• Σχόλιο του χρήστη 'Δρ. Μάριος Πατσουλές' | 21 Φεβρουαρίου 2016, 07:51

    13 & 14. Από τους πιο πάνω ορισμούς στις παραγράφους 13 & 14 προκύπτει σαφώς ότι αναφερόμενος ο νόμος στην Αδειοδοτούσα Αρχή, δεν εννοεί άλλη από την ΕΔΕΥ που έχει ιδρυθεί από διαφορετικό νόμο από τον σημερινό, ο οποίος ορίζει ουσιαστικά την Αρμόδια Αρχή. Άρα είναι δύο διαφορετικοί Φορείς -εξ ορισμού- και Δεν νοείται ο ένας να υποκαθιστά τον άλλο. Συνεπώς για να μην εμπλέκεται ένα θέμα που μόλις ξεκινά, καλά είναι να αφαιρεθεί από το παρόν Σ.Ν. το σχετικό εδάφιο όπου η ΕΔΕΥ να εκτελεί χρέη Αρμόδιας Αρχής, και να ιδρυθεί εξαρχής η Αρμόδια Αρχή. Παρακάτω θα δούμε και άλλες παραγράφους που καταλήγουν στο ίδιο συμπέρασμα της αντιφατικότητας των δύο Αρχών. 23. Παρακάτω παραθέτω στοιχεία για το τρόπο που η Ε.Ε. αντιμετωπίζει ττο ε λόγω θέμα: EU has put in place a set of rules to help prevent accidents, as well as respond promptly and efficiency should one occur: • before exploration or production begins, companies must prepare a Major Hazard Report for their offshore installation. This report must contain a risk assessment and an emergency response plan • companies must keep resources at hand in order to put them into operation when necessary • when granting licenses, EU countries must ensure that companies are well financed and have the necessary technical expertise • technical solutions which are critical for the safety of operators' installations must be independently verified. This must be done prior to the installation going into operation • national authorities must verify safety provisions, environmental protection measures, and the emergency preparedness of rigs and platforms. If companies do not respect the minimum standards, EU countries can impose sanctions, including halting production • information on how companies and EU countries keep installations safe must be made available for citizens • companies will be fully liable for environmental damages caused to protected marine species and natural habitats. For damage to marine habitats, the geographical zone will cover all EU marine waters including exclusive economic zones and continental shelves. 32. Εκ προοιμίου θεωρούμε σκόπιμο να αναφέρουμε, και περισσότερο στα πλαίσια της ενημέρωσης αυτών που θα επεξεργαστούν περαιτέρω την παρούσα Διαβούλευση, ότι: στο παρελθόν, το ΕΕΤ Ινστιτούτο είχε την ευκαιρία να συντάξει και προτείνει συγκεκριμένο Project ~250 σελίδων στ' Αγγλικά και Ελληνικά για τους τρόπους που μπορούν να εφαρμοστούν όσον αφορά την αποτελεσματική διαχείριση πετρελαιοκηλίδας σε θαλάσσιο περιβάλλον. Για την τεχνολογία και τεχνογνωσία που κατέχει, το Ινστιτούτο, καθώς και σε σχετικές συζητήσεις που έγιναν στο πάνελ 'IndustriAll' των Βρυξελλών στη διάρκεια προετοιμασίας της παρούσας Οδηγίας, ο υπογράφων, σαν εκπρόσωπος της Ομοσπονδίας Εργαζομένων στα Πετρέλαια και τη Χημική Βιομηχανία, αναφέρθηκε και σε άλλες - πλέον σύγχρονες τεχνολογίες αντιμετώπισης πετρελαιοκηλίδων (όπως με μαγνητικά ρευστά ή nanno tech. sponges), προτείνοντας μάλιστα στο εν λόγω πάνελ ότι: επειδή δεν είναι δυνατόν για κάθε χώρα να διαθέτει κονδύλια και επιστημονικό προσωπικό για ανάπτυξη βελτιωμένων τεχνολογιών, και, προκειμένου να αποφευχθεί το "dublication", καλό θα ήταν ένας συγκεκριμένος Φορέας της Ε.Ε. να ενημερώνει ανάλογα τα Κράτη - Μέλη και υποδεικνύει την Δόκιμη Τεχνολογία που προτείνεται από τις πλέον εξειδικευμένες εταιρείες, σαν αυτήν που θεωρείται η πλέον αποτελεσματική. Η πρόταση έγινε αποδεκτή και υποδεικνύεται να γίνει η σχετική επαφή για την εν λόγω ενημέρωση. ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΑΞΙΩΣΕΩΝ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ (βάσει των όσων προτείνονται από την Ε.Ε.) Έχοντας καθορίσει τον βαθμό ευθύνης και διασφαλίσει την ικανότητα χρηματοδότησης της οφειλόμενης για τη ζημία αποζημίωσης είτε από ίδιους πόρους της εταιρείας είτε από χρηματοοικονομικό μέσο, το τελευταίο κομμάτι του παζλ είναι ο τρόπος εκταμίευσης της αποζημίωσης ώστε να φθάσει ταχέως στους νομίμως ενάγοντες. Η καταστροφή της εξέδρας Deepwater Horizon το 2010 κατέδειξε ότι τα σοβαρά υπεράκτια ατυχήματα μπορούν να επηρεάσουν μεγάλο αριθμό ατόμων και να απαιτήσουν τους περισσότερους από τους πόρους οιουδήποτε συστήματος που εφαρμόζεται για τη διεκπεραίωση αξιώσεων και την παροχή αποζημίωσης στα θύματα. Κατέδειξε τη σημασία της προορατικής εφαρμογής ενός άρτιου σχεδιασμού μέσω μηχανισμών αποζημίωσης προτού συμβεί ένα σοβαρό ατύχημα ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι αλυσιδωτές συνέπειες της ζημίας σε ολόκληρη την οικονομία. ΠΡΟΣΟΧΗ, όλα τούτα δεν έχουν την έννοια οποιουδήποτε εκβιασμού κατά των εμπλεκομένων φορέων, αλλά την ανάδειξη της σοβαρότητας και των ευθυνών που προκύπτουν, ώστε να ληφθούν τα καταλληλότερα μέτρα και αποφευχθεί ο οποιοσδήποτε κίνδυνος καθυστέρησης ή μη εκτέλεσης των προγραμματισθέντων έργων και της ανάπτυξης ενός ήδη ταλαιπωρημένου επιχειρηματικού κλάδου που σκοπό έχει να βοηθήσει στην ανάπτυξη της χώρας. 34.Το παρόν εδάφιο, θεωρείται από τα σημαντικότερα της Οδηγίας, αφού η συγκεκριμένη πρόταση προέκυψε μετά το ατύχημα της εξέδρας Deepwater Horizon στο Κόλπο του Μεξικού το 2010, όταν 11 εργαζόμενοι, Μέλη ισχυρών Σωματείων, έχασαν τη ζωή τους. Ήταν η ώρα, που τα διεθνή Συνδικάτα -με πρωτοστάτη το Industri Energi της Νορβηγίας- ξεσηκώθηκαν και έφεραν στο προσκήνιο την παρούσα Οδηγία και τόνισαν την σημασία της ουσιαστικής συμμετοχής των εργαζομένων -που γνωρίζουν από πρώτο χέρι τις λεπτομέρειες λειτουργίας μιας εξέδρας πετρελαίου, με όλους τους συμπαρομαρτούντες κινδύνους..- στα κέντρα λήψης αποφάσεων -μέσω ενεργού συμμετοχής στη Τριμερή Διαβούλευση- στην όλη επιχείρηση (operation). Για το θέμα συνεργάστηκαν πολλοί Φορείς της Ε.Ε. εμπλεκόμενοι σε ανάλογες δραστηριότητες και, σε άμεση επαφή για ανταλλαγή πληροφοριών με τις ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ α) ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, β) ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, γ) ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ & δ) ΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ της Ε.Ε., κατέληξαν στη τελική πρόταση για την Οδηγία που κυρώθηκε από το Ευρωκοινοβούλιο. Η προσωπική μου συμμετοχή σ' ένα σημαντικό αριθμό συσκέψεων στις Βρυξέλλες, με τη παρουσία διαφόρων εκπροσώπων των ως άνω αναφερομένων Φορέων μου έδωσε την ευκαιρία να προμηθευτώ σωρεία σχετικών παρουσιάσεων, που θα είναι χρήσιμες -μαζί με τα ΠΡΑΚΤΙΚΑ των Συνεδριάσεων-, στους Φορείς του Κράτους και τις εμπλεκόμενες εταιρείες σε υπεράκτιες δραστηριότητες. Μάλιστα, για των λόγων μας το ασφαλές, παραθέτω στο σημείο αυτό links μέσω των οποίων μπορούν να αναζητηθούν σχετικές Δημοσιεύσεις που καταχωρήθηκαν την περίοδο των διαπραγματεύσεων στον ηλεκτρονικό Τύπο, με πρωτοβουλία του υπογράφοντος http://www.capital.gr/news.asp?id=1687658 http://www.capital.gr/news.asp?id=1704925 http://www.capital.gr/news.asp?id=1715749 http://www.capital.gr/news.asp?id=1721482 http://www.capital.gr/news.asp?id=1744547 http://www.capital.gr/Articles.asp?id=1759052 Από την παραπάνω ανάλυση το ζητούμενο είναι να συνειδητοποιήσουν όσοι πρόκειται να εμπλακούν με το θέμα (Υπουργεία, Αρμόδια Αρχή, ΕΔΕΥ κλπ) το πόσο σημαντική θα είναι η μελλοντική συνεργασία στα ομολογουμένως πολύπλοκα θέματα της παρούσας Οδηγίας, αφού ήδη διατίθεται μοναδική εμπειρία που μπορεί να φανεί χρήσιμη στους αυριανούς Διαχειριστές - Ιδιοκτήτες - Αρμόδια Αρχή κλπ Παραθέτω στη συνέχεια απόσπασμα των Πρακτικών της Συνεδρίας της IndustriAll για το εν λόγω θέμα: INDUSTRIALL VIEWS AND SUGGESTIONS The trade unions were not properly consulted on the draft, even though it is with the workers that the expertise lies, and the implementation of all safety systems are in the end carried out by the workers. Safety standards offshore will be determined by the involvement of workers in the setting up of an H&S system and by offering the appropriate training to the workers. It is a sad fact and a lesson learned from the Deepwater Horizon accident that the workers were afraid to say “no” to the instructions from that they deemed wrong and worsening the situation. The lessons learned from previous accidents reflect that there were decisions taken for economic reasons in spite of the specific procedures leading to fatalities. Workers need to be empowered to refuse the instructions that they deem to endanger lives and the environment. The trade unions therefore consider that a directive is more appropriate in order to allow for the advanced standards in the North Sea countries to be preserved, while open for improvement and to set goals for the Mediterranean countries, where the standards are less developed and have to be raised to the same levels as up north. We do not want minimum standards; the objective, instead, should be to achieve equal standards for all workers working offshore across Europe. A tripartite body is needed The interaction with workers (workers’ representatives) working offshore is needed. Workers have to be part of a H&S system, with safety delegates having a formalized role that monitors the developments. Such bodies should be set up in all countries across Europe. We demand a safety delegate system as the one that exists in Scandinavia. ...και επισημαίνω -παραθέτοντας την απόφαση που ακολουθεί στ' αγγλικά- τη προσοχή για τον άψογο τρόπο που πρέπει να συνταχθεί ο τελικός νόμος, ώστε να αποφευχθούν αντιπαραθέσεις με αυτούς που γνωρίζουν, πρωτοστάτησαν και θα παρακολουθούν διαρκώς την εφαρμογή του: CREATION OF A CENTER OF EXCELLENCE FOR REGULATORS IN EUROPE, TO ACHIVE THE GOAL OF RAISING ALL SAFETY MANAGEMENT SYSTEMS ACROSS EUROPE UP TO A VERY HIGH STANDARD OF WORK FORCE AND ENVIRONMENTAL PROTECTION.