• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΙΟΣ' | 29 Ιουνίου 2015, 16:14

    Παράγραφος 1 Στο σημείο αυτό του νόμου θα πρέπει αν γίνει ρητή και σαφής διάκριση των ενεργειακών ελέγχων μεταξύ: 1) κατοικιών και όλων των κτηρίων γενικότερα, ότι : Ενεργειακό έλεγχο εννοούμε την έκδοση ΠΕΑ Ν.4122/2013, ή αλλιώς ενεργειακή επιθεώρηση, και αυτό αφορά την μέθοδο του κτιρίου αναφοράς ή αλλιώς "as build" ή αλλιώς ΤΕΕ-ΚΕΝΑΚ. 2) του τριτογενούς τομέα που υπόκεινται σε συστηματική ενεργειακή διαχείριση και αφορά βιομηχανικές εγκαταστάσεις, ξενοδοχεία, νοσοκομεία, super market, αθλητικά κέντρα και εμπορικά κτίρια οι έλεγχοι των οποίων διεξάγονται σύμφωνα με τις διατάξεις της Δ6/Β/ΥΚ/11038/8.7.1999 (ΦΕΚ1526 Β') και αφορούν την μέθοδο μέτρησης και ελέγχου κατά την τελική χρήση ή αλλιώς "end use". Επισημαίνεται δε ότι στην Δ6/Β/ΥΚ/11038/8.7.1999 (ΦΕΚ1526 Β') δεν είχαν προσδιοριστεί τα προσόντα και ο εξοπλισμός των ενεργειακών ελεγκτών κατά την τελική χρήση, και αυτό ήταν το άλλοθι των κρατικών συμβούλων που θεωρούσαν την αγορά πολύ ανώριμη τόσα χρόνια (16 συναπτά έτη) και εσκεμμένα άφηναν το καθεστώς της αδράνειας να κυβερνά. Παράγραφος 4 ΠΡΟΤΕΙΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ -ΠΡΟΣΘΗΚΕΣ: …………από ανεξάρτητους εξωτερικούς ενεργειακούς ελεγκτές και μόνο, οι οποίοι είναι πιστοποιημένοι με βάση τα προβλεπόμενα στο άρθρο 16. Ρητώς διευκρινίζεται ότι : α) Σε περίπτωση που η μεγάλη επιχείρηση έχει πιστοποιηθεί κατά ISO50001 ο έλεγχος δύναται να γίνεται από πιστοποιημένους εσωτερικούς εμπειρογνώμονες σύμφωνα με το άρθρο 16. Επειδή το ISO50001 επιβάλει ενεργειακούς ελέγχους, αν η επιχείρηση δεν διαθέτει πιστοποιημένους εσωτερικούς εμπειρογνώμονες, επιβάλλεται να καλεί για τον ενεργειακό έλεγχο ανεξάρτητους εξωτερικούς ενεργειακούς ελεγκτές. β) Σε περίπτωση που η μεγάλη επιχείρηση έχει πιστοποιηθεί κατά ISO14001, ο ενεργειακός έλεγχος είναι υποχρεωτικός και δύναται για λόγους ελαχιστοποίησης τους κόστους του ελέγχου, να γίνεται μόνο από ανεξάρτητο εξωτερικό ελεγκτή, σε συνεργασία με εσωτερικούς εμπειρογνώμονες εφόσον αυτοί είναι πιστοποιημένοι για τα προσόντα τους σύμφωνα με το άρθρο 16. Την τελική ευθύνη στην περίπτωση αυτή την έχει ο ανεξάρτητος εξωτερικός ελεγκτής. γ) Σε περίπτωση που η μεγάλη επιχείρηση δεν διαθέτει πιστοποιημένο σύστημα ενεργειακής διαχείρισης, ο ενεργειακός έλεγχος είναι υποχρεωτικός και δύναται για λόγους ελαχιστοποίησης τους κόστους του ελέγχου, να γίνεται μόνο από ανεξάρτητο εξωτερικό ελεγκτή, σε συνεργασία με εσωτερικούς εμπειρογνώμονες, εφόσον αυτοί είναι πιστοποιημένοι για τα προσόντα τους σύμφωνα με το άρθρο 16. Την τελική ευθύνη στην περίπτωση αυτή την έχει ο ανεξάρτητος εξωτερικός ελεγκτής. Το ίδιο ισχύει και σε περίπτωση προαιρετικού ενεργειακού ελέγχου σε ΜΜΕ. {ΣΧΟΛΙΟ: Πως είναι δυνατό να αφήνεται ανοικτό από το νόμο το ενδεχόμενο να γίνονται έλεγχοι από εσωτερικούς εμπειρογνώμονες? ΕΔΩ ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ Η ΒΑΣΙΚΗ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΟΥ ΜΕΤΑΞΥ ΕΛΕΓΚΤΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΟΥ!!!!! Άλλωστε στην παράγραφο 25 των λαμβανομένων υπόψη της οδηγίας διευκρινίζεται σαφώς το εν λόγω ασυμβίβαστο. Ομοίως οι λέξεις «ή/και διαπιστευμένοι» πρέπει να φύγει από το κείμενο, γιατί έτσι επίσης ΚΑΤΑΣΤΡΑΤΗΓΕΙΤΑΙ ΤΟ ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΟ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΠΙΣΤΕΥΜΕΝΟΙ ΝΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΟΥΝ ΠΡΟΣΟΝΤΑ, ΜΕ ΤΟ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΤΟΥΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΥΣ ΕΛΕΓΧΟΥΣ. Οι διαπιστευμένοι φορείς δύναται να πιστοποιούν είτε προσόντα ενεργειακών ελεγκτών, είτε συστήματα ενεργειακής και περιβαλλοντικής διαχείρισης και μόνο, ήτοι ISO50001 ή ISO140001} Παράγραφος 5,8,9 & 14 Δεν διευκρινίζεται το «πότε»?, δεδομένου ότι οι προθεσμίες ήδη έχουν εκπνεύσει (ίσως και σκόπιμα) προ πολλού ιδιαίτερα με ευθύνη των προηγούμενων κυβερνήσεων. Παράγραφος 10 ΠΡΟΤΕΙΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ - ΠΡΟΣΘΗΚΕΣ: ………. δεν είναι ΜΜΕ, αλλά και οι ΜΜΕ που βρίσκονται στην λίστα την υπόχρεων επιχειρήσεων στο σύστημα εμπορίας ρύπων, ή διαθέτουν θερμική ισχύ μεγαλύτερη τοων 20ΜW, υποχρεούνται ………. {ΣΧΟΛΙΟ: Έχει διαπιστωθεί ότι σε πολλές από τις επιχειρήσεις που βρίσκονται στο σύστημα εμπορίας ρύπων δεν είναι μεγάλες με τη στενή έννοια του ευρωπαϊκού όρου, και άρα εξαιρούνται με τον τρόπο αυτό από τον υποχρεωτικό ενεργειακό έλεγχο. Αυτό είναι περιβαλλοντικά παράδοξο, γιατί με την στενή έννοια του όρου ΜΜΕ στις ευρωπαϊκές χώρες με πληθυσμούς άνω των 30εκατομμυρίων ανθρώπων αυτή η περίπτωση δεν υπάρχει. Τι γίνεται όμως στις χώρες με μικρούς πληθυσμούς όπως ή Ελλάδα? Έτσι οι μεγάλες επιχειρήσεις στην Ελλάδα είναι πλέον λιγότερες από 200, και άρα αντιπροσωπεύουν περίπου 0,05% των Ελληνικών επιχειρήσεων, ενώ αντίστοιχα για την Γερμανία ισχύει το 0,18% (σε ποσοστό 3,5 φορές περισσότερες από τις ελληνικές) και άρα το προσδόκιμο από την εφαρμογή της οδηγίας με τον όρο Προκρούστη «των μεγάλων επιχειρήσεων» είναι για την Ελλάδα 3,5 φορές μικρότερο. Επίσης υπάρχουν εταιρείες που προσλαμβάνουν εποχικά πολύ περισσότερους από 250 εργαζόμενους και είναι αιχμιακοί καταναλωτές με κατανάλωση περισσότερη από 10GWh/έτος, αλλά επίσης δεν λογίζονται ως μεγάλες επιχειρήσεις. Τι θα γίνει με αυτές? } Παράγραφος 11 ΠΡΟΤΕΙΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ - ΠΡΟΣΘΗΚΕΣ: ....ενεργειακής διαχείρισης ή/και περιβαλλοντικής διαχείρισης, εφόσον αυτό περιέχει ενεργειακούς ελέγχους πιστοποιημένο από..... ΣΧΟΛΙΟ : Η Προσθήκη-αλλαγή προτείνεται προς αποφυγή της ασάφειας για όσους έχουν συστήματα ISO14001 και είναι σύμφωνη με την ρητή διατύπωση της παραγράφου 24 των λαμβανομένων υπόψη στον πρόλογό της Οδηγίας ΕΕ/27/2012.