ενσωμάτωση λεπτομερέστατων μικρορυθμίσεων τριών μικρών οδών (!) στο ΡΣΑ που καλύπτει όλη την Αττική δεν νοείται κατά κανένα τρόπο, ούτε νοείται ποιους σκοπούς εξυπηρετεί ή σε ποια τεκμηρίωση βασίζεται . Σημειώνεται ότι προ ετών, επί Υπουργίας Γεώργιου Σουφλιά, είχε επιχειρηθεί κατά τις ημέρες των θερινών διακοπών το Δεκαπενταύγουστο, παρόμοιου τύπου σημειακή παρέμβαση, η οποία ματαιώθηκε λόγω της σφοδρής αντίδρασης των κατοίκων της Πλάκας και της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ. Επομένως, με βάση τα παραπάνω, οι παραπάνω άστοχες προσθήκες στο κείμενο του ΡΣΑ θα πρέπει να εξαλειφθούν.