• Σχόλιο του χρήστη 'Παπαγιαννόπουλος Γιώργος' | 21 Μαΐου 2014, 08:18

    Άρθρο 15 παρ.2β Τα μεγάλα αεροδρόμια, λιμάνια, σιδ/μικοί σταθμοί και σταθμοί υπεραστικών λεωφορείων των Μετρό της Αθήνας και Θεσσαλονίκης, είναι εν δυνάμει χώρο καταφυγής διερχόμενων πληθυσμιακών ομάδων (πολίτες, τουρίστες, κ.λ.π.), αλλά και χώροι ευάλωτοι κυρίως σε τρομοκρατικές ενέργειες αλλά και σε ακραία (πιθανόν και υπερακραία) φυσικά φαινόμενα λόγω της κλιματικής αλλαγής. Ειδικά για τους σταθμούς του Μετρό που εξυπηρετούν εκατομμύρια μετακινούμενους, θα πρέπει να υπάρξει μέριμνα για την υλοποίηση επιπλέον ασφαλών βασικών υποδομών όπως W.C (συμβατικά και για ΑμεΑ), θυρών για την ελεύθερη διέλευση εάν χρειαστεί, δυνατότητα επαρκούς αερισμού του χώρου των αποβαθρών, κ.λ.π. Σκεφθείτε π.χ. τον πανικό που θα καταλάβει το πλήθος από μια βιοχημική τρομοκρατική ενέργεια και τα θύματα που θα προκύψουν από τον συνωστισμό στις θύρες , εάν υιοθετηθεί λύση εισόδου-εξόδου τύπου portes à tourniquet όπως πρόσφατα ελέχθει. Το ερώτημα που προκύπτει επομένως για τις διοικήσεις των Μετρό της χώρας, είναι εάν οι υπηρεσίες τους που αφορούν στην Πολιτική Σχεδίαση Εκτάτου Ανάγκης (ΠΣΕΑ), έχουν εκπονήσει σχέδιο αντιμετώπισης π.χ. για κακόβουλη ενέργεια και υλοποιήσει βασικά έργα ασφαλούς εξυπηρέτησης πολυπληθών ομάδων πληθυσμού σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.