• Σχόλιο του χρήστη 'Δέλτα' | 23 Ιουνίου 2016, 19:31

    Παράγραφος 5α (όρια ισχύος σταθμών για ΣΕΣΤ) : Η μη συμπεριληψη της φρασης "ή 3 μοναδων παραγωγης" στην κατηγορια της ισχυος εως 3MW για τους αιολικους σταθμους που θα εντασσονται στο νεο σχημα υποστηριξης με μορφη αποζημιωσης FIT βρισκεται σε διαφωνια και παραποιει το οριο που τιθεται πανευρωπαϊκά με την EEAG. Εαν ο νομοθετης επιθυμει να θεσει ενα και μόνο οριο με βαση την ισχυ και μονο τοτε ορθοτερο και σε καλυτερη συμφωνια με την EEAG ειναι να επιλεξει καποιο που να συνδυαζει τις δυο διατυπωσεις. Το οριο των 5MW που υπηρχε και παλαιοτερα ειναι για παραδειγμα ορθοτερο. Παράγραφος 9 (απομείωση λειτουργικής ενίσχυσης λόγω επενδυτικής ενίσχυσης) : Η έναρξη της απομείωσης είναι δίκαιο και νόμιμο να γινει μονον εφοσον εχει πραγματικά εισπραχθει επενδυτική ενισχυση και όχι εάν πρόκειται να εισπραχθεί. Η απομείωση θα κλιμακώνεται όσο θα αυξάνεται η είσπραξη της επενδυτικής ενίσχυσης και ο επενδυτής θα έχει την υποχρέωση να δηλώνει άμεσα (εντός 15 ημερών) την είσπραξη κάθε επενδυτικής ενίσχυσης. Παρόμοια πρόβλεψη υπήρχε δικαίως στην υποπαράγραφο ΙΓ.2, Παρ.1 του Ν.4254/2014 για τους εν λειτουργία τότε σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής. Εάν τώρα δεν συμπεριληφθεί, τότε θα συντελείται παραβίαση της ίσονομίας και ίσης μεταχείρισης των επενδυτών. Η απομείωση που θα εφαρμοστει τελικά θα πρεπει να λαβει υποψη και το κοστος υπαγωγης σε προγραμμα κεφαλαιακης ενισχυσης και διαχειρισης της ενισχυσης το οποιο ειναι τουλαχιστον της ταξης του 5%. Η απομείωση δεν θα πρεπει σε καμια περιπτωση να ακυρωνει την καφαλαιακη ενισχυση με την εννοια του αντικινητρου. Τα ανωτερω επειδη σχετιζονται με την ευρωπαικη νομοθεσια απαιτειται να υλοποιηθουν με απολυτη νομιμοτητα και να εξασφαλίζουν την ίση μεταχείριση, διαφορετικα θα οδηγησουν σε προσβολη στα ευρωπαικα δικαστηρια και γενικα διαβλητοτητα του πλαισιου ενισχυσης.