• Άρθρο 09 Σχόλιο:Η προτεινόμενη ρύθμιση έρχεται να αποκαταστήσει μετά από (2) χρόνια έντονων προσπαθειών κάποιων ΣΕΔ την «έννομη» τάξη. Από την άποψη αυτή, η προτεινόμενη διάταξη θεωρείται σωστή με μικρές διορθώσεις όπως ακολουθούν: Προς επιβεβαίωση της ορθότητας της διάταξης και λαμβάνοντας ως παράδειγμα το ρεύμα των συσσωρευτών αναφέρονται τα παρακάτω:  Η τήρηση των υποχρεώσεων της χώρας έναντι της Ε.Ε. εκπληρώνεται μέσω της επίτευξης των ποσοτικών στόχων νόμιμης συλλογής και επεξεργασίας του αποβλήτου. Εν προκειμένου η χώρα μας είχε δεσμευτεί για τη νόμιμη διαχείριση του 100% των αποβλήτων συσσωρευτών μέχρι 26/09/2012 (ΚΥΑ 41624/2057/Ε103/28.09.2010 (ΦΕΚ 1625 Β/11.10.2010)), ενώ σύμφωνα με τα απογραφικά στοιχεία που έχει στη διάθεση του ο ΕΟΑΝ, ο στόχος που έχει επιτευχθεί, σε περιβάλλον απολύτως νόμιμης εναλλακτικής διαχείρισης, κινείται στο φάσμα 14 – 50% του Εθνικού Στόχου (κατά τον ΕΟΑΝ).  Για κάθε λειτουργούν ΣΕΔ, η επίτευξη στόχου καταγραφής ΟΥΔΟΛΩΣ συναρτάται με το ύψος των Χρηματικών Εισφορών που το ΣΕΔ εισπράττει, μέσω των συμβεβλημένων Υπόχρεων. Συναρτάται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ με την Οργανωτική του Στρατηγική και Μεθοδολογία και με το δίκτυο καλών επαγγελματικών σχέσεων που έχει αναπτύξει με τους Συλλέκτες, οι οποίοι (ΑΥΤΟΙ και ΜΟΝΟΙ τους) κάνουν το έργο της συλλογής και «κτίζουν» τον Εθνικό Στόχο. Αυτή η δομική αντίφαση οι υπόχρεοι να καταβάλουν χρηματική εισφορά στο ΣΕΔ, «αδιαφορώντας» για τον προορισμό της και την εκπλήρωση του Εθνικού Στόχου, ο οποίος εκπληρώνεται από τους συλλέκτες υπό την καλή εποπτεία και τη διοικητική πρακτική του ΣΕΔ έπρεπε ούτως ή άλλως να αντιμετωπιστεί.  Για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος, στην περίπτωση ύπαρξης περισσοτέρων του ενός ΣΕΔ, στο ίδιο ρεύμα αποβλήτου, το σύνολο της Χρηματικής Εισφοράς που καταβάλλεται ετησίως σε επίπεδο χώρας, αφορά την χρηματοδότηση της ανακύκλωσης σε επίπεδο χώρας ανεξαρτήτως των ΣΕΔ και θα πρέπει να κατανέμεται από τον ΕΟΑΝ, στα ΣΕΔ του ρεύματος, ανάλογα με τον επιτευχθέντα στόχο εκάστου ΣΕΔ, όπως καταγράφεται στις Ετήσιες Απολογιστικές Εκθέσεις των ΣΕΔ, όπως προβλέπει και η προτεινόμενη διάταξη.  Μια τέτοια πρόβλεψη, εκτός από ΔΙΚΑΙΗ, συνιστά και ουσιαστικό εργαλείο ανάπτυξης δυνάμεων ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΜΙΛΛΑΣ μεταξύ των ΣΕΔ, τα οποία θα επιδιώκουν να αναπτύξουν τις προσπάθειες τους για τη μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα (μεγάλος όγκος συλλογής αποβλήτου), γεγονός που θα συνέβαλλε τα μέγιστα στην ταχύτερη επίτευξη του Εθνικού Στόχου που είναι η ΘΕΣΜΙΚΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ των Υπόχρεων και ταυτόχρονα η Εθνική επιδίωξη της χώρας.  Μια διαφορετική προσέγγιση, όπως σήμερα εφαρμόζεται οδηγεί στην απίστευτη ΣΤΡΕΥΛΩΣΗ, το ένα ΣΕΔ να εισπράττει μεγάλα μεγέθη Χρηματικής Εισφοράς, χωρίς να καταγράφει τις ποσότητες του αποβλήτου των συμβεβλημένων υπόχρεων που αναλογούν σ’ αυτήν, και το άλλο (ή τα άλλα ΣΕΔ) να συμβάλλουν τα μέγιστα στον Εθνικό Στόχο, καταγράφοντας υπερπολλαπλάσιες ποσότητες αποβλήτου από αυτές που παράγονται από τους συμβεβλημένους με αυτά Υπόχρεους, χωρίς να είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τις δαπάνες που αυτή η επιτυχία δημιουργεί. Η προτεινόμενη διάταξη φαίνεται να αντιμετωπίζει το πρόβλημα. Δεν γίνεται βέβαια αντιληπτό το τι εξυπηρετεί η δέσμευση για «μεταφορά» ποσοτήτων μεταξύ των ΣΕΔ εκτός αν αυτό υιοθετείται ως μία έξυπνη λύση για τη δημιουργία λογιστικών πράξεων και τη νομιμοποίηση οικονομικών συναλλαγών μεταξύ των ΣΕΔ. Σε κάθε περίπτωση αν έτσι έχουν τα πράγματα θα πρέπει να γίνει σαφές ότι οι μεταφερόμενες ποσότητες από το πλεονασματικό στο ελλειμματικό ΣΕΔ συνεχίζουν να προσμετρούνται στους επιτευχθέντες στόχους του πρώτου και έτσι καταγράφονται στις ετήσιες εκθέσεις. Αυτή η συλλογιστική οδηγεί στην υποβολή της παρακάτω πρότασης. Πρόταση παρ. 1: Μετά την φράση«…..υπολογίζονται στο ΣΕΔ που έχει υπερκαλύψει το στόχο του» να μπει η φράση: «Για την αξιολόγηση της λειτουργίας των ΣΕΔ από τον ΕΟΑΝ και την εφαρμογή του άρθρου 5 του παρόντος οι μεταφερόμενες ποσότητες καταγράφονται και προσμετρούνται στο ΣΕΔ που υπερκαλύπτει τον στόχο του και έτσι καταχωρούνται στις ετήσιες εκθέσεις του άρθρου 2»