• Σχόλιο του χρήστη 'Σωτήρης Μηλιώνης' | 14 Μαΐου 2014, 07:28

    Παρ. 2. Προτείνεται όπως μέσα στην κατηγορία των «θεσμικών γραμμών» περιληφθούν και όλα τα δημόσια ακίνητα με το περίγραμμά τους, σε όποιου φορέα τη διοίκηση και αν ανήκουν (ΥΠ.ΟΙΚ. ΥΠ. ΑΓΡ. ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΥΕΘΑ κλπ) προκειμένου να προστατευθεί αποτελεσματικά η δημόσια ακίνητη περιουσία. Παρ. 4 . Η έκδοση της ΚΥΑ σχετικά με τις προδιαγραφές καταγραφής και αλλαγών κάθε πληροφορίας και θεσμικών γραμμών και κυρίως η εξασφάλιση της διαλειτουργικότητας ολόκληρου του συστήματος αποτελεί κομβικό σημείο για την επιτυχία ολόκληρου του εγχειρήματος. Επισημαίνεται ότι ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη η υλοποίηση του έργου Ψηφιακές Υπηρεσίες Δημόσιας Περιουσίας και Εθνικών Κληροδοτημάτων (ΨΗΔΗΠΕΕΚ) του Υπουργείου Οικονομικών με το οποίο θα καταγραφούν ψηφιακά εκτός από τα δημόσια ακίνητα αρμοδιότητάς του και οι οριογραμμές αιγιαλού-παραλίας. Θα πρέπει συνεπώς να ληφθεί σχετική μέριμνα κατόπιν συνεννόησης ΥΠΟΙΚ-ΥΠΕΚΑ ώστε να μην ξαναγίνει εκ μέρους του ΥΠΕΚΑ ψηφιοποίηση οριογραμμών αιγιαλού-παραλίας και περιγράμματος δημοσίων ακινήτων αφού αυτά ήδη θα υπάρχουν λόγω ΨΗΔΗΠΕΕΚ. Η επιλογή των προσώπων που θα αναλάβουν τη διαχείριση της κεντρικής βάσης του πληροφοριακού συστήματος του ΥΠΕΚΑ θα πρέπει να γίνει με πολύ αυστηρά κριτήρια και να τηρηθεί το απόρρητο τουλάχιστον όσον αφορά τα στοιχεία των δημοσίων ακινήτων εφόσον περιληφθούν στην κατηγορία των θεσμικών γραμμών. Η πρόσβαση θα πρέπει να ιεραρχείται σε επίπεδα, και να εκχωρούνται τα αντίστοιχα δικαιώματα πρόσβασης μόνο σε εξουσιοδοτημένους χρήστες. Παρ. 5. Υπάρχουν θεσμικές γραμμές όπως ο αιγιαλός, οι οποίες καθορίζονται από επιτροπές στις οποίες συμμετέχει και εκπρόσωπος της Περιφέρειας. Γενικά, σε περιπτώσεις επίλυσης συγκρούσεων και επικαλύψεων τέτοιων ή παρόμοιων θεσμικών γραμμών, προτείνεται η συμμετοχή στην εκάστοτε επιτροπή και των εκπροσώπων των καθ΄ ύλην αρμόδιων φορέων (π.χ. αιγιαλός-παραλία ΥΠ. ΟΙΚ και ΥΠ. Ναυτιλίας, σύμφωνη γνώμη ΓΕΝ). Παρ. 7. Εκτιμούμε ότι η παρακολούθηση και η ολοκλήρωση των πληροφοριακών συστημάτων που θα εγκατασταθούν είναι έργο τεχνικό, επομένως δεν απαιτείται η συμμετοχή Γενικών Γραμματέων στην επιτροπή παρακολούθησης και αξιολόγησης. Κατά τη γνώμη μας θα αρκούσε η συμμετοχή σε αυτές του εκάστοτε Δ/ντή της Δ/νσης Πληροφορικής του αντίστοιχου Υπουργείου με το νόμιμο αναπληρωτή του. Παρ. 8. Θα πρέπει να διευκρινιστεί ποια είναι η εποπτευόμενη από το ΥΠΕΚΑ αρμόδια υπηρεσία για την «ηλεκτρονική διεκπεραίωση της διαδικασίας εν όλω ή εν μέρει των πληροφοριακών συστημάτων και τη διασύνδεση όλων βάσεων δεδομένων του ΥΠΕΚΑ». Παρ. 9β. Προβληματική παρουσιάζεται η εφαρμογή των προβλέψεων για επικαιροποίηση ανά διετία των δημογραφικών, οικονομικών, αναπτυξιακών, κοινωνικών και άλλων δεδομένων για την ανάλυση της φυσιογνωμίας της περιοχής χωρικής αρμοδιότητας του εκάστοτε Δήμου δεδομένου ότι τα στατιστικά στοιχεία επικαιροποιούνται από την ΕΛΣΤΑΤ κατά κανόνα κάθε φορά που γίνεται απογραφή, δηλ. ανά δεκαετία. Σωτήρης Μηλιώνης – Γ.Γ. Συνδέσμου Ελλήνων Περιφερειολόγων