• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ (ΕΣΕΔ)' | 19 Ιανουαρίου 2010, 14:55

    Η Εταιρεία Συστημάτων Εναλλακτικής Διαχείρισης (ΕΣΕΔ) αποτελεί το σύνδεσμο των εγκεκριμένων συστημάτων εναλλακτικής διαχείρισης και συγκεκριμένα συμμετέχουν οι εξής: - ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΑΕ (ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές) - ΑΦΗΣ ΑΕ (φορητές ηλεκτρικές στήλες) - ΕΔΟΕ Αστική Εταιρεία (οχήματα κύκλου τέλους ζωής) - ECOELASTIKA ΑΕ (ελαστικά) - ΕΕΑΑ ΑΕ (συσκευασίες) - ΕΛΤΕΠΕ ΑΕ (λιπαντικά) - ΚΕΠΕΔ ΑΕ (συσκευασίες λιπαντικών) - ΣΥΔΕΣΥΣ ΑΕ (συσσωρευτές) Γενικό Σχόλιο επί της αρχής Κρίνουμε ότι η ορθή πορεία τροποποίησης του Ν.2939/01 σήμερα θα ήταν προς την κατεύθυνση της κατάργησης του ΕΟΕΔΣΑΠ. Οι αρμοδιότητες του οργανισμού θα μπορούσαν άριστα να ασκηθούν από π.χ. μια κατάλληλα στελεχωμένη Διεύθυνση Εναλλακτικής Διαχείρισης, κάτω από τη Γενική Γραμματεία Περιβάλλοντος. Στην άποψη αυτή συνηγορούν: • Ύπαρξη (νέου) Υπουργείου Περιβάλλοντος με στόχο, κατά γενική oμολο- γία να δοθεί ιδιαίτερο βάρος στα θέματα περιβάλλοντος. • Επτά έτη επιτυχημένης λειτουργίας των Συστημάτων με σημαντικά επιτεύγματα. Και αυτά έγιναν ενώ μέχρι σήμερα ο ΕΟΕΔΣΑΠ έχει τυπικά συσταθεί, αλλά δεν έχει λειτουργήσει (και βεβαίως δεν έχει στελεχωθεί). • Στην ευρωπαϊκή πρακτική δεν υπάρχει οργανισμός με τα χαρακτηριστικά του ΕΟΔΣΑΠ. Η αρχή που κατά κανόνα επιβλέπει την εναλλακτική διαχείριση στις χώρες της ΕΕ είναι το Υπουργείο ή η Υπηρεσία Περιβάλλοντος. • Τέλος η οικονομική κατάσταση της χώρας μας επιβάλλει ακόμα πιο επιτακτικά αποτελεσματικές λύσεις με το μικρότερο δυνατό κόστος για την ελληνική κοινωνία. Η λειτουργία ενός νέου δημόσιου οργανισμού δε συνάδει με την ανάγκη αυτή, πολύ περισσότερο με τις προβλέψεις που περιλαμβάνει το αναρτημένο σχέδιο. • Κατά την άποψή μας χρειάζεται να τροποποιηθεί και το άρθρο 7 «Οργανικές Θέσεις» του Π.Δ. 170 ΦΕΚ 228 7-11-2008 περί «Οργανισμού υπηρεσιών και προσωπικού του Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και Άλλων Προϊόντων (ΕΟΕΔΣΑΠ)». Οι 30 θέσεις που το συγκεκριμένο Π.Δ. προβλέπει για τον ΕΟΕΔΣΑΠ κρίνονται υπερβολικές και προτείνεται να περιοριστούν στις απολύτως αναγκαίες που εκτιμώνται σε 10. Τούτων λεχθέντων, σημειώνουμε τα θετικά του Νομοσχεδίου: • Ορθολογική πρόβλεψη για χρέωση των υπηρεσιών ΧΥΤΑ αναλογικά με τις ποσότητες (στην ουσία κίνητρο στους Δήμους για ανακύκλωση). • Αποσαφήνιση του μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα των Συστημάτων. • Διευκόλυνση έκδοσης ΠΕΔ Στη συνέχεια διατυπώνουμε σκέψεις και προτάσεις επί των άρθρων.