• Σχόλιο του χρήστη 'Γεώργιος Τσολάκος' | 23 Ιουνίου 2016, 09:00

    Σύμφωνα με την παράγραφο 11 του άρθρου 1, δεν δίνεται δυνατότητα στους σταθμούς που υπέγραψαν Σύμβαση Πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας μέχρι και την 31/12/2015 και έχουν τεθεί ή θα τεθούν σε λειτουργία μέχρι την 31/12/2017, να μεταβούν σε καθεστώς ενίσχυσης στη βάση Σταθερής Τιμής, ακόμα και αν δεν υπερβαίνουν τα όρια εγκατεστημένης ισχύος της παραγράφου 5 του παρόντος άρθρου (φωτοβολταϊκά κάτω των 500kW). Οι ελάχιστοι επενδυτές που τόλμησαν να κατασκευάσουν φωτοβολταϊκό σταθμό το 2015, με κόστος επένδυσης υψηλότερο του σημερινού, σε μία από τις δυσκολότερες περιόδους της ελληνικής κρίσης, ειδικά μετά από την επιβολή των capital controls, είχαν ως μοναδική επιλογή την αποζημίωση με βάση την Οριακή Τιμή Συστήματος. Αυτό οδήγησε στη μη βιωσιμότητα των λιγοστών επενδύσεων που έγιναν, σε συνδυασμό με την τεράστια πτώση της ΟΤΣ. Την παραπάνω κατάσταση πολύ σωστά επιθυμεί να διορθώσει το νέο σχέδιο νόμου, το οποίο ενισχύει στη βάση Σταθερής Τιμής τους νέους φ/β σταθμούς με ισχύ <500kW από 1η Ιανουαρίου 2016, ώστε να αποτελέσουν βιώσιμες επενδύσεις. Θα πρέπει να ισχύσει το ίδιο για φ/β σταθμούς με ισχύ <500kW που υπέγραψαν Σύμβαση Πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας και τέθηκαν σε λειτουργία το 2015. Οι συγκεκριμένοι σταθμοί είχαν κόστος επένδυσης μεγαλύτερο από το σημερινό και είναι άδικο να έχουν διαφορετική μεταχείριση από αυτούς που υπογράφουν Σύμβαση Πώλησης ενέργειας και τίθενται σε λειτουργία μετά την 1η Ιανουαρίου 2016, σε ευνοϊκότερες επενδυτικές συνθήκες σε σχέση με το τελευταίο τρίμηνο του 2015. Επομένως, θα πρέπει να αφαιρεθεί η παράγραφος 11 και να συμπεριληφθούν στην παράγραφο 12 οι σταθμοί που τέθηκαν σε λειτουργία μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2015. Γεώργιος Τσολάκος, Διπλ. Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Υπολογιστών ΕΜΠ