• Σχόλιο του χρήστη 'Θησέας Κόκκινος' | 4 Ιουνίου 2014, 18:13

    Το άρθ. 1 αλλάζει άρδην τον τρόπο υπολογισμού της εισφοράς σε γη, διευκολύνοντας μεν τους μελετητές από την βάσανο του διαβάσματος της μερίδας των ιδιοκτητών, αλλά ελαφραίνοντας τους πολυϊδιοκτήτες και τις μεγάλες ιδιοκτησίες, κατανέμοντας τα βάρη και στις μικρές ιδιοκτησίες όχι υπέρμετρα πάντως. επίσης ενοποιείται ο υπολογισμός εισφοράς γης, για α' κατοικία, β' κατοικία και οικισμών < 2000 κατοίκων. αυτό σημαίνει ότι στη πράξη αποδείχθηκε ότι δεν υπάρχει διαφορά από α' κατοικία ή β΄κατοικια΄. π.χ. ακόμα κ στις β'κατοικίας υπάρχουν σχολεία, εμπορικοί και αθλητικοί χώροι, άρα χρησιμοποιούνται για μόνιμη κατοικία κ όχι για παραθερισμό. στα θετικά συμπεριλαμβάνεται η πρόνοια η εισφορά να καλύπτει εξ ολοκλήρου την ρυμοτομία, ώστε να μην υπάρχει αρνητικό ισοζύγιο για τους Δήμους από αποζημιώσεις, αλλά οι κοινόχρηστοι χώροι του σχεδίου να εισφέρονται από τους ιδιοκτήτες. επίσης ο πίνακας της πράξης να τυπώνεται σε μία σελίδα θεωρώ ότι είναι προς την σωστή κατεύθυνση. επειδή, όμως οι χρήστες του πίνακα δεν αντιλαμβάνονται τις λεπτομέρειες και τις ειδικές τεχνικές ρυθμίσεις, ίσως να έπρεπε να είναι δύο σελίδες, μία "νομική σελίδα" με τους συν-ιδιοκτήτες, τα ποσοστά τους, τα τελικά οικόπεδα και τις υποχρεώσεις τους και μία για τους "μηχανικούς" με όλα τα στοιχεία των τακτοποιήσεων και τις ρυμοτομίες με αναφορά στο οικόπεδο με βάσει το καεκ. στην φιλοσοφία του η τροποποίηση του Ν1337 μετά από 30 χρόνια έχει αρκετά θετικά. μερικές παρατηρήσεις-διορθώσεις στο παρόν σχέδιο νόμου: - στην παρ.1 που τροποποιεί τη παρ. 12. του Ν1337/83, όσον αφορά τις προσκυρώσεις. το αφήνει το σχέδιο νόμου ως ισχύει σήμερα, κάτι που έχει αρκετά γραφειοκρατικά προβλήματα για τους Δήμους και τους πολίτες, επιπλέον φορολογικά και άλλα κόστη και δεν δημιουργεί άμεσα τον νέο τίτλο όπως επιβάλει η πράξη εφαρμογής. θα μπορούσε να προβλέπεται οι προσκυρώσεις από Δήμο να γίνονται με Διάθεση κ όχι με Προσκύρωση με τον Ν.690/48. Μπορούν να εξαιρούνται οι περιπτώσεις που υπάρχει θέμα πρόσβασης-διέλευσης και δεν έχουν διανοίγει ακόμα οι εγκεκριμένες από το σχέδιο οδοί. - στην παρ. 2 όπως αντικαθιστά την παρ. 3 του αρθρ. 9 του Ν1337, για την εισοφρά σε χρήμα, στην προτελευταίο εδάφιο γράφει: "Το ποσό της εισφοράς αυτής διατίθεται από τους οικείους Ο.Τ.Α. για την εκτέλεση των βασικών κοινόχρηστων πολεοδομικών έργων είτε από τον ίδιο είτε από εξουσιοδοτημένο από αυτόν φορέα. Κάθε διάθεση της εισφοράς αυτής για άλλο σκοπό είναι άκυρη" ενώ όπως υπήρχε σε προηγούμενη διάταξη προβλεπόταν η συνδρομή της εισφοράς σε χρήμα στην χρηματοδότηση των μελετών πολεοδόμησης (ΚΥΑ 5494 ΦΕΚ 204Β/04) ή την Εγκλ. 31. "Το ποσό της εισφοράς αυτής διατίθεται από τους οικείους Ο.Τ.Α. για την εκτέλεση των βασικών κοινόχρηστων πολεοδομικών έργων ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΟΡΙΩΝ ΤΗΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ είτε από τον ίδιο είτε από εξουσιοδοτημένο από αυτόν φορέα, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ. Κάθε διάθεση της εισφοράς αυτής για άλλο σκοπό είναι άκυρη" δλδ., η εισφορά σε χρήμα στο πνεύμα του νομοθέτη υπήρχε η πρόνοια (όπως και στο παρόν σχέδιο νόμου για την εισφορά σε γη) να καλύπτει πλήρως ΟΛΑ τα έξοδα για τις μελέτες και τα κοινόχρηστα έργα της περιοχής που εντάσσεται στο σχέδιο πόλεως και όχι αόριστα για κοινόχρηστα έργα του Δήμου (που πάνε για άλλες γειτονιές ή ακόμα και στην αποκομιδή απορριμάτων). Πρέπει οι εντάξεις στο σχέδιο να είναι οικονομικά εξασφαλισμένες από τους ιδιοκτήτες και όχι να βαραίνουν τον κρατικό ή δημοτικό προϋπολογισμό. - μερικές διατάξεις που έχουν να κάνουν με την πράξη εφαρμογής σε όλη την 30χρονη πορεία της και θα είναι καλό να συμπεριληφθούν στο παρόντα νόμο και έχουν μια συμβατότητα με τους νόμους που διέπουν το Εθνικό κτηματολόγιο, μειώνοντας την γραφειοκρατία και τον χρόνο κυρώσης α. οι αναρτήσεις της πράξης εφαρμογής δεν μπορεί να είναι πάνω από τρεις, ενώ ώς ισχύει δεν υπάρχει περιορισμός αναρτήσεων. β. να μπορεί να διορθωθεί ο πίνακας της πράξης από τον υποθηκοφύλακα ή το κτηματολογικό γραφείο χωρίς διορθωτική πραξη, μόνο όσον αφορά το ονοματεπώνυμο ή τον αριθμό του συμβολαίου του ιδιοκτήτη από τυπογραφικά πρόδηλα σφάλματα, εφόσον τα περισσότερα στοιχεία συνηγορούν στην ταυτότητα του ιδιοκτήτη ή του συμβολαίου π.χ. διπλά γράμματα ή τυπογραφικό λάθος ημερομηνίας. γ. με τον νεό υπολογισμό εισφοράς σε γη, την στιγμή που δεν αθροίζονται τα ιδανικά μερίδια των ιδιοκτητών, δεν έχει τόσο κόστος η υποχρεωτική δήλωση ιδιοκτησίας για απόκρυψη μέρους της εισφοράς, αλλά θα διευκόλυνε την σύνταξη της πράξης οι δηλώσεις ιδιοκτησίας να είναι αναγκαστικές, με μια ποινή της τάξης επιπλέον 10% εισφοράς σε χρήμα στην περίπτωση της διορθωτικής αν είναι "άγνωστος" ο ιδιοκτήτης ή έχει υποβάλει ελλιπή στοιχεία στην αρχική πράξη. δ. δεν γνωρίζω αν υπάρχει σε άλλη διάταξη, αλλά σε αρκετές περιπτώσεις που αδύνατεί ιδιοκτήτης να πληρώσει την εισφορά σε χρήμα, να μπορεί ΜΕΤΑ την κύρωση, αντί για εισφορά σε χρήμα να δώσει στον Δήμο, ισάξιο τμήμα γης άρτιο και οικοδομήσιμο από την τελική του ιδιοκτησία με διορθωτική πράξη.