• Σχόλιο του χρήστη 'Δρ. Μάριος Πατσουλές' | 21 Φεβρουαρίου 2016, 09:05

    1. Ουσιαστικής σημασίας το Άρθρο 8, αφού δείχνει τις υποχρεώσεις και καθήκοντα της Αρμόδιας Αρχής, προσδιορίζοντας σαφέστερα τις δράσεις και υποχρεώσεις της και διαχωρίζοντας τις αρμοδιότητες αυτής από την Αδειοδοτούσα Αρχή. Το μήνυμά μας -πέραν του ότι η Αρμόδια Αρχή πρέπει να στηθεί από το παρόν Σ.Ν.- αφορά την δέουσα προσοχή που πρέπει να δοθεί στην αυστηρότατη επιλογή του ανθρώπινου δυναμικού που θα στελεχώσει τον νέο φορέα. Το θέμα είναι ότι πρέπει να τηρηθούν καθαρά αξιοκρατικά και τεχνοκρατικά κριτήρια και θεωρείται απαραίτητη η συμμετοχή των εκπροσώπων που να διαθέτουν αποδεδειγμένη εμπειρία. Συμφωνώ με τη πρόταση του κου Μαρκέτου. ε) Με συγκεκριμένους αποδέκτες. Να προσδιοριστούν επακριβώς. στ) Συμφωνούμε ως τελείως απαραίτητο, αφού είναι αδύνατο να αποκτηθεί η εμπειρία δεκαετιών ομοειδών Φορέων άλλων χωρών, σε σχεδόν μηδενικό χρόνο για τη χώρα μας, που ζητείται η εφαρμογή του παρόντος. Δεν είναι ανάγκη να υπερβάλουν ή και "σνομπάρουν" οι ανάδοχοι, ούτε οι άλλοι εμπλεκόμενοι κρατικοί φορείς. Οκ, είμαστε βέβαιοι ότι θα τα καταφέρουν αλλά δεν υποτιμούν την εμπειρία και υπευθυνότητά τους, αν ζητήσουν την εμπειρία άλλων, που έχει ήδη κοστίσει πάρα πολλά χρήματα στη διάρκεια όλων αυτών των δεκαετιών. Αυτοί οι -γνωστοί/άγνωστοι- άλλοι, έχουν ήδη έτοιμα τα Action plans, για το κάθε στάδιο της Ε&Π Υ/Α. Εμείς από τη πλευρά μας μπορούμε να βοηθήσουμε για να διοργανωθούν και στηθούν άμεσα workshops, με κορυφαίους Ευρωπαίους Επιστήμονες, Τεχνικούς, Managers κλπ. Το συνιστούμε με υπευθυνότητα και ανεπιφύλακτα, για επίσπευση των διαδικασιών, και για πλέον μεθοδευμένη και σίγουρη εργασία. Καλό θα ήταν να ζητηθεί για τα πρώτα χρόνια μέσα απ τον ίδιο το νόμο, με περιγραφή των συγκεκριμένων αναγκών και τρόπων εφαρμογής. 3. Η παράγραφος αυτή ορίζει -άλλη μια φορά- σαφώς, ότι οι αρμοδιότητες της Αρμόδιας Αρχής διαχωρίζονται από αυτές της Αδειοδοτούσας Αρχής και είναι απορίας άξιο γιατί το Σ.Ν. θέλει την Αδειοδοτούσα Αρχή εξασκούσα καθήκοντα Αρμόδιας Αρχής ; Αν το θέμα είναι η έλλειψη κονδυλίων, διότι κανείς δεν μας βεβαιώνει ότι η εμπειρία των στελεχών της Αδειοδοτούσας Αρχής είχε προβλεφθεί ότι καλύπτει και τις απαιτήσεις της Αρμόδιας Αρχής, ρωτείστε μας, ίσως έχουμε το τρόπο να σας υποδείξουμε τη λύση. Είναι εξάλλου κάτι που ορίζεται αμέσως στην επόμενη πρόταση της ιδίας παραγράφου. 4. Διαφωνούμε οριζοντίως και καθέτως και δεν κατανοούμε με ποιά λογική εισηγήθηκαν τις έξη εγκαταστάσεις υπεράκτιων εγκαταστάσεων. Ούτε μία. Ούτε αυτή του Πρίνου, που η λειτουργία της διέπεται και καθορίζεται από το ναυτιλιακό δίκαιο (= καμία σχέση με ό,τι ισχύει για την άρτια λειτουργία των εξεδρών). Ύστερα από όλα αυτά δεν ακούγεται καθόλου σοβαρό και κάπου εμπλέκονται και οι υπευθυνότητες ή τουλάχιστον χάνεται πολύτιμος χρόνος από το προσωπικό της ΕΔΕΥ να ασχοληθεί και με άλλα πλην των δικών της θεμάτων. Σοβαρά θέλουν να αναλάβουν τέτοιες ευθύνες ή δεν έχουν καταλάβει περί τίνος πρόκειται? το 4. συνεχίζει: Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας μπορούν να ρυθμίζονται θέματα εφαρμογής κατά την ανωτέρω μεταβατική περίοδο. Άλλο και τούτο. Όχι πια άλλη υπουργική παρέμβαση. Οι ευθύνες ανήκουν στους επαΐοντες τεχνοκράτες και επιστήμονες. Λες και δεν μας δίδαξε το παράδειγμα ενός από τους πλέον πρόσφατους Υπουργούς (ο οποίος είχε αγαπήσει και προώθησε το αντικείμενο, αλλά που τελικά δεν κατάφερε να το φτάσει εκεί που έπρεπε, παρά τα τόσα χρόνια διαχείρισης του εν λόγω αντικειμένου). Όχι, δεν φταίει πάντα ο κάθε κος Υπουργός, αλλά οι σύμβουλοί του, τα άπειρα θέματα που διαχειρίζεται, ο περιορισμένος χρόνος του κλπ. Όλοι γνωρίζουμε ότι οι τρύπες είναι πολλές..., και παρά το ότι υπάρχει θέληση, κανείς δεν προλαβαίνει να ολοκληρώσει αφού σκοντάφτει σε χίλια άλλα εμπόδια. Συνεπώς, μέχρι εδώ. Οι Υπουργοί έξω από τις διαδικασίες αυτές. Χρόνια τώρα διαπιστώνουμε ότι οι καθυστερήσεις και αναβολές οφείλονται σε αυτούς. δεν είναι παντογνώστες οι άνθρωποι. Ας ελέγχουν τους τεχνοκράτες μη πάρουν το πετρέλαιο σπίτι τους, αλλά πρωτευόντως, ας τους επιτρέψουν να το ανακαλύψουν και εξορύξουν χωρίς εμπόδια. Τον τρόπο τον ξέρουν αυτοί ή θα τον βρουν πολύ σύντομα για άμεση και επιτυχή εφαρμογή. 5. Χωρίς άλλα σχόλια, μαζί με το νόμο να εγκριθεί και η σύσταση και οργανωτική δομή της Αρμόδιας Αρχής. Θα γίνει μεγάλο "μπέρδεμα" και μακάρι να μην επαληθευτούμε. 6. Να κι ένα ακόμη ευχολόγιο. Εδώ, θα περιμέναμε ν ακούσουμε από πού θα διατεθούν οι πόροι...-οι παραπάνω απόψεις/προτάσεις για το εν λόγω αντικείμενο, ούτε σίγουρες, ούτε γενικότερα αποδεκτές είναι-, πόσοι προβλέπονται να είναι αυτοί και για πόσο προσωπικό; Η παράγραφος αυτή πρέπει να αλλάξει γιατί ο κάθε Υπουργός, χρόοονια τώρα, το μόνο που δεν σκέπτεται είναι τα έξοδα των εταιρειών, που είναι υποχρεωμένα να τρέχουν περιμένοντας τις Υπουργικές αποφάσεις. Ας μη ξεχνάμε στο πρόσφατο παρελθόν ότι η ΕΛΠΕ, ΕNERGEAN Oil, KAVALA OIL κλπ, περίμεναν 15 περίπου χρόνια, για το πότε θα εδημιουργείτο Φορέας διαχείρισης των δικαιωμάτων του Δημοσίου για να ξαναπάρει μπροστά ο μηχανισμός που υπολειτουργούσε, πληρώνοντας εντωμεταξύ το προσωπικό τους. Όλα αυτά τα χρόνια, το αποδείξαμε με διάφορες μελέτες ότι η διαδικασία Ε&Π Υ/Α, "κόλλαγε" στα Υπουργεία. Ας μη συνεχίσουμε τα ίδια λάθη και ας δοθούν αρμοδιότητες σε στελέχη κάτω από τον Υπουργό και για διευκόλυνση της ταχύτητας των υπογραφών που απαιτούνται για τη σωρεία των συμβάσεων και προετοιμασιών. Ουσιαστικά λοιπόν, ζητείται από τον Υπουργό να δώσει αρμοδιότητες και δικές του ακόμη στους εμπλεκόμενους Κρατικούς Φορείς συντάσσοντας και αυστηρό Memorandum για την υπευθυνότητα των αρμοδίων στελεχών. 9. Η παράγραφος αυτή αφορά πρώτα και πάνω απ' όλους τους Εργαζόμενους, που συνήθως είναι και τα πρώτα και μοναδικά θύματα σε περιπτώσεις ατυχημάτων στις εξέδρες. Επαναλαμβάνουμε ότι αυτός ήταν και ό λόγος κατάρτισης της νέας αυτής Οδηγίας. Σαφώς και οι άλλοι εμπλεκόμενοι συναισθάνονται την ευθύνη για κάθε τους παράλειψη που θα οδηγούσε σε μια καταστροφή, αλλά, τη "ταμπακέρα" τη πληρώνει η εκάστοτε απρόσωπη εταιρεία, που με τη σειρά της τα χρήματα του προστίμου, τα βγάζει με το γνωστό κυλιόμενο τρόπο από τις αυξήσεις των τιμών των καυσίμων, και πάλι από τον καταναλωτή, ο οποίος σε τελευταία ανάλυση, πλήττεται και από τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Προσοχή λοιπόν, οι Κανονισμοί έχουν υπάρξει εδώ και πολλά χρόνια κι εφαρμόζονται εξαιρετικά σε δεκάδες χιλιάδες γεωτρήσεων ανά τον κόσμο. Εκεί που κάτι δεν είναι οργανωμένο καλά, που λείπει η εμπειρία, η συνέπεια, η αίσθηση ευθύνης και η ευσυνειδησία στη δουλειά, εκεί γίνεται και το ανθρώπινο λάθος κι επέρχεται η καταστροφή. Ναι, χρειάζονται άμεσα οι σχετικοί Κανονισμοί προκειμένου να αρχίσει η μελέτη τους, οι ερωτήσεις - απαντήσεις στα δύσκολα σημεία, η εμπέδωσή τους μαζί με την απαραίτητα ενσυνείδητη εφαρμογή των κανόνων. Θέλει δουλειά! Και ποιός είπε ότι το αντικείμενο αυτό δεν έχει σοβαρότατη απασχόληση; Μήπως να μην το κάνουμε κι αυτό εμείς ..; κι ας μας το δείχνουν άλλοι για τα επόμενα 50 χρόνια.., και μετά βλέπουμε; Μήπως λοιπόν θάπρεπε να δημιουργήσουμε νέες θέσεις εργασίας και εμπειρίες για ένα αντικείμενο που είναι καινούριο και φαίνεται να απασχολήσει πολλούς από τους νέους μας τις επόμενες δεκαετίες? πολλά τα ερωτήματα, χάνεσαι. Απαιτείται σαφώς σχεδιασμός για μακροχρόνια εκπαίδευση, ώστε να καταστούν κατάλληλοι οι νέοι μας για τέτοιες δουλειές. Τους Κανονισμούς, μην ανησυχείτε, μπορούμε να σας τους προμηθεύσουμε εμείς. Ποιοί όμως θα φροντίσουν να τους μελετήσουν ώστε να τους εφαρμόσουν και σωστά; Θα προτείναμε κάποια καλύτερη διατύπωση του νόμου για επαναπροσανατολισμό αρμοδιοτήτων και ανάγκη σχεδιασμού.