Άρθρο 7

Το άρθρο 24 του Ν.2939/01 τροποποιείται ως ακολούθως:

1. Η παράγραφος 3.η. αντικαθίσταται ως εξής:

«η) Εκπονεί ή αναθέτει μελέτες και χρηματοδοτεί έρευνες που εξυπηρετούν το σκοπό του. Ειδικότερα για την ανάθεση μελετών ισχύουν οι διατάξεις του Νόμου 3316/05 όπως εκάστοτε ισχύουν».

2. Πριν το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 3, στοιχείο θ προστίθενται τα ακόλουθα εδάφια:

« – στα οικονομικά στοιχεία της λειτουργίας των συστημάτων εναλλακτικής διαχείρισης,

o στα τεχνικά στοιχεία και κάθε άλλο στοιχείο αναφορικά με τη λειτουργία των συστημάτων εναλλακτικής διαχείρισης, καθώς και »

3. Το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 4 αντικαθίσταται ως εξής:

«Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π. συγκροτείται από εκπροσώπους του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, αιρετούς εκπροσώπους των Ο.Τ.Α., εκπροσώπους συλλογικών φορέων, περιβαλλοντικών οργανώσεων και οργανώσεων των καταναλωτών. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής ορίζεται η αποζημίωση των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου.»

4. Η παράγραφος 6 αντικαθίσταται ως εξής:

«Οι αποδοχές του Γενικού Διευθυντή και του προσωπικού του Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π., πλην αυτού που υπηρετεί στον Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π με απόσπαση, καθορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής. Με ίδια απόφαση καθορίζεται ειδική πρόσθετη αμοιβή για το προσωπικό του Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π, καθώς και οι όροι χορήγησης της αμοιβής αυτής. Στο προσωπικό του Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π καταβάλλονται εκτός έδρας αποζημιώσεις και οδοιπορικά έξοδα, σύμφωνα με τις διατάξεις του Νόμου 2685/2000 ή τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις. Oι υπάλληλοι που αποσπώνται στον ΕΟΕΔΣΑΠ από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και τους άλλους φορείς του δημόσιου τομέα δικαιούνται τις αποδοχές και γενικά τις κάθε φύσεως απολαβές που θα ελάμβαναν εάν παρέμεναν στην οργανική τους θέση, καθώς και την ειδική πρόσθετη αμοιβή του δεύτερου εδαφίου της παραγράφου αυτής, το σύνολο δε των απολαβών και αμοιβών αυτών βαρύνουν τον Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π».

5. Τα δύο τελευταία εδάφια της παραγράφου 7, αντικαθίσταται ως εξής:

«Οι θέσεις του προσωπικού του Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π είναι δυνατόν να καλύπτονται και με απόσπαση, μετάταξη ή μεταφορά προσωπικού που υπηρετεί με κάθε είδους σχέση εργασίας στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και σε άλλους φορείς του δημόσιου τομέα, όπως αυτός επανοριοθετήθηκε με το άρθρο 51 του ν.1892/1990, όπως τούτο εκάστοτε ισχύει, μετά από απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και του αρμόδιου υπουργού. Κατά τα λοιπά η διαδικασία απόσπασης, μετάταξης ή μεταφοράς του προσωπικού καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κατά παρέκκλιση από τις κείμενες γενικές και ειδικές διατάξεις, χωρίς να απαιτείται γνώμη υπηρεσιακού ή άλλου συμβουλίου της υπηρεσίας από την οποία αποσπάται, μετατάσσεται ή μεταφέρεται ο υπάλληλος.

Η διάρκεια της απόσπασης των υπαλλήλων που προέρχονται από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και από άλλους φορείς του δημόσιου τομέα μπορεί να ορίζεται μέχρι τρία (3) έτη και δύναται να παρατείνεται χωρίς περιορισμό με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και του αρμόδιου Υπουργού, ύστερα από σχετική αίτηση του υπαλλήλου και με σύμφωνη γνώμη του Διοικητικού Συμβουλίου του Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π. Η σχέση εργασίας των υπαλλήλων με σχέση δημοσίου δικαίου που μετατάσσονται ή μεταφέρονται στον Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π. κατά τα ανωτέρω δεν λύεται παρά μόνο για τους ίδιους λόγους που λύεται η υπαλληλική σχέση των δημοσίων υπαλλήλων. Σε περίπτωση διάλυσης του Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π., το προσωπικό που προέρχεται από απόσπαση, μετάταξη ή μεταφορά επανέρχεται αυτοδικαίως στον φορέα προέλευσης του, με πλήρη αναγνώριση της προϋπηρεσίας του στον Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π. Ο Κανονισμός προσωπικού του Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π. καταρτίζεται από το ΔΣ του Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π. και εγκρίνεται με απόφαση Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής»

6. Μετά τη διάταξη με στοιχείο ι της παραγράφου 8 προστίθενται οι ακόλουθες διατάξεις με στοιχεία:

«ια. Ποσοστό 3% επί των ετησίων χρηματικών εισφορών του προηγούμενου έτους που καταβάλλουν οι υπόχρεοι προς τα συλλογικά συστήματα εναλλακτικής διαχείρισης αποβλήτων συσκευασιών και άλλων προϊόντων το οποίο σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να είναι κατώτερο των ,

1. 20.000 ευρώ όταν το πεδίο εφαρμογής του συστήματος καλύπτει περισσότερες της μίας περιφέρειες
2. 5.000 ευρώ όταν το πεδίο εφαρμογής του συστήματος περιορίζεται εντός μιας περιφέρειας

Το πιο πάνω ποσό, αποδίδεται στον Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π. σε δύο ισόποσες δόσεις καταβλητέες το πρώτο 10ήμερο του κάθε ημερολογιακού εξαμήνου και μπορεί να αυξομειώνεται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής μετά από εισήγηση του Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π.

ιβ. το ποσό που τυχόν απομένει σε περίπτωση ανάκλησης της έγκρισης ενός συστήματος από τον Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π. ή στην περίπτωση λύσης του νομικού προσώπου ενός συστήματος, μετά την εξόφληση των οφειλών του προς τρίτους»

7. Το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 11.2. αντικαθίσταται ως ακολούθως:

«Για τη στελέχωση του Γραφείου Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών /άλλων προϊόντων συνιστώνται μία (1) θέση του κλάδου ΤΕ διοικητικού – λογιστικού και τέσσερις (4) θέσεις του κλάδου ΠΕ σε επιστημονικά πεδία συναφή προς τα θέματα που ρυθμίζει ο παρών Νόμος.

8. Μετά την παράγραφο 12 προστίθεται παράγραφοs 13 με το ακόλουθο περιεχόμενο:

«Συνιστάται επιτροπή, η οποία απαρτίζεται από τρεις εκπροσώπους του Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π. και από ένα εκπρόσωπο κάθε εγκεκριμένου συστήματος εναλλακτικής διαχείρισης, Τα μέλη της επιτροπής ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής μετά από αντίστοιχη υπόδειξη του Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π. και των ως άνω συστημάτων. Η επιτροπή μελετά θέματα εναλλακτικής διαχείρισης συσκευασιών και άλλων προϊόντων και υποβάλλει στον Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π. σχετικές προτάσεις για την αποτελεσματικότερη εφαρμογή της εναλλακτικής διαχείρισης Στα μέλη της επιτροπής δεν καταβάλλεται καμία αποζημίωση.».

  • Σχόλιο

    Το Δίκτυο εκπροσωπεί τους Φορείς Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦοΔιΣΑ), δηλαδή τους Φορείς της πρωτοβάθμιας αυτοδιοίκησης που καλούνται να εξειδικεύσουν και να υλοποιήσουν τον Εθνικό και Περιφερειακό Σχεδιασμό Διαχείρισης των αστικών στερεών αποβλήτων, σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στο άρθρο 30 του ν3536/07 και την ΚΥΑ 50910/2727/03 (ΦΕΚ 1909 Β’/22-12-03). Οι ΦοΔιΣΑ σε συνεργασία με τα Συλλογικά Συστήματα, καλούνται να υλοποιήσουν και υλοποιούν ήδη, την ανακύκλωση των υλικών συσκευασίας και των άλλων προϊόντων. Εκπροσωπούν σήμερα 45 Φορείς σε όλη την έκταση της χώρας και εξυπηρετούν πάνω από 4.000.000 κατοίκους.

    Πρόταση

    Προτείνουμε τη συμμετοχή ενός (1) εκπροσώπου του Δικτύου των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (Δίκτυο ΦοΔιΣΑ) στην Επιτροπή της παρ. 8 του Άρθρου 7.

  • Ελληνικός Υαλουργικός Σύνδεσμος (ΕΥΣ)
    Προτάσεις επί της προτεινόμενης τροποποίησης του ν. 2939/01

    Άρθρο 7 παρ.3 (τροποποίηση του άρθρου 24ν2939/2001)

    Διαφωνούμε με τη ρύθμιση για την συγκρότηση του ΔΣ του ΕΟΕΔΣΑΠ χωρίς τη συμμετοχή εκπροσώπων των συστημάτων και των παραγωγικών τάξεων.

    Πρόταση
    Θα πρέπει να συμμετέχουν και εκπρόσωποι των εγκεκριμένων συστημάτων εναλλακτικής διαχείρισης και συλλόγων των παραγωγικών τάξεων..
    Δεν είναι λογικό να ζητάται η χρηματοδότηση του ΕΟΕΔΣΑΠ από τις παραγωγικές τάξεις, δια μέσου των συστημάτων, και ταυτόχρονα να μην συμμετέχουν στο Διοικητικό Συμβούλιο.

    Άρθρο 7 παρ. 6 (τροποποίηση του άρθρου 24ν2939/2001)

    Δεν συμφωνούμε επί της αρχής για την χρηματοδότηση του ΕΟΕΔΣΑΠ από τις παραγωγικές τάξεις (δια μέσου των συστημάτων).
    Σχόλια
    Οι υπόχρεοι φορείς καταβάλλουν εισφορές οι οποίες προορίζονται για την ανάκτηση και αξιοποίηση των υλικών συσκευασίας και άλλων προϊόντων και όχι για την χρηματοδότηση του επιπλέον κόστους λειτουργίας του ΕΟΕΔΣΑΠ, γεγονός που αντίκειται της αρχής για αποτελεσματικότερες λύσεις στην ανακύκλωση των συσκευασιών και άλλων προϊόντων με το μικρότερο δυνατό κόστος.

    Άρθρο 7 παρ. 8 (τροποποίηση του άρθρου 24ν2939/2001)

    Η προτεινόμενη επιτροπή δεν έχει καμία ουσιαστική λειτουργία και πιστεύουμε ότι θα δημιουργήσει επιπλέον ζητήματα παρά θα δώσει λύσεις.

    Κατά την άποψή μας χρειάζεται να τροποποιηθεί και το άρθρο 7 «Οργανικές Θέσεις» του Π.Δ. 170 ΦΕΚ 228 7-11-2008 περί «Οργανισμού υπηρεσιών και προσωπικού του Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και Άλλων Προϊόντων (ΕΟΕΔΣΑΠ)».
    Οι 30 θέσεις που το συγκεκριμένο Π.Δ. προβλέπει για τον ΕΟΕΔΣΑΠ κρίνονται υπερβολικές και προτείνεται να περιοριστούν στις απολύτως αναγκαίες.

    Με εκτίμηση
    Για τον ΕΥΣ

    Ο Γ. Γραμματέας
    Δρ. Νικόλαος Παπαδόπουλoς

  • Άρθρο 7.6
    Η Νομοθετική δομή της χρηματοδότησης του ΕΟΕΔΣΑΠ από τις ετήσιες χρηματικές εισφορές των υποχρεών των συστημάτων είναι παράνομη και αντισυνταγματική. Διότι, όπως είναι διατυπωμένο το νομοσχέδιο, μεταφέρονται από το πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ στον ΕΟΕΔΣΑΠ, όχι μόνο οι αρμοδιότητες ελέγχου φακέλων και χορηγήσεων/ανακλήσεων ΠΕΔ, αλλά και το προσωπικό, δηλαδή οι δημόσιοι υπάλληλοι που θα πλαισιώσουν τον ΕΟΕΔΣΑΠ και μάλιστα, με τις αποδοχές που λαμβάνουν ήδη από το Δημόσιο, στις θέσεις που υπηρετούν. Προβλέπεται δε και μετάταξη και άλλων δημοσίων υπαλλήλων, για την ίδια αιτία.
    Και, ασφαλώς, στον ΕΟΕΔΣΑΠ θα καταβάλλονται και τα πάγια τέλη για τη λήψη/ανανέωση αδειών λειτουργίας των συστημάτων, που καταβάλλονται μέχρι τώρα στο Δημόσιο. Όλα αυτά συνηγορούν στο ότι ουσιαστικά μεταφέρονται στον ΕΟΕΔΣΑΠ λειτουργίες υπηρεσιών του Υπουργείου, για τη λειτουργία των οποίων, όπως και όλων των υπηρεσιών όλων των Υπουργείων, καταβάλλονται οι άμεσοι φόροι από φυσικά και νομικά πρόσωπα και συνεπώς επιβαρύνεται για τη λειτουργία τους ο προϋπολογισμός του Κράτους. Είναι, επομένως και κατά τη γνώμη μας, παράνομη και αντισυνταγματική η πρόσθετη αυτή ειδική οικονομική επιβάρυνση του παρόντος άρθρου του νομοσχεδίου και για τους ανωτέρω λόγους και για ένα πρόσθετο λόγο, ότι δηλαδή δεν καθίσταται καν γνωστό στους υπόχρεους το συνολικό κόστος που καλούνται να καλύψουν, αλλά γι’ αυτό θα κρίνει αυθαιρέτως εκάστοτε η Κυβέρνηση με ΚΥΑ. Δεν καλούνται, επομένως, οι υπόχρεοι να καταβάλλουν ποσά σύμφωνα με την αρχή της αναλογικότητας και οι εισφορές τους στερούνται δίκαιου ανταποδοτικού χαρακτήρα. Θα μπορούσε κάλλιστα, δηλαδή, όλες οι λειτουργίες του ΕΟΕΔΣΑΠ να εκτελούνται από τις υπηρεσίες του αρμόδιου Υπουργείου και μόνο, η δε λειτουργία του δεν είναι τίποτε άλλο παρά επέκταση των δημόσιων αυτών υπηρεσιών.
    Επιπρόσθετα η εξαίρεση των ατομικών συστημάτων από την υποχρέωση της καταβολής της εισφοράς υπέρ ΕΟΕΔΣΑΠ, αγγίζει τα όρια διακριτικής μεταχείρισης εφόσον και για αυτά τα συστήματα ο οργανισμός θα κληθεί να ασκήσει ελεγκτικό έργο. Γιατί λοιπόν θα πρέπει τα συλλογικά συστήματα και μόνο, (ανεξάρτητα της μορφής τους ή του ύψους των εσόδων τα οποία έχουν), να καλύψουν διαχειριστικά κόστη του ΕΟΕΔΣΑΠ υπέρ ατομικών συστημάτων τα οποία ίσως να έχουν πολλαπλάσια έσοδα.

    Άρθρο 7.8
    Μολονότι η σύσταση της εν λόγω επιτροπής θα είναι χρήσιμη γενικότερα, θα πρέπει να διευκρινιστεί ο τρόπος λειτουργίας της. Επί παραδείγματι ποιος προεδρεύει, από ποίον συγκαλείται, η συχνότητα σύγκλησης της, καθώς και πόσο δεσμευτικές θα είναι οι αποφάσεις της επιτροπής για τον ΕΟΕΔΣΑΠ.
    Σε διαφορετική περίπτωση, η επιτροπή θα παραμείνει μόνο στα «χαρτιά» χωρίς πραγματικό σκοπό και ουσία.
    Εκ μέρους του ΔΣ της ΕΔΟΕ
    Δρ Επ.Βοναζούντας
    Γενικός Διευθυντής

  • 21 Ιανουαρίου 2010, 21:34 | Ανδρέας Λουκάτος, Μελετητής – Σύμβουλος περιβάλλοντος

    Είναι πολύ θετικό το ότι περιορίζεται ο αριθμός των μελών του ΔΣ, το οποίο έτσι μπορεί να αποκτήσει πιο επιχειρησιακό χαρακτήρα. Ωστόσο θα ήταν λογικότερο και χρησιμότερο να συμμετέχει στο ΔΣ εκπρόσωπος των ΣΕΔΑ. Έτσι διασφαλίζεται αρτιότερη εκπροσώπηση των βασικών κοινωνικών εταίρων που εμπλέκονται στην ανακύκλωση. Για να μην διευρυνθεί το ΔΣ προτείνεται να συμμετέχει εκπρόσωπος των ΣΕΔΑ αντί του εκπροσώπου του Εθνικού Συμβουλίου Καταναλωτών και Αγοράς.

  • 21 Ιανουαρίου 2010, 21:39 | Ανδρέας Λουκάτος, Μελετητής – Σύμβουλος περιβάλλοντος

    Δεν πρέπει να υπάρχει ειδική πρόσθετη αμοιβή για το προσωπικό του ΕΟΕΔΣΑΠ, ιδιαίτερα μάλιστα στην δύσκολη οικονομική περίοδο. Η διάταξη αυτή πρέπει να απαληφθεί.
    Επίσης η αποζημίωση των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου πρέπει να είναι συμβολική και να αφορά αποκλειστικά στα έξοδα παράστασης και τυχόν μετακίνησης.

  • Άρθρο 7[ τροπ. Αρθρ. 24]

    Η ίδρυση και λειτουργία του ΕΟΕΔΣΑΠ θεσπίστηκε με το Π.Δ. 99/ 2008. Ήδη σήμερα με την ίδρυση και λειτουργία αυτόνομου Υπουργείου Περιβάλλοντος, η παράλληλη λειτουργία Οργανισμού, συνεπάγεται αφενός μεν αυξημένο κόστος για τον Έλληνα καταναλωτή, αφετέρου υπάρχει ο κίνδυνος έκδοσης αντιφατικών αποφάσεων και η σύγκρουση αρμοδιοτήτων. Η πρόταση μας είναι ότι παρέλκει η ίδρυση και λειτουργία του Οργανισμού αυτού. Το Γραφείο Εναλλακτικής Διαχείρισης μπορεί να στελεχωθεί κατά ανάλογο τρόπο με το απαραίτητο επιστημονικό προσωπικό, και να λειτουργήσει άψογα την εναλλακτική διαχείριση υπό την εποπτεία και τον έλεγχο της Πολιτείας.

    Σε κάθε περίπτωση η παρακράτηση ποσοστού 3% υπέρ του ΕΟΕΔΣΑΠ κρίνεται υπερβολική, όπως αντίστοιχα και η ειδική πρόσθετη αμοιβή η οποία θα χορηγείται στους υπαλλήλους, κρίνεται καταχρηστική, γιατί προέρχεται και επιβαρύνει ανεπίτρεπτα τον Έλληνα καταναλωτή, δεδομένου ότι προέρχεται από την χρηματική εισφορά, η οποία «μετακυλίεται» στον καταναλωτή.
    Συνεπώς είναι αρκετή η απόδοση ποσοστού 1% επί των ετήσιων χρηματικών εισφορών και προτείνουμε όπως :

    α] Τα συστήματα έχουν δικαίωμα αναγραφής στα παραστατικά που εκδίδουν προς τους υπόχρεους διαχειριστές της ενδεικτικής περιγραφής «Το παρόν παραστατικό επιβαρύνεται με τέλος 1% υπέρ ΕΟΕΔΣΑΠ σύμφωνα με το νόμο …».
    β] Τυχόν αναγκαίες μελέτες για τους σκοπούς του ΕΟΕΔΣΑΠ μπορούν να εκπονούνται από τα αντίστοιχα συστήματα, κατόπιν σχετικού αιτήματος.
    γ] Για την λειτουργία του Οργανισμού πρέπει να καταρτίζεται ετήσιος προϋπολογισμός που θα εγκρίνεται από το Δ.Σ. του. Αντίστοιχα με την επιβολή αυτού της εισφοράς, οι προϋπολογισμού των Συστημάτων θα χρειασθεί να αναθεωρηθούν.

  • Το άρθρο 24 του Ν.2939/01 τροποποιείται ως ακολούθως:
    1. Το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 4 αντικαθίσταται ως εξής:
    «Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π. συγκροτείται από εκπροσώπους του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, αιρετούς εκπροσώπους των Ο.Τ.Α., εκπροσώπους συλλογικών φορέων, περιβαλλοντικών οργανώσεων και οργανώσεων των καταναλωτών
    {προτείνεται η προσθήκη « ΚΑΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΤΩΝ ΕΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ}. \

    2. Μετά τη διάταξη με στοιχείο ι της παραγράφου 8 προστίθενται οι ακόλουθες διατάξεις με στοιχεία:
    «ια. Ποσοστό 3% επί των ετησίων χρηματικών εισφορών του προηγούμενου έτους που καταβάλλουν οι υπόχρεοι προς τα συλλογικά συστήματα εναλλακτικής διαχείρισης αποβλήτων συσκευασιών και άλλων προϊόντων το οποίο σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να είναι κατώτερο των
    i. 20.000 ευρώ όταν το πεδίο εφαρμογής του συστήματος καλύπτει περισσότερες της μίας περιφέρειες
    ii. 5.000 ευρώ όταν το πεδίο εφαρμογής του συστήματος περιορίζεται εντός μιας περιφέρειας

    {Προτείνεται η συνολική διαγραφή του κειμένου «το οποίο σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να είναι κατώτερο των» και των παραγράφων i & ii και η αντικατάστασή των με «ειδικότερα για τα Ατομικά Συστήματα Εναλλακτικής διαχείρισης το ποσό εισφοράς προς τον ΕΟΕΔΣΑΠ θα καθορίζεται βάσει ποσοστού 2% επί της εισφοράς που θα κατέβαλαν αν ήταν ενταγμένα σε Συλλογικό ΣΕΔ. Στην περίπτωση Συλλογικού ΣΕΔ που δεν υπάρχουν εισφορές να ισχύει ποσοστό 2% επί των εσόδων της τελευταίας τριετίας.}

  • Συλλογικό Σύστημα «Ανακύκλωση Συσκευών ΑΕ»
    Προτάσεις επί της προτεινόμενης τροποποίησης του ν. 2939/01

    Άρθρο 7§6 ( τροποποίηση του άρθρου 24 ν2939/2001

    Στην προτεινόμενη τροποποίηση του άρθρου 24 του ν. 2939/01 με το άρθρο 7.6 δεν συμφωνούμε επί της αρχής για τη χρηματοδότηση του ΕΟΕΔΣΑΠ από τα συστήματα.
    Σχόλια
    Α. Δεν προβλέπεται στο νόμο 2939/01 ούτε στο Π.Δ.99/31-7-2008 περί συγκροτήσεως, διάρθρωσης και λειτουργίας του ΕΟΕΔΣΑΠ
    Β. Υπάρχει το ανταποδοτικό τέλος από τα συστήματα για τη χορήγηση ΠΕΔ, το οποίο μπορεί να αναμορφωθεί
    Γ. Ο προτεινόμενος τρόπος διαχείρισης του ποσού της συνολικής χρηματοδότησης, (€2.000.000) συνδέεται, σύμφωνα με όσα προτείνονται στην τροποποίηση με επιπλέον κόστος λειτουργίας του ΕΟΕΔΣΑΠ, το οποίο έρχεται σε αντίθεση με την επιτακτική επιταγή, για αποτελεσματικές λύσεις στην ανακύκλωση των στερεών αποβλήτων με το μικρότερο δυνατό κόστος. Επιπροσθέτως το επιπλέον αυτό κόστος της ανακύκλωσης θα επωμισθεί ο τελικός καταναλωτής.

    Άρθρο 7§3 ( τροποποίηση του άρθρου 24 ν2939/2001)
    Η ρύθμιση αυτή αναφέρεται στη συγκρότηση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΟΕΔΣΑΠ χωρίς τη συμμετοχή εκπροσώπων των Συστημάτων.

    Πρόταση
    Θα πρέπει να συμμετέχουν και εκπρόσωποι των συστημάτων καθώς και τυχόν συλλογικών ενώσεων υπόχρεων παραγωγών
    Σχόλια
    Δεν είναι δυνατόν από τη στιγμή που ζητείται από τα συστήματα να χρηματοδοτήσουν τον ΕΟΕΔΣΑΠ να αποκλείονται από το Διοικητικό Συμβούλιο.
    Η εύρυθμη λειτουργία του ΕΟΕΔΣΑΠ δεν πρέπει να συνίσταται μόνο στο ελεγκτικό επίπεδο των συστημάτων εναλλακτικής διαχείρισης αλλά και στην επίλυση προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα συστήματα. Εκπρόσωποι των συστημάτων όμως διαθέτουν ως προσόν για τη συμμετοχή τους σ’ αυτό τη γνώση των συστημάτων εναλλακτικής διαχείρισης.

    Άρθρο 7§8 (τροποποίηση του άρθρου 24 ν2939/2001)

    Η προτεινόμενη επιτροπή για την οποία δεν προβλέπεται ο τρόπος λειτουργίας της και η συγκρότησή της, δεν πιστεύουμε ότι θα είναι αποτελεσματική.

  • 19 Ιανουαρίου 2010, 14:55 | ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ (ΕΣΕΔ)

    Παράγραφος 1
    ————

    Πριν το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 3, στοιχείο θ προστίθενται τα ακόλουθα εδάφια:
    « – στα οικονομικά στοιχεία της λειτουργίας των συστημάτων εναλλακτικής διαχείρισης,
    – στα τεχνικά στοιχεία και κάθε άλλο στοιχείο αναφορικά με τη λειτουργία των συστημάτων εναλλακτικής διαχείρισης, καθώς και »

    ΣΧΟΛΙΟ: Η πρόβλεψη είναι γενική και ασαφής και είναι σχεδόν βέβαιο ότι η εφαρμογή της θα προκαλέσει προβλήματα.
    Πρέπει να ληφθεί υπόψη η επταετής εμπειρία από τη λειτουργία των Συστημάτων και την εποπτεία τους από το ΓΕΔΣΑΠ. Συγκεκριμένα:
    • Επί επτά έτη η συνεργασία των Συστημάτων με τις αρμόδιες αρχές ήταν άριστη και η ροή των ουσιαστικών πληροφοριών και στοιχείων από τα Συστήματα στο ΥΠΕΚΑ συνεχής.
    • Τα Συστήματα υποβάλλουν Ετήσια Απολογιστική Έκθεση στις αρμόδιες αρχές, στην οποία περιλαμβάνονται τα οικονομικά στοιχεία.
    • Τα έσοδα των Συστημάτων προέρχονται αποκλειστικά από τις εισφορές των υπόχρεων οι οποίες καθορίζονται με αποφάσεις του ΥΠΕΚΑ.
    • Κάθε τρία έτη για τη χορήγηση ΠΕΔ προβλέπεται (και έχει ήδη γίνει) αναλυτικός έλεγχος των Συστημάτων.
    • Σε τελική ανάλυση ο ΕΟΕΔΣΑΠ, όπως προβλέπει ο Νόμος, μπορεί να επιβάλει πρόσθετα μέτρα στη δράση των Συστημάτων,ακόμα και να ανακαλέσει την άδειά τους.
    • Η πανευρωπαϊκή αρχή στην οποία βασίζεται η έννοια και δράση των Συστημάτων είναι ότι οι υπόχρεοι (δηλαδή οι εταιρείες που έχουν την υποχρέωση να χρηματοδοτούν την ανακύκλωση) συστήνουν τα συστήματα ακριβώς για να έχουν κύριο μέλημα την αποτελεσματική διαχείριση των πόρων που οι ίδιοι συγκεντρώνουν.
    • Ας μη μας διαφεύγει το γεγονός ότι τα Συστήματα λειτουργούν με βάση το νομικό πλαίσιο ανάλογα με το είδος του νομικού προσώπου και έχουν Διοικητικά Συμβούλια που έχουν τις εκ του νόμου ευθύνες τους.

    Προτείνεται να απαλειφθεί η πρόβλεψη. Το Δ.Σ. του ΕΟΕΔΣΑΠ μπορεί να αναθεωρήσει το εγκεκριμένο από τις αρμόδιες αρχές περιεχόμενο των εκθέσεων των Συστημάτων και να συμπεριλάβει επιπλέον στοιχεία.

    Παράγραφος 4
    ————
    Η παράγραφος 6 αντικαθίσταται ως εξής:
    «Οι αποδοχές του Γενικού Διευθυντή και του προσωπικού του Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π., πλην αυτού που υπηρετεί στον Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π με απόσπαση, καθορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής. {ΑΠΑΛΟΙΦΗ: Με ίδια απόφαση… …της αμοιβής αυτής.}

    ΣΧΟΛΙΟ: Δε μπορεί να γίνει αποδεκτό να θεσπίζονται επιπλέον επιβαρύνσεις (βλ.
    επιπλέον εισφορά 3%, παράγραφος 7) και ταυτόχρονα να αποκτούν δικαίωμα «διανομής» των πόρων αυτών οι υπάλληλοι του νέου οργανισμού.

    Στο προσωπικό του Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π καταβάλλονται εκτός έδρας αποζημιώσεις και οδοιπορικά έξοδα, σύμφωνα με τις διατάξεις του Νόμου 2685/2000 ή τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις. {ΑΠΑΛΟΙΦΗ: Oι υπάλληλοι… …βαρύνουν τον Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π».}

    ΣΧΟΛΙΟ: Να ισχύσουν οι γενικές διατάξεις περί απόσπασης, μετάταξης ή πρόσληψης.

    Παράγραφος 5
    ————
    {ΑΠΑΛΟΙΦΗ: Η διάρκεια της απόσπασης… … του Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π. }

    ΣΧΟΛΙΟ: Να ισχύσουν οι γενικές διατάξεις περί απόσπασης, μετάταξης ή πρόσληψης.

    Παράγραφος 6 Εδάφιο ια)
    ———————–
    ΣΧΟΛΙΟ: Η Εταιρεία Συστημάτων Εναλλακτικής Διαχείρισης κρίνει ότι οποιαδήποτε επιπλέον εισφορά προς τον ΕΟΕΔΣΑΠ επιβαρύνει άσκοπα το κόστος της ανακύκλωσης, το οποίο τελικά επωμίζεται η ελληνική κοινωνία.

    Εδάφιο ιβ)
    ———-
    ΣΧΟΛΙΟ: Σχολιάστηκε ήδη στο άρθρο 2

    Παράγραφος 7
    ————
    ΣΧΟΛΙΟ: Κατά την άποψή μας δε χρειάζεται η λειτουργία του ΕΟΕΔΣΑΠ. Σε κάθε περίπτωση όμως δεν είναι αποδεκτό να στελεχώνεται ένας νέος δημόσιος οργανισμός και ταυτόχρονα να διατηρείται η ειδική υπηρεσία στο ΥΠΕΚΑ.

  • Παράγραφος 4

    ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ
    —————–
    Η παράγραφος 6 αντικαθίσταται ως εξής:
    «Οι αποδοχές του Γενικού Διευθυντή και του προσωπικού του Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π., πλην αυτού που υπηρετεί στον Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π με απόσπαση, καθορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής. Με ίδια απόφαση καθορίζεται ειδική πρόσθετη αμοιβή για το προσωπικό του Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π, καθώς και οι όροι χορήγησης της αμοιβής αυτής. Στο προσωπικό του Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π καταβάλλονται εκτός έδρας αποζημιώσεις και οδοιπορικά έξοδα, σύμφωνα με τις διατάξεις του Νόμου 2685/2000 ή τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις. Oι υπάλληλοι που αποσπώνται στον ΕΟΕΔΣΑΠ από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και τους άλλους φορείς του δημόσιου τομέα δικαιούνται τις αποδοχές και γενικά τις κάθε φύσεως απολαβές που θα ελάμβαναν εάν παρέμεναν στην οργανική τους θέση, καθώς και την ειδική πρόσθετη αμοιβή του δεύτερου εδαφίου της παραγράφου αυτής, το σύνολο δε των απολαβών και αμοιβών αυτών βαρύνουν τον Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π».

    ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ (Ε.Ε.Α.Α.)
    ————————————————————-
    Η παράγραφος 6 αντικαθίσταται ως εξής:
    «Οι αποδοχές του Γενικού Διευθυντή και του προσωπικού του Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π., πλην αυτού που υπηρετεί στον Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π με απόσπαση, καθορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.. Στο προσωπικό του Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π καταβάλλονται εκτός έδρας αποζημιώσεις και οδοιπορικά έξοδα, σύμφωνα με τις διατάξεις του Νόμου 2685/2000 ή τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις.».

    ΣΧΟΛΙΑ
    ——
    Η ειδική πρόσθετη αμοιβή είναι καταχρηστική γιατί ενώ προέρχεται από ιδιωτικούς πόρους κατευθύνεται προς δημόσιους υπαλλήλους. Δεν είναι δυνατόν να προκύπτουν αμοιβές δημοσίων υπαλλήλων πέραν εκείνων που καταβάλλονται από το δημόσιο λογιστικό. Εκτός των ανωτέρω δημιουργεί ανισότητες μεταξύ των δημοσίων υπαλλήλων. Δεν είναι σωστό να διατηρούνται επιδόματα που αφορούν συγκεκριμένη θέση, ενώ ο υπάλληλος έχει αποσπασθεί ή μεταταχθεί.

    ———————————————————————-

    Παράγραφος 5

    ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ
    —————–
    Η διάρκεια της απόσπασης των υπαλλήλων που προέρχονται από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και από άλλους φορείς του δημόσιου τομέα μπορεί να ορίζεται μέχρι τρία (3) έτη και δύναται να παρατείνεται χωρίς περιορισμό με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και του αρμόδιου Υπουργού, ύστερα από σχετική αίτηση του υπαλλήλου και με σύμφωνη γνώμη του Διοικητικού Συμβουλίου του Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π.

    ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ (Ε.Ε.Α.Α.)
    ————————————————————-
    Απαλοιφή

    ΣΧΟΛΙΑ
    ——
    Η απόσπαση να γίνεται βάσει των εκάστοτε ισχυουσών διατάξεων. Η μόνιμη τοποθέτηση στον ΕΟΕΔΣΑΠ πρέπει να γίνεται είτε μέσω των ισχυουσών για τις μετατάξεις διατάξεων είτε μέσω διαδικασιών ΑΣΕΠ.

    ———————————————————————-

    Παράγραφος 6 – Εδάφιο ια)

    ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ
    —————–
    «ια. Ποσοστό 3% επί των ετησίων χρηματικών εισφορών του προηγούμενου έτους που καταβάλλουν οι υπόχρεοι προς τα συλλογικά συστήματα εναλλακτικής διαχείρισης αποβλήτων συσκευασιών και άλλων προϊόντων το οποίο σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να είναι κατώτερο των ,
    i. 20.000 ευρώ όταν το πεδίο εφαρμογής του συστήματος καλύπτει περισσότερες της μίας περιφέρειες
    ii. 5.000 ευρώ όταν το πεδίο εφαρμογής του συστήματος περιορίζεται εντός μιας περιφέρειας
    Το πιο πάνω ποσό, αποδίδεται στον Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π. σε δύο ισόποσες δόσεις καταβλητέες το πρώτο 10ήμερο του κάθε ημερολογιακού εξαμήνου και μπορεί να αυξομειώνεται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής μετά από εισήγηση του Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π.

    ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ (Ε.Ε.Α.Α.)
    ————————————————————-
    «ια. Ποσοστό 1% επί των ετησίων χρηματικών εισφορών του προηγούμενου έτους που καταβάλλουν οι υπόχρεοι προς τα συστήματα εναλλακτικής διαχείρισης αποβλήτων συσκευασιών και άλλων προϊόντων το οποίο σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να είναι κατώτερο των ,
    i. 20.000 ευρώ όταν το πεδίο εφαρμογής του συστήματος καλύπτει περισσότερες της μίας περιφέρειες
    ii. 5.000 ευρώ όταν το πεδίο εφαρμογής του συστήματος περιορίζεται εντός μιας περιφέρειας ή αν πρόκειται περί ατομικού συστήματος.
    Το πιο πάνω ποσό, αποδίδεται στον Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π. σε δύο ισόποσες δόσεις καταβλητέες το πρώτο 10ήμερο του κάθε ημερολογιακούεξαμήνου .
    Τα συστήματα έχουν δικαίωμα αναγραφής στα παραστατικά που εκδίδουν προς τους υπόχρεους διαχειριστές συσκευασίας της ενδεικτικής περιγραφής «Το παρόν παραστατικό επιβαρύνεται με τέλος 1% υπέρ ΕΟΕΔΣΑΠ σύμφωνα με το νόμο …». Το υπέρ ΕΟΕΔΣΑΠ τέλος είναι επιπλέον των υφιστάμενων εισφορών.

    ΣΧΟΛΙΑ
    ——
    Το ποσό 3% κρίνεται υπερβολικό. Οι εισφορές καταβάλλονται από τους υπόχρεους για την ανάκτηση και αξιοποίηση των υλικών συσκευασίας και άλλων προϊόντων. Επομένως, η καταβολή μέρους των εισφορών προς τον ΕΟΕΔΣΑΠ δικαιολογείται μόνο στο μέτρο που ο ΕΟΕΔΣΑΠ τη δαπανά ανταποδοτικά για την ανάκτηση και αξιοποίηση υλικών συσκευασίας και άλλων προϊόντων και για τίποτε άλλο. Τυχόν αναγκαίες μελέτες για τους ως άνω σκοπούς μπορούν να εκπονούνται από τα συστήματα κατόπιν αιτήματος του ΕΟΕΔΣΑΠ.
    Εκτιμάται ότι ένα ποσοστό το πολύ 1% επί των εισφορών καλύπτει τις ανάγκες του ΕΟΕΔΣΑΠ για τις οποίες σε κάθε περίπτωση πρέπει να καταρτίζεται ετήσιος προϋπολογισμός και να εγκρίνεται από το ΔΣ του. Με την πρόβλεψη της νέας αυτής εισφοράς, οι εγκεκριμένοι προϋπολογισμοί των συστημάτων οι οποίοι έχουν υπολογιστεί με βάση συγκεκριμένα έργα και δαπάνες, θα χρειαστεί να αναθεωρηθούν.

    ———————————————————————-

    Παράγραφος 6 – Εδάφιο ιβ)

    ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ
    —————–
    …το ποσό που τυχόν απομένει σε περίπτωση ανάκλησης της έγκρισης ενός συστήματος από τον Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π. ή στην περίπτωση λύσης του νομικού προσώπου ενός συστήματος, μετά την εξόφληση των οφειλών του προς τρίτους»

    ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ (Ε.Ε.Α.Α.)
    ————————————————————-
    Απαλοιφή (βλέπε σχόλια Άρθρο 2 εδάφιο 1iii)-2η παρ.)

    ———————————————————————-

    Παράγραφος 7

    ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ
    —————–
    Το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 11.2. αντικαθίσταται ως ακολούθως:
    «Για τη στελέχωση του Γραφείου Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών /άλλων προϊόντων συνιστώνται μία (1) θέση του κλάδου ΤΕ διοικητικού – λογιστικού και τέσσερις (4) θέσεις του κλάδου ΠΕ σε επιστημονικά πεδία συναφή προς τα θέματα που ρυθμίζει ο παρών Νόμος.

    ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ (Ε.Ε.Α.Α.)
    ————————————————————-
    Η παράγραφος 12 αντικαθίσταται ως ακολούθως: <>

    ΣΧΟΛΙΑ
    ——
    Δε νοείται η διατήρηση ενός μεταβατικού μηχανισμού. Μετά την ίδρυση του ΕΟΕΔΣΑΠ όλες οι διοικητικές ανάγκες για την εναλλακτική διαχείρηση καλύπτονται από τη λειτουργία του.

    ———————————————————————-

    Παράγραφος 8

    ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ
    —————–
    Μετά την παράγραφο 12 προστίθεται παράγραφοs 13 με το ακόλουθο περιεχόμενο:
    «Συνιστάται επιτροπή, η οποία απαρτίζεται από τρεις εκπροσώπους του Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π. και από ένα εκπρόσωπο κάθε εγκεκριμένου συστήματος εναλλακτικής διαχείρισης, Τα μέλη της επιτροπής ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής μετά από αντίστοιχη υπόδειξη του Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π. και των ως άνω συστημάτων. Η επιτροπή μελετά θέματα εναλλακτικής διαχείρισης συσκευασιών και άλλων προϊόντων και υποβάλλει στον Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π. σχετικές προτάσεις για την αποτελεσματικότερη εφαρμογή της εναλλακτικής διαχείρισης Στα μέλη της επιτροπής δεν καταβάλλεται καμία αποζημίωση.».

    ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ (Ε.Ε.Α.Α.)
    ————————————————————-
    Απαλοιφή

    ΣΧΟΛΙΑ
    ——
    Η άτυπη αυτή επιτροπή δεν έχει καμιά ουσιαστική λειτουργία. Όλες οι διοικητικές ανάγκες καλύπτονται από τον ΕΟΕΔΣΑΠ. Θα είναι μια παράλληλη συζήτηση με το ΔΣ του ΕΟΕΔΣΑΠ και μόνο προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει. Ο σύνδεσμος των συστημάτων μπορεί κάλλιστα να καλύψει αυτή τη λειτουργία.

  • Διαφωνούμε, με τη διάταξη, για αποζημίωση των μελών του Δ.Σ. Ειδικά, στην παρούσα οικονομική συγκυρία, θα αποτελούσε πρόκληση, προς τον ελληνικό λαό, ο καθορισμός αποζημίωσης μελών Δ.Σ.

    Διαφωνούμε, επίσης, στην πρόβλεψη ειδικής πρόσθετης αμοιβής, για το προσωπικό του Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π. Οι αμοιβές των εργαζομένων πρέπει να υπόκεινται, στις συλλογικές συμβάσεις εργασίες.

    ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών

  • Στο 6 σημείο τα ποσά θα πρέπει να αυξηθούν για να μπορεί ο ΕΟΕΔΣΑΠ να ικανοποιεί καλύτερα τις υποχρεώσεις του:

    Το ποσοστό να γίνει 5% επί του ποσού που εισπράτουν από τους υπόχρεους τα ΣΕΔ

    Το ελάχιστο ποσό να γίνει 50.000 €
    Το ελάχιστο ποσό για περιφερειακό ΣΕΔ να γίνει 15.000 €

  • Καλή Χρονιά, με υγεία, αισιοδοξία και διάθεση για προσφορά!

    Νομίζω ότι η μελέτη των θεμάτων εναλλακτικής διαχείρισης μπορεί να γίνει από τον ΕΟΕΔΣΑΠ δηλ. από τις αντίστοιχες διευθύνσεις/τμήματα ή από τμήμα/ομάδα που θα λειτουργεί εντός του Οργανισμού. Φαντάζομαι ότι τέτοιου είδους τμήμα (το think tank του ΕΟΕΔΣΑΠ) θα δημιουργηθεί, είτε σαν αυτοτελές τμήμα ή, ακόμα καλύτερα, τα αντίστοιχα τμήματα (π.χ. ελαστικών, ΟΤΚΖ, ΑΗΗΕ κλπ.) με την εμπειρία που διαθέτουν θα μπορούν να διαδραματίσουν αυτόν τον ρόλο.
    Η επιτροπή που προτείνεται, θα έχει σαν αποτέλεσμα να «υποκαθίσταται» ο Οργανισμός σε ένα σημαντικό θέμα (δηλ. την μελέτη θεμάτων εναλλακτικής διαχείρισης) από ένα «υβριδικό» σχήμα, όπου, ναι μεν θα εκπροσωπείται «ισχυρά», θα έχει όμως χαρακτήρα «καπελλώματος» και συναπόφασης Οργανισμού με τα συστήματα.

    Νομίζω ότι η επιτροπή αυτή σταδιακά θα οδηγούσε σε «χειραγώγηση» του Οργανισμού από την «αγορά» τουτέστιν από τα συστήματα με μεσοπρόθεσμες κακές συνέπειες για ττο κύρος του.

    Πρροφανώς οι μελέτες αυτές που θα διενεργεί ο ΕΟΕΔΣΑΠ, πριν οριστικοποιηθούν, θα συζητούνται με τα συστήματα και θα επιφέρονται οι αναγκαίες διορθώσεις, όμως το «πάνω χέρι» θα το έχει, από την αρχή μέχρι το τέλος, ο Οργανισμός σε ΟΛΑ τα θέματα.

    Ευχαριστώ πολύ