• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΜΑΛΙΑ ΚΟΥΔΟΥΝΗ' | 20 Μαΐου 2014, 21:54

    Είναι μεγάλη/εκτεταμένη η σύγχιση που θα δημιουργηθεί με το άρθρο αυτό γιατί πάλι συγχωνεύονται πολλές διατάξεις σε ένα άρθρο ενώ δημιουργούνται καινοφανείς εννοιολογικές ασάφειες(π.χ τι σημαίνει ΣΤΗΝ ΠΑΡ. 7 Η κίνηση διαδικασίας συνταξης Ρ.Σ , που δεν υπάρχει στην πολεοδομική νομοθεσία, πως γίνεται με απόφαση του ΔΣ? ΠΑΡ. 5 παρ. το Ρυμοτομικό Σχέδιο δεν είναι σε καμία περίπτωση και πολεοδομικός κανονισμός και αιτιολογική έκθεση μαζί, αυτά είναι διακριτά /αυτοτελή μέρη της Πολεοδομικής μελέτης που συνοδεύουν το Ρ.Σ., ΠΑΡ. 6 το Ρ.Σ μπορεί σήμερα να εκπονείται κατ΄εξαίρεση και σε τμήμα της Π.Ε , γιατί να μην μπορεί και στο μέλλον ένας κοινωφελής χώρος να εγκρίνεται κατ εξαίρεση πριν από το σύνολο της Π.Ε? κ.α.π) Θα περίμενε κανείς μετά το άρθρο 9 (ΤΧΣ εγκεκριμένο με Π.Δ) να αντιμετωπιστεί ενιαία ως "Πολεοδομικό σχέδιο" με δύο διακριτά μέρη το Ρυμοτομικό Σχέδιο & τον Εξειδικευμένο Πολεοδομικό Κανονισμό (μόνο με τυχόν πρόσθετους περιορισμούς/εξειδικεύσεις των χρήσεων και των όρων δόμησης από αυτούς που θα έχει ήδη καθορίσει το Π.Δ του ΤΧΣ) και η Πράξη Εφαρμογής του Εγκεκριμένου Ρ.Σ. Οι όροι αυτοί (Ρυμοτομικό σχέδιο ή σχέδιο σχέδιο πόλης , ΠΜΕ , ΠΜΑ , Τοπικό Ρυμοτομικό κ.α)είναι πλήρως αποσαφηνισμένοι στην πράξη και δεν χρειάζονται νέες ελλειπείς/ασαφείς διατάξεις που θα δημιουργήσουν πλήθος συγχίσεων. Εν πάσει περιπτώσει αυτό είναι θέμα επεξηγηματικής οδηγίας και όχι νομοθεσίας. Θεωρώ ότι αφού δεν προτείνεται καμιά αλλαγή στο πλαίσιο εισφορών δεν είναι σκόπιμο να γραφούν διατάξεις που δημιουργούν προβλήματα (ακόμα ένα η παρ. 2 του ν/σχ που δεν επιτρέπει την έγκριση ρυμοτομικού σχεδίου εντός ορίων οικισμών αν δεν υπάρχει ΤΧΣ ή ΓΠΣ/ΣΧΟΟΑΠ, που σήμερα επιτρέπεται,όπως και κατ΄επέκταση ορίων οικισμών για μια πενταετία - ρύθμιση που πρόσφατα νομοθετήθηκε). Ας επιχειρηθεί λοιπόν μόνο η σύντμηση των διαδικασιών έγκρισης που είναι ορθή και για αυτό ας γίνει αναφορά σε τροποποίηση του άρθρου 3 του Ν.Δ της 17/7/1923 όπως ισχύει. Η αρμοδιότητα έγκρισης/κύρωσης της Π.Ε γίνεται σήμερα από τον Περιφερειάρχη, όπως επίσης από τις υπηρεσίες της Περιφέρειας εγρίνονται και σημειακές/τοπικής σημασίας τροποποιήσεις των εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων. Είναι συνεπώς σκόπιμο αφενός να μην αφαιρεθεί η αρμοδιότητα που ασκείται στην Περιφέρεια και αφετέρου να εκτιμηθεί αν θα ήταν ταχύτερη η έγκριση και του Ρ.Σ από το ίδιο όργανο (δηλ. από τον Περιφερειάρχη και όχι το Γ.Γ της Α.Δ) Η παρ. 9 πρέπει να διασαφηνίζει ότι η αρμοδιότητα εγκρισης των Ρ.Σ με Απόφαση αφορά τα σχέδια που εγκρίνονται σύμφωνα με το παρόν ν/σχ. Άρα μόνο όταν υπάρξουν ΤΧΣ εγκεκριμένα με Π.Δ θα είναι δυνατό τα πολεοδομικά σχέδια (ρυμοτομικά, αναθεωρήσεις τους κλπ) να εγκρίνονται με Αποφάσεις των Οργάνων της διοίκησης(Υπουργών ή Περιφερειαρχών). Έτσι θα υπάρξει κίνητρο στους δήμους να επεισπεύσουν την εκπόνηση σχετικών μελετών ΤΧΣ (συγκροτημένο πρόγραμμα που σχολίασα στο άρθρο 9) Για τις περιοχές όπου εκκρεμούν σχετικές πολεοδομικές μελέτες προς έγκριση , προφανώς θα εκδοθούν Π.Δ και είναι ένα ζήτημα προς επίλυση τι θα μπορούσε να γίνει με προτεινόμενες περιοχές επεκτάσεων από ήδη εγκεκριμένα ΓΠΣ/ΣΧΟΟΑΠ , όπου δεν έχει ανατεθεί η σχετική ΠΜΕ.(η γνώμη μου είναι ότι αυτές θα επανεξεταστούν σε αναθεώρηση των ΓΠΣ/ΣΧΟΟΑΠ μόνο προκειμένου αυτά να προσαρμοστούν στο περιεχόμενο του άρθρου 9) Όσον αφορά στη δυνητική μεταβίβαση αρμοδιότητας έγκρισης Ρ.Σ στο Δήμο αυτή θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει και την Πράξη Εφαρμογής. θεωρώ ότι το άρθρο θα πρέπει να ξαναγραφεί και να περιλαμβάνει μόνο τρία θέματα 1. σύντμηση διαδικασιών (για όλα τα Ρ.Σ είτε εγκρίνονται με τις προϋσχύουσες διατάξεις είτε με τις νέες) 2. νέα αρμοδιότητα έγκρισης "Πολεοδομικών Σχεδίων" (Ρ.Σ και Π.Ε) με Αποφάσεις Περιφερειαρχών και 3.εξουσιοδοτικό Π.Δ για έγκριση Ρ.Σ και Π.Ε από Δήμους (την ανάθεση εκπόνησης ΠΜ καθώς και άλλων σχεδίων την έχουν ήδη από τον Καλλικράτη)