• Σχόλιο του χρήστη 'νικηφορος' | 17 Ιανουαρίου 2010, 23:31

    ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΚΤΙΡΙΩΝ Ολα τα έχει η Μαριωρή ο φερεντζές της λείπει!!! Λύθηκαν όλα τα προβλήματα της χώρας μας,έλλειμμα,δανεισμός,διαφάνεια, σάπια Δημ.Διοίκηση και τόσα άλλα που για να απαριθμήσω δεν φθάνουν σε λίδες ολόκληρες και φθάσαμε να υλοποιήσουμε την 2002/91 οδηγία της Ε.Ε με το Ν.3661/08 και τώρα με το σχέδιο απόφασης για τη θέσπιση του ΚΑΝΟ ΝΙΣΜΟΥ. Η παραπάνω οδηγία εκδόθηκε από την Ε.Ε με αφορμή το πρωτόκολλο του Κιότο, το οποίο οι Η.Π.Α, η Κίνα, η Ινδία και άλλες χώρες το έγρα ψαν στα παλαιότερα των υποδημάτων τους. Η Ε.Ε γιατί άραγε θέλησε να φανεί τόσο συνεπής σ'αυτό το πρωτόκολλο; Απλούστατα γιατί οι μεγάλες χώρες (Γερμανία,Γαλλία,Ιταλία,Αγγλία) παράγουν τα ανάλογα προϊόντα που χρειάζονται για τη "δήθεν" αναβάθμιση της ενεργειακής απόδοσης των κτι ρίων και θέλουν να πουλήσουν. Τώρα ας προσπαθήσουμε να προσεγγίσουμε όσο είναι δυνατόν την ουσία του θέματος. Η ουσία του θέματος λοιπόν είναι η μείωση της ενεργειακής κα τανάλωσης των κτιρίων. Για να γίνει ένα νέο κτίριο χρειάζεται μελέτη. Για τη μελέτη αυτή συν εργάζονται κάποιες ειδικότητες μηχανικών ( πολιτικοί μηχ, αρχιτέκτονες μηχανολόγοι,ηλεκτρολόγοι κ.λ.π). Σ'αυτή τη μελέτη λοπόν να προβλέπο νται όσα αναφέρονται στο Ν.3661/08 για τη μείωση της ενεργειακής κατα νάλωσης του κτιρίου. Γιατί λοιπόν να χρειάζεται και η μελέτη ενεργεια κής απόδοσης του κτιρίου; Για να αυξάνεται το κόστος της κατασκευής και στη συνέχεια να αυξάνεται και η τιμή πώλησης; Αυτοί οι ίδιοι μηχα νικοί της μελέτης θα είναι υποχεωμένοι να εκδίδουν και το πιστοποιητι κό ενεργειακής απόδοσης του κτιρίου και ετσι τελειώνουμε με τα νέα κτί ρια. Ας πάμε τώρα στα υφιστάμενα κτίρια: α) Αν σε ένα κτίριο άνω των 1000 τ.μ. ο ιδιοκτήτης ή οι ιδιοκτήτες θε λήσουν να κάνουν ριζική ανακαίνιση θα πρέπει να βγάλουν άδεια από την πολεοδομία. Για να βγεί η άδεια από την πολεοδομία θα χρειαστεί μελέ τη. Οι μελετητές μηχανικοί και σ'αυτή τη περίπτωση θα μπορούν να προ βλέπουν τη λήψη μέτρων για τη μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης του κτιρίου. Οι μελετητές μηχανικοί θα εκδίδουν και το πιστοποιητικό ενερ γειακής απόδοσης. Γιατί και εδώ,όπως και στα νέα κτίρια, θα πρέπει να γίνει και χωριστή μελέτη ενεργειακής απόδοσης; β)Ενεργειακή επιθεώρηση υφισταμένων κτιρίων.Στα υφιστάμενα κτίρια που ο ιδιοκτήτης ή οι ιδιοκτήτες δεν θα κάνουν ριζική ανακαίνιση γιατί να γίνεται ενεργειακή επιθεώρηση; Για να κατηγοριοποιούνται τα κτίρια αυ τά από το Α+ έως το Η και να εκδίδεται πιστοποιητικό ενεργειακής από δοσης; Ποιός ο σκοπός αυτής της κατηγοριοποίησης; Γιατί κάποιος που θέλει να πουλήσει ή να νοικιάσει το διαμέρισμά του ή τη μονοκατοικία του θα πρέπει να μπαίνει σ'αυτή τη διαδικασία πληρώνοντας μάλιστα ο ίδιος αυτούς τους "ενεργειακούς επιθεωρητές"; Με αυτή την επιθεώρηση και την έκδοση του πιστοποιητικού μειώνεται αυτομάτως και η ενεργειακή κατανάλωση του κτιρίου; Οχι βέβαια. Εαν ένα κτίριο κατηγοριοποιηθεί από το Γ έως το Η τι γίνεται;Πρέπει ο ιδιοκτήτης ή οι ιδιοκτήτες να προβούν σε εργασίες για να αναβαθμίσουν το κτίριο στη κατηγορία Β και μετά να το πουλήσουν ή να το νοικιάσουν; Με συγχωρείται πολύ αλλά αυτά τα πράγματα δεν γίνονται ούτε πρόκειται να γίνουν όσους νόμους και κα νονισμούς και αν κάνετε. Ο κόσμος δεν αντέχει άλλο. Ας πληρώνει το Κρά τος τους "επιθεωρητές" και τα έξοδα αναβάθμισης ενός κτιρίου στη κατη γορία Β. Εγώ προτείνω να τροποποιηθεί ο Ν.3661/08 καθώς και ο υπό διαβούλευση κανονισμός και να αναλάβει το Κράτος όλα τα έξοδα τόσο για τους "επι θεωρητές" όσο και και για την αναβάθμιση των κτιρίων στη κατηγορία Β αν θέλει να μειώσει την ενεργειακή κατανάλωση του κτιρίου. Η Ε.Ε με την 2002/91 οδηγία δεν λέει ποιός θα πληρώσει. Ας πληρώσει λοιπόν το Κράτος γιατί οι πολίτες,ειδικά οι μικρομεσαίοι, δεν αντέχουν άλλα βά ρη στις πλάτες των. Την Ε.Ε εκείνο που την ενδιαφέρει είναι να πουλή σει μονωτικά κ.λ.π. υλικά. γ) Ενεργειακή επιθεώρηση λεβήτων, εγκαταστάσεων θέρμανσης και εγκατα στάσεων κλιματισμού. Και εδώ τα έξοδα για τους "επιθεωρητές" θα πρέπει να τα αναλάβει το Κράτος και ο ιδιοκτήτης ή οι ιδιοκτήτες θα υποχρεούνται,σε εύλογο χρο νικό διάστημα, να προβαίνουν στις όποιες επισκευές, αντικαταστάσεις κ.λ.π. θα τους υποδεικνύουν οι "επιθεωρητές". Και εδώ κάποια επιδότη ση από το Κράτος θα βοηθούσε τη κατάσταση αν το κόστος είναι μεγάλο. Η Ελλάδα είναι σεισμογενής περιοχή και το Κράτος θα πρέπει να στρέψει τη προσοχή του περισσότερο προς την αντισεισμική προστασία των κτιρίων και όχι τόσο στην ενεργειακή απόδοση. Επιθεωρήσεις των κτιρίων θα πρέ πει να γίνονται με δαπάνη του Κράτους για τη βελτίωση της αντισεισμι κότητάς των. Πάνω απ'όλα θα πρέπει να μας ενδιαφέρει η ζωή του ανθρώ που και όχι τόσο αν ένα κτίριο θα καταναλώνει 100 ή 200 λίτρα πετρελαί ου περισσότερα το χρόνο. Υ.Γ. Από νόμους, διατάγματα και αποφάσεις καλά πάμε σαν χώρα. Εκεί που σκοντάφτουμε είναι στην εφαρμογή. Οταν λοιπόν θα έρθει η ώρα της εφαρ μογής του Ν.3661/08 και της υπό διαβούλευση απόφασης και μάθει όλος ο κόσμος αυτές τις "πράσινες" ρυθμίσεις και ότι στα καλά καθούμενα και χωρίς κανένα ιδιαίτερο λόγο θα πρέπει να βάλει το χέρι στη τσέπη για να αναβαθμίσει δήθεν την ενεργειακή απόδοση του διαμερίσματός του, της μονοκατοικίας του, του παλαιού σπιτιού στο χωριό κ.λ.π. τότε θα ιδούμε τι θα γίνει. Τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. ΟΨΟΜΕΘΑ!!!!!!!!!!!!!!