• Σχόλιο του χρήστη 'Πορτοκαλίδης Κων/νος' | 11 Μαΐου 2014, 20:34

    Η έως σήμερα εμπειρία των περιφερειακών πλαισίων είναι απογοητευτική, ως προς την εφαρμογή καθώς και ως προς τη θεσμική τους κατοχύρωση. Θα πρέπει να τεθεί υπόψη το διοικητικό πλαίσιο της χώρας, όπου υπάρχουν τόσο αιρετές περιφέρειες όσο και αποκεντρωμένες διοικήσεις. Ο έλεγχος της υλοποίησης τους από το ΥΠΕΚΑ δεν συνάδει με την αρχή της επικουρικότητας, που θα πρέπει να εφαρμοστεί σε κάθε περίπτωση. Μια ενδιάμεση λύση θα ήταν η αρμοδιότητα του ελέγχου και της έγκρισης τους να γίνεται από τον ΓΓ της Περιφερειακής διοίκησης (σε απόλυτη αρμονία και με την ερμηνεία του συντάγματος - κρατική αρμοδιότητα που μπορεί να αποκεντρωθεί). Η υλοποίηση του ΕΣΠΑ από τις αιρετές Περιφέρειες δημιουργεί ένα σοβαρό ζήτημα ορθολογικής χρήσης των ΠΕΧΩΣ σε σχέση πάντα με τη συμβατότητα τους με τα έργα και τις δράσεις που προγραμματίζονται. Το παράρτημα των χωρικών εξειδικεύσεων ανά Δήμο είναι εξ αρχής προβληματικό, μιας και πάλι παραβιάζεται η αρχή της επικουρικότητας για ζητήματα τοπικού χωρικού χαρακτήρα (αντικαθιστά ουσιαστικά το χωροταξικό πλαίσιο των ΓΠΣ και παραβλέπει το γεγονός ότι οι Δήμοι πρέπει να εκπονούν και να εφαρμόζουν τοπικές χωρικές πολιτικές, σχεδιασμό κλπ). Επίσης, η χωροθέτηση των παραγωγικών δραστηριοτήτων σε αυτό το επίπεδο σχεδιασμού μπορεί να γίνει από τα ειδικά χωροταξικά πλαίσια, που ουσιαστικά κινούνται στο ίδιο χωρικό επίπεδο αναφοράς. Η σύνδεση των χωρικών σχεδίων με τη ΣΜΠΕ είναι εξ αρχής προβληματική. Γι αυτό θα πρέπει να επιλεγεί μια ενιαία συνολική διαδικασία και όχι μόνο στο επίπεδο της διαβούλευσης. Έτσι, η τεκμηρίωσης των χωρικών σχεδίων θα πρέπει να εντάσσει και να περιλαμβάνει όλες τις περιβαλλοντικές διατάξεις και όχι να εκπονείται ξεχωριστή μελέτη. Συνεπώς, η έγκριση των χωρικών σχεδίων θα πρέπει να γίνει με διαδικασίες planning permission, όπου να ικανοποιούνται οι αρχές των ΣΜΠΕ και χωρίς να απαιτούνται άλλες εγκρίσεις.