• Σχόλιο του χρήστη 'ΔΕΗ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΑΕ' | 27 Ιουνίου 2016, 12:46

    ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ-προτεινόμενες μεταβατικές διατάξεις • Παρά το γεγονός ότι ο νέος Νόμος ουσιαστικά αναφέρεται σε νέα Έργα, θεωρούμε αναγκαίο για τους ΜΥΗΣ οι οποίοι βρίσκονται εν λειτουργία με υφιστάμενες πριν το τέλος του 2015 υπογεγραμμένες συμβάσεις Πώλησης, να διευκρινιστεί ρητά ότι θα παραμείνουν στο σύστημα εγγυημένων τιμών FiT, αποζημιούμενοι σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13 του ν. 3468/2006, όπως ισχύει. • Για τους ΜΥΗΣ οι οποίοι βρίσκονται σε λειτουργία και αφενός ο Η/Μ εξοπλισμός τους βρίσκεται σε πολύ καλή λειτουργική κατάσταση και αφετέρου λήγει η Σύμβαση Πώλησής τους τα επόμενα χρόνια, προτείνεται να προβλεφθεί ειδική διάταξη στο Νόμο με βάση την οποία οι Σταθμοί αυτοί να μπορούν να παρατείνουν ή να ανανεώνουν ή να εκδίδουν νέα Σύμβαση Πώλησης παραμένοντας στο σύστημα εγγυημένων τιμών FiT, αποζημιούμενοι κατά τις διατάξεις του άρθρου 13 του ν. 3468/2006, όπως ισχύει. • Για την περίπτωση της ανακαίνισης παλαιών ΜΥΗΣ προτείνεται να προβλεφθεί ειδική διάταξη με βάση την οποία να ξεκαθαρίζεται ότι θα μεταπίπτουν, ως νέα Έργα, σε καθεστώς Λειτουργικής Ενίσχυσης στη βάση της Διαφορικής Προσαύξησης, για τα έργα η ισχύς των οποίων θα είναι άνω των 3MW ή στη βάση Σταθερής Τιμής (Τ.Α) για Έργα των οποίων η ισχύς θα είναι κάτω των 3MW. • Η ετήσια Τ.Α. προτείνεται να αναπροσαρμόζεται σύμφωνα με την εξέλιξη του πληθωρισμού καθώς με αυτόν τον τρόπο προστατεύεται η επένδυση. • Δεν διευκρινίζονται στο παρόν σχέδιο Νόμου πολλά από τα κρίσιμα θέματα εφαρμογής και διαδικασιών, καθώς αναφέρεται ότι θα προκύψουν μετά από απόφαση του Υπουργού και με τη σύμφωνη γνώμη της ΡΑΕ. • Ο καθορισμός των Τ.Α. και τα όρια ισχύος των Σταθμών ΑΠΕ αναφέρεται ότι μπορεί να τροποποιούνται μετά από απόφαση του Υπουργού και με τη σύμφωνη γνώμη της ΡΑΕ. Με αυτόν τον τρόπο δεν μπορεί να υπάρξει εμπιστοσύνη των επενδυτών σε ένα πλαίσιο στήριξης των ΑΠΕ, το οποίο δύναται να τροποποιείται ανά πάσα στιγμή. • Θεωρούμε ασαφές το πλαίσιο ανταγωνιστικών διαδικασιών, το οποίο θα επιθυμούσαμε να περιγραφεί με λεπτομέρεια. Ειδικά ως προς το ΑΡΘΡΟ 1: Νέο Καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ Παράγραφος 5, • για τους νέους ΜΥΗΣ που τίθενται σε λειτουργία από την 1η Ιανουαρίου 2016, προτείνεται το όριο ισχύος κάτω από το οποίο οι Σταθμοί αυτοί θα αποζημιώνονται με τις τιμές Αναφοράς του Πίνακα 1 (ήτοι τα 100 €/MWh) να είναι τα 3MW όπως προβλέπεται και για τους Αιολικούς Σταθμούς και όχι τα 500 kW, καθώς επί της ουσίας Μικροί Υδροηλεκτρικοί Σταθμοί κάτω από 500 kW αφορούν σε πολύ μικρά έργα MicroHydro και όχι στα ΜΥΗΕ. • Αντί του μεγίστου ορίου ισχύος των 3 MW για τις αιολικές εγκαταστάσεις που μπορούν εφόσον το επιθυμούν να εντάσσονται σε σχήμα υποστήριξης σταθερής εγγυημένης τιμής (FiT), προτείνεται μέγιστο όριο ισχύος 5 MW (αποδιδόμενης και όχι εγκατεστημένης ισχύος) που προκύπτει τόσο από την περιβαλλοντική αδειοδότηση (άρθρο 8 Νόμου 4014/2011 και πίνακας 5 Υπουργικής Απόφασης 20741/2012 (ΦΕΚ 1565 Β/8.5.2012)) όσο και από την τιμολόγηση ηλεκτρικής ενέργειας (παράγραφος ΙΓ Νόμου 4254/2014). παράγραφος 11 Δεδομένου ότι η διάρκεια ισχύος των Αδειών Εγκατάστασης είναι δύο (2) έτη σύμφωνα με το άρθρο 8 παρ. 10 του Νόμου 3468/2006, η προθεσμία της 31ης Μαρτίου 2018 για αιολικούς και μικρούς υδροηλεκτρικούς σταθμούς θα πρέπει να είναι δύο (2) έτη μετά την έναρξη ισχύος του Νόμου ή ακόμα καλύτερα με την πλήρη ενεργοποίησή του όταν «λειτουργήσει » ο Νόμος αυτός με την ψήφιση όλων των σχετικών Υπουργικών Αποφάσεων. Ειδικά στις περιπτώσεις α) συγκροτημάτων αιολικών πάρκων συνολικής ισχύος μεγαλύτερης των εκατόν πενήντα (150) MW, β) έργων ΑΠΕ που συνδέονται με το Εθνικό Διασυνδεδεμένο Σύστημα μέσω ειδικού προς τούτου καλωδίου ή άλλου έργου σύνδεσης του οποίου η κατασκευή απαιτεί χρονικό διάστημα που υπερβαίνει το διάστημα για το οποίο χορηγείται και παρατείνεται η Άδεια Εγκατάστασης, όπως βεβαιώνεται από τον Διαχειριστή του Συστήματος, όπου επιτρέπεται η παράταση ισχύος της Άδειας Εγκατάστασης για χρονικό διάστημα ίσο με αυτό που απαιτείται για εκτέλεση του έργου, μετά την υποβολή και την έγκριση από την αδειοδοτούσα αρχή, τεκμηριωμένης πρότασης με συνημμένο χρονοδιάγραμμα από τον κάτοχο της Άδειας σύμφωνα με το άρθρο 8 παρ. 10 του Νόμου 3468/2006, η σχετική προθεσμία του άρθρου 1 παρ. 11 θα πρέπει να είναι μεγαλύτερη των δύο (2) ετών και να διαμορφωθεί αναλόγως.