• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ (ΕΣΕΔ)' | 19 Ιανουαρίου 2010, 14:55

    Παράγραφος 1 ------------ … Πριν το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 3, στοιχείο θ προστίθενται τα ακόλουθα εδάφια: « - στα οικονομικά στοιχεία της λειτουργίας των συστημάτων εναλλακτικής διαχείρισης, - στα τεχνικά στοιχεία και κάθε άλλο στοιχείο αναφορικά με τη λειτουργία των συστημάτων εναλλακτικής διαχείρισης, καθώς και » ΣΧΟΛΙΟ: Η πρόβλεψη είναι γενική και ασαφής και είναι σχεδόν βέβαιο ότι η εφαρμογή της θα προκαλέσει προβλήματα. Πρέπει να ληφθεί υπόψη η επταετής εμπειρία από τη λειτουργία των Συστημάτων και την εποπτεία τους από το ΓΕΔΣΑΠ. Συγκεκριμένα: • Επί επτά έτη η συνεργασία των Συστημάτων με τις αρμόδιες αρχές ήταν άριστη και η ροή των ουσιαστικών πληροφοριών και στοιχείων από τα Συστήματα στο ΥΠΕΚΑ συνεχής. • Τα Συστήματα υποβάλλουν Ετήσια Απολογιστική Έκθεση στις αρμόδιες αρχές, στην οποία περιλαμβάνονται τα οικονομικά στοιχεία. • Τα έσοδα των Συστημάτων προέρχονται αποκλειστικά από τις εισφορές των υπόχρεων οι οποίες καθορίζονται με αποφάσεις του ΥΠΕΚΑ. • Κάθε τρία έτη για τη χορήγηση ΠΕΔ προβλέπεται (και έχει ήδη γίνει) αναλυτικός έλεγχος των Συστημάτων. • Σε τελική ανάλυση ο ΕΟΕΔΣΑΠ, όπως προβλέπει ο Νόμος, μπορεί να επιβάλει πρόσθετα μέτρα στη δράση των Συστημάτων,ακόμα και να ανακαλέσει την άδειά τους. • Η πανευρωπαϊκή αρχή στην οποία βασίζεται η έννοια και δράση των Συστημάτων είναι ότι οι υπόχρεοι (δηλαδή οι εταιρείες που έχουν την υποχρέωση να χρηματοδοτούν την ανακύκλωση) συστήνουν τα συστήματα ακριβώς για να έχουν κύριο μέλημα την αποτελεσματική διαχείριση των πόρων που οι ίδιοι συγκεντρώνουν. • Ας μη μας διαφεύγει το γεγονός ότι τα Συστήματα λειτουργούν με βάση το νομικό πλαίσιο ανάλογα με το είδος του νομικού προσώπου και έχουν Διοικητικά Συμβούλια που έχουν τις εκ του νόμου ευθύνες τους. Προτείνεται να απαλειφθεί η πρόβλεψη. Το Δ.Σ. του ΕΟΕΔΣΑΠ μπορεί να αναθεωρήσει το εγκεκριμένο από τις αρμόδιες αρχές περιεχόμενο των εκθέσεων των Συστημάτων και να συμπεριλάβει επιπλέον στοιχεία. Παράγραφος 4 ------------ Η παράγραφος 6 αντικαθίσταται ως εξής: «Οι αποδοχές του Γενικού Διευθυντή και του προσωπικού του Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π., πλην αυτού που υπηρετεί στον Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π με απόσπαση, καθορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής. {ΑΠΑΛΟΙΦΗ: Με ίδια απόφαση… …της αμοιβής αυτής.} ΣΧΟΛΙΟ: Δε μπορεί να γίνει αποδεκτό να θεσπίζονται επιπλέον επιβαρύνσεις (βλ. επιπλέον εισφορά 3%, παράγραφος 7) και ταυτόχρονα να αποκτούν δικαίωμα «διανομής» των πόρων αυτών οι υπάλληλοι του νέου οργανισμού. Στο προσωπικό του Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π καταβάλλονται εκτός έδρας αποζημιώσεις και οδοιπορικά έξοδα, σύμφωνα με τις διατάξεις του Νόμου 2685/2000 ή τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις. {ΑΠΑΛΟΙΦΗ: Oι υπάλληλοι… …βαρύνουν τον Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π».} ΣΧΟΛΙΟ: Να ισχύσουν οι γενικές διατάξεις περί απόσπασης, μετάταξης ή πρόσληψης. Παράγραφος 5 ------------ {ΑΠΑΛΟΙΦΗ: Η διάρκεια της απόσπασης… … του Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π. } ΣΧΟΛΙΟ: Να ισχύσουν οι γενικές διατάξεις περί απόσπασης, μετάταξης ή πρόσληψης. Παράγραφος 6 Εδάφιο ια) ----------------------- ΣΧΟΛΙΟ: Η Εταιρεία Συστημάτων Εναλλακτικής Διαχείρισης κρίνει ότι οποιαδήποτε επιπλέον εισφορά προς τον ΕΟΕΔΣΑΠ επιβαρύνει άσκοπα το κόστος της ανακύκλωσης, το οποίο τελικά επωμίζεται η ελληνική κοινωνία. Εδάφιο ιβ) ---------- ΣΧΟΛΙΟ: Σχολιάστηκε ήδη στο άρθρο 2 Παράγραφος 7 ------------ ΣΧΟΛΙΟ: Κατά την άποψή μας δε χρειάζεται η λειτουργία του ΕΟΕΔΣΑΠ. Σε κάθε περίπτωση όμως δεν είναι αποδεκτό να στελεχώνεται ένας νέος δημόσιος οργανισμός και ταυτόχρονα να διατηρείται η ειδική υπηρεσία στο ΥΠΕΚΑ.