• Ο κλάδος των επισκευαστών αυτοκινήτων διαχειρίζεται υλικά και απόβλητα που αποτελούν πολύ μεγάλο μέρος των συνολικών αποβλήτων της Χώρας. Από πολύ νωρίς εφαρμόζεται η περιβαλλοντική Νομοθεσία στις εγκαταστάσεις των συνεργείων και σαν κλάδος πρωτοπορεί στην ανακύκλωση. Δεν είναι τυχαίο ότι τα περισσότερα συστήματα εναλλακτικής διαχείρισης αφορούν απόβλητα διερχόμενα από τα συνεργεία επισκευής & συντήρησης οχημάτων. Σαν Σύλλογος θέλουμε να συμμετάσχουμε στην διαβούλευση με παρουσίαση της υφιστάμενης κατάστασης στον κλάδο, αλλά και συγκεκριμένες προτάσεις . ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ A. ΣΗΜΕΡΑ ΜΟΝΟ ΜΕΡΟΣ ΤΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΠΑΡΑΔΙΔΕΤΑΙ ΓΙΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ. B. ΤΑ ΑΠΟΒΛΗΤΑ ΧΩΡΙΖΟΝΤΑΙ “ΠΡΑΚΤΙΚΑ” ΣΕ: 1. ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ Ή ΜΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ 2. ΚΕΡΔΟΦΟΡΑ Ή ΜΗ ΚΕΡΔΟΦΟΡΑ Γ. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ Δ. ΕΝΩ ΕΝΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ ΔΕΣΜΕΥΕΤΑΙ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΙΒΑΡΥΝΕΙ ΤΗΝ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΑ ΑΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΑΠΟΒΛΗΤΑ (ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΔΗΛΑΔΗ ΑΠΟ ΜΙΑΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ), ΚΑΛΕΙΤΑΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΕΩΣ ΚΑΙ 5/ΠΛΑΣΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΕΛΗ Ε. ΜΕΓΑΛΟ ΜΕΡΟΣ ΤΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΔΙΑΤΙΘΕΤΑΙ ΣΕ ΜΗ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΜΕΝΟΥΣ ΣΥΛΛΕΚΤΕΣ ΣΤ. ΟΙ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΠΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΝΤΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΑΠΟΒΛΗΤΑ ΕΚΤΟΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΧΡΕΩΝΟΥΝ ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΑ ΥΨΗΛΑ ΠΟΣΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΑΨΗ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ, ΑΚΟΜΑ ΔΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ ΑΝΑ ΚΙΛΟ ΑΠΟΒΛΗΤΟΥ ΠΟΥ ΠΑΡΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ Ζ. ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΠΑΡΑΒΙΑΖΕΤΑΙ Η ΑΡΧΗ ΤΟΥ «Ο ΡΥΠΑΙΝΩΝ ΠΛΗΡΩΝΕΙ» ΚΑΘΩΣ ΟΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΔΕΝ ΜΕΤΑΚΥΛΕΙΟΥΝ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΣΤΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ ΤΟΥΣ, ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΠΕΡΝΑΕΙ ΣΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΕΞΟΔΑ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ Η. ΥΠΑΡΞΗ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΚΑΝΑΛΙΩΝ ΔΙΟΧΕΤΕΥΣΗΣ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ & ΑΝΑΛΩΣΙΜΩΝ ΣΤΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΟ ΚΟΙΝΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΟΚΕΙΝΤΑΙ ΣΕ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ ΑΠΟΒΛΗΤΑ ΤΟΥ ΣΥΝΕΡΓΕΙΟΥ ΟΧΗΜΑΤΩΝ 130208 * άλλα έλαια μηχανής, κιβωτίου ταχυτήτων και λίπανσης 160601 * μπαταρίες μολύβδου 150110 * συσκευασίες που περιέχουν κατάλοιπα επικινδύνων ουσιών ή έχουν μολυνθεί από αυτές 160107 * φίλτρο λαδιού 160214 απορριπτόμενος ηλεκτρικός- ηλεκτρονικός εξοπλισμός που περιέχει επικίνδυνα συστατικά στοιχεία άλλος από τον αναφερόμενο στα σημεία 16 02 09 έως 16 02 13 160801 εξαντλημένοι καταλύτες που περιέχουν χρυσό, άργυρο, ρήνιο, ράδιο,παλλάδιο,ιρίδιο ή λευκόχρυσο (εκτός από το σημείο 16 08 07) 150202 * απορροφητικά υλικά, υλικά φίλτρων (περιλαμβανομένων των φίλτρων ελαίου που δεν προδιαγράφονται άλλως), υφάσματα σκουπίσματος, προστατευτικός ρουχισμός που έχουν μολυνθεί από επικίνδυνες ουσίες 160110 * εκρηκτικά κατασκευαστικά στοιχεία (π.χ. αερόσακοι) 130111 * συνθετικά υδραυλικά έλαια 160113 * υγρά φρένων 160114 * αντιψυκτικά υγρά που περιέχουν επικίνδυνες ουσίες 080111 * απόβλητα από χρώματα και βερνίκια που περιέχουν οργανικούς διαλύτες ή άλλες επικίνδυνες ουσίες 080117 * απόβλητα από αφαίρεση χρωμάτων ή βερνικιών που περιέχουν οργανικούςδιαλύτες ή άλλες επικίνδυνες ουσίες. 160117 σιδηρούχα μέταλλα 160118 μη σιδηρούχα μέταλλα 160119 πλαστικά 160103 ελαστικά στο τέλος του κύκλου ζωής τους 160112 τακάκια φρένων εκτός εκείνων που περιλαμβάνονται στο σημείο 16 01 11 120121 εξαντλημένα σώματα λείανσης και υλικά λείανσης εκτός εκείνων που περιλαμβάνονται στο σημείο 12 01 20 150101 συσκευασία από χαρτί και χαρτόνι 150102 πλαστική συσκευασία Και πολλά ακόμα σε μικρές ποσοτητες, των οποίων η επικινδυνότητα δεν είναι γνωστή ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΛΥΣΗ 1.ΤΑ ΠΑΡΑΓΟΜΕΝΑ ΑΠΟΒΛΗΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΤΟΛΟ ΤΩΝ 7.500.000 ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΜΕΓΑΛΟ ΜΕΡΟΣ ΤΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΚΑΙ Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΤΟΥΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΕΝΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΕΝΩΣΕΩΝ Ή ΦΟΡΕΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΕΩΝ, ΕΜΠΟΡΩΝ, ΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΙΚΑ ΑΠΟ ΜΙΑ ΠΛΗΘΩΡΑ ΣΥΛΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΙΩΝ. 2. ΕΝΩ ΤΟ ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΟΡΙΖΕΙ ΣΑΦΩΣ ΟΤΙ ΟΙ ΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΑΝΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟΙ ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΠΕΜΒΑΣΗΣ, ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ & ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΩΝ-ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ-ΑΝΑΛΩΣΙΜΩΝ ΕΠΙ ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΠΑΡ’ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΘΕΤΕΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΩΛΗΣΗ ΣΕ ΙΔΙΩΤΕΣ. ΕΤΣΙ ΕΝΩ ΤΑ ΑΠΟΒΛΗΤΑ ΠΟΥ ΔΙΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΝΟΜΙΜΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ, ΠΟΥ ΥΠΟΚΕΙΝΤΑΙ ΣΕ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥΣ ΟΡΟΥΣ, ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΝΤΟΠΙΣΘΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ ΓΙΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ, ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ ΑΠ’ΕΥΘΕΙΑΣ ΣΤΟΝ ΤΕΛΙΚΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΔΕΝ ΕΝΤΟΠΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΣΠΑΝΙΩΣ ΒΡΙΣΚΟΥΝ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ. 3. ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΩΡΟΣ – ΚΟΣΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗΣ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ. ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΤΟ ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΠΟΥ ΑΠΟΦΕΡΟΥΝ ΟΦΕΛΟΣ (ΜΕΤΑΛΛΑ-ΣΥΣΣΩΡΕΥΤΕΣ) ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΩΝ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΚΟΣΤΟΒΟΡΑ ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΜΒΑΣΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΚΟΣΤΟΣ ΑΝΑ ΚΙΛΟ ΑΠΟΒΛΗΤΟΥ ΠΟΥ ΠΑΡΑΔΙΔΟΥΝ ΣΕ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΑΠΟΒΑΙΝΕΙ ΑΡΝΗΤΙΚΟ ΚΑΙ ΞΕΚΙΝΑΕΙ ΑΠΟ 1000€/ΕΤΟΣ. ΕΑΝ ΠΡΟΣΘΕΣΟΥΜΕ ΣΕ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΧΩΡΟ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ (ΚΑΤ’ ΕΛΑΧΙΣΤΟ 7-10τ.μ. ΜΕ ΚΟΣΤΟΣ ΕΝΟΙΚΙΑΣΗΣ 10€/τ.μ./ΜΗΝΑ) ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΕΝΑ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΚΟΣΤΟΣ 1000€/ΕΤΟΣ ΕΑΝ ΣΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΠΡΟΣΘΕΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΡΓΑΤΩΡΕΣ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΤΩΝ ΕΝΤΥΠΩΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ, ΒΙΒΛΙΩΝ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ κτλ ΤΟΤΕ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΕΚΤΟΞΕΥΕΤΑΙ ΓΕΓΟΝΟΣ ΠΟΥ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΓΕΝΝΑΕΙ ΣΚΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΗ ΟΡΘΗ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ 1. ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗ ΤΟΥ ΟΡΙΣΜΟΥ «ΑΠΟΒΛΗΤΑ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΣΥΝΕΡΓΕΙΟΥ». ΤΑ ΠΑΛΑΙΑ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝΑΛΩΣΙΜΑ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ ΑΠΌ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΑΠΟΒΛΗΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ, ΑΛΛΑ ΑΠΟΒΛΗΤΑ ΤΟΥ ΤΕΛΙΚΟΥ ΧΡΗΣΤΗ – ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ ΤΟΥ ΟΧΗΜΑΤΟΣ. 2. ΤΑ ΠΑΡΑΓΟΜΕΝΑ ΑΠΟΒΛΗΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΤΟΛΟ ΤΩΝ 7.500.000 ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΜΕΓΑΛΟ ΜΕΡΟΣ ΤΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΚΑΙ Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΤΟΥΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΕΝΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗΣ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΜΕ ΤΗ ΙΣΟΤΙΜΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΕΝΩΣΕΩΝ Ή ΦΟΡΕΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΕΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ, ΕΜΠΟΡΩΝ, ΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ. 3. ΑΥΣΤΗΡΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΝΟΜΩΝ ΚΑΝΑΛΙΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗΣ ΚΕΡΔΟΦΟΡΩΝ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΜΕ ΕΣΤΙΑΣΗ ΣΤΟΝ ΤΕΛΙΚΟ ΑΠΟΔΕΚΤΗ. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΩΝ ΣΥΣΣΩΡΕΥΤΩΝ ΜΟΛΥΒΔΟΥ-ΟΞΕΩΣ ΟΠΟΥ ΟΙ ΠΑΡΑΝΟΜΟΙ ΣΥΛΛΕΚΤΕΣ ΕΊΝΑΙ ΑΡΚΕΤΕΣ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ, ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΑΔΥΝΑΤΟ ΝΑ ΕΛΕΓΧΘΟΥΝ, ΕΝΏ ΟΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ (ΕΠΑΝΑΚΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΜΟΛΥΒΔΟΥ) ΣΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΚΑΤΑΛΗΓΟΥΝ ΟΙ ΣΥΣΣΩΡΕΥΤΕΣ, ΤΟΣΟ ΜΕΣΩ ΝΟΜΙΜΩΝ ΟΣΟ ΚΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΩΝ ΚΑΝΑΛΙΩΝ, ΕΊΝΑΙ ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΛΕΓΧΘΟΥΝ ΠΟΛΎ ΕΥΚΟΛΑ. 4. ΑΜΕΣΗ ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΝΙΑΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΙΣΑΓΩΓΕΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΩΝ ΥΛΙΚΩΝ, ΠΟΥ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗΣ, ΜΕ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΚΑΤΑΒΟΛΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟΥ ΤΕΛΟΥΣ. ΤΕΤΟΙΑ ΥΛΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ, ΨΥΚΤΙΚΑ ΥΓΡΑ, ΧΡΩΜΑΤΑ & ΔΙΑΛΥΤΕΣ Κ.Α. 5. ΑΠΑΛΛΑΓΗ Ή ΕΛΑΦΡΥΝΣΗ ΤΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΑΠΟ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΕΛΗ, ΚΑΘΩΣ ΩΣ ΠΡΩΤΟΓΕΝΗ ΣΗΜΕΙΑ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΠΑΡΕΧΟΥΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΕΡΓΟ ΣΥΛΛΕΓΟΝΤΑΣ ΤΑ ΑΠΟΒΛΗΤΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΟΥ ΚΟΙΝΟΥ, ΠΑΡΕΧΟΝΤΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΤΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΙΜΟ ΙΔΙΟΚΤΗΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕΡΙΜΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΔΙΑΡΡΟΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΤΩΝ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΩΝ ΕΝΤΥΠΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ-ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ. ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ ΕΞ' ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ Ή ΕΝ ΜΕΡΕΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΡΟΥΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ. 6. ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΟ Π.Δ. 78/88 ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ: -ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ ΓΕΩΡΓΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ -ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ ΜΗΧΑΝΩΝ ΘΑΛΑΣΣΗΣ - ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΟΥΜΕΝΩΝ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΕΤΣΙ ΟΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΥΤΕΣ ΘΑ ΥΠΟΚΕΙΝΤΑΙ ΣΕ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥΣ ΟΡΟΥΣ Ή ΠΡΟΤΥΠΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ, ΚΑΙ ΘΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΤΟ ΝΟΜΙΜΟ ΔΙΚΤΥΟ ΠΡΩΤΟΓΕΝΩΝ ΣΗΜΕΙΩΝ ΣΥΛΛΟΓΗΣ. 7. ΤΑ ΑΝΩΤΕΡΩ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ & ΑΝΑΛΩΣΙΜΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΚΥΚΛΟ ΖΩΗΣ ΤΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ ΩΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΑΠΟΒΛΗΤΑ, ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΕΙΣΑΓΩΓΕΙΣ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΟΥΣ ΜΟΝΟ ΣΕ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΜΕΝΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ Ή ΛΙΠΑΝΤΗΡΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΑΔΕΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΣΤΟΝ ΤΕΛΙΚΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ. ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΟΤΙ Η ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΟΥΤΩΣ Ή ΑΛΛΩΣ ΕΠΙΒΑΛΕΤΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΝΟΜΙΜΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝΤΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ (Π.Δ. 78/88, Ν.1575/85), ΔΙΑΣΦΑΛΙΖΕΤΑΙ ΟΤΙ ΤΟ ΠΑΛΑΙΟ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΟ-ΑΝΑΛΩΣΙΜΟ ΘΑ ΕΠΙΣΤΡΑΦΕΙ ΠΡΟΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ(ΠΡΩΤΟΓΕΝΕΣ ΣΗΜΕΙΟ ΣΥΛΛΟΓΗΣ). ΣΕ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΔΡΟΜΟ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΚΑΙ Η ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΨΥΚΤΙΚΑ ΥΓΡΑ(FREON) ΠΟΥ ΟΡΙΖΕΙ ΟΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΕ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΥΣ ΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΕΣ. ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΩΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ Η ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΑΔΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΟΥ ΠΡΟΥΠΟΘΕΤΕΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΑΔΕΙΑ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ(ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΟΡΘΗΣ ΑΝΑΓΓΕΛΙΑΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ).